rolbař Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 (editace) Taky jsem radši zvolil nabíjení mimo auto. Jen pro zajímavost jsem se podíval do dilenský příručky na odpojení a připojení a nějak se mi nechce věřit, že bych měl před připojením zapínat zapalování. Co vy na to? to je pro případ aktivace airbagů, aby ti nevyletěly přímo do úsměvu, až otočíš klíčkem. (mám na to svůj názor, ale zase vim, jaký to je, když to řachne při bouračce) Editováno: 11. Listopad 2007, autor: rolbar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 To jako že když vyndám baterku, dám ji z5 a otočím klíčkem, tak se můžou aktivovat pytle jo??? by byla boule jak hrom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 To jako že když vyndám baterku, dám ji z5 a otočím klíčkem, tak se můžou aktivovat pytle jo??? by byla boule jak hrom já si o tom myslim své, ale je to z tohohle důvodu, systém airbag je aktivní po zapnutí klíčku, tudíž kdyby došlo k nějakému poškození RJ - tím, co se dělalo na autě nebo něčím jiným, tak by po zapnutí klíčku mohly vyletět pytle a když by jsi právě seděl za volantem a zapnul klíček, tak dostaneš bombu, proto ten zapnutí klíček a následovné připojení baterie. Takle jsme to někde četl a bylo mi to i řečeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 Noooo, tak to je hustý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajk Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 No tak to je husty. Ted si me pekne dostal. Predpokladal jsem ze pokud to tak musim delat tak treba kuli imobilizeru a krystalu v klici ale tohle je soda. Jen jeste pro upresneni, do ktere polohy otocit klicem? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 No tak to je husty. Ted si me pekne dostal. Predpokladal jsem ze pokud to tak musim delat tak treba kuli imobilizeru a krystalu v klici ale tohle je soda. Jen jeste pro upresneni, do ktere polohy otocit klicem? Diky zapnuté kontrolky - poloha před zastartováním. Ale jako už jsme na autě dělal dost a i na jinejch a nikdy se nic nestalo a i když to byly velký zásahy do el. instalace i bagový. Zatim se to snad nestalo nikomu: Vaša, Cosby, MartinRS atd, to už by tu o tom psali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danmark Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 Nesetkal jsem se s tím taky ani z vyprávění a to mám ve svém okolí myslím dost "octaviánů" . A já osobně jsem nabíjel zrovna dnes a klíček jsem zapnul až po připojení baterky a ........ No nic se nestalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dj_diablo Vloženo 22. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2007 Taky jsem radši zvolil nabíjení mimo auto. Jen pro zajímavost jsem se podíval do dilenský příručky na odpojení a připojení a nějak se mi nechce věřit, že bych měl před připojením zapínat zapalování. Co vy na to? No pokud jsi nepracoval na airbagu a jiných zařízeních, tak nevím, co řešíš. Je to tam docela jasně napsané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octavka19tdi Vloženo 6. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 Kolika ampérové nabíječky používáte? Koukal jsem na 4A a 6A, obě jsou doporučované na baterie do 80 Ah. Která bude lepší? Platí čím menším proudem se nabijí, tím bude lépe nabitá, ale za delší dobu? Presne tak cim mensim proudem nabijis tim to dele trva ,ale mela by byt lepe nabita.Je doporuceno nabijet 10% kapacity baterie. Ja mam 70Ah baterii a nabijim 6A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 6. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 Presne tak cim mensim proudem nabijis tim to dele trva ,ale mela by byt lepe nabita.Je doporuceno nabijet 10% kapacity baterie. Ja mam 70Ah baterii a nabijim 6A. Díky, tak nějak jsem si to myslel, zdá se mi blbé mít nabíječku 4A a baterii 60Ah, se asi hodí víc ta 6A nabíječka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Vlach Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 (editace) Připojím k tomuto tématu dotaz ohledně nabíjení. Mám auto teprve první zimu, baterie (44 Ah) je 3 roky stará (rok výroby). Hustoměr (filson z tesca) ukazuje vybytí 1,20 na všech článcích stejně při pokojové teplotě. Jezdím denně do práce 13 km tam a 13 zpátky. Koupil jsem proto nabíječku 4A takovou jednoduchou ukazuje pouze stav ON a plné nabití. Když ji připojím tak se baterie rozbubla a do 10 sekund se nabiječka přepne do stavu FULL kdy by už neměla nabíjet. baterie ale bublá dál! Ptám se zkušenějších jestli se mám zbavit baterie nebo nabíječky. nemůže být v baterce nějaký zkrat? Hustoměr jsem testoval na jiné baterii a je OK, moji baterku jsem testoval na sousedové nabíječce a ta taky hlásí plné nabití, tak proč mi u ni hustoměr nechce naskočit do zeleného pole? Jinak s baterií není v autě jediný problém vše funguje jak má ale vzhledem k nadcházející zimě mám obavy. Díky za odpověď. Editováno: 22. Listopad 2008, autor: Ivan Vlach Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 Vypadá to, že se budeš muset rozloučit s baterií. Je pravděpodobně vyzkratovaná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 chcem sa spytat, ma niekto z vas v aute 2baterky koli hudbe???? ked mam jednu bateriu 60Ah a druhu 69Ah tak sa to sčíta a budem mat 129Ah???? A ako sa prepajaju? ++ a -- alebo +- a -+ Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 Prepaja sa ++ -- (paralelne ich dat). Ak to prepojis dostatocne hrubym kablom (nezabudni istenie!), tak teoreticky by si mal sucet kapacit. Taketo instalacie ale mavaju vradene medzi baterie specialne rele, ktore odpaja "zadnu" bateriu pri nepouzivani/starte/... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 Co se propojování akumulátorů týče, je to, co jste napsal, poněkud nevhodné, jelikož se při tom budou akumulátory navzájem vybíjet podle toho, na kterém bude zrovna nižší napětí. Toto zapojení je možné pouze jako nouzové, např. při pomoci s nastartováním, nikoli nastálo. Pokud chce dotyčný vyšší kapacitu, pak ať si pořídí akumulátor s vyšší kapacitou. Paralelní zapojování el. článků opravdu NE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 25. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2008 To je standardne zapojenie (samozrejma aj s tym odpajacim rele) pre silnejsie audiozastavby, standardne by mala byt druha baterka odpojena. Spaja ich len pri vypekani a pripadne (niektori) pri jazde, koli udrzovaniu (nabijaniu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 25. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2008 to je zajímavý.....jakpak asi vznikne rozdílný napětí na dvou, paralelně spojených zdrojích??? (jestliže tedy uvažujeme o zanedbatelném odporu propojovacích spojů) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 26. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2008 Zcela jednoduše. Každý akumulátor má jiný vnitřní odpor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 26. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2008 no nevím asi používám jinou elektřinu než ty, já když zapojím dva odpory paralelně(klidně 5ohmů a 10Kohmů)tak na svorkách naměřím naprosto stejný napětí. "Při paralelním zapojení elektrických zdrojů zůstává celkové elektromotorické napětí stejné, zdroje však mohou dodávat celkově větší elektrický proud." zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Paraleln%C3%AD_zapojen%C3%AD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 Shimpan na to ide spravne, bateria nie je idealny zdroj, jej elektricke vlastnosti maju urcity rozptyl. Ked ich zapojis paralelne a maju rozne napatia, tak jedna zacne druhu "dobijat". Pri zatazi to ale nevadi, skor pri stave "naprazdno". A to odpajanie zadnej sa riesi hlavne koli startovaniu, prechodovy odpor kablov bezne pouzivanych na napajanie zosikov Ti "zhorsuje situaciu" pri startovani a tie kable by ani nemuseli vydrzat ten odber, pokial by zadna bateria bola ta "lepsia". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 nic není ideální , ale myslím že to zapojení si nezaslouží :"Paralelní zapojování el. článků opravdu NE." jak napsal. Jen jsem psal, že se toho není třeba tak bát, vždyť, i kdyby měla jedna 11,8 a druhá 12,5...(je to jen výmysl)....na kolik se napětí ustálí....jen pouhým okem to nikdy neklesne pod 11,8 ale i tak bude mít zdroj který bude mít ne(74 Ah) ale třeba (140Ah) -připomínám, že si hodnoty vymýšlím. samozřejmě, že když budeš dopočítávat k přesným číslům, musíš uvažovat vlastnosti zdrojů i propoj. vodičů a svorek atd atd ale nejsme v laboratoři a pro daný účel, si myslím, je zapojení klidně možné. Odpojování baterie je v pohodě- třeba bych to řešil jen když auto nejede (nedobíjí) kvůli dobití obou baterek- chvíli to trvá Můj názor.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 Olověný akumulátor je tvrdý zdroj s velmi malým vnitřním odporem. Jako takový trpí samovybíjením, samozřejmě o to větším, čím větší zátěž mu paralelně připojíte (např. další akumulátor s velmi malým odporem). Občas se tu řeší případ zvýšeného odběru z akumulátoru po vytažení klíčku ze spínací skříňky, který činí cca 10 násobek minimálního odběru, přičemž na stálo paralelně připojený akumulátor je mnohem horší. Jak píše olisoft, jistým řešením je připojování druhého akumulátoru pomocí relé při špičkových odběrech, což zabraňuje stálému vzájemnému vybíjení, ale neřeší nabíjení pomocného akumulátoru při jízdě. Osobně mi i takové řešení připadá dost problematické, co když pomocný akumulátor bude mít nižší napětí (kvůli odpojovacímu relé se při jízdě nedobíjí), než hlavní, pak místo, aby sloužil k vykrytí spotřeby, stane se sám spotřebičem. Uvědomte si, prosím, že proud teče vždy z místa s vyšším potenciálem (napětím) do místa s nižším potenciálem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 Ještě jedna věc: zkuste občas zabrousit na fórum elektrikářů http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/ , dozvíte se tam občas zajímavé věci a nic si nedělejte z toho, že se nám (ani já nejsem elektrikář) občas vysmívají. Rozhodně se ale vyplatí věnovat tomuto fóru zvýšenou pozornost, už jen proto, že současné automobily jsou čím dál tím více elektrifikovány a elektrikář je pomalu podstatnější profese při opravách aut, než strojař. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 28. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2008 Nuz, este dodam tolko k teme druhej baterie, ze ako som pisal, pre normalnu prevadzku je to nevhodne (cest vynimkam typu touareg a spol), pouziva sa to pri "brutalnych" audio zastavbach a ked je audio off, tak odpajaju baterku, nabijaju ju hlavne mimo vozidla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 6. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 Mám na vás dotaz, musím dolít baterku a tak se chci zeptat, můžu ji nechat zapojenou (abych nemusel ladit rádio, nastavovat okna apod.) a jen odpojit tu vrchni krabičku (jak tam jsou ty 3x30A pojistky) co je na baterce, abych se dostal k zátkám? Nestane se nic? Díky za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.