Přejít na obsah

Teplota interiéru


lars

Doporučené příspěvky

Ale stále neviem, či automatika sama hýbe klapkou podla nasavenej teploty /napr.spočiatku kúri na max. a potom ubere na nastavenú teplotu/, alebo klapka sa sama od seba nikdy ani nepohne. Na túto otázku mi v servise povedali, aby som to výskúšal u auta, kde je servomotor v poriadku. Vraj ani oni to presne nevedia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano klimoška si hýbe s klapkou mísení podle vyhodnocení ze všech čtyřech čidel.

Takže když nastavíš třeba 20°C a venku bude 0°C, tak bude nejprve topit jak blázen a postupně se přivírat teplý vzduch až bude na čidle interiéru cca 20°C. Když bude venku 30°C a nebude zapnutý kompresor bude teplý vzduch úplně uzavřen. Pokud pustíš kompresor, klimoška nastaví výkon kompresoru a postupuje opačně než při ohřívání interiéru (jen ještě mění výkon kompresoru).

Jak je přesně udělanej ten program na řízení tý klapky ti nepovím, ale snad jsem to popsal dostatečně.

Vadná mísící klapka se dá zjistit na VAGu podle naměřených a požadovaných hodnot... - o tomto tu i najdeš další info.

Ale nikde jsem nenašel, že by se dala klimoška nějak přizpůsobit, maximálně provést základní nastavení.

Doufám, že už stačí... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné ďakujem, teraz je mi to už jasné. Teraz už len rozhodnúť či sa dať na výmenu serva, alebo to iba prečistiť ako tu už bolo písané, len vďaka náročnosti rozoberania ma to odrádza z tým niečo robiť. V servise to však robiť nenechám. Tie servá existujú iba originály?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

som elektrikár nebojím sa to rozobrať, ale tiež sa mi nechce kupovať to servo nové a iba vyčistiť je neistý výsledok a kopa roboty okolo toho. Možno keby som zohnal za lepšiu sumu tak by som do toho išiel.

Mimochodom tu na fóre je aj velmi pekný popis ako na to, aj s fotkami, je to fakt makačka aspoň na 5 hodín. Pre šikovných je to vraj robota na 2 hodiny a bez rozoberania palubky, asi dám dole ten plast pod zapalovaním a kuknem na to.

to je návod, na konci je popis ako na to bez demontáže palubky, no neviem či sa to fakt dá : topení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Iba Fabie s klimatizáciou. Bez klími majú iba čidlá na výstupe vzduchu v stredovom panely a na výstupe vzduchu dole pri nohách vodiča. Automatické dolaďovanie teploty interiéru by však malo fungovať aj tu.

Teď jsem tě nepochopil. :kuk: K čemu jsou údajná čidla u aut bez klimatizace, když se mísící klapka nastavuje mechanicky pomocí ručního pohonu? - U aut bez klimy žádná čidla nejsou. :palec2: Ledaže za čidla považuješ řidiče a spolujezdce lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá miešacia klapka je aj u auto bez klímy a nastavovanie teploty interiéru je u auta bez klímy aj s klímou úplne totožné.

Pozeral som do DP a nezdá sa mi žeby sa u fabii bez klimy miešanie vzduchu dialo mechanicky, napr bovdenom ako u felicie.

Je tam podla mňa servomotor.

Editováno: , autor: lars
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá miešacia klapka je aj u auto bez klímy a nastavovanie teploty interiéru je u auta bez klímy aj s klímou úplne totožné.

Pozeral som do DP a nezdá sa mi žeby sa u fabii bez klimy miešanie vzduchu dialo mechanicky, napr bovdenom ako u felicie.

Je tam podla mňa servomotor.

myslím že namáš pravdu. Bez klimy je tam bowden

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V DP som to hladal a všade som našiel iba ovládanie klapiek cez servomotor. Niekde som už síce počul, že u aut bez klímy sú tam bowdeny, ale neviem to isto.

Ak by tam boli bowdeny tak je kúrenie vlastne iba mechanické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako sú tie trimre poškodené, či má bežec iba zlý kontakt, alebo je odporová dráha predretá ? Kontakt by šlo opraviť, dráhu očistiť isoprophyl-alkoholom a lahko natrieť vodivou vazelinou a kontakt mierne napružiť, ale predretú odporovú dráhu žial už nikto neopraví. Videl to niekto na vlastné oči ako je to poškodené ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne hovoriliv servise, že iba to servo stojí cca 3900 Sk bez roboty. Čislo by malo byť 6Q1 819 453B. Robota ešte aspoň 1500 Sk. To servo sa síce dá objednať inde aj lacnejšie/cca 3000Sk/,ale neni isté, že bude pasovať, lebo sa vraj vyrábalo viac variant. Ja to vidím asi tak, že skúsiť demontovať, opraviť a zložiť a možno ušetríme 5500 Sk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne hovoriliv servise, že iba to servo stojí cca 3900 Sk bez roboty. Čislo by malo byť 6Q1 819 453B. Robota ešte aspoň 1500 Sk. To servo sa síce dá objednať inde aj lacnejšie/cca 3000Sk/,ale neni isté, že bude pasovať, lebo sa vraj vyrábalo viac variant. Ja to vidím asi tak, že skúsiť demontovať, opraviť a zložiť a možno ušetríme 5500 Sk.

Nieje jednoduchsie skocit na vrakac a demontovat to z ineho auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...