Březen 4, 200817 r nevit nekdo,jestli se na oktavce da jezdit na 205/60/15? mam moznost koupit zanovni za super cenu.
Březen 4, 200817 r nevit nekdo,jestli se na oktavce da jezdit na 205/60/15? mam moznost koupit zanovni za super cenu. To víš že se dá jezdit. Podívej se do velkého TP a tam to máš dokonce napsany.
Březen 4, 200817 r nevit nekdo,jestli se na oktavce da jezdit na 205/60/15? mam moznost koupit zanovni za super cenu. Dá se na nich jezdit. Dokonce mám tento rozměr zpsanej i v TP na disku 6,5Jx15. Myslím, že se taky můžeš podívat do TP co tam máš napsáno za pneu.
Březen 4, 200817 r do tp jsem samozrejme cucel a videl jen ty 195,az po precteni vasich prispevku mi doslo,ze se to pise do vyjimek
Březen 28, 200817 r Skus eurovrakoviště v Holubicích. Ahoj. Raději projdi bazar zde na fóru. V Holubicích neví co by za ně chtěli. Vím o čem mluvím.
Duben 2, 200817 r Čus! Pozná se nějak na spotřebě širší pneu? U mě by konkrétně šlo o to, že mám místo 195 zálusk na 205. Děkuji za názory a zkušenosti.
Květen 1, 200817 r Tak jsem zjistil, že letní gumy mám řádné sjeté a tudíž budu muset zainvestovat do jednoho páru gum. Bylo mi řečeno, že ty nové by se měli dát dopředu a ty dvě co jsou už používané, ale dobré, by se měli dát dozadu. Je to tak, že se vzadu míň sjíždějí ty gumy? A čím to je?
Květen 1, 200817 r Tak jsem zjistil, že letní gumy mám řádné sjeté a tudíž budu muset zainvestovat do jednoho páru gum. Bylo mi řečeno, že ty nové by se měli dát dopředu a ty dvě co jsou už používané, ale dobré, by se měli dát dozadu. Je to tak, že se vzadu míň sjíždějí ty gumy? A čím to je? Ty lepší gumy se dávají vždy na hnanou nápravu, u Octavek tedy vždy dopředu (neuvažuji nyní verzi 4x4). Ty přední gumy se sjíždějí více proto, že jsou více namáhány oděrem, tedy smýkáním při zatáčení. Na jedněch anglických stránkách jsu četl informaci, že platí následující přímá úměra: "čím rychleji do zatáček a prudší brždění, tím rychleji se pneu opotřebovává". Takže by mělo platit, že chci-li pneu šetřit, jezdím do zatáček co nejnižší rychlostí a brzdím nejlépe mootorem (šetřím brzdové desky). A teď málá otázka pro zasvěcené: JÁ TO MĚL PRÁVĚ NAOPAK. Mě se zimní pneu sjelo nejdříve vzadu dříve než v předu (vzadu jsu byl na dojezdových značkách a vpředu měl k těmto značkám ještě 2 mm). ČÍM TO???? PORADÍTE NĚKDO??? Nicméně pozor: u zimních pneu se říká, že by neměl jejich vzorek klesnout pod 4 mm (p.s. jenže "vyhoďte" gumy se 4 mm! Budou o vás říkat, že jste boháč nebo úchyl
Květen 1, 200817 r Souhlas s Petrem, lepší vzorek dávám na předek, prostě se tam kola více sjíždějí, to je jasná. Ale třeba firma Michelin to doporučuje obráceně, tady si přečti proč - http://www.michelin.cz/cz/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Pro Petra: proč se ti sjeli dřív zadní pneu to fakt netuším a ani jsem o tom ještě neslyšel. Naposledy jsem tohle zažil na škodě 120L. Ale hledal bych závadu buď ve špatné geometrii zadní nápravy, což by mohlo být, nebo ti pořád trochu přibržďuje zadek, což by si ale pocítil za jízdy a hlavně by ti odcházely brzdové destičky, nebo ti při brždění hodně brzdí zadek, ale to se mi taky nezdá. Takže já bych udělal asi v první řadě pořádnou geometrii a podíval se taky popřípadě vyměnil silembloky na zadní nápravě.
Květen 1, 200817 r Je možný že máš zadní nápravnici napálenou a máš ji sbíhavou, proto se ti tam pneu sjížděj, takže bych zkusil zajet na geo a tam už ti řeknou jak to vypadá.
Květen 1, 200817 r Lidi, pro které pneu se mám rozhodnout? Řeším jestli: 1) DUNLOP SP SPORT 01 (1450,-) 2) Pirelli 6 (1650,-) 3) DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE (1489,-) 4) Bridgestone ER300 (1550,-) 5) Goodyear Excellence (1490,-) Zajímají mě vaše zkušenosti. Největším kritériem pro mě je míra opotřebení a jak se chovají na mokru. Nejde mi např. o hluk apod. Díky moc. Upraveno Květen 1, 200817 r od Mairek
Květen 2, 200817 r Lidi, pro které pneu se mám rozhodnout? Řeším jestli:1) DUNLOP SP SPORT 01 (1450,-) 2) Pirelli 6 (1650,-) 3) DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE (1489,-) 4) Bridgestone ER300 (1550,-) 5) Goodyear Excellence (1490,-) Zajímají mě vaše zkušenosti. Největším kritériem pro mě je míra opotřebení a jak se chovají na mokru. Nejde mi např. o hluk apod. Díky moc. Já mám Bridgestone ER300 a musím říct, že nemají chybu. Na suchu, tak i na mokru drží jak přibitý. Ještě mi nikdy neustřelili. Jak je to s opotřebením to nevím, protože je mám asi měsíc, ale celkově je hodnotím hoooooodně pozitivně.
Květen 2, 200817 r Lidi, pro které pneu se mám rozhodnout? Řeším jestli:1) DUNLOP SP SPORT 01 (1450,-) 2) Pirelli 6 (1650,-) 3) DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE (1489,-) 4) Bridgestone ER300 (1550,-) 5) Goodyear Excellence (1490,-) Zajímají mě vaše zkušenosti. Největším kritériem pro mě je míra opotřebení a jak se chovají na mokru. Nejde mi např. o hluk apod. Díky moc. Mám Dunlop SP SPORT 3000 a žádná sláva,docele rychle se ojíždějí.Dunlop všeobecně nebrat!! Made in Turkey hovoří za vše.Doporučuji Bridgestone bo Michelin.
Květen 2, 200817 r Bridgestone Turanza - Made in Poland! Jezdím taky teprve měsíc, takže žádné hodnocení nepřidám. Já osobně je mám za 1480 Kč za ks (195/65 R 15)
Květen 2, 200817 r Uniroyal - Made in Romania Dunlop - Made in Turkey Brigestone - Made in Poland Continental - Made in Czech kuwa to jsme to dopracovali
Květen 2, 200817 r Souhlas s Petrem, lepší vzorek dávám na předek, prostě se tam kola více sjíždějí, to je jasná. Ale třeba firma Michelin to doporučuje obráceně, tady si přečti proč - http://www.michelin.cz/cz/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Tak nikdo "nerozsápe" ty michelíny ? Zrovna ten problém řeším, dal jsem dopředu ty "lepší", ale maličko hází, tak půjdou dolů, a při té příležitosti zvažuju, zda je neprohodit. Pokud si vzpomínám, píšou tam něco jako že lepší je auto mírně nedotáčivé než přetáčivé, a hlubší vzorek lépe udrží záď... No já mám kombíka, takže tam by to mohlo platit tuplem, ale nevím, ještě jsem s ním nezávodil . Upraveno Květen 2, 200817 r od Viktor X
Květen 3, 200817 r Podle mě co píšou na těch Mihcelin stránkách je nesmysl! Lepší gumy vždy na přední nápravu a to ať je to náhon na předek,či na zadek. Protože nejdůležitější je brzdná dráha v kritických situacích( zejména za mokra,sněhu atp). V takový situaci budou v zadu super nový a v předu sjetý gumy k ničemu ,to uzná každej kdo má jen trochu představivost a řekne vám to i každej borec v pneuservisu.
Květen 3, 200817 r V takový situaci budou v zadu super nový a v předu sjetý gumy k ničemu ,to uzná každej kdo má jen trochu představivost a řekne vám to i každej borec v pneuservisu. Hezká věta juke.box, já si myslím, že sjetý gumy budou na nic na jakékoliv nápravě. Michelin tan píše o nových a napůl ojetých pneu, tak to zase nepřeháněj.
Květen 3, 200817 r Vzdy do predu nove a do zadu na pul jete. Pokud se chcete presvedcit - zkuste to ne s letnima, ale se zimnima. Myslim ze se zapotite a vice pokud nebudete mit ABS
Květen 3, 200817 r To by mě zajímalo, jaký je vztah mezi hloubkou vzorku/brzdnou dráhou, něco jako plácnu 100%/100%, 50%/105% a pod. Neviděl někdo nějaké takové testy? Upraveno Květen 3, 200817 r od Viktor X
Květen 3, 200817 r To by mě zajímalo, jaký je vztah mezi hloubkou vzorku/brzdnou dráhou, něco jako plácnu 100%/100%, 50%/105% a pod. Neviděl někdo nějaké takové testy? Spise jak se uzaviraji vzorky ci to vedeni jak na odvadeni vody tak drzeni stopy, je jasne kdyz je nova tak jedes jak na traktoru a prohrabes se - mluvim ted treba o zimnich. Na letnich teda bych se bal pak tech vetsich kaluzi, zazil jsem to pluti na vode - aquaplaning - smrt ve vocich - kdyz jsem tocil volantem, uz jsem neznal jeho polohu a po domysleni co to udela za kaluzi .......
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.