Přejít na obsah

O1 tdi piskani kviceni v motoru po startu??


Adler

Doporučené příspěvky

Pokud jdou zvuky hlavně zevnitř od schránky spolujezdce, jedná se o již přidřený motorek ventilátoru topení (a tedy i klimatizace). Zvuk trvá několik minut než se prohřejí zbytky tuku na ose a objeví se převážně s příchodem zimy. Náchylnější jsou na to vozy s climatronicem, kde ventilátor je přeci jen více namáhán.

Vzhledem k tomu, že motorek je nerozebiratelný a ani nelze stáhnout plastové oběžné kolo ventilátoru kvůli jeho vyvážení a křehkosti, je jediným řešením výměna tohoto kompletu. Protože nový ventilátor od Š stojí kolem 7.000,- ,je vhodným řešením díl z vrakoviště za cca 1.000,-, kde navíc není problém zjistit jeho stav, lehkost otáčení a u výrobků Valeo i datum výroby.

Rady na to, jak prostříkat uložení motorku různými spreji, jsou jen provizoriem na několik týdnů až měsíců, ale nikoliv dlouhodobým řešením. Obdobně nedoporučuji koupi levných ventilátorů z Číny, které jsou hlučnější než origo a otázkou zůstává i životnost...

Pokud je to případ někoho z vás, více pak je v sekci "Interiér".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no covece nevim jestli je to slyset ze schranky (to jsem nezkoumal), ale je to nejvice slyset u praveho predniho kola (mozna tedy schranka), kazdopadne nemam climatronika, mam manual a vetrak mam vyplej a stejne se to ozve (ale bez vetraku nejezdim vubec, v zime si rad pustim cerstvej vzduch a v lete si zas rad dopreju arktidu)

kazdopadne ventilator uz neco za sebou ma a kdyz jej pustim na 1 stupen, tak je uz slyset opotrebeni, pri prepnuti na 4ku jede ok a po prepnuti zpet na 1 uz jede taky ok....

dnes jsem jel a celkem mi to zatopilo, tak jsem si rekl, ze si zatopim na nohy (nepamatuju si, kdy jsem na nohy topil/klimoval naposled), takze jsem si to na ty nohy prepnul a vubec to do noh neslo, jakoby nekde spadla nejaka trubka, foukalo to kamsi, ale na nohy urcite ne a znelo to spis jako vysavac, pote se nedalo kolecko uz nikam otocit, musel jsem vetrak vypnout a pote to zas slo i treba na sklo... divny, v pa jedu do servisu do CL, tam jsou sikovny, reknu jim i o tom kviceni, jestli neco nevedej

edit:// a kdyz jsme u tech rozvodu, pri kolika se delaj? Nasel jsem si ze pri 120ti tis na muj motor ALH (serviska ukazuje 123tis) a pri kolika je dalsi vymena? Zkrati se to na 90tis nebo zas pri 120tis?

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak mě auto kvičí po 1. startu taky. Další starty přes den už jsou v pohodě. Průběh je takový že se to ozve až tak 3 s po nastartování a kvičí to přibližně 3 s, potom už je klid. Climatronic mám na AUTO. Když jsem dnes otevřel kapotu a hned po nastartování se podíval tak ventilátory se točily naplno a teprve potom začalo něco kvičet. Nevím ale řekl bych že pokud by to byl ventilátor, tak by to kvičelo asi z klidu do roztočení. Tak nevím, co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě po nastartování taky kvičí a jen tehdy,když zapnu AUTO climatronik.zjistil jsem,že v ten okamžik sepne kompresor,ten má poměrně velký odpor,a na jeho řemenici proklouzne klínový řemen.řemen má automat.napínání,takže nejde přitáhnout,tak to neřešín.začas řemen vyměním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Ahoj, tak mě auto kvičí po 1. startu taky. Další starty přes den už jsou v pohodě. Průběh je takový že se to ozve až tak 3 s po nastartování a kvičí to přibližně 3 s, potom už je klid. Climatronic mám na AUTO. Když jsem dnes otevřel kapotu a hned po nastartování se podíval tak ventilátory se točily naplno a teprve potom začalo něco kvičet. Nevím ale řekl bych že pokud by to byl ventilátor, tak by to kvičelo asi z klidu do roztočení. Tak nevím, co myslíte?

dej novej řemen a pro jistotu koukni na volnoběžku alternátoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

dej novej řemen a pro jistotu koukni na volnoběžku alternátoru

kupodivu me ty vetraky taky nekdy neblby a zaclo to piskat i treba 10s po startu klimosky (mam manual), nakonec to byl ten velky vetrak vpravo (a z pohledu ridice ten velky vlevo), nechal jsem ho vymenit a je hrobovy ticho

kamos co to delal na to prisel hned, stacilo do nej pri toceni parkrat cvrnknout a vzdy se ozval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj. Mám stejný problém. Po nastartování se cca na 1-2 sec. ozve takové nepříjemné zapískání z prostoru v motoru před řidičem.

Známej automechanik mi řekl že je to stertérem že se prej špatně vrací a že je zapotřebí ho vyndat a vyčistit.

Ještě vyzkouším startovat s vypnutým climatronikem jak sem se tu dočetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...