karlos3 Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 Tak do dvou let zmizej z aut N1 nyní povinné mřížky viz: http://www.novinky.cz/clanek/137699-z-osob...nne-mrizky.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hasici Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 (editace) Pokud jsi dobře četl, tak nezmizí. Editováno: 15. Duben 2008, autor: hasici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 18. Duben 2008 Sdílet Vloženo 18. Duben 2008 Pokud jsi dobře četl, tak nezmizí. nevím kdo čte dobře a kdo špatně, ale já tam čtu, že se od určitýho data nebudou muset montovat, v souvislosti s kategorií N1. To, co ale bylo do toho, kdy povinnost skončí namontovaný, musí tam i nadále zůstat. Nevím, co není jasný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 18. Duben 2008 Sdílet Vloženo 18. Duben 2008 a tohle někdo znáte ??? K problematice dovozu použitých osobních automobilů bez DPH Vám sděluji následující: - požité osobní auto, tj. auto používané více než 6 měsíců, které má najeto více než 6.000 km, je třeba v jiné členské zemi nakoupit od prodejce tak, aby byly splněny podmínky, které jsou obdobné podmínkám českého zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, v § 90 Zvláštní režim pro obchodníky s použitým zbožím, uměleckými díly, sběratelskými předměty a starožitnostmi. - podle odst. 3 výše citovaného právního předpisu: pokud je dodání použitého zboží, uměleckého díla, sběratelského předmětu nebo starožitnosti, jiným obchodníkem z jiného členského státu, předmětem daně s použitím zvláštního režimu v členském státě zahájení odeslání nebo přepravy tohoto zboží, není pořízení tohoto zboží z jiného členského státu předmětem daně v tuzemsku - ve smyslu tohoto ustanovení je proto třeba, aby prodejce z jiného členského státu na prodejním dokladu uvedl, že použitý osobní automobil prodává ve zvláštním režimu podle jejich národního předpisu, který odpovídá čl. 26a část A, B a D 6. směrnice ES - přestože prodejní cena podle zvláštního předpisu může obsahovat DPH z prodejní marže (nikoliv z celkové ceny) nemá kupující – plátce DPH - nárok na odpočet daně z přirážky, kterou je povinen zaplatit v prodejní ceně zboží, které mu bylo dodáno obchodníkem, pokud je dodání tohoto zboží předmětem zvláštního režimu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 19. Duben 2008 Sdílet Vloženo 19. Duben 2008 Já na tebe zas úplně zapomněl Jinak k tomu výše uvedenému..pokud dovezené vozidlo splňuje jednu ze dvou podmínek, tj registrace zde do 6 měsíců od 1.registrace NEBO najeto do 6000 km, podléhá zde doplacení DPH..doklad se musí předkládat při registraci. Tady jsou ale zas další možnosti..když vozidlo dovezl a schválil někdo jiný, pak si jej já od něj koupím a hodlám zaregistrovat, musím doložit fakturu, ze které je patrné, že cena je včetně DPH. Pokud jsem já dovozce i provozovatel a mám pouze fakturu či doklad ze zahraničí, musím DPH doplatit a dodat doklad o zaplacení (jsou řešeni i plátci DPH, i ti mají povinnost "nový" dopravní prostředek nahlásit finančnímu úřadu). V případě, že jsem platil DPH i v zahraničí, zde ji platím také, pak by mi měla být v zahraničí vrácena. Jinak ta podmínka do 6 měsíců NEBO do 6000 km definuje "nové" vozidlo dle zákona o DPH a nijak to nesouvisí s definicí podle zákona č. 56/2001Sb., který řeší registrace, schvalování, atd. Paradoxem je, že do té kategorie patří díky tomu třeba skútry, které jsou i několik let staré, ale bohužel nemají tolik najeto. No a k přepážce N1..ptali jsme se několikrát na školení a v případě individuálních dovozů nelze i při následné montáži příčky a třeba i změně na N1 (pokud výrobce dovolí), nelze dodatečně nárokovat odpočet DPH. A k tomu, co zmizí a co nezmizí..případná nepřítomnost přepážky se bude týkat nově vyrobených (přesněji podle nové úpravy schválených typů) vozidel. Tzn., že pokud ji dnes v autě někdo má, bude ji tam mít i potom a pořád mu bude platit zápis v TP i ORV, kde by také měla být zapsaná..to kvůli kontrolám na silnici. Většinou je v TP takového vozidla uvedené, že případná demontáž se považuje za přestavbu. To značí, že v případě souhlasu výrobce vozidla ji lze sundat se splněním zákonem daných procedur, ale to lze i teď. Rozhodně to nebude znamenat, že ji člověk prostě vyndá a je to v poho. Je to stejné, jako dnes jsou také povinné pásy na zadních sedadlech, ale vozidla, která byla svého času schválena ještě bez nich (viz např. Š105, apod.), tak je také nemusí dodělávat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.