Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

No tak já vlastním zatím taky 1,6 a nemám na ní žádné špatné slovo.Dělal jsem na ní jen údržbu která je normální(rozvody,brzdy atd.).pro mojí potřebu mi ten motor bohatě stačil.Olej mi to taky nebralo ani kapku a spotřebu dlouhodobou jsem měl kolem 6,5 l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přispěji svoji troškou do mlýna: Svou bývalou 1,6 55 kW jsem koupil v roce 2001, měla najeto 136 tkm. Spotřebu na benzím jsem ani nestihl pořádně zjistit, neboť jsem hned instaloval LPG s přímým vstřikováním. Na to jsem najezdil dalších 130 tkm. Těch 55 kW mi ale přišlo na tak velké auto sotva dostatečné, když se rozjelo, tak už to pak jelo, ale žádnej odpich se nekonal, když jsem potřeboval rychle předjet - tu svižnost bych přirovnal ke své bývalé Š-105. Za 5 let co jsem ji měl mi 2x praskl vlnovec výfuku, jednou mi odešla cívka k zapalování a jednou jsem jel na laně pže mi vypadl v motoru nějaký konektor k napájení zapalování. Z jara roku 2006 odjela do světa při 260 tkm a asi ještě stále jezdí - loni na jaře jsem ji potkal. Teď už druhým rokem jezdím s 1,9 TDI PD s 96 kW a jsem velice spokojen. A to jsem dříve držel řeči o naftě a traktorech a kamnech atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem opět zpátky doma. Celkový nájezd je 605Km. ;)

První důležitá věc-okta nás nikde nenechala a cestu zvládla celkem bravurně.

Auto nakonec jelo naložené opravdu fest. Kufr byl plný až po plato a v autě pět lidí, nejtěžší člen posádky se svými 110Kg vydal skoro za dva.

Trasa cesty byla následující: Jihlava-Pelhřimov-Tábor-Milevsko-Žďákovský mosta na přehradě Orlík-Rožmitál pod Třemšínem-Plzeň-Stříbro-Chodová Planá. Z trasy vyplývá, že se dálnice nekonala.Všechno silnice I. a II. třídy.

Po cestě tam řídil táta a jelikož jsme docela spěchali, tak poté co se uklidnil provoz začal dávat Oktě co proto. Posuďtě sami-průměrná rychlost 70Km/h což vzhledem k relativní členitosti silnice a projíždění obcemi není tak špatný výsledek. Na příhodných úsecích se opravdu jelo tak 120 až 140Km/h. :palec2:

Co se týče celkové jízdy můžu s klidným svědomím říct, že mě okta opravdu překvapila a to příjemně. Osobně jsem čekal, že se to s 55Kw a takto naložené ani nerozjede. Světe div se-rozjela se. Samozřejmě že oproti prázdnému autu byl rozdíl a to ve stoupání. Jenže pokud vás nikdo nezdržel a dostali jste motor na pětku do oblasti kolem 3000ot. letěla si okta proti kopci hlava nehlava 120 jako by se nechumelilo. Táta zvolil opravdu dravý styl jízdy byly chvíle, kdy jsem si v duchu říkal "už přeřaď výš proboha". Klasika vypadala asi takto: III. 4500ot-za IV.-4500ot. za V. ...

Zpáteční cestu jsem jel já a střídal se s tátou.Já jel trochu víc na pohodu. Kolik Kg člověk táhne bylo poznat i ne "lehkosti řízení" bylo to asi jako prázdná felda bez posilovače.

Praktický případ jízdy proti kopci je tento: pokud znáte kopec z Jihlavy směr na Příseku(nyní zrekonstruovaný na dva stoupací pruhy), tak ten Okta v tomto zatížení statečně táhla na IV. a držela rychlost 80Km/h-pod kopcem končí obec, tak se nedá moc rozjet což je trochu nepříjemné. Zátah odspoda se projevil tak, že i takto naložené vozítko se po rovině a mírnému kopci suveréně chytalo na pětku od nějakých 1500ot.

A teď to nejdůležitější-spotřeba. Pokud se podíváte na trasu jízdy, tak plynulost jízdy nic moc. Před obcí brzdit, za ní zase rozpohybovat ty necelé dvě tuny na 100km/h-tecnicky náročný je úsek přes Brdy s ostrými zatáčkami. Pokud k tomu připočítáte tátův dravý styl jízdy a držení motoru v oblasti 3000-3500ot. musí vám zákonitě vyjít tak 8,5-9l. :feve: Toho jsem se taky obával. Ale nakonec jsem čuměl jak puk podruhé. Pal. PC ukazoval 7,6l/100Km-já se jen v pološílenství chechtal, že to bude stejně o litr víc. Jenže mi to nedalo a tak jsem to spočítal manuálně a došel jsem k hodnotě 7,91l/100Km. Nechápu-nerozumím. asi to bude kvalitnějším V-Powerem a absencí studených startů.

Takže 1.8T to není-to přece víme, ale přesto se tento motor rozhodně nemusí stydět a to ani za spotřebu. Aspoň se zas jednou pořádně pročistil na delší trase a v trochu vyšších otáčkách. :)

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale nakonec jsem čuměl jak puk podruhé. Pal. PC ukazoval 7,3l/100Km-já se jen v pološílenství chechtal, že to bude stejně o litr víc. Jenže mi to nedalo a tak jsem to spočítal manuálně a došel jsem k hodnotě 7,34l/100Km. Nechápu-nerozumím. asi to bude kvalitnějším V-Powerem a absencí studených startů.

Nejezdím na V-Power, ale na něco, co prodávají u nás v bývalém ČSAD, nicméně jsem se zatím ještě nikdy nedostal přes 7 l/100 km. Většina jízd je na krátké vzdálenosti a po městě. Auto je rodinný poskok bez závodních ambicí, spolehlivě plní funkci přepravit 4 osoby vč. nákladu z bodu A do bodu B. Nestěžuji si.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak lidi som tu :)! Potrebujem zopár rád tak to hodím rovno sem(poriadok musí byť :) ). Takže mám octu 1.6 55Kw, rv 2000, GLX. Vlastíme ju už štyri roky, nabehaných mala 80tis, teraz má 112tis. Pôvodne mala robiť minimálne 200km denne, ale zakrátko skončila v garáži. Bola by tam ešte stále, keby som ju odtiaľ nedostal :p ! Za tie 4 roky nedošlo k žiadnej poruche :palec2:, bola vykonávaná len bežná údržba(olej, filtre atď). No, treba rovno povedať že závoďák to neni, ale na to to auto ani myslené nebolo. Je to celkom živé auto,( taká fabča 1.2 HTP na ňu určite nemá. :)) a na bežné jazdenie mi to bohato stačí. Je síce pravda že v meste radšej prepnem palubný počítač zo spotreby na teplotu ale čo sa dá robiť. Teraz začala mať menšie štrajky - takže otázka č.1- Keď otočím kľúč do prvej polohy počuť zvuk, to je v poriadku, to by malo byť asi palivové čerpadlo nie? Problém nastáva že niekedy mi po naštartovaní začnú okamžite lietať otáčky a to v pekných výškach :help: ! Lieta to okamžite po zošlapnutí spojky. No po tom ako som 4 krát prečistil klapku, pretože som si myslel že je to príčina, som skúsil len tak nechat kľuč v prvej polohe - ten zvuk bol dlhý, dlhší ako zvyčajne a kolísanie prestalo, ale občas mi to robí zase. To asi nie je bežné, nie? Problém č2- asi ma čaká výmena chladiča,pretože tečie. Včerajší pokus o opravu nevyšiel, ešte to raz skúsim ale nerobím si veľké nádeje. Takže ak by ste vedeli o nejakej stránke, kde sú tieto chladiče v ponuke tak by som bol vďačný za nejaký ten link. :help: ! Ale ak by tu mal niekto navyše nejaký zachovalý, nepoškodený tak by som bol vďačný za nejakú tú ponuku. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten zvuk po zapnutém klíčku je normální, je to palivové čerpadlo. Ty otáčky už normální nejsou, po vyčištění klapky se musí udělat nastavení vagem, poku si tohle neudělal, otáčky hrozně lítají. A ten chladič je nejlepší vyměnit, opravám nevěřím, podívej se tady, stojí pár korun - http://www.aci.cz/default.asp?cls=spresent...mp;strid=452547 nebo http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1J0.121.253+ :palec2:

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dik. Ten zvuk viem že je normálny, len ide mi teraz o to či náhodou nie je chyba v palivovom čerpadle, lebo stačí to len nechat dlhšie kľuč v prvej polohe a potom to už je normal, ale tak sak ju hodim potom, ked budem mat chladič na diagnostiu a hned nech nastavia aj tu klapku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ony jsou ty zvuky po otočení klíčku dva. Jeden je palivové čerpadlo a druhý trochu vyšší je servomotorek škrtící klapky. Co se týče těch otáček, tak pokud je vyčištěno je nutné ještě udělat její základní nastavení přes diagnostiku. Známý v servisu mi to říkal hned, když jsem se o číštění zmínil. Chladič-pokud vím Rolbar měl kdysi jeden úplně nový k mání. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čerstvá zkušenost se spotřebou.Dneska Brno a zpět. Po cestě tam podle PC 6.0l/100(skočilo až popojížděním v Brně jinak tam bylo 5,8l/100) zpět-je to hold proti kopci- 6,9l/100(po dálnici až na exit Rosice- tak těch 145Km/h ;) Oproti naloženému autu mi teď připadá prázdná oktávka jako hračka. Plyn stačí lechtat a to co se objevovalo na PC je velmi přívětivé :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Padnul dotaz na "lepší" umístění lambdy. Takže takto ji má moje Okta, ale už jsem ji tak koupil, takže nevím jestli nechal upravit původní majitel, nebo MR 2000 už ji měl upravenou z výroby... Předělání asi nebude zas takovej problém. Chce to jen šikovnýho svářeče ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Padnul dotaz na "lepší" umístění lambdy. Takže takto ji má moje Okta, ale už jsem ji tak koupil, takže nevím jestli nechal upravit původní majitel, nebo MR 2000 už ji měl upravenou z výroby... Předělání asi nebude zas takovej problém. Chce to jen šikovnýho svářeče ;)

tuto úpravu mi nabízeli v CIMBU za cca 3.000,- a to jsem měl lambádu v háji.

A vzhledem k tomu, že se mi opět nelíbí spotřeba - vypadá to, že vydržela nová 2 roky, začínám o té úpravě silně uvažovat. Jen myslím, že by se to dalo zvládnout levněji... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám taky 1.6 55KW, chci se zeptat jen na jedno: Jak to sakra děláte s tou spotřebou? Já se dostanu na6 jen když jí vysloveně trápím v nízkejch otáčkách, ve 130 - 140 to baští dle PC 10 - 13... Že by nějakej zakopanej pes? Benzínem to snad nebude, leju do ní stabilně V-Power... Rady vítány.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne sory omlouvám se, napsal sem pičovinu, já jedu 90km/h při necelých 2tis otáček. lol:p

a ty se uklidni, ale asi jsi Kápo 1.6 55kw že :kol-92: , smekám před tebou

Nějak s tvých odpovědí nechápu na jaké přispěvky reaguješ, protože kolik motor točí na pětce se tu jaksi neřeší.... :help:

A pokud to abych se uklidnil bylo míněno na mě---tak se uklidni laskavě TY. Tohle je téma o 1.6 55Kw takže si založ jiné "traktorové" a tam se třeba postav na hlavu fuck . jelikož jsem v tomto vláknu od tebe nezaznamenal k tématu 1.6 55Kw absolutně nic přínosného....pokud jsem tě jen špatně pochopil, tak se omlouvám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám taky 1.6 55KW, chci se zeptat jen na jedno: Jak to sakra děláte s tou spotřebou? Já se dostanu na6 jen když jí vysloveně trápím v nízkejch otáčkách, ve 130 - 140 to baští dle PC 10 - 13... Že by nějakej zakopanej pes? Benzínem to snad nebude, leju do ní stabilně V-Power... Rady vítány.

Se spotřebou se to má tak: pokud se jezdí pod otáčkama, tak žere-mám to vyzkoušené, pokud se přehnaně točí, tak žere taky.Takže ideální je držet se v pásmu 2500-3300 otáček. Jinak spotřeba na PC je jedna věc a reálná je druhá věc. Pokud ti tam skáčou hodnoty 11-13l, tak je asi něco v nepořádku(lambda, nevhodné svíčky...) jeden známý si na 1.6 55Kw kdysi stěžoval, že jezdí za 8,5l/100-dodneška nechápu proč, protože moje se i v pěti lidech, našlapaném kufru po plato a trochu ostřejší jízdě mimo dálnice vešla suveréně do 8l/100. Taky jsem poslední dvě nádrže bral V-power a můžu říct, že spotřeba šla dolů o cca 0,5l. Vypočítanou průměrnou spotřebou se pohybuju momentálně na hodnotě 7,3l/100. Na benzínu záleží a to dost. Ještě zkusím N95 od Benziny co to udělá....

Chce to mít motor v cajku, lehkou nohu a trochu cviku :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se spotřebou se to má tak: pokud se jezdí pod otáčkama, tak žere-mám to vyzkoušené, pokud se přehnaně točí, tak žere taky.Takže ideální je držet se v pásmu 2500-3300 otáček. Jinak spotřeba na PC je jedna věc a reálná je druhá věc. Pokud ti tam skáčou hodnoty 11-13l, tak je asi něco v nepořádku(lambda, nevhodné svíčky...) jeden známý si na 1.6 55Kw kdysi stěžoval, že jezdí za 8,5l/100-dodneška nechápu proč, protože moje se i v pěti lidech, našlapaném kufru po plato a trochu ostřejší jízdě mimo dálnice vešla suveréně do 8l/100. Taky jsem poslední dvě nádrže bral V-power a můžu říct, že spotřeba šla dolů o cca 0,5l. Vypočítanou průměrnou spotřebou se pohybuju momentálně na hodnotě 7,3l/100. Na benzínu záleží a to dost. Ještě zkusím N95 od Benziny co to udělá....

Chce to mít motor v cajku, lehkou nohu a trochu cviku :palec2:

Hm, priznavam ze obcas jezdim stylem "cihla", ale ne porad... Chmm, v lete budou rozvody, tak to necham rovnou napichnout na VAG a uvidi se. Je mozny ze mam velkou spotrebu proste proto ze jezdim jak cune... Asi takhle, jedu 100 na rovince, mam tam 6-7l. Jakmile trochu prislapnu plyn (ne az na podlahu) a zacnu zrychlovat, razem tam mam 11-15...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Se spotřebou se to má tak: pokud se jezdí pod otáčkama, tak žere-mám to vyzkoušené, pokud se přehnaně točí, tak žere taky.Takže ideální je držet se v pásmu 2500-3300 otáček. Jinak spotřeba na PC je jedna věc a reálná je druhá věc. Pokud ti tam skáčou hodnoty 11-13l, tak je asi něco v nepořádku(lambda, nevhodné svíčky...) jeden známý si na 1.6 55Kw kdysi stěžoval, že jezdí za 8,5l/100-dodneška nechápu proč, protože moje se i v pěti lidech, našlapaném kufru po plato a trochu ostřejší jízdě mimo dálnice vešla suveréně do 8l/100. Taky jsem poslední dvě nádrže bral V-power a můžu říct, že spotřeba šla dolů o cca 0,5l. Vypočítanou průměrnou spotřebou se pohybuju momentálně na hodnotě 7,3l/100. Na benzínu záleží a to dost. Ještě zkusím N95 od Benziny co to udělá....

Chce to mít motor v cajku, lehkou nohu a trochu cviku :palec2:

Ono tyhle motory jsou i ve felicii, tam to je asi hracka pro motor - by me zajimala tam ta spotreba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...