Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

2 Bery: Koukám že nejsem sám kdo pořádně vyčistil motor :) Koníky to sice nepřidalo, ale aspoň to líp vypadá. Závidím ti tu koncovku na sání. Mě tam totiž od koupě chybí. Těžko říct jestli ji při nějaké výměně oleje(respektive filtru) špatně nasadili a ona vypadla. Zatím to neřeším. Spíš bych chtěl udělat časem přímé nasávání chladného vzduchu z masky, nebo ji zkusím sehnat z vrakoviště a nechám to v původním stavu.

K té spotřebě. Jestli je to tak jak říkáš je spotřeba opravdu i výpočtem 5,7l/100 jestliže uvažujeme že polovina nádrže je 27 litrů. Je to pro mě malý zázrak. Pravda na PC jsem viděl i průměr za jízdu 5,8-6,1 běžně klesnu tak k 6,4. Ale při propočtu mi to vychází tak o pověstné čtyři desetinky litru více.

Poslední pozorování spotřeby jsem dělal při nedávné cestě do Ml. Boleslavi na exkurzi. Slabá půlka nádrže(cca 25l) padla na cestu tam a zpět-celkový nájezd byl 365 Km. průměr tedy vychází na 6,8l/100. Nutno podotknout, že ve dvou lidech a s nějakým proviantem v kufru - takovou střední jízdou, ani úsporná ani dravá. Průměrnou rychlost už si bohužel nepamatuju. Řekl bych, že nejvíc ručička palivoměru klesala po kopcovité vysočině. V okolí Kolína už to bylo v pohodě. Což je asi celkem normální. Při delší cestě po dálnici bude plynulost určitě větší něž popojíždění přes zacpaný Kolín a Nymburk. Je zajímavé, že při zpáteční cestě z Boleslavi kousíček po dálnici až na sjezd k Nymburku jel člověk 130Km/h a spotřeba po desetinkách rychle klesala až k 6,5l/100. Fakt ji docela svědčí dálnice, ale po té dálnici s rozumem - tachometrových 170 po celou dobu to asi bude vír v nádrži. Poskakování po klikatých cestách vysočiny je bohužel vražedné.

Je faktem, že krásné hodnoty spotřeby(6-6,5l) nedosahuju, ale přes 8l jsem zatím taky nešel. Takže můj motor je zajetý tak akorát - ani úsporný, ani rozežraný. No je fakt, že by mohla brát trochu míň ;) ale možná je problém mezi volantem a plynovým pedálem. Jinak dlouhodobá vypočítaná k dnešním dnům(od dubna!!-takže letní) je zatím 7,1l/100

2 OTDi: tak to jo, já myslel že jsi jezdil s 1,4 44Kw v Oktávce. Zmátlo mě "s touto motorizací" napsané hned po feldě ;) Jelikož 1,4 44Kw je vlastně upravená 1,3 z feldy.

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chlapi ja mám taký dosť divný problém- moja octa ide až príliš dobre! :feve: Má to ťah a frčí to ako blbé - no má to aj slušnú spotrebu to je fakt 8,5l pri normálnej jazde :feve: ale jazdiť to za 12l to vôbec nie je problém a nemusím sa snažiť. Motor je inak nervózny pri nízkych otáčkach a zdá sa mi že spalovanie nie je v poriadku! Inak je to následok zásahu jedného profi servisu, ktorému som ju pred časom zveril :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridam taky svuj postreh ;-) pritelkyne ma octu z 1997 s timhle motorem. Posledni dobou s tou octou jezdim docela dost. Vyzkousel sem si starou fabku s 1,4 16V (myslim neco kolem 55kW taky) a s novou fabkou 1,4 63kW a muzu rict ze ta octavka jezdi mnohem lip. Papirove je tezsi a slabsi nez ta nova fabka, ale ta 63kW 1,4 proste nejede. Kdyz na trojku date plnej plyn, tak v zadnych otackach nevystreli, nez to z 50km/h dostane clovek na 90km/h tak je to vecnost. Nevim cim to je, ale pokud se clovek s tou 1,6 55kW pohybuje mezi 50 - 90km/h tak je s ni celkem slusny svezeni, jde opravdu ochotne za plynem a zatah ma pomerne solidni az bych ani nerek ze ma jen 55kW. Sam jezdim s TDi 81kW, rozdil tu je, ale ne tak markantni jako bych cekal. Pri predjizdeni je to uz ale horsi. Na popojizdeni po meste a sem tam nakou jizdu mimo je motorizace dostacujici. Kdyz vemu ze je to 11let stary auto, ktery ma najeto pres 190tis km a jediny co odeslo byl starter a lambda, musim uznat ze je to super motor ;-) Jediny co je blby je spotreba. Autem jezdi hlavne po meste a musim rict ze pomerne ostre :-) Spotrebu ma cca 8,2l. Kdyz s tim jedu ja nejakou delsi trasu ( tak 90km) nedostanu to pod 7,5L a to se snazim mit hodne lehkou nohu.

VAG ukazuje vadnou lambdu, ktera je tam uz druha, je to teda zatim jen sporadicka chyba. Nekde sem cetl, ze je u tohodle motoru nevhodne umistena, upravoval uz nekdo uchyceni lambdy? O kolik tak klesne spotreba po vymene lambdy?

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uchycení lambdy se probíralo v tomto vlákně asi o stránku zpět. Dával jsem tam i fotku jak to má upravené ta moje. Tak mrkni a hledej ;)

Jo je fakt že na nižší převodové stupně tahá dost dobře. Dvojka a trojka je super. Bohužel čím jde člověk výš, tak tím je to horší. Zrychlovat na pětku z rychlosti 70Km/h i po rovině trvá poměrně dlouho. Sice se snaží seč jí síly stačí, ale na předjíždění to není to pravé ořechové. Většinou to chce prostě podřadit a trochu se slabým motorem spolupracovat. TDi s turbem a kroutícím momentem to zkousne, ale 1,6 55Kw ne. Však už dlouho říkám, že se ve skutečnosti jeví jako silnější než by těch 55kw mohlo na první pohled vypadat :scooter:

Spotřeba 8,2l po městě je řekl bych normální. Okta je prostě na městské popopíždění dost těžká. Ale mimo město teda nechápu těch 7,5l/100 a víc. Ehm neaplikuješ na ní "manýry" z 1,9TDi? Ono si chce na ni trochu zvykonout a zjistit co a jak. Potom se dá jezdit za celkem málo. Já osobně jsem se v poslední době nedostal nad 7,5l/100 a to byly kratší popojížďky "okolo komína". Delší cesty při ne zas moc lehké noze(kde to šlo mimo obec tak 100-110), jako třeba naposledy do Ml. Boleslavi za 6,8l/100.

Asi bude problém v tém lambdě, nebo třebas i nevhodné svíčky můžou zvednout spotřebu.

nu a 11let+190tis. Km a "tolik" závad svědčí o tom, že když se nějaký kousek povede smontovat dobře, tak je to nezmar :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jak sem psal drive, co se tyce tohodle motoru tak sem uplne laik, ale musim se snazit :-) Po kolika tis. se meni svicky? Je to kolem 60 000km? Cca do 150 000km bylo auto servisovany ve skodovce, takze prepokladam, ze svicky byly meneny v 60 000 a ve 120 000km pak uz si s tim nejsem moc jistej a jelikoz ma nalitano pres 190 000 tak uz asi budou pretahovat :-) Jaky svicky bych ji tam mel koupit? Mate osvedcenou znacku? Jo a zvladnu ty svicky vymenit i kdyz sem to u octy nikdy nedelal? Preci jenom sekacky a auta typu Š120 sou jiny kafe tam to je v pohode :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Tomas: jsem rad ze mas takovou radost z auta. ja mel prvni auto taky 1.6i 55kW(Opel Kadett) nedal jsem na nej a do dnes nedam dopustit. jo naprvni se vzdycky nejvic vzpomina:)

Nenech si zkazit (zvlaste od majitelu TDi) radost. 55kW na jezdeni uplne staci. Ono kdo dnes machruje s 66, 81,74, nebo 96kW, mel s nejvetsi prvdepodobnosti pred par lety motor, ktery byl konstrukce navrhnut pro S100MB. Kdo jezdil s timto sice stale modernizovanym ale porad archaickym mtorem celou ridicskou karieru treba (120-> favorit -> felicia -> fabia) ten ted nemohl prechod na nynejsi motory psychicky zvladnout a vozi se po lidech kteri maj neco slabsiho nez on. Ja znam 1.6i jen z par jizd z felicie, kde se mi docela zamlouval a nechalo se s nim jezdit za 6,5litru. Nelibilo se mi jen spojeni s kratkou prevodovkou. ale to bude urcite u oktavky lepsi.

tak at auto slouzi a dela Ti na dale radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak sem psal drive, co se tyce tohodle motoru tak sem uplne laik, ale musim se snazit :-) Po kolika tis. se meni svicky? Je to kolem 60 000km? Cca do 150 000km bylo auto servisovany ve skodovce, takze prepokladam, ze svicky byly meneny v 60 000 a ve 120 000km pak uz si s tim nejsem moc jistej a jelikoz ma nalitano pres 190 000 tak uz asi budou pretahovat :-) Jaky svicky bych ji tam mel koupit? Mate osvedcenou znacku? Jo a zvladnu ty svicky vymenit i kdyz sem to u octy nikdy nedelal? Preci jenom sekacky a auta typu Š120 sou jiny kafe tam to je v pohode :-)

Svíčky se mění po 60 000Km. Ale jsou typy, které těch 60tis. ani nevydrží ;) Pokud už jsou polomrtvé, může to být i jeden z důvodů vyšší spotřeby.

Já osobně se na výměnu taky připravuju. Ale vezmu to hezky komplet. Svíčky, kabely, víčko rozdělovače a palec. Ještě přemýšlím o VN trafu, ale to je drahý jak mrcha :aggressive: Svíčky bych nejraději NGK, ale uvidíme co to bude nakonec.

Výměna není složitá. Je jednodušší než u 74Kw :p Vyšroubuješ všechny šrouby z airboxu a ze směšovací komory teplého a studeného vzduchu. Ze spoda airboxu je ještě hadice odvětrávání klikové skříně, tak tu taky odpoj (je tam jen nasunutá-bez svorky). Pak dej celý airbox stranou a jsi už prakticky u svíček. Kabely k nim vedou takovou plastovou lištou, kterou je nutné uvolnit(drží ji takové pružné plíšky) a pak jen stáhnout koncovky ze svíček. Když tam budeš dávat nové svíčky nasaď na jejich izolátor kousek gumové hadičky odpovídajícího průměru a lehce je zašroubuj tímto "přípravkem". Prsty se do těch prohlubní nedostaneš a bez tohoto se svíčky špatně chytají na závit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj, nenecháme

Nemoci: praskající svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem, nevhodné umístění Lambda sondy a její následné ničení a dál mě nic nenapadá

Spotřeba: cca 7l

Zkušenosti: auto, který za 10 let dojelo vždycky kam mělo a nikdy nikoho nikde nenechalo

Ahoj

chtěl bych se zeptat, jak se projeví na charakterisice motoru, nebo na jízdních vlastnostech prasklé svodové potrubí pokud máte někdo zkušenost, dejte prosím vědět. Já tedˇ řeším problém s neklidným volnoběhěm, vyměnil jsem už rozdělovač, kabely, lambdu, zkoušel novou klapku a stále bez úspěchu.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice jsem to psal už jednou do jiného vlákna, ale defakto je to použitelné i sem:

AEE je v mnohém docela primitivní a tak prakticky nejdůležitější údaj pro tvorbu směsi bere z lambda sondy. Když si někde před lambdou přisává vzduch tak je z toho zmatenej a snaží se korigovat, ale výsledek je pak neklidný běh cukání a vynechávání, protože nějako nemůže trefit bohatost.

Na to těsnění se mrkni. Pokud tak budeš jezdit zničí se jednak lambda a co horšího i katalizátor.

Odšroubuj ten plech co je na litinových svodech a zrcátkem se podívej na litinový svod od prvního válce (nejblíž k rozvodovému řemenu) jestli v litině není prasklina-to je jedna dětská nemoc tohoto motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na ten svod jsem koukal, trhlinu jsem nenašel. Ještě jeden postřeh, když nastartuju studené auto, volnoběh je ok, postupně jak se zahřeje, tak otáčky začnou kolísat a na konci výfuku se udělá mokrá louže (jakoby nespálený benzín). Za jízdy auto jede normálně, spotřeba podle PC do 7l/100km. VAG nepíše žádné závady.

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte se kvám taky připojím, muj otec si koupil Octu 1.6 55kW AEE r.v. něco kolem 98-99 nebo tak nějak, byl velmy spokojenej až na upadlí zadní díl výfuku, nedávno mu ale okta začala stávkovat, tak se chci zeptat co stím: Při tak trochu zahřátem motoru vyřadí kvalt a otáčky motoru nechcou spadnout na volnoběh drží se pořád třeba někde kolem 2000ot/min někdy i víc záleží jak to rozjede, čidlo kapaliny je vyměněné, na diagnostiku se chystá, opravy si dělá sám žáden servis, se kope v autě už dlouhou dobu tak ví co a jak, doufám že už to někdo z vás řešil a poradí nám co stím, ještě chci dodat že žádná kontrolka nesvítí díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem ještě uvažoval o váze vzduchu, nebo lambdě nevím ale tata říkal že to prý nějakemu týpkovi od nich z práce dělalo taky nevím jestli ten samej motor ale prej na diagnostice asi něco okolo 20chyb tak vymaz registru závad a prej bylo vše ok už to nedělalo, uvidíme co nám řekne diagnostika příští týden

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JSeš asi hodně zkušenej já stímhle motorem nemám žádne zkušenosti ani jsem ho vlastně ještě neviděl, nebyl ani důvod se na něho koukat když to tatíkovi jelo že :)

takže škrtící klapka vyčistit, nechat nastavit základní hodnoty? to mi nastaví ve škoda servise předpokládam, a ta lambda to teda nedělá, až něco vymyslíme tak se ozvu ale moc díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak 1,6 55Kw nemá žádnou váhu vzduchu. Určitě to nechte napíchnout na diagnostiku. Každopádně klapku vyčistit a udělat základní nastavení. Ta lambda by to taky mohla být, ale to by se projevilo i na spotřebě a spíš by kolísal volnoběh. Ještě mě napadá čidlo teploty chladící kapaliny. Ale bez diagnostky je těžko střílet od boku. To by člověk taky vyměnil polovinu auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...