Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Někde tam máš špatnej dotek, těch 10V se ze 14 ničím jiným nestane. Na přechodovým odporu se ztrácí 4V při plným odběru - použij Ohmův zákon, vyděl volty ampérama a dostaneš ohmy. pokud je řízení naplno v rejdu, bere 60-80A a pokud je tam přitom úbytek 4V, máš tam někde odpor přibližně 66miliohmů. Což je na takovým přívodu dost, správně by tam měly bejt nanejvejš jednotky miliohmů. Někde v cestě toho proudu máš nedokonale dotaženej nebo zoxidovanej spoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý deň!

Čítal som túto tému o riadení Fabii. Mám tiež Fabiu rok 2001, TRW riadenie , a tiež dlhodobe problémy s riadením.

Prvý problém:


  • je so snímačom natočenia volantu, začala svietiť kontrolka serva, preblikávali svetlá, servočerpadlo sa zapínalo ako na bežiacom páse, keď prišla tuhá zima tak akoby sa snímač opravil sám, vtedy pracoval správne žiadne preblikávanie, tak nakoniec som došiel nato, že do snímača sa dostava vlhkosť a vytvorí studený spoj a začne blbnúť so servočerpadlom. Odmontoval som snímač dal som ho do rúry a vysušil som ho, zapojil som späť do servočerpadla od vtedy ide OK.

Otázka by tu bola, že keď dlhodobo bude spínať snímač servočerpadlo tak čo sa mu môže stať? Niektorí tu písali, že mu to nerobí dobre, tak aby sme vedeli, že čo konkrétne?

Druhý problém:


  • tečie mi z obidvoch strán pri manžetách servoolej. Dolieval som pomohlo ale len dočasne, potom som dolial aj servoolej aj Wynn's Power Steering Stop Leak, no ale ani to nezastavilo tečenie oleja.

Otázka, mám dolievať stále olej s prísadou proti tečeniu? alebo mám isť do repasu servoriadenia? Koľko vydrží to riadenie po repase? Má to zmysel? Alebo kúpiť nové riadenie? Koľko stojí také riadenie? Kde by sa dalo zohnať?

Alebo kúpiť nové auto? No nebolo by zle ale nemám zbytočných 18000€ na nové auto, a všetky dane a poistky. Táto možnosť budem riešiť s odstupom času, možno v ďalšom živote :D

Ten problém je najvážnejší nateraz, ale sú aj ďalšie, zatekanie do auta cez zadné čalúnenia, nesvietiace svetlo v batožinovom priestore, a ďalšie menej významné.

Ďakujem

Matto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím servem - čerpadlu, resp. jeho motoru neprospívá to nárazové časté spínání, když "vaklá" snímač natočení volantu. A pokud teče, neodstraní to nějaké svinstvo přimíchané do oleje, protože tlaky v hydraulice jsou tak vysoký, že pomůže jedině repas těsnicích kroužků. Nechej si udělat repas, buď se to dá udělat přímo na tom kusu, který máš v autě - anebo jsem kdesi viděl nabídku na výměnnou opravu - Tvoje řízení si servis vymontuje, opraví a použije pro dalšího zákoše, zatímco Ty už mezitím jezdíš s jiným, opraveným řízením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Niekto vie niečo o tomto serve: http://www.hamar.cz/cs/10002510-rizeni-trw-jnp739-jrp739-jednorotorove-kompletni-3322937390519.html

Pise sa tam, ze je to nove servo, je naozaj nove, nie len vynovené (repas)?

Jeden mechanik mi hovoril, že tieto serva sú druhovýroba (Poľsko), že je lepšie dať repasovať servo origo čo mám v aute.

Kde je vlastne pravda? Keby niekto niečo vedel o problematike, mohol by napísať pár viet. Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to originál, já ho tam bral asi před rokem. To žlutý jsou jenom krytky :-) i ty čepy jsou originál TRW. Dej si pozor jestli máš řízení starší jednorotorové TRW, nebo už to novější dvourotorové TRW nebo Koyo. Snímač ani servočerpadlo pochopitelně není součástí, takže záleží na tom co máš vlastně v prd-li...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

áno, tečie z obidvoch strán. Ja som čítal na stránke TRW, že tieto serva s označením JNP739 pochádzajú od firmy TRW Conekt

http://www.trw.com/additional_businesses/trw_conekt, http://www.conekt.net/ čo je dcérska spoločnosť TRW, nemám istotu či to nie je repas od TRW, tu otom píšu: http://www.trwaftermarket.com/en/Products/Steering--Suspension/Remanufactured-Steering-Racks-and-Pumps/, tak čo to je vlastne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, stačí udělat geometrii... Já měl ten kryt taky rozpadlý, ale už jsem tam nový nedával, je to jenom odhlučnění serva. Větší hlučnost nijak nepociťuji. Spíš je to naprd, protože se v tom stále drží vlhkost a servo tím víc trpí... Ale klidně kup nový, není to zas taková položka. Důležitější je ale spíš jak pro servo tak pro celý řízení kryt pod motor, aspoň ten malý... Jestli nemáš tak můžu jen doporučit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...