Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Já to beru jako technik strojař a bejvalej konstruktér. Takže mě již odrazuje dnešní konstrukce koncernových motorů. Pomalu se to blíží nárokům letecké techniky, jenže ta se servisuje jiným režimem a náklady. Proto razím cestu jednoduchosti a v tom byl opravdu přeborník ten 1,8 T a i dnes je naprosto konkurence schopný. Konec konců žádný pětiventil již není v nabídce a ty dnešní 1,8 by měly brát Natural 98 oproti staré s N 95 kou. Takže ani přínos ve spotřebě a nákladů na PHM.

Proto si jí tedy nechám do rozpadnutí, tím to nebude tak ztrátová investice. Totiž investice do novýho auta je ta největší ekonomická blbost bez jediného zhodnocení. Pokud ale auto slouží tak smalýma nákladama na servis tak to není tak tragický.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to beru jako technik strojař a bejvalej konstruktér. Takže mě již odrazuje dnešní konstrukce koncernových motorů. Pomalu se to blíží nárokům letecké techniky, jenže ta se servisuje jiným režimem a náklady. Proto razím cestu jednoduchosti a v tom byl opravdu přeborník ten 1,8 T a i dnes je naprosto konkurence schopný. Konec konců žádný pětiventil již není v nabídce a ty dnešní 1,8 by měly brát Natural 98 oproti staré s N 95 kou. Takže ani přínos ve spotřebě a nákladů na PHM.

Proto si jí tedy nechám do rozpadnutí, tím to nebude tak ztrátová investice. Totiž investice do novýho auta je ta největší ekonomická blbost bez jediného zhodnocení. Pokud ale auto slouží tak smalýma nákladama na servis tak to není tak tragický.

nevim kde si přišel na N98, v papírech je jasně psáno N95 u 1,8 dokonce N91(ale je tam hvězdička a napsáno něco ve smyslu že se může snížit výkon), pokud vim tak na N98 byla nechvalně známá 2,0FSi a možná FIIRS

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha to máš pravdu s tím FSI, já ještě pořádně nezkoumal novou specifikaci na benzín a s tou starší verzí FL taky, viz ta zadní náprava. No nic stejně jsem přesedlal do jiný stáje a vůbec nelituju. Zrovna dneska jsem při parkování kvitoval že pod podvozkem mám 26 cm prostoru. Tím pádem zaparkuju i tam kde jiný ne a s tím předním spojlerem na OIII ani ve snu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to beru jako technik strojař a bejvalej konstruktér.

Jojo, my strojaři jsme všichni stejní. :kol-28: A ačkoli nejsem konstruktér, ale pracuji spíše v obchodní sféře, do konstrukce vlastně také hodně mluvím.

Naprosto tedy s těmi motory souhlasím - dnešní maloobjemové motory nemají ani kladný ekonomický, ani kladný ekologický dopad. Jedná se jen o výmysl EU, další způsob, jak z lidí vytáhnout peníze. No co, kupte si pořádné auto a vsaďte na Toyotu Prius, nebo motor 0,9 twinair :kol-26:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejvíce mě dojal odkaz za oknem nový OIII k emisím CO2, že další info se najde na netu a že je to nebezpečný plyn který ovlivňuje globální oteplování. Proto taky tam maj napsáno 99 g Co2 a díky tomu tu vylhanou spotřebu. Ta jde ruku v ruce s produkcí CO2. Jenže pradox je že podle poslední studie vůbec není pravda že CO2 tak škodí a je i možný že díky jeho razantnímu omezování nastane opak,tedy globální ochlazení. Ta Eu je zcela mimo, vše ovlivňujou lobystický skupiny a pak to odnáší motoristi s motorma jako do zahradního traktůrku. Já šel z trucu proti proudu Eu mám 2,5 Crdi a předu spokojeností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

_DENIS_: Jsem viděl a slyšel,jak u jednoho dealera Fiatu jsou z té 0.9 nadšení,že prý je to jak maluch.Já měl co dělat,abych se nezačal smát.

Měl jsem možnost řídit,jak benzínové V8,tak naftové V6 a TDI V8 bi-turbo,takže nějaké motůrky ke stěračům...

Jinak,prototože taliáni nebyli schopni utlumit vibrace,tak to má dvojhmoťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, ono to není o podvodu ze strany Škodovky, ono jde o to, že EU něco podobného nejen povoluje, ale přímo vyžaduje. To je jako s ci... ehm, s "romskými spoluobčany". Proč by měli chodit pracovat, když jim stát dá minimálně tytéž peníze, ne-li ještě více na sociálních dávkách? Chovají se naprosto racionálně. A kdyby náhodou přeci jen nechtěl stát platit, zařvou "diskriminácia!", všichni si prcnou do gatí a hup, zase jsou peníze v kapse. I kdyby EU podobné nesmysly nepředepisovalo, proč by si Škodovka měla kazit prodeje, když takto "lživé" hodnoty má kde kdo?

Jinak globální oteplování je nesmysl a potvrdil mi to také jeden dokument, který jsem nedávno viděl v TV - vše odpovídá tomu, co jsem od počátku říkal: Je to jen způsob, jak ovládat lidi, jak jim tahat peníze z kapsy. Světové giganty, nabízející mj. technologie pro snížení emisí, prodávají své produkty a pokud někdo tyto normy nesplní, za miliardy jim prodají povolení provozovat zařízení ve stavu, v němž je. Takto si společnost přijde až na biliony dolarů/euro.

Proč myslíte, že nemůžeme koupit běžné žárovky? Kolik z vás kupovalo předražené ehm "úsporky", které žerou 3x tolik, nesvítí-li aspoň 5 minut, obsahují opravdu silně neekologický plyn, pro přírodu 100x horší, než nějaké výfukové plyny, které vám podá nepřirozeně zabarvené (a možná i nezdravé) světlo? Myslím, že mnoho lidí tímto směrem nešlo. Hup, EU tedy žárovky zakázalo a na záchodě, na chodbách, či ve sklepě si velmi "ekologicky" a "ekonomicky" můžeme rozsvítit ehm "úspornou" žárovku.

Globální oteplování hrozí pouze jedinou možnou příčinou, která však nemá na skleníkové plyny jakýkoli vliv - aktivita slunce. Žádné sci-fi, žádný konec světa, běžný proces přírody, vesmíru. To,co zeměkoule zažila již x-krát.

TO Dix1: Líbí se jim, protože jim připomíná Malucha? :D To příště přijde Mercedes s klikou, protože to bude připomínat model VELO, či DMG?

Přirovnání k motorku ke stěračům je trefné :kol-28::kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s výše zmíněnými odpověďmi, objem nenahradíš. Vyrůstal jsem na Octávě 1.6, 55kW a když s ní dnes občas jedu, je to utrpení. Jednak že to je benzín, palivo do sekačky a pidiaut, ale hlavně že to nemá žádný objem a zátah. 1.2ka musí být do tak těžkého auta hrůza. Downsizing je prasárna, která znamená konec časům, kdy zejména 66/81 kW agregáty naběhaly přes půl mio bez větších problémů. Bohužel, životnost je to poslední, na čem by měly automobilky zájem, a tak budou bičovat malé objemy a cpát více a více zbytečné elektriky, aby to nevydrželo výrazně déle než záruku a aby člověk s každou blbostí musel do servisu.

Jinak OIII vypadá na pohled hezky, ale jelikož jednička slouží k dopravě z bodu A do bodu B dobře, nevidím důvod cpát dobře půl mio do vozu, kde i při slušném zacházení rupne po záruce klikovka, ojnice nebo jiná, zcela nedůležitá část motoru... Bohužel koncern si neuvědomuje, že své dobré pověsti a obliby u zákazníků dostál mj. kvalitou a spolehlivostí vozů, ne tím, že jsou načančané, ale lagricové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern mě kdysi nesmírně naštval svojí cenovou politikou, kdy jsme tady platili o desetitísíce více než zákazníci směrem na západ. To se sice postupně díky vstupu do Eu změnilo, když si každý ekonomicky myslící člověk přivezl Škodovku z venku a zde jí bez komplikací přihlásil. Bohužel to neplatilo v roce 1999, ale zato jsem koupil bezva kvalitu a to se za 14 let potvrdilo do slova a písmene. Pravda dále jsem již zde nic nekoupil a postupuju podle nejlepších parametrů, výbavy a ceny. Je to hra, ale vyplácí se to. Díky netu jsou možnosti neomezený a to je asi jedno z mála dobrýho v dnešní zapeklité době.

Bohužel zatím mám dojem že koncern začíná dělat auta na přežití záruky a po tom potopa. Jenže takto nepostupují naštěstí jiní výrobci a ejhle Hyundai je asi na druhém místě u nás s prodejem v roce 2012. Sice se hádá o místo s VW, ale ten to asi dosáhl díky hře o registrace a následný vývoz.

Ještě probádám OIII u prodejců podrobněji, dnes to byl jen průlet salonem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já těch 180 Tkm mám krásně najetých z praxe, tedy Praha a okolí dále dálnice a cizina. Takže mix všeho a ne třeba jen dálnice, to by brzdy mohly vydržet třeba půl milonu km. Vždyť mezi Prahou a Köln/R se zabrzí jen párkrát a km naskakujou po stovkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern mě kdysi nesmírně naštval svojí cenovou politikou, kdy jsme tady platili o desetitísíce více než zákazníci směrem na západ. To se sice postupně díky vstupu do Eu změnilo, když si každý ekonomicky myslící člověk přivezl Škodovku z venku a zde jí bez komplikací přihlásil. Bohužel to neplatilo v roce 1999, ale zato jsem koupil bezva kvalitu a to se za 14 let potvrdilo do slova a písmene. Pravda dále jsem již zde nic nekoupil a postupuju podle nejlepších parametrů, výbavy a ceny. Je to hra, ale vyplácí se to. Díky netu jsou možnosti neomezený a to je asi jedno z mála dobrýho v dnešní zapeklité době.

Bohužel zatím mám dojem že koncern začíná dělat auta na přežití záruky a po tom potopa. Jenže takto nepostupují naštěstí jiní výrobci a ejhle Hyundai je asi na druhém místě u nás s prodejem v roce 2012. Sice se hádá o místo s VW, ale ten to asi dosáhl díky hře o registrace a následný vývoz.

Ještě probádám OIII u prodejců podrobněji, dnes to byl jen průlet salonem.

kromě toho, že tuto informaci jsem si přečetl už asi 3x (a už mě nezajímá :kol-44: ), tak to s těma vývozama u importu VW v ČR není pravda. Právě IVG (teď už vlastně Porsche Česká republika) dlouhodobě brojí proti umělému zvyšování počtu aut a tím pádem zkreslování statistik. Proto neuvádějí počet reimportovaných aut, resp. dealerům je doporučeno tento trend nepodporovat. Ale je pravda, že je strašně těžký toto odhalit.

A než vytahovat jednotlivý čísla prodejů za rok, je lepší porovnat statistiky prodejů automobilů meziročně. A najednou zjistíme, že ten tolik opěvovaný Hjundéééé zažil docela slušný sešup; nejen, že ho opustili zákazníci, ale i mnoho servisů rozvázalo spolupráce. A to asi taky o něčem svědčí, ne? ;)

A ta debata s downsizingem je taky docela ujetá; berte to jako fakt, se kterým vy nic nezmůžete. Teda vlastně jo - platit za velkoobjemové plečky nesmyslný povinný ručení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud za čtyři roky starý Sorento 2,5 Crdi platím poviné ručení za rok 2948 Kč a je hlášený v centru Prahy tak tím dokazuju že to vůbec není zatěžující položka. Za O1 1,8T platím 1308 kč za rok a obě auta jsou ze stejným bonusem a ve flotile u Allianz.

Bohužel downsizing je moderní parketa zejména koncernu a to díky zelené politice kterou má i v motu Škoda a tím se snaží udělat dobrý dojem na Bruselské úředníky. Jenže na to doplácí zákazníci a když vidím ty nové systémy v motorech tak mě jímá hrůza. Ty motory se nebudou generálkovat, nejsou na to konstruovaný a budou se vyměňovat za nový kus. To se vyplatí v záruce, ježe po ní to bude nerentabilní, ta cena opravy by převýšila časovou hodnotu auta.Takže nyní se začínají auta v určitém segmentu dělat jen na omezenou užitnou dobu, prostě spotřebák. Jenže tomu by měla odpovídat taky pořizovací cena.

To se omlouvám za to že jsem zde třikrát napsal jak jsem naštvanej, ale je pravda že za 14 let jsem jim to nezapoměl. Jedině to mírní bezvadná kvalita tehdejší O1, tedy zajištěná i mým servisem.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ty ceny, co tu píšeš, tak jsou sice krásné, ale flotilovka má úplně jiné ceny, než normální povinné ručení :) to že je to Allianz je asi jediná výhoda. Kdyby to takhle mohl mít každý, tak to bude super, ale bohužel to tak není :)

Jinak co se týče těhle malých motorů. Já mám 1,4 TDI, 59 kW, najeto nějakých 125 000 km a zatím motor bez jediného problémů. Kolega má 1,4 TDI 51 kW, najeto skoro 220 000 km a taky bez problémů. V podstatě jen olej, brzdy a tlumiče + nápravy se opravují, prostě klasické opravy, které přichází s kilometry. Rok výroby 2005 a 2006. A já si myslím, že tyhle motory jsou OK jenom z toho důvodu, že jsou postavené z 1,9 TDI 66 kW, tedy z nesmrtelných motorů. Ale dost OT :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný flotila je trošku jiná díky tomu že je od pěti pojištěných vozidel výše. Zase v globálu to přinese značnou úsporu a třeba za náklaďák do 12 tun platím 3115 Kč v tomto roce. Myslím že i dobrých cen se dá dosáhnout individuálně díky velký konkurenci na trhu s pojistkama.

Proto jsem se taky stal fandou velkejch motorů a taky neberu vážně ty malý motůrky v relativně velkých OIII. Hlavně když ty malý obsahy slouží jako kulisa pro emise CO2 z celý produkce koncernu. Z mého pohledu je tedy pro OIII minimum 1,8 turbo benzín nebo od dvou litrů nahoru u nafty. Jenže u nafty je to bohužel strop a žádná 2,2 l není k dispozici a to je škoda. Tak velký auto by si to zasloužilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodl jsem se, že napíšu také pár svých postřehů k O III. Prozatím jsem vlastnil O I a O II, vždy jako nové auto. Byl jsem velmi spokojen a O II se mi jevila jako výrazný posun vpřed po všech stránkách, snad jen tvrdší chod 1.9 PD byl pocitově horší, než předchozí varianta 1.9. Jinak kvalita zpracování, použité materiály, vzhled, více prostoru a jízdní vlastnosti, díky víceprvkové nápravě vzadu, to vše bylo jasné zlepšení. V O III jsem absolvoval dvě zkušební jízdy. Co se týče designu, to je věc velice individuální,

jak se komu líbí, já zněj příliš nadšený nejsem a některé věci se mi vyloženě nelíbí, ( zadní dveře, přední maska, světla atd. ) V interiéru na mně silně působí snaha za každou cenu ušetřit co nejvice peněz, čemuž

odpovídá výsledný dojem, prostě nic moc, vzhledem k tomu, že se mluví o tom, že tento vůz se přesouvá

do střední třídy. Např. dveřní výplně mi připadaji luxusnější v O II. Tam kde byly měkké plasty a příjemná

látka, jsou nyní plasty tvrdé a jakási koženka. Co mě nepříjemně překvapilo, je zpracování schránky před

spolujezdcem. Po jejím zavření je potřeba zatlačit na pravé straně dvířek, jinak zde zůstává značná mezera. Toto se projevovalo v obou vozech, takže asi nešlo o náhodu. K jízdě jsem přistupoval pln oče-

kávání, neboť na základě reklamy jsem očekával zcela nové zážitky. Hned po nastartování ( 1.6 tdi ) mi

bylo jasné, že to takový zázrak nebude. Odhlučnění je o něco lepší, ale ne o moc a typické dunění v

určitých režimech, je dost slyšitelné. Rovněž, bohužel, nepatřím do skupiny řidičů, kteří údajně nepostřehnou, že zadní náprava je kliková. Já jsem si její přítomnost při přejíždění nerovností jasně

uvědomoval. Spotřeba asi nebude špatná, ale údajům výrobce se v praxi zřejmě příliš přiblížit nedá.

Další věc je, že ani verze elegance není příliš vybavená a pokud si člověk chce užít novinek známých

z reklam, ( např. velký dotykový displej, bixenony a nějaké ty jízdní asistenty ) dostane se na naprosto

odlišnou cenu. Pro mě to je dostatečné množství argumentů, abych třetí řadu O III již nekoupil.

Je to jen můj názor a samozřejmě přeji každému, kdo si tento vůz koupí, aby byl maximálně spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se taky pridam se zkusenostmi. Na pohled super, jizda taky docela spokojenost, byt teda podle me zadna revoluce. Horsi napravu ja osobne nepoznal. Hluk v kabine podle me horsi nez u 2ky, ale zde srovnavam se svym autem se SunSafeGlass, ktere udelaji dost hodne a O3 je nenabizi. Nejvetsi posun (bohuzel k horsimu) jsem zaznamenal v mem "oblibenem" cost cuttingu. Interier 3ky je podle me minimalne o stupen horsi nez u 2ky. Ted srovnavam nejvyssi verze, nezajima me nejaka holota. Setreni je zde opravdu znat na kazdem kroku. Neni to sice takova totalni katastrofa, jako u Rapidu, nicmene u auta, ktere se chce posunout o ctvrt tridy vyse bych cekal spise zlepseni a nikoliv zhorseni. U O2 se v interieru na plastech a materialech skoro vubec nesetrilo i na pohled nic nevypadalo lacine (treba horni cast palubky u skla vypadala az skoro luxusne) a u 3ky tento pocit zcela zmizel. Pripadal jsem si tam jako v o neco lepsim Rapidu. Navic je znamo, ze Skodovka u novych aut vetsinou setri mene a pak ho behem jeho zivota postupne osekava. Nevim popravde, co chteji jeste tady behem pristich let osekat. O designove otresnem radiu v zakladu i u Elegance se tu jiz napsalo dost. Jediny velmi pozitivni dojem v interieru byl z barevneho maxidotu. Za me teda celkove spise palec dolu. Na druhou stranu me to i trochu potesilo a utvrdilo v tom, ze jsem udelal dobre, ze jsem si koupil mesic pred predstavenim 3ky novou O2. :) Pokud by mi ji nedej boze ukradli, tak bych do O3 v soucasnem stavu urcite nesel.

Abych se nikomu nedotknul jeho potencialni budouci modly, tak kopiruju posledni vetu od kolegy nademnou:

Je to jen můj názor a samozřejmě přeji každému, kdo si tento vůz koupí, aby byl maximálně spokojen.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to je zase debata ... všichni rozumí všemu, všichni všude byli a jejich názory jsou někdy opravdu zarážející. A povětšinou se netýkají OIII.

Motory jsou složítější a složitější, ale tomu se nedá vyhnout. Jestli chceš prodávat musíš splnit EU Normy a třeba 1,8 už umí EU6. A kdyby to třeba škodovka nerespktovala nemohl by ste si nikdo koupit u nás auto. Teda koupit mohl, ale nepřihlásí ti ho do registru a stálo by před barákem.

A co se týče zadní nápravy zažil jsem i odborníky co vylezli z auta a nadávali jak je ta zadní náprava hrozná a přeskočili do druhého auta v domění, že je to víceprvek a nebyl. Po jízdě spousta chvály jak je to uplně jiné a ono vlasně ne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...