Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

První překvapení: "Dobrý den, tady máte klíčky, bude vám stačit 30 minut na projetí?" .. takže jsem se projel hezky sám, bez remcání někoho z Autosalonu, super!

Toho jsem využil, popojel na Letňany k autosalonu BMW a tam si v klidu nafotil vůz, který jsem opravdu jezdil. Barva vozu se mi celkem dost zamlouvala, avšak nijak nevyniká.

Po rozjetí jsem dojel na první křižovatku, kde jsem si málem rozbil hubu o volant a tím chci říct, že brzdy jsou opravdu hoooodně ostré v podstatě od prvního milimetru sešlápnutí pedálu, ale asi po 3 km jsem si na to už zvykl a v pohodě (potom mi přišla Fabie, jako by vůbec nebrzdila :D)

Celkově auto pěkné, ale pocit mám takový nic moc. Je to nové auto, pěkně udělané, i interiér se celkem povedl, ale žádný extrémní WOW efekt se nekonal. Všechno je na stejném místě, jak jsou majitelé škodovek zvyklý, nic nepřekvapí, kam sáhnete, tam najde to, co hledáte.

Kufr je opravdu obrovský, o tom se nedá diskutovat.

Systém stop&start se aktivoval zhruba po 6ti km, kdy se vůz zahřál. Nastartování vozu trvá necelou vteřinu, během které v klidu zařadíte jedničku a rozjedete se, takže opravdu nikoho nezdržujete.

Vyzkoušel jsem, co se stane, když máte nastartováno a vystoupíte z vozu. Tak vůz na vás neustále řve, ne kvůli rozsvíceným světlům, ale kvůli klíčku v zapalování. Auto samozřejmě zhasne díky systém stop&start, ale pokud znovu usednete do vozu, tak zmačknutí spojky nestačí k nastartování. Vůz vas vyzve k znovu otočení klíčkem.

Maxidot na mě pořád něco hulákal ve smyslu "auto startuje samo" .. "bacha na safelock" apod.

Co se týče motoru, byl tam 1,6 TDI 77 kW s manuální 5ti stupňovou převodovkou. Ze začátku je vůz celkem liný, ale jak se dosáhne 2000 otáček, táhle jak divé. I na tak velké auto si myslím, že je motor dostačující a mě by bohatě vyhovoval.

Co se týče rádia, nijak mi tam to základní nevadilo, avšak zvuk v autě byl nic moc. Moje Fabie s radiem SONY hraje lépe, tedy lépe .. Fabie má lepší basy a to tam mám základní repro Škoda a jen vepředu.

Ale stejně nejlepší pocit je, když jedete novým autem a všichni kolem vás brzdí a auto si prohlíží!! Ten pocit je k nezaplacení.

Avšak já osobně bych si teď koupil O2 FL tak rok až 2 staré a byl bych spokojen.

post-68241-0-42359400-1360153930_thumb.j

post-68241-0-46286800-1360153931_thumb.j

post-68241-0-47648200-1360153932_thumb.j

post-68241-0-13441600-1360153933_thumb.j

post-68241-0-78147300-1360153933_thumb.j

post-68241-0-41592200-1360153934_thumb.j

post-68241-0-72452500-1360153934_thumb.j

post-68241-0-36110500-1360153935_thumb.j

post-68241-0-66541400-1360153935_thumb.j

post-68241-0-55741900-1360153946_thumb.j

post-68241-0-07439400-1360153947_thumb.j

post-68241-0-88667900-1360153947_thumb.j

post-68241-0-19708800-1360153948_thumb.j

post-68241-0-84884400-1360153948_thumb.j

post-68241-0-52472600-1360153949_thumb.j

post-68241-0-16991700-1360153950_thumb.j

post-68241-0-82265600-1360153950_thumb.j

post-68241-0-46935200-1360153951_thumb.j

post-68241-0-10215600-1360153952_thumb.j

post-68241-0-03906500-1360153959_thumb.j

post-68241-0-67851800-1360153959_thumb.j

post-68241-0-31255400-1360153960_thumb.j

post-68241-0-11577200-1360153961_thumb.j

post-68241-0-14195100-1360153967_thumb.j

post-68241-0-19275100-1360153968_thumb.j

post-68241-0-19874600-1360153969_thumb.j

post-68241-0-21321300-1360153970_thumb.j

post-68241-0-85532400-1360153970_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji článek na autoforu - Test Octavie III -" Dva kroky vpřed, jeden vzad". Zde se při přímém srovnání obou typů náprav v praxi potvrzuje jejich rozdílné chování, s tím, že především na českých rozbitých silnicích je rozdíl markantní. Uvítal bych alespoň možnost volby, jaký typ nápravy si do vozu objednám, byť by to bylo za příplatek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Co mě nepříjemně překvapilo, je zpracování schránky před spolujezdcem. Po jejím zavření je potřeba zatlačit na pravé straně dvířek, jinak zde zůstává značná mezera. Toto se projevovalo v obou vozech, takže asi nešlo o náhodu. ...

Konečně jsem si taky sednul ale když jsem tam tak seděl tak se mi na tom nelíbila jedna maličkost :kol-28:

Nevím jak ostatní ale já na ní dostanu 17% dolů..

psal už o tom pavelvob

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak,protože nová platforma MQB neumožňuje pedál,jak u OII.

Jako člověka, kterej tomu nerozumí, mě velmi překvapuje, že ta platforma MQB je závislá zrovna na tomhle :-) Mě teda víc vyhovuje pedál odspodu, protože mám příjemně podložený celý chodidlo. Je to škoda podle mě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tak nějak pánové nevím. Jsem z toho auta v rozpacích a v určitých bodech jsem zklamán stále více.

Část z mých hodnocení asi může být zcestná, neboť se přiznám, že jsem OIII sice již několikrát viděl, no dosud jsem si ji "neosahal". Já to auto kupovat nebudu a neočekávám jej ani od firmy, proto mi upřímně nestojí za to, abych se objednával a šel si jezdit.

Jsem velmi zklamán interiérem, alespoň co se vašich fotek (dobrá práce mc2uba ;) ) a zkušeností týče.

Já upřímně nevím, ale ačkoli je interiér Rapidu celoplastový, když jsem v něm seděl, ten plast na dotyk není nepříjemný a palubka působí tak nějak celistvě, je kvalitně zpracovaná. Navíc design mi přijde povedený, pravda, spodní část středového tunelu bych vyměnil, ta otevřená dispozice se mi nelíbí. Doplnit ale palubku nějakým dekorem (fólie, lak) v tom horizontálním výlisku na palubce mezi výdechy ventilace, jsem spokojen.

U OIII jsem si všiml, že interiér aspoň dle fotek působí hrozně plastově, tak nějak stroze a lacině. Jediné, co se mi líbí (a paradoxně vůbec neladí se zbytkem) je středový panel.

- Pokud mají všechny verze ve dveřích nějakou koženku, bude to opravdu radost - před rokem jsem si domů koupil kancelářské kožené křeslo (nemyslím ty z Ikea za 500,- Kč). Opěrky na ruce, které by neměly být tolik zatěžovány, jsou ale očividně z koženky a proto mám levou opěrku již z poloviny oloupanou, protože koženka praskla. Neberu v potaz ani to, že se ke kůži /kožence člověk v létě lepí, jak prase.

- Rádio jsem již komentoval, nebudeme o tom kecat pořád dokola

- Kliky z pochromovaného plastu se budou krásně loupat

- Dosud pečlivé zpracování kastlíku (pozvolné otevírání, důmyslný knoflík) je zjevně pryč. Nejen, že je otevírání nyní hnusné (zjevně převzaté z Fábie, aby ušetřili), ale aby takto nedoléhal, to už je síla

- Barevný "Maxík" bude dle fotek určitě fajn, ale ten design přístrojového štítu mi přijde hrozný. Vypadá, jako z Fábie a stále moderní a dobře čitelné tubusy alá SII jsou asi moc drahé - škoda.

- Anální kolík - ehm, pardon, řadící páka, která se od Rapidu a Citigo nijak neliší asi znamená další úsporu

- Klíče, používající také Golf 7, se mi nelíbí - je divně hranatý, strohý a celoplastový, původní kovové uchycení v horní části je opět asi příliš drahé. Příliš prémiově nevypadá

Exteriér jsem již komentoval, netřeba se opakovat. Je to jen můj názor, mé postřehy, no po tom velkém očekávání a následném zklamání jsem čekal, že se názor zase bude měnit k lepšímu a OIII se mi zalíbí. Aniž bych ji chtěl pořád kritizovat a hanit, ačkoli to tak vypadá, opravdu na mě působí tak, že se hrozně šetřilo a jak jsem již zmínil, cenová politika mi k tomu nějak nesedí. Momentálně bych ji už nepřirovnával ani k Hyundai, který se aspoň interiérem docela vyšvihl. No holt, uvidíme. Pokud se bude stále tak výborně prodávat, je to politika a Škodovka ví, co dělá. Pokud ne, dojde na má slova.

Smutnou realitou je komentář, který jsem poměrně nedávno četl u starého S-kového Mercedesu: "Doby, kdy auta stavěli designéři, jsou již dávno pryč. Nyní auto staví ekonomické oddělení". A to je bohužel znát, ta dnešní auta již prostě nemají svou tvář, nemají "duši", je to všechno na jedno brdo a dle mého Octávií 3. generace škodovka udělala krok velmi špatným směrem.

Na konec ještě jednou podotýkám - můj názor, nežerte mě ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

_Denis_ neberu ti tvé názory, ale občas mi fakt přijdeš jako hnidopich nebo já jsem fakt nenáročný člověk. Jediné co s tebou souhlasím, tak je fakt, že ta koženka asi nevydrží.. a druhý je ta řadící páka, která se fakt nepovedla. Ale zbytek? Ten mi fakt nevadil. Nemluvě o tom, že O3 má měkčenou palubku komplet celou až po okraj rádia, resp. místa, kde se strká SD karta. Až vedle klimošky je tvrdý plast (paradoxně zrovna tam si člověk opírá koleno, ale mám to tak i ve Fabii a nikdy mě z toho koleno nebolelo)..

Mě naopak kolem rádia chybí nějaký decentní chrom proužek .. ale myslím si, že celý ten střed okolo rádia, SD karty a klimošky by se dal nějak nalakovat a přispůsobit tomu ostatní barevně odlišené části interiéru už od škodovky (tím myslím lištu ve dveřích + popelník a místo kolem řadičky)..

Jinak jsem byl s autem velmi spokojený, žádné divné pazvuky jsem nepozoroval, jen rány od děr byly celkem dost slyšitelné, až nezvykle moc. Ani z Fabie na tohle nejsem zvyklý. Jinak vozidlo poměrně tiché, samozřejmě naftový agregát byl slyšet, ale to mi nevadí, aspoň ten motor slyším :)

Mít přesně tohle auto doma, tak jsem vysmátý na minimálně 10 let a nebudu ani koukat po jiném. Vyhovovalo mi naprosto ve všem a mělo v sobě vše, co v autě potřebuji :)

Toť odpověď a dodatek k mému testu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: Spíše já jsem hodně náročný. OII mi vyhovovala víceméně po všech stránkách. S mnohými designovými prvky jsem nesouhlasil, nebyla to žádná prestiž a nekoupil bych si ji (ale to žádnou Škodovku, to je zase jiné téma), ale bylo to za tu cenu přiměřeně průměrné, dobře zpracované auto a v době svého příchodu aspoň na mě působilo po designové stránce velmi povedeně a zajímavě, ačkoli faktem je, že už tehdy jsem hned od počátku kritizoval 15" kola.

Není to jen OIII, kterou kritizuji, není to ani Škodovka. Např. Mercedes krásně svébytné auto, které bych si z fleku koupil, třídu E, změnil na korejsky vypadající děs, před kterým bych dal přednost i 5 řadě od BMW, která pro mě byla od počátku velkým zklamáním.

Já se zkrátka řídím heslem "detaily tvoří celek" a např. právě OIII se v rámci úspor zbavila spousty zajímavých a kvalitních detailů, které ten celek kazí. Můj názor je takový, že se např. nedoléhající kastlík dá po koupi auta opravit, nebo dekor dolakovat. Ale v případě tohoto auta mě napadá "z hovna bič neupleteš" a aby se to povedlo, musel bych minout takové prachy, za které by mi to auto ani nestálo. Narozdíl od Rapidu, který si umím představit i jako soukromé auto, OIII bych akceptoval pouze v případě služebáku, kde bych nedostatky přešel, neboť bych měl auto zadarmo, nebo bych si ji za nějaké ty tisíce pro vlastní spokojenost upravil. Jako soukromé auto si to ale představit nedovedu - to nikomu nevnucuji, jen spíše odpovídám na tvou reakci. ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsi náročný a za své peníze chceš kvalitu, to ti neberu. Já jsem spíš člověk, co si to auto rád upraví a sám :D ono nalakovat plasty není žádný kumšt a když seženeš lak, tak tě stojí maximálně 500 kč a pár hodin o víkendu v garáži :)

A já osobně bych si auto za plnou cenu nikdy nekoupil, radši si počkám 2-3 roky a koupím si sice ojeté, ale třeba o 250 000 kč levnější :) a ono když má najeto třeba 50 000 km, tak s tím starosti zatím žádné nejsou a když si pak člověk uvědomí, kolik peněz ušetřil, tak ho to zahřeje i u srdíčka :D

Ale podle mě prostě Škodovka není pro náročné řidiče, je to spíš kompromis mezi luxusním autem za rozumnou cenu :) tedy rozumnou .. no má to prostě nějakou slušnější kvalitu a je to "české" auto :) sice z Německa, ale pořád je to Škodovka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...