Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Protože sedlám Korejce tak mám řadu zkušeností a ty jsou zatím bezvadné. Takže třeba nešetřili na materiálu, kde je u Koncernu plast tam u Korejce je hliník, zejména na motoru. Vše je strojařsky čisté a skoro s Japonskou kvalitou a to z toho důvodu že Toyota a další značky byly předloha nebo i licenční technika od nich. Zatím kdo si z mého okruhu pořídil nebo nafasoval Korejce tak jezdí a chválí a vůbec neví o hororech koncernových motorů. Když vezmu v úvahu konstrukci motorů pro OIII tak tam vidím takovou řadu úsporných řešení že se o tom majitelům Kie a Hyundai ani nezdá. U nich je svět ještě v pořádku.

Další faktor je že hodně lidí žije v předsudcích a když slyší slovo Korea tak se jen mávnou rukou. Jenže doma maj počítač, mobil, Tv a další elektriniku z této země a považují jí za špičku. Jenže oni mají nesmírnou píli a snahu udělat bezchybný výrobek a o tom se u Koncernu ani nezdá. Tady je hlavní moto úspora a ne životnost. U Korejců jde o vypracování se mezi špičku a to již ve Wolfsburgu pochopili a maj z toho těžký sny. A asi Koncern nezvítězí, proti jiné mentalitě to prostě nejde. Takto to bylo před čtvrt stoletím u Japonců a kde jsou dnes.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš být konkrétní a uvést řadu úsporných opatření na motorech?

 

K těm bezvadným zkušenostem. Je hlavně potřeba uvědomit si postavení jednotlivých výrobců, tzn. co dělat můžou a co dělat musí. Faktem je, že korejská auta byly v rámci Evropy neprodejné křápy. Zná někdo někoho normálního, kdo si před deseti rokama dobrovolně koupil Kiu nebo Hojandé? Myslím, že ne.

 

U mě si respekt získají v okamžiku, kdy přinesou trhu něco nového. A tím nemyslím agresivní cenovou politiku a megalomanské reklamní kampaně. To umí v konečném důsledku každý. O tom, že se časem dostanou zhruba na úroveň zavedených evropských značek a některé z nich předběhnou, to asi není pochyb. Na VW, natož na premiové značky zatím nemají. Novináři si můžou cucat z prstu fantastické titulky, ale sorry - kdo neumí výškově nastavitelnou loketní opěrku, může si s autem nižší střední třídy a řečmi o premiové kvalitě leda vytřít prdel.

 

Doteď šlo fakticky jen o neskrývané kopírování, koneckonců se k tomu i přiznávají. Jenže jakmile se skutečně a trvale zařadí mezi zavedené značky, bude to ještě těžší. Najednou budou muset místo dotahování vést a to je vždycky těžší. A bude toho víc. Najednou bude potřeba umořit náklady a to s nízkými cenami nejde. Najednou dojdou peníze na obří kampaně, najednou se nebudou shovívavě přecházet některé detaily s ohledem na nedávnou minulost atd. atd. Já příchod korejců neoslavuju. Ruinování cen v konečném důsledku nic dobrého nepřinese. Jakmile dají trhu něco navíc a nebude to zaměřeno jen na efekt, změním názor.

 

wolfspitzi, dal bys někam na internet fotogalerii tvého auta?

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to prskanie proti korejcom mi pride smiesne a hlavne neopodstatnene ..

.. jednoducho treba ich akceptovat na trhu . proste je to realita ze H / K presvedcili zakaznikov viac ako ine europske automobilky. OK koncern je spica ... ale ...

 

ked sa vratim k skodovke v roku 1990 a skor tak zas paralela poznas  BOJLER: niekoho normalneho v zahranici ktory by si bol vtedy  kupil skodovku ... ????

 

pozerajme sa aj do vlastnej stajne .. tak ako skodovka bola niekedy v prdeli tak boli kedysi aj korejci 

skoda je dnes inde .. ale aj korejci su dnes inde ...

a zjavne vyuzivaju to ze europske automobilky su v  s r a c ka ch a davaju do svojich produktov to co EU automobilky vramci uspor .. odtial beru ... (otazkou je dokedy ... )

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už ty testy ani nečtu. Vzhledem k osobním zkušenostem, které jsou velmi podobné se spoustou lidí nejen zde na fóru, ale též v mém okolí, mi přijde opravdu až přehnané, jaké ódy stále na OIII všude pějí. Ať už jde o velikost, jízdní vlastnosti, zpracování, design, či detaily, všude je OIII popisována jako něco skvělého a kolikrát je to v přímém rozporu s realitou, na čemž se shoduje více lidí. Jsem přesvědčen, že spousta těchto rádoby "objektivních" testů je zaplacených.

 

Ke korejcům:

1) začínáte se opakovat tak, jako v případě zadní nápravy. Jak kolovrátek

 

2) jednoduché shrnutí:

 - Hyundai (žádný rádoby ehm "luxusně" znějící "hjundé", jak to ten blbeček prosazoval v kampaních, ale "Hyundai" tak, jak to čtou v rodné zemi - Korei) byl před lety vrchol hnusu, nevkusu, šrot. Během let se neskutečně vyšvihl a je to znát. Jízdní vlastnosti nikdy nebudou kdoví jaké, na druhou stranu jezdí to, jezdí to bezpečně a spousta řidičů více nepotřebuje.

Interiér je velmi kvalitní, na mnohých místech kvalitnější, než u VW (a tím i Škodovky), jedná se ale především o místa, která jsou vidět. Při bližším pohledu má spousty nedodělků, někde se šetřit musí. Pro běžně, průměrně náročného a především ekonomicky smýšlejícího člověka je plně dostačující a ačkoli na podobné designové výstřelky já moc nejsem, faktem je, že je do jisté míry kreativní, což Škodovka není - někomu se to líbí.

Jednou se vyšvihne ještě výše, no dnes nemá na střední třídu. i40 je velmi zajímavé a kvalitně zpracované auto, vzhledem k ceně je ale trošku mimo mísu. Ať už se vyšvihl Hyundai jak chce, pořád je to "jen Korejec" a nemůže si dovolit nastavit ceny v podobné relaci, jako zavedené a prestižnější značky. Jeho místo je v nižší a nižší střední třídě a myslím, že i20 a i30 jsou cílevědomé modely.

Hlavní rozpor v porovnání se Škodovkou je ten, že Škodovka šla léta nahoru, dosáhla takového přijatelného průměru (ve své době OI, dnes OII) a stala se tak cenově přijatelnou alternativou kvalitního vozu. Dnes jsou však ceny na poměr vývoje trhu příliš vysoké a kvalita jde zase dolů, namísto aby stále rostla.

Hyundai naproti tomu roste mnohem více, neskutečnou rychlostí a navzdory ekonomické recesi stále tlačí tu kvalitu nahoru. Pořád je ale schopen udržet nízké ceny. A žvásty typu "je to špatně" neberu, neboť spotřebiteli jde v prvé řadě o to, koupit produkt co nejlevněji, nepotřebuji plnit kapsy zaměstnancům Škodovky. Pokud máme zdražovat, musí růst také platy. V současné situaci v Evropě ale nastavit ceny tak, jak to udělala Škodovka, která stále není a asi ani nikdy nebude špičkou, je velmi odvážné a prodeje možná zachrání jen firemní flotily. V současné ekonomické situaci je Hyundai racionální volbou s dobrým poměrem cena/kvalita. Netvrdím, že bych si jej koupil, já ale na tom zase tak špatně nejsem. S běžným platem v ČR kolem 15 tisíc hrubého bych ale opravdu nad předraženou OIII nepřemýšlel a raději bych šel tou racionálnější cestou.

 

Podtrženo, sečteno: Hyundai je v celkovém součtu horší, než Škodovka. Na rozdíl od Škodovky ale má co nabídnout: výborný poměr ceny a kvality. Škodovka se např. v případě OIII v mých očích dostala do situace, kdy se nemohu vyhnout otázce "co mi to přinese, vyhodit tolik peněz za toto auto"?! A to je možná ten hlavní rozpor a rivalita mezi oběma značkami. 

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Denisi , prosimte , uz ne slohovky , dyt ty se psaly ve skole :D

Kluci dneska jsem mel zase moznost si na krapanek delsi trasu projet Olll , no cca 100km , co musim rict , pohodlne jak prase , sviti dobre , mista za volantem zeby se pod nej vlezla jeste jedna hlava , no zacina se mi zamlouvat a libi se mi ze je to nakopnuta koza :D ja s ni projel i v zime na chatu a to se tam s fabii nikdy nepoustim :D ... akorat by to chtelo jinak tvarovanou saltru , ale to je jen kuj pocit , hodd jsem zvyklej na jinou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už ty testy ani nečtu. Vzhledem k osobním zkušenostem, které jsou velmi podobné se spoustou lidí nejen zde na fóru, ale též v mém okolí, mi přijde opravdu až přehnané, jaké ódy stále na OIII všude pějí. Ať už jde o velikost, jízdní vlastnosti, zpracování, design, či detaily, všude je OIII popisována jako něco skvělého a kolikrát je to v přímém rozporu s realitou, na čemž se shoduje více lidí. Jsem přesvědčen, že spousta těchto rádoby "objektivních" testů je zaplacených.

 

Ke korejcům:

1) začínáte se opakovat tak, jako v případě zadní nápravy. Jak kolovrátek

 

2) jednoduché shrnutí:

 - Hyundai (žádný rádoby ehm "luxusně" znějící "hjundé", jak to ten blbeček prosazoval v kampaních, ale "Hyundai" tak, jak to čtou v rodné zemi - Korei) byl před lety vrchol hnusu, nevkusu, šrot. Během let se neskutečně vyšvihl a je to znát. Jízdní vlastnosti nikdy nebudou kdoví jaké, na druhou stranu jezdí to, jezdí to bezpečně a spousta řidičů více nepotřebuje.

Interiér je velmi kvalitní, na mnohých místech kvalitnější, než u VW (a tím i Škodovky), jedná se ale především o místa, která jsou vidět. Při bližším pohledu má spousty nedodělků, někde se šetřit musí. Pro běžně, průměrně náročného a především ekonomicky smýšlejícího člověka je plně dostačující a ačkoli na podobné designové výstřelky já moc nejsem, faktem je, že je do jisté míry kreativní, což Škodovka není - někomu se to líbí.

Jednou se vyšvihne ještě výše, no dnes nemá na střední třídu. i40 je velmi zajímavé a kvalitně zpracované auto, vzhledem k ceně je ale trošku mimo mísu. Ať už se vyšvihl Hyundai jak chce, pořád je to "jen Korejec" a nemůže si dovolit nastavit ceny v podobné relaci, jako zavedené a prestižnější značky. Jeho místo je v nižší a nižší střední třídě a myslím, že i20 a i30 jsou cílevědomé modely.

Hlavní rozpor v porovnání se Škodovkou je ten, že Škodovka šla léta nahoru, dosáhla takového přijatelného průměru (ve své době OI, dnes OII) a stala se tak cenově přijatelnou alternativou kvalitního vozu. Dnes jsou však ceny na poměr vývoje trhu příliš vysoké a kvalita jde zase dolů, namísto aby stále rostla.

Hyundai naproti tomu roste mnohem více, neskutečnou rychlostí a navzdory ekonomické recesi stále tlačí tu kvalitu nahoru. Pořád je ale schopen udržet nízké ceny. A žvásty typu "je to špatně" neberu, neboť spotřebiteli jde v prvé řadě o to, koupit produkt co nejlevněji, nepotřebuji plnit kapsy zaměstnancům Škodovky. Pokud máme zdražovat, musí růst také platy. V současné situaci v Evropě ale nastavit ceny tak, jak to udělala Škodovka, která stále není a asi ani nikdy nebude špičkou, je velmi odvážné a prodeje možná zachrání jen firemní flotily. V současné ekonomické situaci je Hyundai racionální volbou s dobrým poměrem cena/kvalita. Netvrdím, že bych si jej koupil, já ale na tom zase tak špatně nejsem. S běžným platem v ČR kolem 15 tisíc hrubého bych ale opravdu nad předraženou OIII nepřemýšlel a raději bych šel tou racionálnější cestou.

 

Podtrženo, sečteno: Hyundai je v celkovém součtu horší, než Škodovka. Na rozdíl od Škodovky ale má co nabídnout: výborný poměr ceny a kvality. Škodovka se např. v případě OIII v mých očích dostala do situace, kdy se nemohu vyhnout otázce "co mi to přinese, vyhodit tolik peněz za toto auto"?! A to je možná ten hlavní rozpor a rivalita mezi oběma značkami. 

H/K nezbývá nic jiného než nabídnout cenu a nebo "něco" navíc. Každý ať si přitáhne před barák co chce. A k těm 15 hrubých si asi děláš ce.ky. Odky je kategorie takového auta pro "masy dělníků". Tím se NIKOMU-NIKOMU-NIKOMU neposmívám, ale logicky se nebude výrobce za každou cenu tomuto přizpůsobovat u auta majíc prvoplánově jiné určení, k tomu sebevědomí sic pošramocené kompromisy,ale stále je "jinde". Pořád to neřešte a opravdu jste na foru Š-A a ne na seznamu-auto-moto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, republikový průměr na úrovni ani ne tak oslnivých 24 tis. /měs. způsobují pouze ti opravdu nadměrně bohatí. Především zde na Ostravsku je 15 000,- Kč/měs. považováno za nadstandardní plat lepších pozic, běžný plat se zde pohybuje kolem 10 - 12 tis. Kč. Jo holt, v Ostravě je všechno fajn - ještě že se můžeme zhluboka nadechnout! :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože mě zajímá ekonomika společně s technikou a řadou dalších oborů tak i z tohoto pohledu vybírám auto a doba kdy to muselo být jen Německé je dávno pryč. O auto s více než 30% dílů Made in PRC prostě nemám zájem a to z důvodu že nekoresponduje pořizovací cena. Dnes v MF Dnes je test OIII, pravda nečetl jsem ho celý, ale jen ta cena testované verze 900 TKč byla úděsná a v této ceně si představuju již jinou třídu.

Já když vybírám auto tak začnu tím že seženu maximálně technických informací, nejlépe dílenské knihy a podle nich si dělám názor na perspektivu auta pro delší používání. Takhle jsem to udělal u O1 1,8T a 14 let naprostá spokojenost a pak i u Mondea tam 8 let naprostá spokojenost a nyní u Offroadu taky super spokojenost. Konec konců kvalita silnic jde tak do kopru že jsem vděčnej za balonový kola a permanentní 4x4 a podvozek bytelnej. Protože v době koupě tohoto auta jsem měl první zájem na OII combi LK 1,8 Tsi, jenže jsem dal přednost terénnímu autu a vůbec nelituju.A co je podstatný tak moje auto nepadá v ceně tak úděsně rychle jako ostatní značky v současné době.

K těm Korejců jen poznámka že co u nás v Evropě trvá rok tak u nich jeden a půl měsíce. Takže oni v současné době téměř dohnali nelepší Evropskou produkci a za pár měsíců ji předeženou. Když jsem vyděl plán nových modelů koncernu Hyundai tak to z toho koncern z Wolfsburgu padne do mdlob. A porovnávat desetiletý auta z Koree taky není možný, oni přeskočili několik generací techniky najednou a jejich hlavní odbytiště je USA a podle toho tedy vypadá expanze. Prostě potlačit Japonce a Evropskou produkci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked sa vratim k skodovke v roku 1990 a skor tak zas paralela poznas  BOJLER: niekoho normalneho v zahranici ktory by si bol vtedy  kupil skodovku ... ????

Ne, nikdo normální si Škodovku tehdy na Západě koupit nemohl. A to je právě ono. Tak jako se musela snažit Škoda nad rámec poměrů, aby si vydobila jméno, tak se budou a musí snažit korejci. A když jsme u těch parafrází, někdo vidí v Ceedu/I30 Feliciu, někdo Octaviu I, někdo Octaviu II. O ničem jiném debata není. Já si myslím, že se ještě ani nedotáhli. Do karet jim ale bude hrát špatná hospodářská situace, kdy si auto podle představ (ne podle neustálého přihlížení k peněžence) jednoduše dovolit může málokdo. Jakmile se pořádně zavedou, podbízet se nebudou. Uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka šla léta nahoru, dosáhla takového přijatelného průměru (ve své době OI, dnes OII) a stala se tak cenově přijatelnou alternativou kvalitního vozu. Dnes jsou však ceny na poměr vývoje trhu příliš vysoké a kvalita jde zase dolů, namísto aby stále rostla.

Už jsem to tady psal několikrát. Je zajímavé, že Kia řazená v hierarchii pod Hyundai je v DE výrazně dražší než u nás Škoda. A tím se obloukem dostáváme k tomu, že někteří se chovají jak mohou a někteří jak musí. Divím se, že reexporty z ČR nejsou daleko výraznější. Zvlášť u takového Golfu, kde je oproti Německu startovní cena doslova směšná.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor. Je to sice paradox, neboť osobně považuji Hyundai za něco lepšího, než je KIA, dle oficiálního vyjádření má však KIA nabízet luxusnější alternativu Hyundaie a proto má být (je) dražší. Faktem je, že se mi KIA vždy líbila více, no dnes bych asi raději sáhl po Hyundaii.

 

EDIT: To Jirka37: to si nevybereš. Já to tady chtěl vzdát, ze zvědavosti jsem ale, ačkoli jsem nějakou dobu nepřispíval, téma sledoval. Ono se na některé věci neodepsat nedá a celé toto téma je v poslední době jen o Korejcích, nápravě a podobných nesmyslech. Je lepší to neřešit a máš-li co napsat, napsat to. Asi se to tady totiž jen tak do starých kolejí nevrátí, na druhou stranu, nepatlá-li se dané téma pořád dokola jako hov*o (náprava), plní se zde představa diskusního fóra. ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náprava se řeší i ve všech testech a i v dnešní MF Dnes. Každý poukazuje na úsporné řešení v podobě klikovky a že konkurence pochopila budoucnost víceprvkové, kterou dávají od smého základu. Hlavní rozdíl je v přenosu hluku při jízdě po nerovnostech.

No a proč se zde řeší Korejci, vždyť vzhledová stránka posledních verzí z MB připomíná silně Korejskej rukopis, bohužel ve výbavě již nestíhá. A i koncern VW sám připouští že koncern Hyundai je velká a nebezpečná konkurence. Jenže Hyundai je takový obr s rozsahem výroby od PKW, LKW přes lodě až po elektrárny a automobilovou divizi bere i jako zdroj reklamy pro svoje produkty na celém světě. O takovém rozsahu výroby a sortinentu se Wolfsburgu ani nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože mě zajímá ekonomika společně s technikou a řadou dalších oborů tak i z tohoto pohledu vybírám auto a doba kdy to muselo být jen Německé je dávno pryč. O auto s více než 30% dílů Made in PRC prostě nemám zájem a to z důvodu že nekoresponduje pořizovací cena. Dnes v MF Dnes je test OIII, pravda nečetl jsem ho celý, ale jen ta cena testované verze 900 TKč

 

No pochybuju že duo H/K bude alespoň z 30% dílů z EU....Zvláštní že můj otec jezdí u dopravce jezdící pro rejdaře a co se DENNĚ vozí do Nošovic ho udivuje celou dobu od počátku stavby kdy i tu halu odvozili v těch bednách. Zkus rozepsat jaké díly z PRC jsou např na "mém". Kde jsem se díval od světel, motorku stěračů, plastů, sedáků,výměníků chladiče jsem na nic PRC nenarazil. I opravná sada pneu vč. kompresorku je z Rakouska, např.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý poukazuje na úsporné řešení v podobě klikovky a že konkurence pochopila budoucnost víceprvkové, kterou dávají od smého základu.

(...)

No a proč se zde řeší Korejci, vždyť vzhledová stránka posledních verzí z MB připomíná silně Korejskej rukopis, bohužel ve výbavě již nestíhá.

 

Pokud jsem si všiml, tak se mimojiné mluví o Civicu, který bývá označován za auto s výborným podvozkem i přes klasickou nápravu. Konkurence pochopila budoucnost víceprvkové nápravy natolik, až ji kromě zmíněného Civicu nemá např. také Megane a nejnověji právě Golf jako nejprodávanější auto v Evropě. Do segmentu B se neprobojovala a nic nenasvědčuje tomu, že by tomu tak mělo být.

 

Jak jsem řekl - rád bych viděl foto tvého auta včetně detailů. Pokud je tak chválíš, rád bych si udělal aspoň trochu obrázek, co je měřítkem. Zajímaly by mě dost hliníkové části místo plastových v motorovém prostoru.

 

Za mě k tomuhle tématu raději poslední příspěvek, protože je to pořád dokola a bez konkrétních údajů je to diskuse o hovně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...