Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Můžeš ho sundat a posunout na kuželu směem dolů - jinak na skle jsou u spodního okraje potiskem nanesený nenápadný značky, na kterých by měl stěrač ležet břitem - jsou to takový jakoby pomlčky, asi 0,5cm velký, rovnoběžně se spodním krajem skla...

Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak je to s intervaly výměny oleje ? Podle servisky mám jít na výměnu po 30 000km nebo po 1 roce. Chci olej vyměnit teď když mám najeto 10 000km.  Mám tedy řešit pevný interval kde se dává olej VW 502 00 nebo proměnlivý VW 504 00

Tohle pořád nějak nechápu . Každopádně bych olej vyměnil teď a pak třeba v 25 000 km ( + dalších 15 000km) a pak asi každých dalších 15 000km

Díky za info

a čo máš za motorizáciu,MR??  :kol-32:

interval máš asi QG1/QI6 čiže predĺžený,takže olej VW 504.00/507.00

tak vymeň teraz olej sám a potom chod normalne na 30 prehliadku , medzi prehliadkami si ho sám vymeníš v 15 000km a máš 

Olej se spravne nemeni ani po roce ani po 30000km nybrz, az ti auto rekne, ze se ma menit.

a reálne to funguje ako?

tak jak jsem popsal o 2 prispevky vyse. Zalezi to hodne na zpusobu jezdeni. Horni hranice je tusim tech 30000km a dolni 1 rok.

Upraveno od mike_k

mike_k: super, cize diagnostika ti meria mieru zostavajucej aditivacie a homogenity oleja? to je bullshit. v poslednej dobe by som veril, ze auto ti povie kedy mas vymenit olej po tom, ako dostane od servisu spravu ze im klesli trzby...

 

ja proste razim strategiu raz za rok-kazdych 15 tisic.

 

memory2: myslim si, ze LL oleje maju vacsiu ochranu voci namahaniu a vyssiu mieru aditivacie, preto aj ked menim oleje podla vyssie zmieneneho, tak berem oleje podla VW 504 00. Zalezi do ktoreho auta ale volim medzi Shell a PetroCanada.

Tak ridi se tim asi 95% majitelu aut, a kupodivu se jim motory nerozpadaji.

Krom prubezneho dolejvani dle kontrolky olej menim az kdyz me auto vyzve k servisni prohlidce. A to vlastne jen doufam ze ho v servisu vymeni. Zatíim jsem nikdy nemel problem, s kazdym autem nez ho poslu dale najezdim cca 150 tis km. a uz jsem vystridal 4 a nikdy problem.

Tak mě by to vyzvalo k prohlídce asi tak za 3/4 roku. Jinak řečeno jsem najezdil za 4 měsíce skoro 10 000km. Takže mě by auto vyzvalo až bych nalítal těch 30 000 km což je podle mě prostě hodně a byly nějaký testy kde to měřily a po těch 30tkm tam bylo 0 procent aditiv a složek co dělají olej olejem. Možná ještě počkám jelikož teď pojedu na dovču a to bude dalších 2500km . Tak možná po návratu vyměním. V manuálu píšou to co jsem psal výše pevný interval VW 502 00 proměnlivý VW 504 00 

objem 5.2L

Jinak řečeno dali by jste tu 502 nebo 504 ??

Upraveno od memory2

Kdyz uz si to nacal co znamena pevny a promenlivy interval ??

a taky bych se zeptal jaky je lepsi zda 5W30 nebo 5W40

Upraveno od bicista

Proměnlivej interval je AŽ 30 000km - podle toho, jak čidlem kvality oleje informovaná ŘJ usoudí, že je olej natolik degradovanej, že je záhodno ho vyměnit. Podle způsobu používání motoru to může bejt klidně už po 10 000km.

 

Pevnej interval vychází ze statistik neboli z velice přesně vypočítanýho průměrnýho opotřebení oleje i mechanický sestavy motoru - bohužel, protože těch motorů bylo X a typů oleje je ještě nejmíň 10x tolik, je to přesně spočtenej průměr jinak velice nepřesně změřitelnejch hodnot, takže větší roli v určení kdy má olej dost v tomhle případě hrály empirický zkušenosti...

memory: Pokud najedes 10000km za 4 mesice, tak zrovna v tvem pripade to tech 30000km klidne vydrzi.

Podle způsobu používání motoru to může bejt klidně už po 10 000km.

minimum je 15tkm alebo 1 rok

asi ako Libero , a dobré je odsledovať ako ten "sofistikovaný" systém NEfunguje ... 

System sleduje i vas jizdni rezim, pripadne jak dlouho byla teplota oleje nad optimalni hranici a podle toho je upraven interval...samozrejme i mnoho dalsich faktoru.

 

Menit olej v 10tis misto v 30tis je hazeni perel svinim...

Já nenapsal že je to povinný - ale že taková ssituace MŮŽE KLIDNĚ NASTAT UŽ PO 10 000km... Právě proto, že ŘJ usoudí, že bylo dosaženo limitního stavu působení negativních vlivů na kvalitu oleje a je nutno ho vyměnit. KDY to ale ŘJ udělá "takto předčasně" vědí jen vývojáři toho softu a statistici, kteří dodávají data pro analýzu. Ptal jsem se na to přímo člověka znalýho problémů degradace olejů (firma poskytující tribotechnickou diagnostiku hydraulickýho systému průmyslový linky) a ten mi řekl, že krom přehřívání na to má vliv třeba i počet studenejch startů v kombinaci s průměrně ujetou vzdáleností na 1 start = na stupni pohlcení zkondenzovaný vlhkosti v oleji atd.

 

Z toho důvodu se to označuje jako POHYBLIVEJ interval, protože elektronika vyhodnocuje víc podmínek s různě "velkým degradačním činitelem" a po dosažení určitýho souhrnu % vlivů všech podmínek vyhlásí "šlus, nutná výměna" - a jako základní podmínka se neberou jen obecný časový hodnoty. Pokud pak někdo nakládá motoru takový porce, že elektronika navrhne výměnu už po 10 000km, není to házení perel sviním, ale takovej člověk je sám hovado...

Pokud te to tam posle uz po roce pri najetych 10000km tak nemusis byt hovado, ale bohate staci jezdit jen kratke trasy.

Právě že se tomu říká "prodlouženej" interval proto, aby se při používání víc aditivovanejch olejů dalo i při takovým provozu najezdit víc km na jednu náplň - a aby si motor sám pohlídal kdy "má olej dost". Počítá se s tím, že se na jednu náplň najede běžná porce km a tím, že se pohlídá kvalita oleje elektronikou se umožní v případě menší degradace využít olej až na hranici deklarovanejch vlastností = najet další km, než jeho kvalita klesne pod únosnou mez - a tím ušetřit náklady vzniklý výměnou ještě "nedojetýho" voleje. Jenže když někdo jedzí cuk-cuk, furt studenej motor a přitom ho točí do maxima (hlavně tím vytáčením za studena myslím jezdit jako hovado) nebo při neustálým poskakování v kolonách - to je na olej největší mor. Pak elektronika nařídí výměnu ještě dřív, než by doběhnul i pevnej interval... Vem si, jak potom musí vypadat olej pro pevnej interval výměny, kterej má nižší aditivaci - a majitel na něj najede standartně 15 tkm, než ho vymění.

Ekkar: nereagoval jsem na tebe ale na memoryho co chce menit uz pri 10tis...zbytecne vyhazovani penez

Chci se zeptat tech zkusenejsich ohledne podlozek pod kola.. je velky rozdil mezi ceskymi podlozkami za necelych 1000kc a drazsimi podlozkami Eibach apod? Ma cenu jit do tech levnejsich?

řekni nějakýmu soustružníkovi a udělá ti je třeba zadarmo.

Upraveno od Molvy

Pokud se týký motorovýho oleje tak já doporučuji ho měnit po 15 Tkm a za to motor poděkuje. Ten dlouhej interval je dobrej tah výrobce, ale pro čistotu motoru to není to pravé ořechové. Protože si měním oleje sám tak vím jak vypadá u dieslu po 15 Tkm. U benzínu je to trochu jinak a u provozu na plyn taky. Ale sejně je lepší ho měnit častěji a nepoužívat předražený long live oleje.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.