Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak je to s intervaly výměny oleje ? Podle servisky mám jít na výměnu po 30 000km nebo po 1 roce. Chci olej vyměnit teď když mám najeto 10 000km.  Mám tedy řešit pevný interval kde se dává olej VW 502 00 nebo proměnlivý VW 504 00

Tohle pořád nějak nechápu . Každopádně bych olej vyměnil teď a pak třeba v 25 000 km ( + dalších 15 000km) a pak asi každých dalších 15 000km

Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mike_k: super, cize diagnostika ti meria mieru zostavajucej aditivacie a homogenity oleja? to je bullshit. v poslednej dobe by som veril, ze auto ti povie kedy mas vymenit olej po tom, ako dostane od servisu spravu ze im klesli trzby...

 

ja proste razim strategiu raz za rok-kazdych 15 tisic.

 

memory2: myslim si, ze LL oleje maju vacsiu ochranu voci namahaniu a vyssiu mieru aditivacie, preto aj ked menim oleje podla vyssie zmieneneho, tak berem oleje podla VW 504 00. Zalezi do ktoreho auta ale volim medzi Shell a PetroCanada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krom prubezneho dolejvani dle kontrolky olej menim az kdyz me auto vyzve k servisni prohlidce. A to vlastne jen doufam ze ho v servisu vymeni. Zatíim jsem nikdy nemel problem, s kazdym autem nez ho poslu dale najezdim cca 150 tis km. a uz jsem vystridal 4 a nikdy problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě by to vyzvalo k prohlídce asi tak za 3/4 roku. Jinak řečeno jsem najezdil za 4 měsíce skoro 10 000km. Takže mě by auto vyzvalo až bych nalítal těch 30 000 km což je podle mě prostě hodně a byly nějaký testy kde to měřily a po těch 30tkm tam bylo 0 procent aditiv a složek co dělají olej olejem. Možná ještě počkám jelikož teď pojedu na dovču a to bude dalších 2500km . Tak možná po návratu vyměním. V manuálu píšou to co jsem psal výše pevný interval VW 502 00 proměnlivý VW 504 00 

objem 5.2L

Jinak řečeno dali by jste tu 502 nebo 504 ??

Editováno: , autor: memory2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proměnlivej interval je AŽ 30 000km - podle toho, jak čidlem kvality oleje informovaná ŘJ usoudí, že je olej natolik degradovanej, že je záhodno ho vyměnit. Podle způsobu používání motoru to může bejt klidně už po 10 000km.

 

Pevnej interval vychází ze statistik neboli z velice přesně vypočítanýho průměrnýho opotřebení oleje i mechanický sestavy motoru - bohužel, protože těch motorů bylo X a typů oleje je ještě nejmíň 10x tolik, je to přesně spočtenej průměr jinak velice nepřesně změřitelnejch hodnot, takže větší roli v určení kdy má olej dost v tomhle případě hrály empirický zkušenosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nenapsal že je to povinný - ale že taková ssituace MŮŽE KLIDNĚ NASTAT UŽ PO 10 000km... Právě proto, že ŘJ usoudí, že bylo dosaženo limitního stavu působení negativních vlivů na kvalitu oleje a je nutno ho vyměnit. KDY to ale ŘJ udělá "takto předčasně" vědí jen vývojáři toho softu a statistici, kteří dodávají data pro analýzu. Ptal jsem se na to přímo člověka znalýho problémů degradace olejů (firma poskytující tribotechnickou diagnostiku hydraulickýho systému průmyslový linky) a ten mi řekl, že krom přehřívání na to má vliv třeba i počet studenejch startů v kombinaci s průměrně ujetou vzdáleností na 1 start = na stupni pohlcení zkondenzovaný vlhkosti v oleji atd.

 

Z toho důvodu se to označuje jako POHYBLIVEJ interval, protože elektronika vyhodnocuje víc podmínek s různě "velkým degradačním činitelem" a po dosažení určitýho souhrnu % vlivů všech podmínek vyhlásí "šlus, nutná výměna" - a jako základní podmínka se neberou jen obecný časový hodnoty. Pokud pak někdo nakládá motoru takový porce, že elektronika navrhne výměnu už po 10 000km, není to házení perel sviním, ale takovej člověk je sám hovado...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že se tomu říká "prodlouženej" interval proto, aby se při používání víc aditivovanejch olejů dalo i při takovým provozu najezdit víc km na jednu náplň - a aby si motor sám pohlídal kdy "má olej dost". Počítá se s tím, že se na jednu náplň najede běžná porce km a tím, že se pohlídá kvalita oleje elektronikou se umožní v případě menší degradace využít olej až na hranici deklarovanejch vlastností = najet další km, než jeho kvalita klesne pod únosnou mez - a tím ušetřit náklady vzniklý výměnou ještě "nedojetýho" voleje. Jenže když někdo jedzí cuk-cuk, furt studenej motor a přitom ho točí do maxima (hlavně tím vytáčením za studena myslím jezdit jako hovado) nebo při neustálým poskakování v kolonách - to je na olej největší mor. Pak elektronika nařídí výměnu ještě dřív, než by doběhnul i pevnej interval... Vem si, jak potom musí vypadat olej pro pevnej interval výměny, kterej má nižší aditivaci - a majitel na něj najede standartně 15 tkm, než ho vymění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se týký motorovýho oleje tak já doporučuji ho měnit po 15 Tkm a za to motor poděkuje. Ten dlouhej interval je dobrej tah výrobce, ale pro čistotu motoru to není to pravé ořechové. Protože si měním oleje sám tak vím jak vypadá u dieslu po 15 Tkm. U benzínu je to trochu jinak a u provozu na plyn taky. Ale sejně je lepší ho měnit častěji a nepoužívat předražený long live oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...