Lugo Vloženo 22. Červen 2008 Vloženo 22. Červen 2008 (editace) Zdravím Chtěl bych se optat. (Nikde jsem to tu nenašel tak zakládám nové téma.) Při volnoběhu se z motoru ozýva takový zvlaštní piskavý zvuk..spíše něco jako šustění. Když jsem na to s kamarádem koukal vypadá to, že nehezky zvuk vychází právě z alternátoru. Při přidání se pazvuk pomalu jako kdyby vytrácí. Ale je to velice subjektivní pocit protože je také možné že hluk motoru tento "pazvuk" přehluší. Už jednou mi to něco podobného dělalo a kamarád v servise mi tvrdil,že je to snad nějaká volnoběžka v altíku.(se mi nějak nezdá,že by tam něco takového vubec bylo...neviděl jsem to) Pry to promázl to a opravdu to bylo lepší. Ale jen tak na tyden dva. Rozebíral z vás někdo už alternátor ? Připadně nějak čistil nebo dělal nějaký repas ? Vyměnil ložiska atp?? Díky moc za reakce a poznatky Není to nic tragického ale tak napadlo mě se na to optat a nějak to pořešit MOTOR: 1.4 16V AUA 55kw, rv. 2001/11, 98tkm Editováno: 22. Červen 2008, autor: Lugo Citovat
VáclavSedlář Vloženo 22. Červen 2008 Vloženo 22. Červen 2008 (editace) Tak jelikož to má 100000km, tak by to ty ložiska být mohly.Ale počkej co řeknou ostatní. Editováno: 23. Červen 2008, autor: Standis Přečti si pravidla a bod č.4 Citovat
Pepa007 Vloženo 22. Červen 2008 Vloženo 22. Červen 2008 Vem si nějakou trubku. Třeba papírovou, nebo novodurovou. Pří chodu motoru ji přilož na alternátor a druhou stranou k uchu. Opatrně ať se nedotkneš něčeho co se pohybuje(řemen, řemenice). Hned uslyšíš jestli ten zvuk jde z alternátoru. Volnoběžka je uvnitř řemeničky přímo na alternátoru. Citovat
Lugo Vloženo 22. Červen 2008 Autor Vloženo 22. Červen 2008 Paráda super nápad že mě to netrklo...hned zítra zkusím...když to bude teda altík a konkrétně ta volnoběžka..je problém to opravit? Resp. jde to vubec ?? Dík... Citovat
Pepa007 Vloženo 22. Červen 2008 Vloženo 22. Červen 2008 Opravit jde zcela jistě. Ale volnoběžka se neopravuje , ale vyměňuje. Cena cca 1000,- Jestli se nepletu tak jsi asi odněkud od Brna Tak třeba na Hvězdoslavově v Bosch. Pokud si dobře vzpomínám tak na to musíš mít spec klíč. Můžou to klidně dělat i ložiska. může to taky dělat ne alternátor, ale napínací kladka. Citovat
Jar_da Vloženo 23. Červen 2008 Vloženo 23. Červen 2008 nebo by to mohl být jen řemen, začal bych od něho Citovat
Lugo Vloženo 23. Červen 2008 Autor Vloženo 23. Červen 2008 Tak, po dnešním laborováním s trubkou, jsem krom vysměchu přihližejicích typu "nehraj si na dulžitýho, vypadáš jak doktor atp., slyšel i zřetelněji onen pazvuk. Ovšem identifikovat přesně odkud to jde bylo opět obtížné i když to přeci jen pomohlo. Záveř ? Už se mi ani tak nezdá ,že to jde z altíku ale spíše od spodku motoru ..resp. od spodní části rozvodů. Kladka? řemen?? Rozvody mám měněné v 88tkm. Nyní mám najeto 98tkm. Tak nevím.... Citovat
colins Vloženo 23. Červen 2008 Vloženo 23. Červen 2008 (editace) ....vypadáš jak doktor ! na jednoduchy stetoskop staci naozaj kusok rurky, drevena vareška., rúčka kladivka..a Dr. Lugo je na svete, hehe. Editováno: 24. Červen 2008, autor: colins Citovat
Carlo Vloženo 23. Červen 2008 Vloženo 23. Červen 2008 Tak, po dnešním laborováním s trubkou, jsem krom vysměchu přihližejicích typu "nehraj si na dulžitýho, vypadáš jak doktor atp., slyšel i zřetelněji onen pazvuk. Ovšem identifikovat přesně odkud to jde bylo opět obtížné i když to přeci jen pomohlo. Záveř ? Už se mi ani tak nezdá ,že to jde z altíku ale spíše od spodku motoru ..resp. od spodní části rozvodů. Kladka? řemen?? Rozvody mám měněné v 88tkm. Nyní mám najeto 98tkm. Tak nevím.... Tak by to mohla být druhá stáĺice pískavých zvuků - vodní pumpa, ta se běžně mění při výměně rozvodů, tak pokud píská, tak reklamace tam, kde ti dělali rozvody Citovat
Lugo Vloženo 24. Červen 2008 Autor Vloženo 24. Červen 2008 Nooo je fakt, že s starýmá rozvodama to nedělalo. Ale nejsem si zcela jist..Jinak vodní pumpu jsem samozřejmě taky měnil. Jak to tak vidím tak to asi nevyřeším... Citovat
Benet Vloženo 16. Prosinec 2008 Vloženo 16. Prosinec 2008 Zdravím. Mám taky Menší problém s alternátorem ( myslím). Nechtěl jsem zakládat nové téma , když toto docela sedí. Mám felicii 1,3 MPi 1997 (136M) Auto dostalo nový akumulátor ( asi to s tím nemá co dělat ale pro úplnost). Jednoho pěkného dnes začla při volnoběžných otáčkách lechce svítit kotrolka ( né uplně ale přeci) při zvíšovaní otáček ztrácelo světlo na intezitě. Souběžně s tímto jevem se objevil podivný hluk při dobíhaní motoru ( nachat spadnout otáčky např ze 3500 na volno běh atp.. ) tento hluk doprovazí i otřesy cititelné v řadící páce). Přirozeně jsem hluk svedl na alternátor, když se zaroveň objevila i ta kotrolka. Altík sem proměřil na volnoběh dává něákých ubohých 12,56V. Když jsem pak zkoušel schopnost dobíjet => nastavit otáčky na cca 2000 min-1 aby se ustálilo napětí mezi 13 a 14V a pak zapnout co nejvíc spotřebičů hodnota by neměla klesnout pod 13V. mě teda klesne na něákých 12,80V. Alternátor jsem rozebral vyměnil ložiska vyčistil kroužky , prohlídl uhlíky. namotoval z5 ale věci zůstali beze změny. Chápu ,že kotrolka svítí když má aku větší napětí než alternátor.. Neví někdo proč tak náhle? a proč je to doprovázeno tím ošklivým zvukem?? Může za to vůbec alternátor? Vím ,že je to poněkud delší psaní.. Ale za všechny rady děkuji. Citovat
John Doe Vloženo 16. Prosinec 2008 Vloženo 16. Prosinec 2008 Máš felíciu,tak prečo píšeš do sekcie fábia? Citovat
Benet Vloženo 17. Prosinec 2008 Vloženo 17. Prosinec 2008 Máš pravdu promin... Dal jsem hledat alternátor a našlo mi to toto. Tak jestli můžou modi příspěvek smazat?? Děkuji a omlouvám se. Citovat
Sudetak Vloženo 17. Prosinec 2008 Vloženo 17. Prosinec 2008 Nenapíšu ti k tématu, nejsem ani moderátor, ale pokuď si nenalezl odpověď v sekci felicia, nebo ti tam nikdo neporadil můžeš se zeptat i jinde, a neomlouvej se. Tady bývá zvykem druhému pomoct a ne ho sekýrovat za slušně podaný dotaz Citovat
Sudetak Vloženo 17. Prosinec 2008 Vloženo 17. Prosinec 2008 Jo a necituj předcházející příspěvek nebo dostaneš vynadáno Citovat
John Doe Vloženo 18. Prosinec 2008 Vloženo 18. Prosinec 2008 mám pocit že som ho nesekýroval a cez SZ som ho presmeroval inde Citovat
Honza23 Vloženo 7. leden 2009 Vloženo 7. leden 2009 (editace) Zdravím. Mám taky Menší problém s alternátorem ( myslím). Nechtěl jsem zakládat nové téma , když toto docela sedí. Mám felicii 1,3 MPi 1997 (136M) Auto dostalo nový akumulátor ( asi to s tím nemá co dělat ale pro úplnost). Jednoho pěkného dnes začla při volnoběžných otáčkách lechce svítit kotrolka ( né uplně ale přeci) při zvíšovaní otáček ztrácelo světlo na intezitě. Souběžně s tímto jevem se objevil podivný hluk při dobíhaní motoru ( nachat spadnout otáčky např ze 3500 na volno běh atp.. ) tento hluk doprovazí i otřesy cititelné v řadící páce).Přirozeně jsem hluk svedl na alternátor, když se zaroveň objevila i ta kotrolka. Altík sem proměřil na volnoběh dává něákých ubohých 12,56V. Když jsem pak zkoušel schopnost dobíjet => nastavit otáčky na cca 2000 min-1 aby se ustálilo napětí mezi 13 a 14V a pak zapnout co nejvíc spotřebičů hodnota by neměla klesnout pod 13V. mě teda klesne na něákých 12,80V. Alternátor jsem rozebral vyměnil ložiska vyčistil kroužky , prohlídl uhlíky. namotoval z5 ale věci zůstali beze změny. Chápu ,že kotrolka svítí když má aku větší napětí než alternátor.. Neví někdo proč tak náhle? a proč je to doprovázeno tím ošklivým zvukem?? Může za to vůbec alternátor? Vím ,že je to poněkud delší psaní.. Ale za všechny rady děkuji. S největší pravděpodobností máš špatný diodový můstek v alternátoru. Měl jsem to na feldě taky a dělalo to kravál a svítila slabě kontrolka dobíjení. Zvuk není způsoben mechanickou závadou, ale vzniká pohybem pólových nástavců rotoru okolo statoru. Pokud je špatný můstek tak to dělá kravál. Zkus při běžícím motoru odpojit kabel od alternátoru a jestli je to tím můstkem tak to ztichne. Čau Editováno: 7. leden 2009, autor: Honza23 Citovat
Abrams Vloženo 12. Listopad 2009 Vloženo 12. Listopad 2009 Zdarec nevíte někdo čísla ložisek, na altík Bosh70A. Díky Citovat
marvin Vloženo 16. Listopad 2009 Vloženo 16. Listopad 2009 Fajn rada, odpojovat altík při běžícím motoru! (tedy, váš starý diodový blok vám bude vděčný a odebere se do "křemíkového nebe", kde bude pobývat s větrákem ) P.S: Bych zkusil nějakou firmičku/domácího kutila, který se repasemi altíků zabývá. Současný altík mi vydržel cca 150 tkm (navíc byl kdysi dávno kupovaný jako jetý) a za příjemných 1500,- Kč jsem dostal nový diodový blok, nová ložiska, novou komutační skupinu + celkové vyčistění a jako návdavek půlroční záruku. Železo + vinutí zůstalo to samé (staré). Citovat
Losky83 Vloženo 10. Prosinec 2009 Vloženo 10. Prosinec 2009 Tak já mám taky trošku problém. Taky u altíku slyším takové křupání, skřípání, praskání. V intervalu asi 1s. Můžou to být ta ložiska? Nic ale nepíská, jen to začalo cvakat na volnoběh Citovat
Losky83 Vloženo 14. Prosinec 2009 Vloženo 14. Prosinec 2009 Tak to je volnoběžka, takže to nechám vyměnit i s alternátorem při jednom Citovat
rolfik Vloženo 18. Prosinec 2010 Vloženo 18. Prosinec 2010 (editace) Já mám taky podobny problém. Když běží motor na volnoběch tak je slyšet takové slabé pískání, když zapnu světla tak to na chvilku, tak na 1s přestane a pak to zase začne pískat. Tak si myslím, že to dělá alternátor. Je potřeba s tím něco dělat nebo je to normální? Mám fabii 1,4 16V 55kW motor BKY. Editováno: 18. Prosinec 2010, autor: rolfik Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.