Přejít na obsah

Alternátor - divný zvuk


Lugo

Doporučené příspěvky

Zdravím ;)

Chtěl bych se optat. (Nikde jsem to tu nenašel tak zakládám nové téma.)

Při volnoběhu se z motoru ozýva takový zvlaštní piskavý zvuk..spíše něco jako šustění.

Když jsem na to s kamarádem koukal vypadá to, že nehezky zvuk vychází právě z alternátoru. Při přidání se pazvuk pomalu jako kdyby vytrácí. Ale je to velice subjektivní pocit protože je také možné že hluk motoru tento "pazvuk" přehluší.

Už jednou mi to něco podobného dělalo a kamarád v servise mi tvrdil,že je to snad nějaká volnoběžka v altíku.(se mi nějak nezdá,že by tam něco takového vubec bylo...neviděl jsem to) Pry to promázl to a opravdu to bylo lepší. Ale jen tak na tyden dva.

Rozebíral z vás někdo už alternátor ? Připadně nějak čistil nebo dělal nějaký repas ? Vyměnil ložiska atp??

Díky moc za reakce a poznatky :) Není to nic tragického ale tak napadlo mě se na to optat a nějak to pořešit ;)

MOTOR: 1.4 16V AUA 55kw, rv. 2001/11, 98tkm

Editováno: , autor: Lugo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vem si nějakou trubku. Třeba papírovou, nebo novodurovou. Pří chodu motoru ji přilož na alternátor a druhou stranou k uchu. Opatrně ať se nedotkneš něčeho co se pohybuje(řemen, řemenice). Hned uslyšíš jestli ten zvuk jde z alternátoru. Volnoběžka je uvnitř řemeničky přímo na alternátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravit jde zcela jistě. Ale volnoběžka se neopravuje , ale vyměňuje. Cena cca 1000,- Jestli se nepletu tak jsi asi odněkud od Brna Tak třeba na Hvězdoslavově v Bosch. Pokud si dobře vzpomínám tak na to musíš mít spec klíč.

Můžou to klidně dělat i ložiska. může to taky dělat ne alternátor, ale napínací kladka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, po dnešním laborováním s trubkou, jsem krom vysměchu přihližejicích typu "nehraj si na dulžitýho, vypadáš jak doktor atp., slyšel i zřetelněji onen pazvuk. Ovšem identifikovat přesně odkud to jde bylo opět obtížné i když to přeci jen pomohlo. Záveř ? Už se mi ani tak nezdá ,že to jde z altíku ale spíše od spodku motoru ..resp. od spodní části rozvodů. Kladka? řemen?? Rozvody mám měněné v 88tkm. Nyní mám najeto 98tkm. Tak nevím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, po dnešním laborováním s trubkou, jsem krom vysměchu přihližejicích typu "nehraj si na dulžitýho, vypadáš jak doktor atp., slyšel i zřetelněji onen pazvuk. Ovšem identifikovat přesně odkud to jde bylo opět obtížné i když to přeci jen pomohlo. Záveř ? Už se mi ani tak nezdá ,že to jde z altíku ale spíše od spodku motoru ..resp. od spodní části rozvodů. Kladka? řemen?? Rozvody mám měněné v 88tkm. Nyní mám najeto 98tkm. Tak nevím....

Tak by to mohla být druhá stáĺice pískavých zvuků - vodní pumpa, ta se běžně mění při výměně rozvodů, tak pokud píská, tak reklamace tam, kde ti dělali rozvody

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím. Mám taky Menší problém s alternátorem ( myslím). Nechtěl jsem zakládat nové téma , když toto docela sedí. Mám felicii 1,3 MPi 1997 (136M) Auto dostalo nový akumulátor ( asi to s tím nemá co dělat ale pro úplnost). Jednoho pěkného dnes začla při volnoběžných otáčkách lechce svítit kotrolka ( né uplně ale přeci) při zvíšovaní otáček ztrácelo světlo na intezitě. Souběžně s tímto jevem se objevil podivný hluk při dobíhaní motoru ( nachat spadnout otáčky např ze 3500 na volno běh atp.. ) tento hluk doprovazí i otřesy cititelné v řadící páce).

Přirozeně jsem hluk svedl na alternátor, když se zaroveň objevila i ta kotrolka. Altík sem proměřil na volnoběh dává něákých ubohých 12,56V. Když jsem pak zkoušel schopnost dobíjet => nastavit otáčky na cca 2000 min-1 aby se ustálilo napětí mezi 13 a 14V a pak zapnout co nejvíc spotřebičů hodnota by neměla klesnout pod 13V. mě teda klesne na něákých 12,80V.

Alternátor jsem rozebral vyměnil ložiska vyčistil kroužky , prohlídl uhlíky. namotoval z5 ale věci zůstali beze změny.

Chápu ,že kotrolka svítí když má aku větší napětí než alternátor.. Neví někdo proč tak náhle? a proč je to doprovázeno tím ošklivým zvukem??

Může za to vůbec alternátor?

Vím ,že je to poněkud delší psaní..

Ale za všechny rady děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Zdravím. Mám taky Menší problém s alternátorem ( myslím). Nechtěl jsem zakládat nové téma , když toto docela sedí. Mám felicii 1,3 MPi 1997 (136M) Auto dostalo nový akumulátor ( asi to s tím nemá co dělat ale pro úplnost). Jednoho pěkného dnes začla při volnoběžných otáčkách lechce svítit kotrolka ( né uplně ale přeci) při zvíšovaní otáček ztrácelo světlo na intezitě. Souběžně s tímto jevem se objevil podivný hluk při dobíhaní motoru ( nachat spadnout otáčky např ze 3500 na volno běh atp.. ) tento hluk doprovazí i otřesy cititelné v řadící páce).

Přirozeně jsem hluk svedl na alternátor, když se zaroveň objevila i ta kotrolka. Altík sem proměřil na volnoběh dává něákých ubohých 12,56V. Když jsem pak zkoušel schopnost dobíjet => nastavit otáčky na cca 2000 min-1 aby se ustálilo napětí mezi 13 a 14V a pak zapnout co nejvíc spotřebičů hodnota by neměla klesnout pod 13V. mě teda klesne na něákých 12,80V.

Alternátor jsem rozebral vyměnil ložiska vyčistil kroužky , prohlídl uhlíky. namotoval z5 ale věci zůstali beze změny.

Chápu ,že kotrolka svítí když má aku větší napětí než alternátor.. Neví někdo proč tak náhle? a proč je to doprovázeno tím ošklivým zvukem??

Může za to vůbec alternátor?

Vím ,že je to poněkud delší psaní..

Ale za všechny rady děkuji.

S největší pravděpodobností máš špatný diodový můstek v alternátoru. Měl jsem to na feldě taky a dělalo to kravál a svítila slabě kontrolka dobíjení. Zvuk není způsoben mechanickou závadou, ale vzniká pohybem pólových nástavců rotoru okolo statoru. Pokud je špatný můstek tak to dělá kravál. Zkus při běžícím motoru odpojit kabel od alternátoru a jestli je to tím můstkem tak to ztichne. Čau

Editováno: , autor: Honza23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Fajn rada, odpojovat altík při běžícím motoru! (tedy, váš starý diodový blok vám bude vděčný a odebere se do "křemíkového nebe", kde bude pobývat s větrákem ;) )

P.S: Bych zkusil nějakou firmičku/domácího kutila, který se repasemi altíků zabývá. Současný altík mi vydržel cca 150 tkm (navíc byl kdysi dávno kupovaný jako jetý) a za příjemných 1500,- Kč jsem dostal nový diodový blok, nová ložiska, novou komutační skupinu + celkové vyčistění a jako návdavek půlroční záruku.

Železo + vinutí zůstalo to samé (staré).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...

Já mám taky podobny problém. Když běží motor na volnoběch tak je slyšet takové slabé pískání, když zapnu světla tak to na chvilku, tak na 1s přestane a pak to zase začne pískat. Tak si myslím, že to dělá alternátor. Je potřeba s tím něco dělat nebo je to normální? Mám fabii 1,4 16V 55kW motor BKY.

Editováno: , autor: rolfik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...