Torro Vloženo 12. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2009 Mám Fabii 1.4 MPI 50 KW. Nevim jakej olej tam dával majitel předemnou ale já už druhym rokem používám olej Motul 10W-40. Letos jsem omylem obědnal olej Shell specifikace 5W-40. Je to problém ho tam lejt? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajpservice Vloženo 12. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2009 To jistě nebude žádný problém požít Shell 5W-40.. Nemusíte se obávat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brasel Vloženo 14. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2009 zdravim mam octu 19 tdi 66 a potrebuji uz novy olej mam moznoct SHELL HELIX PLUS DIESEL 10W/40 nebude to vadit muzu ho pouzit dekuji moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 14. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2009 Tak jsem vyměnil olej, 10W40 Mogul Extreme a spokojenost 15000 najedu během půl roku, takže drahé oleje jsou pro mě bezpředmětné... Jen mě zaráží, že mám 15000 km a ještě se mi neozval servisní interval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 14. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2009 (editace) A máš ho dobře nastaven? Editováno: 14. Říjen 2009, autor: Kevvin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 14. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2009 Předpokládám že ano, naposledy byl měněn olej bývalým majitelem, mě se po 15ti tisících ozval serv. interval a já ho vynuloval. Teď pípat nezačal. Možná se ozve během pár kilometrů, pokud je to nastaveno přesně po 15ti tisících je možné, že ještě 15k to není... ono se to dá přenastavit nějak "nechtěně" ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 18. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2009 pokud zvoliš trochu jinej postup, tak bych řekl, že ano .... ale spíše to nebude ještě přesně 15tis km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 20. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2009 no tak mám dalších 100 km a interval pořád nikde... uvidíme po cestě domů (v pátek 300 Km), dám vědět jestli se ozval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 23. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2009 Mám pocit že by se měl ozvat dřív než po 15k, aspoň o 500km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 23. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2009 dalších 350 km a interval nic.... je možné, že jsem ho nějak přenastavil ? jak to případně vrátit zpět ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 23. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2009 Mám pocit že by se měl ozvat dřív než po 15k, aspoň o 500km. Mě se ozval interval cca 50 km před 15 000 najetými km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 24. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2009 mně se ozývá pevný interval poprvé při 1500km a potom každých 100km, že se blíží servis...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 24. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2009 Po 1500 km, to by mně šlehlo . Nechtělo se mi ťourat v DP, ale asi se dokopu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 24. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2009 Po 1500 km, to by mně šlehlo . Nechtělo se mi ťourat v DP, ale asi se dokopu... já myslel 1500 km před koncem QC2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 24. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2009 (editace) OK, beru zpět svou jízlivou poznámku , nicméně ty bys měl být bez senzoru oleje, tudíž QG0. Tedy pokud si nepleteš modelový rok (podpis) s rokem výroby, podle fotky už máš facelift. Podle DP to má být 1500km nebo 10 dní předem u vozidel s proměnnou délkou servisního intervalu, do MR00 píšou 1000km nebo 10 dní předem. Ale protože v návodu k obsluze píšou blíže neupřesněných 1500 km, dál bych to už neřešil . PS necituj předchozí příspěvek, tady jsou na to hákliví Editováno: 24. Říjen 2009, autor: Viktor X Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 25. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2009 (editace) INFORMACE / Použití olejů pro diesely VW Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen. Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00 Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00 - pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek. Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!). -pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! - pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem. -pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit. Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2. Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!! ..... takže já mám QG0/QG2 jenom pro upřesnění Editováno: 25. Říjen 2009, autor: pepinoTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 25. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2009 Hergot, ty ses ale rozepsal . Uniká mi souvislost s předchozí diskuzí, takže to beru jako obecný příspěvek k tématu. Ale sám píšeš že "Motory QG0 překódovat NELZE!!!", takže QG0/QG2 prostě mít nemůžeš . Nebo to máš na štítku v servisní knížce ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 25. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2009 tak servisní interval už se ozval vynuloval jsem ho a je klid ... jsem se sekl o nějakých 700 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 aspon víš, že to máš funkční a ted už si to snad budeš pamatovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 určitě vraťmě se k oleji .. někde jsem četl, že na zimu není do 1.6 vhodný 10W40, že se pomaleji zahřeje.. nějaké zkušenosti ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Na zimní období je lepší 5W-40 (je řidší, tím i líp maže), ale i tím 10W-40 nic nepokazíš. Já jsem po koupi auta použil olej 10W-40 a motor jezdil i v zimě bez problémů (za studena měl sice trošku težší chod), ale jinak opravdu v pohodě. Nyní v jsem v létě měnil opět olej a dal jsem ten 5W-40 (z důvodu, že je řidší a hlavně proto, že jezdím krátké trasy, tak aby se motor lépe mazal za studena) a jsem zvědavej jak se projeví v zimě (jestli motor za studena bude mít také těžší chod, jako tomu bylo u oleje 10W-40) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Jednoduchá zimní pomucka 5W40 5-40= -35 takže 10W40=-30 což znamená bod tuhosti neb při -35 má olej stále mazací schopnosti a tekutost oleje je stále v pořádku.V našem klimatickém pásmu je tedy i 10W40 plně dostačující. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Nechci se hádat, protože co si nepřečtu to nevím, ale tohle sčítání / odečítání mi nepřipadá jako moc dobrá pomůcka. Prostě 5W má hraniční čerpací teplotu -35°C a 10W -30°C. Nebo že by hraniční čerpací teplota třeba u 5W40 byla nižší o 10°C než u 5W30 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Tak psal jsem to jako jednoduchou pomucku,která někomu stačí pro to aby si udělal obrázek toho jakej olej v našich klimatickych podmínkách. Odborně je to takto: Viskozita olejů Motorový olej je technologicky velmi složitý výrobek, jehož vlastnosti jsou klasifikovány řadou technických parametrů. Pro výběr optimálního motorového oleje z hlediska konečného uživatele jsou důležité především tyto dva základní specifikace: Viskozitní a výkonová. Viskozita (neboli míra vnitřního tření) mazacího oleje není konstantní veličina, ale závisí na okolních podmínkách. Během činnosti motoru dochází ke změnám teploty a tlaku a je žádoucí, aby se viskozita oleje za těchto podmínek měnila co nejméně. Závislost viskozity oleje na teplotě je vyjádřena tzv. viskozitním indexem (VI). Čím vyšší je hodnota VI, tím méně se mění viskozita při změnách teploty v motoru. Viskozitní index se uvádí v katalozích výrobců automobilových maziv. Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější. Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60 *) norma SAE J300 Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru). Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru. V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 No dobrý, tohle jsem četl taky , takže opět CTRL+C/CTRL+V, beru zase jako obecný příspěvek k tématu. Odpověď na dotaz "hraniční čerpací teplota u 5W40 a 5W30" samozřejmě znám, jen mi to nějak haprovalo u tvé mnemotechnick pomůcky v případě odlišné letní třídy, zvlášť když jsou ty čísla bezrozměrná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.