Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
Je do motoru AGR vhodný tento olej? CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W/40 Děkuji za odpověď.

V návodu k obsluze Škoda Octavia na straně 139 je přesně popsáno jakou má olej splňovat specifikaci. Specifikace jsou pak napsány na zadní straně každého balení oleje. Pokud se shodují, tak lze použít. Jak jednoduché.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návodu k obsluze Škoda Octavia na straně 139 je přesně popsáno jakou má olej splňovat specifikaci. Specifikace jsou pak napsány na zadní straně každého balení oleje. Pokud se shodují, tak lze použít. Jak jednoduché.

ty seš nějakej chytrej myslíš že to nevim..... já jen čekal nějaký názory atd. ne citaci z návodu. Jak jednoduché.

4pepinoTDi díky, ta cena toho oleje je celkem slušná, a navíc se chystá zima takže podle mě bude 5W lepší jak 10W. Každopádně mám jasno kde to hledat v návodu :D:palec2:

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Jak poznat kvalitní olej?

Kvalitu motorových olejů lze poznat především podle viskozitní (SAE) a výkonové klasifikace (API). Viskozitní klasifikace SAE obsahuje požadavky na tekutost olejů jak za teplot pod bodem mrazu, tak i při pracovních teplotách (100 °C). Některé petrolejářské společnosti vyvinuly olej pro extrémní podmínky, které mají viskozitní klasifikaci SAE 0W-40. Číslo před dvojitým W označuje tekutost pod bodem mrazu. Klasifikace SAE rozeznává viskozitní třídy 0W, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W. Čím je číslo menší, tím lepší je tekutost oleje v zimě. Zároveň dochází i k rychlejšímu promazání motoru. Hodnotu 0W a 5W mají vetšinou dražší syntetické oleje. Druhé číslo za pomlčkou označuje teplotní rezervu oleje. Čím vyšší je toto číslo, tím více lze motor tepelně zatěžovat. Nejčastěji používané celoroční motorové oleje mají klasifikaci SAE 15W-40.

Kromě viskozitní třídy SAE je neméně důležitá klasifikace API. Podle ní lze poznat, do jaké míry je olej obohacen aditivy. Tato aditiva (příměsi) zvyšují schopnost olejů odolávat tvorbě kalů, opotřebení a termicko-oxidačnímu namáhání, které hrozí především u přeplňovaných motorů.

a v čem se API udává, jak poznám horší od lepšího?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se tady na to už někdo psal, ale mě se nechce 18 stránek číst, vyměnil jsem ve svojí octavce 1.9Tdi,4x4,66kW olej castrol EDGE turbo diesel 5/W40, po nalití oleje a po nastartování olej hned zčernal, je mi jasné že malé množství v motoře vždycky zůstane. Nyní po ujetí 100km je olej téměř černý jako po ujeti 10 000km. Je to normální jev ?

Dočetl jsem se někde že na pístních kroužcích u dieslů vzniká větší teplota a tudíž olej touto teplotou rychleji zčerná.

Editováno: , autor: tomasz.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před měsícem jsem koupil novou OCTAVII TOUR 1.6 75KW /102PS/.Pro výměnu oleje mám nastavený dvouletý interval LONG LIFE. V motoru olej SHELL 5W30. Na dolití mi prodali MOBIL ESP 5W30 / ! LITR 690,- ! LOUPEŽNÍCI /.Ted nevím, jestli budou olej menit az po tech dvou letech na garančce nebo jestli se počítač s výměnou oleje ozve dříve. Najedu ročně cca /10 000km/. Taky by mne zajímali vaše názory, jestli u nového auta zustat u proměnlivého intervalu /LONG LIFE / a oleje 5W30. Nebo s první výměnou oleje přejít na pevný roční interval výměny / 15 000km / a přejít na olej 5W-40? Díky za reakce.

Editováno: , autor: markyn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před měsícem jsem koupil novou OCTAVII TOUR 1.6 75KW /102PS/.Pro výměnu oleje mám nastavený dvouletý interval LONG LIFE. V motoru olej SHELL 5W30. Na dolití mi prodali MOBIL ESP 5W30 / ! LITR 690,- ! LOUPEŽNÍCI /.Ted nevím, jestli budou olej menit az po tech dvou letech na garančce nebo jestli se počítač s výměnou oleje ozve dříve. Najedu ročně cca /10 000km/. Taky by mne zajímali vaše názory, jestli u nového auta zustat u proměnlivého intervalu /LONG LIFE / a oleje 5W30. Nebo s první výměnou oleje přejít na pevný roční interval výměny / 15 000km / a přejít na olej 5W-40? Díky za reakce.

to ještě nebylo drahý SHELL long life u nás stojí 790,- (a stával i 1200,-) kdy se ti rozsvítí záleží na hodně věcech auto to vyhodnocuje podle počtu startů zpusobu jízdyy kvality oleje počtu jízd se studeným motorem a tak dále poprvně to nech a uvidíš za jak dlouho Ti to bude svítit jinak teda já osobně doporučuju spíš max 15000km a pak olej novej, vim co dokáže Longlife olej podělat v AUDI motorech (ale je to i v tom jak s tim kdo jezdí někdo s autem problem nemá vubec)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trochu mimo misu, ale... da sekoupit na netu Shell helix Ultra 5w-40 za 190,- za litr, bezkonkurencni cena, vzal jsem ho 11 L i na priste.

Takze s drazsim mogulem , no nevim nevim. nechci rejpat, ale to uz radsi ten Shell. Mimochodem je cerstvej, zadnej lezak.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trochu mimo misu, ale... da sekoupit na netu Shell helix Ultra 5w-40 za 190,- za litr, bezkonkurencni cena, vzal jsem ho 11 L i na priste.

Takze s drazsim mogulem , no nevim nevim. nechci rejpat, ale to uz radsi ten Shell. Mimochodem je cerstvej, zadnej lezak.

Tak tenhle olej tam chci po roce taky nalít. Kde jsi objednával? Ta cena je neuvěřitelná. Že by HAKR GROUP? Byli seriozní?

Editováno: , autor: markyn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...