Přejít na obsah

Zamyšlení nad nabídkou škodováckých motorizací...


martt

Doporučené příspěvky

Tak já si teď objednal taky trojzubec. Naši ho mají v FI a brácha taky a co jsem s tím jel, tak v tom motoru nevidím jediný problém. Klimu mají oba a nějaké rozjezdy aby to nechcíplo jsem tam nikdy nezažil. Ale nutno říct, že to není motor pro závodníky. I jak psali na webu, na dálnici to zrovna není nejúspornější, ale já najíždím 95% km po městě nebo v příměstském provozu a tam je to motor na 100% pohodovej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni nahodou ten vysoky rozestup ceny mezi 1.2 a 1.4 podporen jeste takovym skrytym ale pro mnohe dulezitym faktem, ze mame nastaveny ty limity povinneho ruceni na objem motoru a za 1.4 se plati vic nez za 1.2? Je to sice v podstate blabol kdyz si kupuju auto za 300tis kc a resenim zvysene povinne o nejaky ten tisic rocne, ale podstate hodne lidi tak dneska uvazuje.

Tak proc tohodle nevyuzit a nesoupnout na 1.4 vyssí priplatek kdyz v podstate neni o moc horsi nebo lepsi nez 1.2, kdyz vidim ze clovek se vymyka s typickeho ceskeho zakaznika ktery setri kam se podiva i na pitomostech ( i kdyz se kazdy patek naliva v hospode a utrati za cigara a alko za rok tolik ze by v podstate mohl mit misto classica eleganci )

Podle me ty ceniky jsou hodne hluboce promyslene aby se vydelavaly slusne penize, a vsechny skryte nebo jine duvody tezko tady odvodime. Ja si jen osobne myslim ze nakladova stranka veci netvori konecnou cenu skodovky primarne. Tim hlavnim faktorem budou specifika trhu a zakazniku, a ja myslim ze cesky trh je jeste hodne blbej a proto se tady da porad jeste dlouhodobe nabizet ne zrovna top produkt za dost vysokou cenu a to bez toho aby to danou firmu polozilo a nebo alepson donutilo premyslet jinak .)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to povinný ručení v tom možná hraje taky roli, i když asi ne tak podstatnou, kdyby byl rozdíl v ceně nějakých 12-15 tisíc, asi bych do 1.4 šel i přes dražší povinné ručení. Takhle je to prostě zbytečně moc, když si vezmeš, kolik za těch 30 litrů můžeš mít výbavy do auta. A to nižší ručení je jen takové další menší plus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to může fungovat i jako taková pojistka v rámci zákazníků škodovky, když se bude dobře prodávat htp tak super, když nebude tak to taky není tragedie bude se prodávat 1,4 s příplatkem, já osobně jsem taky raději zvolil lepší výbavu než jít do 1,4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdemu vyhovuje nieco ine, ja som mal jasno, ze to bude 1.4 16V, po meste sa nevozim, 90% mimo mesta, dialnice, takze HaTaPka by nebola to prave (aj ked toto nie je tiez zrovna nejaky zazrak). V kazdom pripade suhlasim s tym, ze 30tis naviac oproti HTP je trochu pritiahnute za vlasy a o tolko ten motor lepsi neni, ale radsej som investoval do motora na ukor vybavy. Lahsie dorobit nieco z vybavy ako neskor menit motor. HTP nepovazujem za zly motor, existuje mnoho vodicov, ktorym vyhovuje.

Celkovo mi pridu motory v Skodovkach dost zastarale, Skoda je vsak dojna krava koncernu a auta sa predavaju aj s tymi motormi co maju. Keby nie som Skoda positive, tak prave vdaka motorizacii by nova Fabka u mna neskoncila..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, zajímavá volba, ale raději nekoukej, co všechno by sis tam ještě mohl dát, kdybys oželel motor:(

Hm, to je pravda, ze som mohol auto natrieskat vybavou pri mensom motore (radsej si to ani nepozriem ...). Ale zase viem, ze ked ho nalozim (kufor, strecha - 2 x windsurfing+výbava) tak nebudem brzdou na ceste.

Ale tak ako tu uz niekto spominal, kazdy mame ine kriteria. A tak to ma byt. Ako by to vyzeralo, keby sme vsetci mali rovnaku vybavu a motor? No nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec.. moc sem chtěl Fabii combi II motor sem chtěl naftu a jediny použitelny (jezdil sem s C3 hdi a Fabii sedan TDI 74kw) jen Fabka II 1.9 sport vyjde na 500tis a to bylo opravdu hodně.. Tak sem koupil Hyundai Accent 1.5 16V Crdi 4valec 81kw v eleganci za 319tis. Fabku sedan ale mam a je super stavu nato že má najeto 250tis km a vše je původní. Uvidím co vydrží korea ale za nějaký rok bych toho kombika chtěl dovést z DE... 4887847f60cc2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Tak to je síla teda, potom je to Samodomo :help::help::feve:

To isté tvrdia ľudia, čo montujú Kiu.....

Čo sa týka motorov -Š 105 na vás... lol Kto skúsil, tomu bude aj motor z Trabiho dobrý :palec2:

Momentálne mám Feldu 1,3 MPI a som s motorom maximálne spokojný. Motor ťahá od 1500 ot. maximálny krútiaci moment pri 2400.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že jsme pořád nějací rožežraní. Před 15-ti lety jste si mohli vybrat 1,3 OHV v několika variacích, pak 1,6 55Kw a 1,9D. Už to bylo úžasné po období 100-110-105-120-125-130. Pak najednou motory o kterých se nám ani nesnilo(Octavia 1,9TDi, 2,0Mpi, 1,8 20V, 1,820V s turbem. A co Fábky? No taky pokrok začátek 1,4OHV 1,0OHV, pak 1,2HTP, dneska už dokonce 1,6 16V.

Když se podíváte na tu relativně krátkou dobu, tak je to velký pokrok, jenže my jsme nenažraní a lační pořád poněčem novém. čím víc ventilů tím modernější, čím víc turbodmychadel tím taky modernější, variabilní časování ventilů no to je vrchol modernosti. Ale zase z druhé strany čím modernější tím složitější a poruchovější (třeba CR citlivý na kvalitu nafty a proti tomu staré TDi, které stráví téměř cokoliv...)

Asi si nemáme na co stěžovat. Mohlo to taky skončit takto: privatizace-tunel-konkurz-likvidace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

preposilam prispevek od LACOSE, kterej ho nejakym zpusobem reportoval me do SZ.

********************************************************************

Do mesta sú HTP dostačujúce, takisto na kľudnú jazdu za mestom, ale pri dnešnej hustej premávke ak sa ponáhľate a "chytíte" dva kamióny, tak si môžete vybrať, či pôjdete "celú cestu" za nimi 80, alebo pri troche šťastia a práznom pruhu ich predbehnete, čo ale chvíľu potrvá. A keď akurát idete na dovolenku plne naložený, tak je to "o hubu" alebo "o život". Naproti tomu 1.4 16 V by teoreticky malo byť o dosť silnejšie, no ale ani to nie je žiadna sláva. V nízkych otáčkach je to leňoch, pri vysokých to už pekne počuť, ale dynamika takisto slabá na taký objem. Sú to také pohodové motory, na kľudné neuponáhľané jazdenie. Žiadny šport. Žiadne emócie. Jazdil som 8 rokov s Polom 1,4 8V 44 kw. Ten motor je nádhera. Ťahá pekne odpodu, je nádherne hladký, ľahko sa vytáčal. V meste a v okrese som sním lietal ako šarkan. Predbiehanie v pohode. Samozrejme sa na tom podieľala aj nízka hmotnosť vozidla. Dodnes je mi záhadou, akú silu ten motor ukrýva, keďže papierové údaje sú slabé. Diesle nemám rád všeobecne, no ale tie škodovácke 1,4 a 1,9 v porovnaní s konkurenciou sú už nemoderné. Myslím si, že škodovka nemodernizuje motory z dôvodu "pohodlnosti" pretože ľudia /firmy/ to jednoducho kupujú, predaje /zatiaľ/ neklesajú a zisk rastie. Lepšie je rozdeliť si zisk, ako investovať do nákladného vývoja, no nie ?! Čo sa motorov týka, pred pár rokmi škodovka už mala "veľkú" investíciu, keď vykonala amputáciu jedného valca z 1,6 motora ! Odvtedy majú vývojári motorov asi mnohoročnú závodnú dovolenku. A aby to nebolo len o motoroch, tak modernizácia Fabie bola natoľko rozsiahla, že k prednej polovici Roomstera vrátane kompletnej palubovky dorobili zbytok karosérie a hľa, nové auto je na svete. Nevadí že jazdí na 10 ročnom podvozku, aspoň sa ušetrili peniaze. Seat dal nový podvozok. Polo dá nový podvozok. Peniaze však neušetria kupujúci, pretože Škoda patrí k najdrahším vozidlám vo svojej triede. Ešteže máme masívnu reklamnú kampaň a ľudia na reklamy reagujú. Zhrnutie: Do dvoch rokov by Fabia mala dať celkom novú karosériu, na nový podvozok a dať pod kapotu maloobjemové 4 valcové prepĺňané zážihové a vznetové motory, či už vlastnej koncepcie, prípadne VW. Terajšia Fabia II práve vošla do slepej uličky...

**************************************************************************

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skodovka nema motory nic moc to je jasne ale to nie je len ich problem ale problem hlavne vw ze vobec nema nic slusne. mne to prijde ako keby vw nemal na to ludi co dokazu nieco schopne skonstruovat. v porovnani s konkurenciou im chyba nieco co oslovi zakaznika. inak vw ani v minulosti neprodukoval ziadne oslnujuce motory, na ich mieste by som prenechal tuto cinnost niekomu skusenejsiemu. konkurencia ponuka slusne nafty 1,6 CRDI a oni nostalgicku 1,9 TDI a este strasnejsiu 1,4 TDI ( ktory by som asi hned zrusil ), benziny tiez ziadna slava trojhrnec 1,2, u 1,4 16V nic oslnujuce ( slabota, ktora uz je za zenitom tak ako aj 1,6 ).

co si spominam tak jedine co vw vyrobil dobry benzin je 1,4 TSI, inak dobry bol aj stary 1,8T ( vyrobok audi ), dalej 2,0 TFSI sa tiez dal a samozrejme 1,8 TSI ( tiez vyrobok audi ) a naftu teraz co uz konecne zacali 2,0 TDI CR.

hadam este audi zapracuje a vyrobi nieco schopne ale od vw sa toho asi tazko dockame. uvidime co teraz prinesie vstup porsche.

p.s.: prihoda zamestnanca vo vw v bratislave:

dozvedeli sa ze prijde kontrola s nemecka pozriet kvalitu v lakovni a pod. tak poprask vo fabrike vsetko sa lestivo aby bolo na 101%, kontroluje kvalitu laku na karoserii pod lampami a zrazu sa otvoria dvere a kontrola s nemecka vstupi, on cely nervozny az sa poti lesti, beha okolo karoserie preboha aby to bolo na 110% perfektne, v tom pristupi nemecky kontrolor a hovori mu: das ist nicht mercedes, das ist volkswagen.

alebo minule v palbe na markize dealer koncernu vw povedal na kameru, ked porovnaval rovnaku triedu aut vw a audi tak povedal ze audi je uplne nieco ine a ina liga ako nejaky vw, vw jednoducho je vw a na audi sa nechyta potom dodal ze by som nemal hovorit lebo zastupuju cely koncern ale je to tak vw j vw a audi je uplne niekde inde po vsetkych strankach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, ma dojem ze dost prehanate. Jazdil som na skodovackej 1.4ke na 1.9 TDI 66kW 2.0 TDI 103kW a teraz jazdim na 1.6ke 77kW. K ziadnemu som nemal a nemam vyhrady. Je pravda, ze pri skusobnje jazde na 1.6ke panovalo sklamanie, ale ako som tento motor trochu spoznal, nedam nan dopustit. V nizsich otackach malo zerie (Zvolen Minichov a spat som spravil za 7.2l/100km, po okoli bezne jazim pod 6.5l/100km), hore slusne taha (na 3ke v pohode predbieham co potrebujem). A neverim, ze 1,2 je taka katastrofa ako sa tu pise. 3 valce bolo rozhodnutie na znizenie hmotnosti a rozhodne do mesta to je dobra volba. A 3 hrnceky predsa robi aj konkurencia, takze nechapem.

Pamatam sa ako pred par rokmi vsetci ospevovali TDI ako super tahaju a malo zeru, zrazu je to totalny odpad....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když mám Škodu rád, troufám si říci, že "zaspala" dobu..

Můj názor je ten, že nabídka motorů obsahu 1.6 nebo 1.9, event. 2.0 a dalších subvencí zákazníkům je dostatečnou nabídkou..

Horší je to však pro ty, co chtějí po městě jezdit úsporně. Na Ty Škoda-Auto nemyslí, chybí tu úsporný motor např. 1.0 nebo 1.2, který bude jezdit max. např. 100, ale bude malý pro zaparkování a úsporný v městkých kolonách (spotřeba DO MAX 4,5 l).

A zdá se, že takové auto prostě Škoda neumí vyrobit a jako vizionář se domnívám, že jaksi úplně zbytečně otevírá prostor konkurenci..

Lidi, přemýšlejte: méně aut jezdit prostě nebude, k čemu mi je, když mi auto jede 210, když přijdu o body za rychlou jízdu, protože radar má už každá ves, anebo opačně: předjedu kamion, abych po 2 km dojel další??????

K ničemu. Stačilo by mi bohatě 1.3, který pojede těch 150 po dálnici za 5,5 l. A to ty současné benzinové motory neumí :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

který pojede těch 150 po dálnici za 5,5 l. A to ty současné benzinové motory neumí :-(
len si zabudol dodat, ze ziadne motory, takze to nie je problem len Skodovky.

Mimochodom BlueMotion Verzia Golfa zo spotrebou 5,8-3,8-4,5l/100km myslim pouziva skarede hnusne zastarale TDI PD...

A Polo BlueMotion s takmer tvojov zelanou spotrebou 4,9-3,2-3,8 detto...

Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm tak Lacosov názor v Blackyho príspevku je naozaj úsmevný :D Okrem iných som mal aj 1.4 44kw a veru môžem zodpovedne povedať, že 1.2 47kw je podstatne lepší. Najazdil som na týchto motoroch spolu 150tisíc km, takže smelo môžem porovnávať.

Mňa vždy fascinuje "fundovaný" názor na 3-valce od škodovky, ktoré sú tie najhoršie motory na svete. Nikomu nevadí 3-valec 1,0 od Opla, podobný od Daihatsu, sranda že nevadia ani tie od VW, všetkým vadia len 3-valce od škodovky! Na tomto sa vždy bavím, stačí si pozrieť hociaký bulvárny web o autách (Autorevue, Auto.sme) a každá diskusia pod článkom sa zvrhne na to, ako sú tieto motory zlé. Zaujímavé pri tom je to, že ich vždy kritizujú hrdí majitelia konkurencie - fiaťáci, alebo kórejci všeho druhu...

VW bohužiaľ veľa času a financií investoval do vývoja super skvelých TDI a benzíny šli bokom. Aby sa nepovedalo, robili sa pokusy s obyčajnými FSIčkami, ktoré postupne odchádzajú do histórie - veď už je na čase, boli to zbytočne drahé a kazové motory náročné na údržbu. Celý VW koncern by mal ísť povinne na stáž k japonským motorárom a naučiť sa, ako sa majú robiť motory!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor: suhlasim s tebou ze ing. od vw by sa mali ist priucit ako spravit dobry a spolahlivy motor, nechapem jednu ved co myslispod pojmom ze vw investoval vela do TDI ? ja myslim ze aj ich TDi motory boli roti konkurencii zastarale a ani v tomto smere neprisli s nicim novym, 1,9 TDI robia uz hadam od praveku, 1,4 TDI nepovazujem za ziadny prevrat ( skor upadok ) a 2,0 TDI tiez nic moc ( poruchovy ) akurat uz konecne od fiatu maju licenciu na CR tak robia konecne 2,0 TDI CR.

p.s.: ten ich 5,0 TDI nepovazujem za pokrok ale megalomanstvo koncernu, nie aby vyrabali kvalitne normalne veci ale ich mega bombasticka reklama tuareg utiahne boing, fakt to svedci o niecom :kol-44: ked v roku 1996 honda ponukala 1,5 VTEC 16V 84kW tak vw mal 1,6 55kW a to nehovoriac o spotrebe tych motorov, vw je nejaky cely :kol-34:

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...