Přejít na obsah

jak jste vyresili krouceni kotoucu??


lubann

Doporučené příspěvky

Je to velký zásah, to jo, ale je to spolehlivé řešení. Sám to tak mám a je klid. Kroutí se prostě jen 280mm a to proto, že je tam nějaká konstrukční vada, která se projeví opotřebením, ale na jiných brzdách ne. Než měnit 3x-4x kotouče, darmo dobré čepy atd, tak to i vyjde levněji.

vymena brzd za vetsi mi neprijde jako zrovna super reseni. Nerikam, ze to nepomuze tem brzdam a nebo tobe, ale proste to neresi problem, PROC se ty kotouce krouti ;) ja vymenil kotouce ATE za Brembo + novy desticky a uz mam nejakych 15tisic km klid - tuk tuk tuk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,

trocha teorie ze strojařiny: Vlyvem zmeny tepla se material ztahuje a roztahuje - je jedno jaká značka kotouča, každy jeden je s ocele, mení se jenom prvky složení ocele ( dle know-how vyrobce ) Me se taky pokroutili kotouče, Pak se zazrakem srovnali. Proč se to vlastně stáva "náhodně" .. je rodíl jestli se kotouč zahřeje za 5 vteřin z -20°C na +°120°C za vteřinu, nebo za 10 vteřin, ktomu půcobí deštička určitym tlakem, kotouš co kus to original ( v struktuře materialu ) ... jediná rada - prudce nebrzdit. U ostatnich aut se to stava taky ale diky komfortnejšímu tlumění napravy od karoserie to tolik neni citit... je t ale jen moje teorie takže nic víc, mužu se plest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsme resik krouceni kotoucu, nove kotouce zimmerman a desky ferdo, na aute asi 3 roky a najeto na nich 60 000 Km, ale uz jsem na to asi ve svem pripade prisel po precteni par diskuzi.

1. Zezacatku jsem se s autem seznamoval ve stylu - zavodnik, takze jsem jim dal asi zabrat

2. Az jsem se uklidnil, tak zacaly tech. problemy ve stylu pribrzdeneho kola, trmen nepracoval spravne

Takze kdyz tohle shrnu tak se nedivim, ale docetl jsem se ze jeste muze mit na tohle vliv lozisko kola, ale nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja dal ted TRW desky i kotouce, delal jsem si to sam a pohoda.brzdim uplne normalne, jako se starejma brzdama, tedy zadnej zavodnik. Dulezity je hlavne, aby jste dukladne ocistili dosedaci plochu kotouce a trmenu loziska nejlepe jemnym brouskem pro zachovani roviny. To je asi vse. Najeto zatim 3000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, Tak to tedy nevim, mam taky problém s házením. zajímavý je, že sem měl pred lety dělaný brzdy, vydželi 70 tisic a že by dělaný bejt museli se rict nedá, dal sem mu feroda i s deskama a od tý doby asi 4 kotouče jak nový tak stočený a porad to dělá, ted mam na napravě nový servo, tyčky, kosti stabilizátoru a uložení, čepy řízení, silenbloky aj čepy na nápravě, aj ložiska nové a náboje sou stočený a stejně to škube, tak nevim co s tim je, jediný co jěště není jsou tlumiče. jinak takt nevim. jak už tu nekdo psal, jak to brzdí víc, mín, víc mín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca 3000km po výměně předních kotoučů začalo auto při brždění cukat. V servisu (neznačkovém) mi tedy znova vyměnili kotouče a destičky a po pár stovkách kilometrů to samé. Dojel jsem si na STK na test a řekli mi že mám volné stabilizátory na ramenech, takže při brždění se rameno klepalo a zku...lo to kotouče. Servis mi při první výměně kotoučů měnil i ty stabilizátory, ale dali mi nějaké neorigo šunty. Po opětovné kompletní výměně vše ok.

Editováno: , autor: stejsky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zkuste vyměnit zadní silentbloky na předních ramenech. Klepal mi volant při brzdění na dálnici, tak jsem se rozhodl pro přestavbu na větší brzdy 288x25. Na původních 280x22 jsem měl vrtané Zimmermanny. Kdybych věděl, že je to silentblokama, tak se na výměnu vykašlu, ale už jsem měl vše nakoupené. Původní orig. silentbloky (nebyly nijak vizuálně poškozeny) jsem vyměnil za plné silentbloky z TT.

Komplet těhlice s vrtanými kotouči (tloušťka nyní 21 mm) a destičkama Galfer mám připravené na vyčištění a pak půjdou do světa. Kotouče, destičky, ložiska jsou v pořádku, ještě bych na nich pár let pojezdil. Kdyby měl někdo zájem, ozvěte se. Inzerát dám, až brzdy vyčistím a nafotím.

PS: Klepání volantu jsem řešil rok a celé to hledání mě vyšlo asi na 25000 Kč. Kromě kompletní výměny brzd jsem vyměnil i tlumiče, pružiny, všechny dorazy a uložení. Aspoň si budu pamatovat, že příště se musí začít z druhé strany :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

přidal bych něco do mlýna :) dělal jsem komplet podvozek tlumiče, pera, dorazy, čepy, silentbloky, ložiska, brzdy, ... byl jsem rad že budu mít pokoj po 400km se to vrátilo ale neřešíl jsem to... ted jsem si rovnal nárazník a shodil jsem kolo. kdyz jsem jej daval zpátky tak jsem pohnul s kotoučem a hybal se o -+ 1mm, je sice přitáhnutý na jedním šroubke ale vule tam je.

myslím si že většina problému bude v tomto, protože při přitáhováni kola nemáte šanci kotouč vystředit a ten 1mm si myslím bude dost poznat...

dělá mě to hlavně při rychlostech 90-130km/h při jemném brzdění. při prudkém nee

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chlape ty mně děsíš, já tam ten šrobek na jedné nápravě vůbec nemám :kol-32: , s bývalým "mechanikem" jsem se už rozloučil... Ale nepropadám panice, protože podle mně má jen symbolický význam, aby ti nespadnul kotouč, když sundáš kolo. Na náboji ho masivně drží až kolo přitáhlé šrouby k náboji, takže když při nasazování očistitíš kotouč a kolo, to lehounce mázneš vazelínou aby nepřirostlo, nasadiíš, lehce pootočíš do stran a "křížem" postupně přišroubuješ, nemůže být nakřivo.

Problém by byl, kdyby se ti mezi kotouč a náboj dostal při montáži sajrajt, jestli to nebylo dotažené.

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, šroubek je tam jen pro "komfort" výměny kola, aby se prostě nepootočil kotouč a nemuseli jsme "hledat" díry. Spadnout nemůže, drží ho desky v třmenu. Samotný kotouč je na náboji středěn, ale nikoliv šroubama, takže pitomý šroubek nemá vliv.

Maximálně tak pro případ, že pokud! už k nějaké deformaci kdy dojde, tak ať je to pořád ve stejné poloze vůči náboji. Ale +-1mm opravdu ne!

A kola, samozřejmě utahovat "do kříže". Nicméně středící podložka, pokud je díra v kole větší než průměr náboje, tam není pro srandu králíkům.

Už od dob Š105/120 se zavedením hřebenového řízení se náboje a disky dělaly kalibrované.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky mi vibruje auto pri brzdeni, ale jen pri lehkym, kdyz na to musim dupnout, tak je to ok...na Tource mam jen 50000km a uz ty kotouce staceli dvakrat, mozna je to tim ze prej v poslednich letech vyroby Touru uz na kvalitu trosku kakali...no, nevim..... ale nadruhou stranu si rikam, dokud to brzdi, tak na to sahat nebudu, az nebude, tak to zacnu resit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Psali o tomto problému v jednom čísle světa motorů a je nutné komplet zrepasovat celou přední nápravu samotnýma kotoučema to 100% není,

co si tak zhruba pamatuju tak se musejí vyměnit ložiska,náboje,silenbloky,čepy atd a pak by neměl být problém najet zase kolem 100tis km

našel jsem odkaz během tohoto článku tak na to mrkněte taky mě to čeká:-( http://www.elit.cz/cz/novinky/art_960/vibrace-brzd-nemoc-vsech-octavii-i-mame-lek.aspx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koupil jsem si predni kotoucove brzdy bremba max, bracha si pujcil auto do chorvatska a brzdy zase vibruji - muzu ty bremba max stocit na soustruhu? jedna se me o to, ze tam je pridana jakasi uhlikova vrstva ci co,no zkratka, muzu je stocit na soustruhu?

Editováno: , autor: Vinca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no ja s tim mel taky problem, ve skodovce mi rekli naboje, kdyz mi rekli ze za premereni chtej to same co za nove (i s praci), takze jestli mam podezreni, tak at necham dat nove, tak jsem na to kaknul

po roce a hlavne v a po zime uz bylo brzdeni nesnesitelne, volant vibroval tak, ze mi zacly rust svaly na rukach, protoze ten volant se nedal skoro udrzet.... nechal jsem si tam tedy dat to nejlepsi, co mi doporucil jeden dobrej automechanik, desticky a kotouce ATE (ryhovane). Mel jsem klid, ujel jsem asi ty zmineny 2tis a bylo to z5, sice ne vibrace, ale jak to tu uz nekdo psal, tak jako bych dupal na brzdu, brdilo to vic, min, vic, min. To uz jsem prave nabral podezreni, ze to neni kotoucema, ale presne hazivosti a ze tam mam vyjety plosky, zajel jsem znovu za mechanikem, on mi vymenil cepy, nechal kotouce stocit (tim jsem se asi dostal do stavu, kdy kotouce nelizou desticky) a byl klid, najel jsem kolem 25tis a auto jsem prodal, ale kvuli stari a najezdu km, preci jen je pravda ze po 200tis je TDI na mensi generalku. Nicmene na dalnici preci jen volant malicko povibrovaval a vyvazeni kol nepomohlo, ted uz vim proc (tyhle clanky fakt pomohly http://www.profiautodily.cz/page11.html).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...