Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahojte,

panove, jsem cerstvym vlastnikem O II FL 1.4TSI Ambiente (dovybavena na Elegance) a chtel bych se poradit ohledne co nejlepsiho zajeti. Samozrejme jsem si prostudoval co je v prirucce a ostatnich vlaknech, jen bych si chtel udelat nahlas rekapitulaci a pripadne vychytat nedostatky.

1) Motor nehonim do vysokych otacek, jezdim max 3.000

2) Motor nepodtacim, snazim se jezdit kolem 2.000 - 3.000

3) Radim kolem 3.000 (vice mene podle ucha, kontroluju na otackomeru)

4) "Pravej horni" roh Maxika nerespektuji - dost nuti podtacet motor, bezne jedu na 4ku, ale hlasi me to 6stku

5) Jezdim kratke trasy (3km do kancelare, mesto), odpoledne 20km dalnice, postupne naskladam vsechny rychlosti a na 6stku jedu max 135km/h (po zahrati motoru)

6) Nechavam dochlazovat turbo (jsem zvyklej z TDI)

7) Auto nijak nezatezuju 90% jezdim sam, praznej kufr

8) Tankuju u proverene pumpy (Shell, Brno, Herspicka, tankuju tam manzelce HTP a tankovaval jsem i letni naftu), "uzasnej" VPower Nitro+ (sleva 2 CZK/l, takze jak normalni palivo)

Docela me prekvapilo ze na prvni servisku se chodi podle pocitadla, pripadne po 2letech, asi pujdu drive a necham zrusit longlife a prejdu na pevnej interval 15t

Nejake dalsi doporuceni?

dikec

PS: Dekuju Pawoukovi, ze me privedl do spravne vetve

Vidím, že jsi pečlivka. :kol-47: Já mám doporučení ohledně zahřívání motoru. Na MaxiDOTu je užitečný ukazatel teploty oleje, dokud to nemá alespoň minimálně 80°C, tak jezdit jen piánko. Uvidíš, že v zimě za mrazů to může trvat i přes 15 km jízdy, než se k tomu dostaneš. Jinak podle škodovky je provozní teplota oleje 90-110C°C. ;)


Vyměnit co? Rozvody, nebo i přestavovač?


Vše, prý je to nějaká koplet sada.

Asi máš dobrý servis. :kol-47: Juknul jsem do Etky a vidím, že nic nevidím. :kol-32:

...Když jsem pak startoval tak i ten běh na studený motor byl ještě o něco horší něž obvykle. Otáčky poskakovaly, trochu i takové ty neobvyklé výstřely jsem pozoroval. Po vyjetí z garage jsem to nechal asi 2 hoďky stát a pak mi to zarachtalo...

Ono se tuším nedoporučuje (právě kvůli tomu napínání) vypínat motor krátce po nastartování. Vyjetí z garáže asi už není ten případ, to by už mělo být vše natlakované a vypnuté, ale co kdyby...

To aby se jeden bál s touto moderní technikou jen nastartovat, případně vyjet z garáže a chcípnout motor... :kol-26: Kam ten svět spěje...


Vidím, že jsi pečlivka. :kol-47: Já mám doporučení ohledně zahřívání motoru. Na MaxiDOTu je užitečný ukazatel teploty oleje, dokud to nemá alespoň minimálně 80°C, tak jezdit jen piánko. Uvidíš, že v zimě za mrazů to může trvat i přes 15 km jízdy, než se k tomu dostaneš. Jinak podle škodovky je provozní teplota oleje 90-110C°C. ;)


Jojo, nez ma motor 90°C a teplota oleje pres 90°C tak zadne vytaceni, ale pohodova jizda, jak rikas.
Teplota oleje se zobrazuje az po nekolika km, do te doby jsou tam ---, ale to prisuzuju, tomu ze meri az od urcite hodnoty.

Snazim se o ni maximalne pecovat. Od druheho dne byla domluvena garaz, aby nemusela stat jen tak na parkovisti :-) Tedka o vikendu necham dat vosk na zimu, aby byl co nejvice chranenej i lak...

Jinak na zimu jsem vybral 205/55/16 UG8

jj, teplota oleje se zobrazuje až od 50°C, do té doby jsou tam ty ---. :kol-28:

Dikec, jsem si to myslel :-)

Asi máš dobrý servis. :kol-47: Juknul jsem do Etky a vidím,že nic nevidím. :kol-32:

Bylo mi víceméně to samé řečeno od tří nezavislých servisů v praze. Myslím, že se s tím v případě problémů moc nepatlají. "Hrká v tom, tak to bude asi tímhle, ale radeji to vyměňte všechno, ať máme jistotu." Jinak, dneska jsem četl tohle http://www.autorevue...uta-do-servisu. Moderní technika se sere všude...

Ono se tuším nedoporučuje (právě kvůli tomu napínání) vypínat motor krátce po nastartování. Vyjetí z garáže asi už není ten případ, to by už mělo být vše natlakované a vypnuté, ale co kdyby...

Na tom něco bude, ale čert aby se v tom už vyznal. Asi lepší na to bodat a prostě jezdit...nakonec je to "jen" auto... :D

Upraveno od JayFader

To víš, že se technika sere všude. Ovšem je k tomu potřeba se postavit čelem a to veřejná svolávačka podle mě je.

Tak je možné, že výrobce nařídil při rachocení vyměnit rovnou všechno. Jo nuffe, ano čelem, ovšem žádná svolávačka i přes velký mediální humbuk v Německu není... Jen se údajně upravily podmínky kulance ve prospěch zákazníků. Otázka je, jestli to platí i u nás. :kol-32:

Jeden chlapík z pražského servisu mi to po telefonu popisoval, že by se to nejspíše řešilo tak, že bych zaplatil práci, cca 5000 a tu sadu by zaplatil koncern to prý dělá nějakých 12000. Důležité poznamenat, že tak trochu vařil z vody, upozorňoval mě, že je nutné s autem přijet, neexistuje na to obecný postup. Zřejmě se také budou servis od servisu měnit cenové podmínky a přístup k výměnám a pozáručním opravám, takže v tom případě to chce jich oslovit více a na podmínkách se domluvit.

Ještě dodám, že mi skoror všichni tvrdili z vlastní zkušenosti, že motor 1.4 TSI 90kW je na tom z hlediska poruchovosti ve srovnání s ostatními TSI nejlépe. Vede 1.2 TSI, ten je prý s výměnami na denním pořádku, pak 1.8 TSI a nakonec 1.4 TSI. 2.0 TSI a výkonnějších variant 1.4 TSI jezdí v čechách obecně poměrně málo.

To aby se jeden bál s touto moderní technikou jen nastartovat,případně vyjet z garáže a chcípnout motor... :kol-26: Kam ten svět spěje...

Na tom něco bude, ale čert aby se v tom už vyznal. Asi lepší na to bodat a prostě jezdit...nakonec je to "jen" auto... :D

Nějak tak, no :kol-26:

Auta přes unifikaci komponent zdražují často právě kvůli eko zařízením a nařízením, která pak v konečném důsledku ještě navíc nefungují či způsobují potíže :kol-32:

Jinak ty situace kdy např. přeskočil motor popisovali často právě jako velice krátké popojetí (např. od garáže ke dveřím domu) a poté vypnutí motoru ihned po dalším nastartování (když si např. řidič při odjezdu na dovolenou při startování vzpoměl, že doma nechal pas nebo dítě apod.). Nebezpečná má být hlavně kombinace obou situací...

To aby jeden měl v autě manuál jako v letadle před startem (kokpit drill) a projížděl všechny položky, jak před rozjezdem, tak po zastavení. :rtfm::w00t1:

A ty už to máš po záruce? Jen přestavovač by měl stát 10t. Kč.

Už jsem to tu psal vícekrát, mám 2009, najeto asi 52tis km. Dávno po záruce.

Tobě bude záruka asi taky pomalu končit, co? (Škoda Octavia II FL 1.4 TSI 90 kW Ambiente Plus 2010?). Kolik máš najeto?

Sakra ty jsi rychlej :D
Aha, to je asi ta prodloužená, že?

vidím,že tady sa tiež s citáciami roztrhlo vrece :D

no nevím, jak strašné jsou ty "dva starty po sobě"-ale v tomhle já jsem testovací jezdec škodovky..... kvůli hlavě (svoji, ne v autě) startuju dvakrát skoro pravidelně. Nastartuju, zjistím, že mám zamklou zpátečku, a protože mám klíč od zpátečky na klíčích od auta, tak vypnu, odemknu a nastartuju znova....třeba by to bylo už na nějakou apanáž od fabriky, za to, že to tak hezky testuju....a bude se to stávat častějším.....Alzheimra neukecáš.....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.