Přejít na obsah

vynechává 1,4 16V za studena


verich

Doporučené příspěvky

Zdravim, rad by som sa pridal do tejto diskusie. Mam motor BUD (1,4 16V 59kW) a rovnaky problem. Po serviske po 60 tis. km to zacalo. Vymenili sviecky, olej, pal. filter a odvtedy su ranne starty hrozne. Je pravda, je najskor laborovali s typom sviecok, ale teraz tam mam NGK, presne podla odporucania vyrobcu. Zistil som, ze najhorsie starty su pri teplotach od 20 do 25 C, ked motor celu noc stal. Ak je velmi chladno, sytic to mam pocit udrzi ako tak pravidelne. VAG nic nepise. Za tepla ide vyborne. Zistil uz niekto nieco?

Juro

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou teplotou 20-25C to je pravda teď co je ráno okolo 5C ,tak se to projevuje méně.No zatím jsem zkoušel spoustu věcí ,ale bez úspěchu.Mám to domluvený s kamarádem na ten flash jednotky.Tak uvidíme.Dám vědět.

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

skus si skontrolovat kable od sviecok mne to robilo na 4. valci / najkratsi kabel , valec prvy od prevodovky/

ked som vytiahol konektor od zapalovacej cievky vysypal sa odtial biely prasok , konektor bol cely hrdzavy .ak je hrdzavy pomoze len vymena za novy kabel.

zle prechodove stavy maju za nasledok nepravidelny chod motora a nakoniec aj odpojenie 4 valca , ja som to vymenil skorej ako to skapalo.

svagrovi spravilo to iste akurat ze to bolo v takom stave ze siel na 3 valce .

1,4 16 V 130 000 km

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi před rokem jsem měl stejný problém u motoru 1,4 16V 74kW. Závadu a její odstranění jsem popsal v tomto diskuzním fóru. Po více jak půlročním hledání závady v několika servisech, kdy VAG neukázal závadu, jsem vyjmul kabely od svíček. Kabel 2 válce byl silně zoxidován. Po vyčištění jezdím bez problému. Jinak tankuji pravidelně Shell 95 a občas 98. Tutéž závedu popisuje ve svém příspěvku "Cheno" ze dne 8.10.2008.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakým nastavením ve VAGu si zkontroluji, že mi po nastartování běží auto na všechny válce nebo naopak nikoliv, a dále, jestli není nikde problém se vstřikem?

-> cukání a chcípání při nastartování studeného motoru, asi 2 minuty. Svíčky a teplotní čidlo je vyměněno.

Editováno: , autor: technikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priatelia, este raz vám doporučujem prekontrolovat najprv základné veci..... sviečky- nejedná sa či su nové, mne ich v servise menili niekolkol krát samozrejme že za nové, ale nie také aké tam mali íst. Tiež mi to neslo ráno natočit ani za svet a ked som naštartoval stále to zdochlo...motor šiel najprv akoby na 3 valce a niekedy proste po naštartovaní zdochol. Potom ani za svet natočit. Zdochýnalo to aj za jazdy napr. na vonobeh kolísali otáčky až to chchcíplo. Svietila kontrolka motora, stále som s tým behal do servisu ...vymazat a znovu. Už sme pomenili skoro vsetky čidlá...nieco skusobne z iných fabii...niečo som kupil.Tiež čidlo teploty. Najnovsie so uvažoval kupit čidlo klepania, príp.čidlo otáčok klukovky a vačkovej hriadele. Až nakoniec som vymenil sviečky a vzduchový filter a čuduj sa svete je po problémoch. Ono totiž teraz je plno nových sviečok platinových, trojkontaktových...atd, ale to neuzaručuje že je to práve pre naše auto lepšie. V servise Ti povedia že tam dali super sviečky, alebo v predajni ...Vždy som si pýtal také sviečky ako tam mali íst...ale napríklad práve také nemali tak mi ponúkli náhradu, s tým že aj tie sú dobré a že aj tie kupujú a som ich kúpil miesto tých originálok....a potom som sa čudoval....

Potom skuste kabliky, hadičky....raz som mal vypadnutu hadičku pri škrtiacej klapke...odzadu..tiež sa to správalo podobne....sklo to akoby na 3 valce...Proste najprv to jednoduché...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KDyž v mém případě nesvítí žádná kontrolka. To je potom těžký se domlouvat se servisem. Byl jsem tam před 14 dny, že když startuji studené auto, jakoby chtělo chcípnout. Oni to jenom dali na diagnostiku, která samozřejmě nic nenapsala, zaplatil jsem 1433 Kč a auto je prý plně v pořádku. Ale není. Proto potřebuji radu, jak si přes VAG mohu nějak otestovat po nastartování svíčky, zda jsou ok, nebo KO, případně nějaký test třeba i s křivkou, kde by ty první 2 minuty měly být značně kolísavé, než potom.

Poradí někdo?

Edit: pravidla fóra bod 4

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím chlapi, mam motor 1,4 16V 55kW, typ motoru AUA s LPG AGC a mám taky špatný starty za studena(motor jde na tři). Po studeném startu někdy i zhasne a někdy se rozsvítí kontrolka motoru, VAG vypíše chybu 16688 - Valec 4 Zjisteno zapalovani vynechava. Ale motor neběží dobře ani když je zahřátý na provozní teplotu, je to sice lepší než za studena, ale na volnoběh jde občas cítit drobné cuknutí jako kdyby jeden válec občas vynechal. Svíčky jsou vyměněné (stejná značka, na které to předtím jezdilo bezproblémově), kabely proměřené, zkoušel jsem i vyměnit kabel na 4. válci, ale nepomohlo to. Palivový filtr je taky nový.

Chtěl bych pomocí VAGu kouknout na chod teplotního čidla, jak tady taky bylo psáno, včera jsem procházel blokový hodnoty a v bloku 4 jsou otáčky, pak nějaký napětí a dvě teploty, ale nevím jaké teploty to jsou. Z počátku byly obě asi 13 stupňů, pak jsem nastartoval a jak se motor postupně zahříval, tak jedna z teplot stoupala až na 80 stupňů, ale druhá stoupala pomale a za tu dobu co první dosáhla 80, tak tahle ukazovala asi 24 nebo 25. Nevíte někdo, co je to za teploty nebo kde zkontrolovat to čidlo?

Mám starší verzi VAGu 304.0, šla by pomocí něj ještě nějak zkontrolovat funkčnost Lambda sond?

A poslední dotaz je, zda je možný u tohohle motoru zaslepit EGR ventil, třeba u TDIčka to jde, ale je to možný i u tohohle motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Mě se občas stává, že když to studené nastartuji tak se to třepe ten motor, nejede na tři válce ale třepe se, může tohle nějak souviset s tím,

že mi občas padá ručička teploty na budíkách. Abych zbytečně neměnil termostat a ono to nebylo čidlo teploty.

Jo a taky, když jsem dělal testovací jízdy tak mi to tam občas házelo úplně kraviny, co se teploty vody týče, třeba to najednou spadlo na -11°C :D

Ale to bylo v době kdy mi ještě nepadala ta teplota vody. Jinak za tepla to jezdí normálně a spotřeba v normálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Je to sice Golf V, ale problem podobny. Mam to na vw-clube, ale napisem aj sem.

Hlasim sa do klubu vynechavajucich studenych 1.4/16V 55kW.

Kolegyna ma od nova Golf V s tymto motorom (BCA), auto neustale garazovane, malo a slusne jazdene, vacsinou len dlhe trasy (ziadne pojizdky po meste). Je prakticky "novy" 30 tis.km, kolegyna bola na jedinej servisnej prehliadke po 2 rokoch.

Uz davnejsie jej obcas preblikla resp. zostala svietit kontrolka elektroniky motora. Robilo to len obcas a aj pri dlhsej jazde (motor zohriaty). Po vypnuti motora a nastartovani spravidla kontrolka uz nezazala.

Na VAGU sa striedali stale tie iste poruchy 16684 (zle zapalenie na neznamom valci) a niektora z 16685 az 16688 (zle zapalenie na valci 1, 2, 3, 4). Ziadne ine poruchy na VAGu ani ine prejavy.

Raz pri jazde na Moravu ju auto celkom nechalo. Kontrolka, vynechavanie, pocas zastavovania motor zdochol a uz ho nenatocila. Boli vtedy extremne mrazy.

Po odtahu do znackoveho servisu zistili, ze vadne boli vraj 3 zo 4 zapalovacich cievok (na jednej bola hlavica celkom obhorena a plast vyduty). Mechanik krutil hlavou ze to snad este nevidel (aby boli vsetky resp. 3 zo 4 cievok vadne na tak zanovnom aute) - vymenili vsetky 4 zapalovacie cievky a auto slo. Utesovali sme sa vadnou seriou cievok atd.

Osobne si myslim, ze vadna bola len ta jedna nabobtnana cievka (streleny ten spinaci tranzistor v nej) - ale mozno az tak, ze primar bol v skrate a snad to mohlo "stiahnut" RJ motora az tak, ze auto uz neslo.

Po case kolegyna pozoruje, ze ked auto vybera z garaze, nastartuje OK, vyjde z garaze, ide zamykat branu a auto zacne vynechavat (preblikava kontrolka elektroniky motora, motor sa nadmerne otriasa), po chvili to prestane a uz stale chodi OK. Po ranu to spravi opat.

Na VAGu stare zname 16684 a jedna/dve zo 16685-16688. Nic ine!

Chystame sa skontrolovat cievky, vymenit sviecky, skontrolovat konektor na RJ motora, ale nicomu z toho nedavam velku sancu (auto je prakticky nove).

Mohla by to robit nejakym sposobom vadna RJ motora (soft alebo napr. studenak)? Mate niekto podobnu skusenost?

Edit 1:

- zapalovacie cievky vizualne v poriadku

- nove presne predpisane sviecky NGK BKUR6ET-10 (presne take tam boli aj z vyroby) nepomohli

- kedze sa v pamati zavad objavoval casto 2. valec, vymenili sme zapalovacie cievky medzi 2. a 4. valcom - nepomohlo - chyba sa odvtedy objavila raz na druhom a raz na prvom valci (mame spravidla iba jeden pokus denne - po ranu - pri dalsich startoch, hoci az vecer, to tiez chvilu akoby trochu vynechava, ale kontrolka nezablika a chyba sa nezapise).

Edit 2:

Po odpojeni snimaca teploty chladiacej kvapaliny (na plastovom "kolene" zboku hlavy valcov) ma auto po nastartovani v garazi NIZSIE otacky a zatial 2 starty bez vynechavania. Sprievodnym javom je, ze kratko po nastartovani sa oba predne ventilatory rozbehnu na vysoke otacky a bezia stale az do vypnutia motora.

Cize dalsia hypoteza - vynechavanie robi iba po studenom starte a, zda sa, ze iba ked RJ dava bohatsiu zmes ("vacsi sytic" na zaklade informacie zo snimaca teploty chladiacej kvapaliny).

Kedze snimac chladiacej kvapaliny "robi co ma" (aj hodnoty teploty chlad.kvapaliny na VAGu vyzeraju v poriadku), asi nema zmysel kupovat novy.

Editováno: , autor: Pilotek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tvrdit, že jsem objevil všelék, ale taky mi zastudena začla fabka 1,4 16V 55kW vynechávat či jít nepravidelně a kolísat volnoběh a výrazně tomu pomohlo vyčištění klapky. Takže bych začal vyčištěním klapky a pak řešil dál. Určitě se tomu tím nedá ublížit. Podobně mi to pomohlo i u octy 1,6 75kW, najeto necelých 40tis. km. U feldy 1,3MPI to kdysi bylo něco podobného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Mám stejný problém, auto vynechává jen při ranním startu, kdy je okolní teplota nižší, přitom ve volnoběhu jede bezproblému jen při cestě, když motor vytáčím max. do 2tis otáček tak to párkrát vynechá jen co se teplota vyšplhne na půlu problém je pryč.

 

Udělal jsem tyto kroky:

- Vyměnil alternátor

- Nový klínový řemen

- Nové teplotní čidlo

- Vyčištění klapky

- Koupil svíčky NKG (bkur6et-10) podle vinka

- Diagnostika bez jediné chyby

 

Nic zatím nepomohlo, někdo psal, že měl rozsypaný kontakt na prvním (nejkratším kabelu) od svíček, u mě vypadá dobře za to při nasazování necvakne jako ostatní. V nejblížších dnech ho zkusím vyměnit, ale nevím jestli to pomůže. Nemáte někdo nějaké řešení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pánové mám 1.4 16V kód motoru BKY 90 000 a dnes ráno jsem měl opravdu problém po nastartování motoru (venkovní teplota 8°C). Start proběhl jako obvykle bez problému a po rozjetí auto nechtělo akcelerovat. Mělo snahu chcípnout a střelilo dvakrát do výfuku/sání? netuším kam. Po přidání plynu na podlahu se probralo ale trvalo to asi 10 vteřin. Další cesta asi 100m byla ve stylu pudem/nepudem. Zároveň jsem vypozoroval po rozjetí i kolísání volnoběhu tak o 1-2mm na ručičce otáčkoměru bez ohledu na studený nebo teplý motor. Odpoledne se problém se startem již neopakoval, ale volnoběh kolísat zůstal. Svíčky měněny v 75 000 za original co mají být, palivový filtr v 85 000km. Teplotní čidlo v termostatu odešlo loni v létě v největších vedrech tedy výměna za original nové. ŘJ nehlásí zádné chyby. Klapka vyčištěna v červenci při výměně rozvodů. Můj osobní tip je zapalovací modul. Máte někdo další podobné zkušenosti nebo rady na co se podívat? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...