Sinius Vloženo 17. Červen 2006 Sdílet Vloženo 17. Červen 2006 Nazdar, možná to tu již někde je, ale upřímně nemám moc času to hledat, začala mi blikat kontrolka chladící kapaliny, potřebuju jet koupit nějakou kapalinu, mohli byste mi poradit, která bude asi nejlepší, tu která je napsaná na nádobce GT-12 tak přesně tohohle označení jsem nesehnal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpako Vloženo 17. Červen 2006 Sdílet Vloženo 17. Červen 2006 Schválen pro vozy: Škoda Superb, Octavia, Fabia a značky Audi, Seat a VW. Chladicí kapalina Fridex G Plus je shodná s originální chladicí kapalinou Škoda G12+. Nejnovější mrazuvzdorná chladicí kapalina nejvyšší kvality na bázi ethylenglykolu s prodlouženou životností – 5 let citát výrobce http://www.vitocom.cz/Velvana/fridexplus.htm http://www.velvana.cz/index.asp?page=6&catalog=1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 17. Červen 2006 Sdílet Vloženo 17. Červen 2006 Já dávám G12 Tom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sinius Vloženo 18. Červen 2006 Autor Sdílet Vloženo 18. Červen 2006 díky, jsem magor, vůbec nevim kde jsem splašil gt, samozřejmě že to je g 12, už sem to vyřešil, omlouvám se všem které jsem svým přídspěvkem pobouřil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 19. Červen 2006 Sdílet Vloženo 19. Červen 2006 Dolej to destilkou a hotovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arnie Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 V servisní knížce k Fabii není uveden interval výměny chladící kapaliny. Po jaký době se to má měnit? Díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 Menival se po dvou letech, ale ted fakt nevim, ja byl na prvni garancce v 45.000 a tam to nemenili Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 (editace) To by ma tiež zaujimalo ja ju tam mam už 5rokov,dolial som za tu dobu asi 2dl! A ešte da sa to merať a akym meračom?(viem,že je viac druhov) Editováno: 1. Říjen 2006, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 Bud zmeris plovakem, nebo papirkem. Kdysi jsem to meril papirkem, ten ihned ukazal stupne a po minute jak je stara a zda se ma vymenit. Jinak plovakem v hustomeru a plovaky jsou dnes univerzalni, problem je jen s italskyma "paraflama" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 Interval je 5let používá se červená G12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 1. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2006 Nebo jsou takové univerzální měřáky na optickém principu-kápneš kapku a vidíš proti světlu stupně. Jde to jak na chladící kapalinu, tak na elektrolyt z baterky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arnie Vloženo 2. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2006 Díky, já jí tam ještě do příštího roku nechám a pak to vyměním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 2. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2006 Nebo jsou takové univerzální měřáky na optickém principu-kápneš kapku a vidíš proti světlu stupně. Jde to jak na chladící kapalinu, tak na elektrolyt z baterky. merak ti tak moze zmara mrazuvzdornost a nie antikorozne vlastnosti a uz vobec nie vek kvapaliny, jej stupen polymeracie a pod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 3. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2006 (editace) Interval je 5let používá se červená G12. Přesně, je to 5 let. U Felicii do faceliftu to byly 3 roky. Pak přešli na G12, zvedli to na 5 let a tak to už zůstalo. Editováno: 3. Říjen 2006, autor: pava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speedy gonzales Vloženo 3. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2006 takze cas vymenit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 3. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2006 (editace) Aj tak urobim nestoji to zato aby som v zime pri minusoch trpol či mi nepraskne blok motora apod.Všetkym vďaka! Editováno: 3. Říjen 2006, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirecoslav Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 Borci chcel by som doliať nemrznúcu zmes, len by som potreboval vypustiť trochu vody ale neviem kde je tam nejaký vypušťák alebo niečo podobné a či to potom treba odvzdušňovať. A ozaj koľko litrov je chladiacej kvapaliny v systéme? Mohli by ste mi odporučiť čo tam naliať. Ď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petis2 Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 No to je jednoduchý.Buď něco vycůcneš z vyrovnávací nádobky a nebo vypouštěcím kohoutkem, kterej je dole na chladiči.Napravo z čelního pohledu.Musíš odmontovat kryt motoru.Drží na 6 šroubech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 tak v chladiacom systeme je okolo 6,5L chladiacej kvapaliny a naliat tam to co je. tu ruzovu zmes inak G12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 Chladící kapalina - lejt tam opět to, co předepisuje výrobce (je jedno, jakou to má barvu - prostě to, co předepisuje výrobce) Chladicí kapalina je celoživotní - alespoň její vlastnost a tou je ochrana motoru před zamrznutím. Jinak součástí chladicí kapaliny jsou tzv. inhibitory koroze, které zabraňují reznutí trubek apod. Výrobce předepisuje jak interval, tak vlastnosti kapaliny. Výměna je poměrně jednoduchá, akorát je nutno motor po výměně správně odvzdušnit. Pokud to neumíš, dej to do servisu - vyměněné je to za chvilku a je to lepší, než něco zkoušet sám a pak třeba oddělat těsnění pod hlavou jenom proto, že někde je vzduchová bublina a voda necirkuluje) P.S.: Orintačně se udává "životnost kapaliny" cca 40 tkm nebo 2 roky provozu - ale to je kvůli těm inhibitorům. Jinak schopnost nezamrznout je celoživostní ( bod tuhnutí nemrzky se dá skvělě měřit měřákem z hypermarketů v ceně cca 100 Kč) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 Chladící kapalina - lejt tam opět to, co předepisuje výrobce (je jedno, jakou to má barvu - prostě to, co předepisuje výrobce)Chladicí kapalina je celoživotní - alespoň její vlastnost a tou je ochrana motoru před zamrznutím. Jinak součástí chladicí kapaliny jsou tzv. inhibitory koroze, které zabraňují reznutí trubek apod. Výrobce předepisuje jak interval, tak vlastnosti kapaliny. Výměna je poměrně jednoduchá, akorát je nutno motor po výměně správně odvzdušnit. Pokud to neumíš, dej to do servisu - vyměněné je to za chvilku a je to lepší, než něco zkoušet sám a pak třeba oddělat těsnění pod hlavou jenom proto, že někde je vzduchová bublina a voda necirkuluje) P.S.: Orintačně se udává "životnost kapaliny" cca 40 tkm nebo 2 roky provozu - ale to je kvůli těm inhibitorům. Jinak schopnost nezamrznout je celoživostní ( bod tuhnutí nemrzky se dá skvělě měřit měřákem z hypermarketů v ceně cca 100 Kč) pockaj hras tu velmi mudreho a pritom kecas blbosti. alebo mne skor pride ze mas s tych informacii gulas tak to treba dat na spravnu mieru. podla predpisu vyrobcu sa ma kazde 2 roky menit brzdova kvapalina, chladiaca kazdych 5 rokov. inak k tym farbam su: ruzove, zelena a tusim modra. inak ruzova je G12, zelena je G11. tieto dve zelena a ruzova sa nemozu miesat medzi sebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 19. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2006 nehraju si na moudrého - to bych si na tomto foru ani nedovolil. Píšu jen toto - interval výměny a typ chladicí kapaliny předepisuje výrobce. To, že bod tuhnutí u chladicí kapaliny se během 10-15 let nemění (pokud ji ovšem neředíš postupně vodou)... zkoušel jsi to ? Máš tu zkušenost ? Klidně mě oprav P.S.: Do motoru leju starou G48, nebo jinej obyčejnej Antifreeze - měním ho po dvou letech.. jen ze zvyku. P.S.S.: Různí výrobci mohou mít různé barvy chladicí kapaliny (je to obdobné jako s potřavinářskými barvivy u levných limonád) ... takže, můžeš mít antifreeze modrý, žlutý, hnědý, růžový, bílý, zelený (včetně žluto-zeleného), bleděmodrý - dle přání každého soudruha. To prostě není zase tak složité cmrndnout do té směsi trochu barviva. Fakt si tam lejte a dělejte si, co chcete - jsou to vaše peníze, vaše auto a vaše zodpovědnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 20. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2006 nehraju si na moudrého - to bych si na tomto foru ani nedovolil.Píšu jen toto - interval výměny a typ chladicí kapaliny předepisuje výrobce. To, že bod tuhnutí u chladicí kapaliny se během 10-15 let nemění (pokud ji ovšem neředíš postupně vodou)... zkoušel jsi to ? Máš tu zkušenost ? Klidně mě oprav P.S.: Do motoru leju starou G48, nebo jinej obyčejnej Antifreeze - měním ho po dvou letech.. jen ze zvyku. P.S.S.: Různí výrobci mohou mít různé barvy chladicí kapaliny (je to obdobné jako s potřavinářskými barvivy u levných limonád) ... takže, můžeš mít antifreeze modrý, žlutý, hnědý, růžový, bílý, zelený (včetně žluto-zeleného), bleděmodrý - dle přání každého soudruha. To prostě není zase tak složité cmrndnout do té směsi trochu barviva. Fakt si tam lejte a dělejte si, co chcete - jsou to vaše peníze, vaše auto a vaše zodpovědnost. jasne ze zalezi od vyrobcu ale vacsinou sa drzia jednotnych noriem. a mozem ti povedat ze zelena u skoda je G11 tak aj zelena u suzuki je G11. preto sa snazia robit jednotnu farbu aby nevznikal gulas a potom ani sam nevies co tam mas. k tomu neriedeniu kazda chladiaca by sa mala riedit. lebo ak si precitas tak neriedena je napr. do -60. a toto ked tam nalejes tak v zime pohodicka ale co v lete. ako mozno vies tak ta kvapalina obsahuje glykol ktory na seba viaze teplo a tym padom v lete moze byt zhorseny odvod tepla a moze dochadzat k prehrievaniu. aj vyrobca ti na nase podmienky riedi na -27. mam este otazku co mas za auto ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 20. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2006 No - existují 2 typy nemrzek - na bázi 1,2-ethandiolu a poly-propylen glykolu. Tyhle dva typy se nemají míchat. Jinak, pokud budeš brát např. nemrznoucí směs od Škodovky , tak má označení G11 a je růžová, od Velvany to bude G48 a je tmavozelená a od Hekry je to Flamix Global C a je zelený. A přitom je to specifikace VW TL 774 C. Budu tipovat, že výrobci v Německu ji budou mít světlemodrou, ve španělsku žlutou, někdo to bude prodávat jako červené... a přitom je to to samé v bledě modrém. Pokud naleješ G11 koupenou u Škodovky do Suzuki, bude taky růžová Co se týká přehřívání motoru v létě - toho bych se zase tak nebál. Výkon chladiče je na toto dimenzován. Problém je spíš v tom, že při určité koncentraci (resp. nekoncentraci - nenaředění vodou) ti ta nemrznoucí kapalina v mrazech zrosolovatí (a tudíž už to není kapalina). Ona ti vydrží -60°C , motoru se nic nestane, ale neteče. Těch -27 °C je taková rozumná mez, kdy se to ředí s vodou v poměru cca 1:1 - a na střední Evropu těch -27 °C bohatě stačí. Jinak mám Š120 - ale tatík má HTPčko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 20. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2006 mirecoslav: Dobra prezdivka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.