houmr Vloženo 20. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2006 No - existují 2 typy nemrzek - na bázi 1,2-ethandiolu a poly-propylen glykolu. Tyhle dva typy se nemají míchat.Jinak, pokud budeš brát např. nemrznoucí směs od Škodovky , tak má označení G11 a je růžová, od Velvany to bude G48 a je tmavozelená a od Hekry je to Flamix Global C a je zelený. A přitom je to specifikace VW TL 774 C. Budu tipovat, že výrobci v Německu ji budou mít světlemodrou, ve španělsku žlutou, někdo to bude prodávat jako červené... a přitom je to to samé v bledě modrém. Pokud naleješ G11 koupenou u Škodovky do Suzuki, bude taky růžová Co se týká přehřívání motoru v létě - toho bych se zase tak nebál. Výkon chladiče je na toto dimenzován. Problém je spíš v tom, že při určité koncentraci (resp. nekoncentraci - nenaředění vodou) ti ta nemrznoucí kapalina v mrazech zrosolovatí (a tudíž už to není kapalina). Ona ti vydrží -60°C , motoru se nic nestane, ale neteče. Těch -27 °C je taková rozumná mez, kdy se to ředí s vodou v poměru cca 1:1 - a na střední Evropu těch -27 °C bohatě stačí. Jinak mám Š120 - ale tatík má HTPčko original skodovka ma TL-774-F (G12) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirecoslav Vloženo 21. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2006 Martinoslav: Tá tvoja prezývka tiež nie je najhoršia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pd.zkr Vloženo 27. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2007 Chladící kapalina - lejt tam opět to, co předepisuje výrobce (je jedno, jakou to má barvu - prostě to, co předepisuje výrobce)Chladicí kapalina je celoživotní - alespoň její vlastnost a tou je ochrana motoru před zamrznutím. Jinak součástí chladicí kapaliny jsou tzv. inhibitory koroze, které zabraňují reznutí trubek apod. Výrobce předepisuje jak interval, tak vlastnosti kapaliny. Výměna je poměrně jednoduchá, akorát je nutno motor po výměně správně odvzdušnit. Pokud to neumíš, dej to do servisu - vyměněné je to za chvilku a je to lepší, než něco zkoušet sám a pak třeba oddělat těsnění pod hlavou jenom proto, že někde je vzduchová bublina a voda necirkuluje) P.S.: Orintačně se udává "životnost kapaliny" cca 40 tkm nebo 2 roky provozu - ale to je kvůli těm inhibitorům. Jinak schopnost nezamrznout je celoživostní ( bod tuhnutí nemrzky se dá skvělě měřit měřákem z hypermarketů v ceně cca 100 Kč) Jak to mám odvzdušnit ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 28. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2007 Borci chcel by som doliať nemrznúcu zmes, len by som potreboval vypustiť trochu vody ale neviem kde je tam nejaký vypušťák alebo niečo podobné a či to potom treba odvzdušňovať. A ozaj koľko litrov je chladiacej kvapaliny v systéme? Mohli by ste mi odporučiť čo tam naliať. Ď Takze co sa tyka mnozstva kvapaliny tu je maly popis: 1,2 l/40 kW a 1,2 l/47 kW přibližně 5,1 l 1,4 l/55 kW a 1,4 l/74kW přibližně 5,5 l 1,0 l/37 kW; 1,4 l/44kW a 1,4 l/50 kW přibližně 6,0 l 1,4 l/55 TDI PD přibližně 6,2 l 1,9 l/47 kW SDI přibližně 6,6 l 1,9 l/74 kW TDI PD a 1,9 l/96 kW TDI PD přibližně 6,8 l 2,0 l/85 kW přibližně 6,9 l a este jedna poznamka: Od MR 03 jsou vozy plněny chladicí kapalinou fialové barvy G12 PLUS, která odpovídá normě TL VW 774 F. ♦ Chladicí kapalina G12 PLUS smí být smíchána s kapalinami G12 a G11. ♦ Pro výměnu chladicí kapaliny doporučujeme použít kapalinu G12 PLUS u všech vozů. tieto udaje mam z DP nikde sa tam nepise ze by sa mala menit po nejakom obdobi, kontroluje sa len bod tuhnutia a mnozstvo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 29. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2007 ano chladiaca kvapalina nieje dozivotna chladiaca kvapalina plni jednu primarnu a jednu sekundarnu funkciu: 1. zabezpecuje chladenie motorizacie 2. zabranuje korozii Primarnu funkciu ako to uz bolo pisane zabezpecuje samotne primarne zlozenie na baze etylenglykolu, resp etandiolu napln ako taka svoju primarenu funkciu vie plnit vecne. Sekundarnu funkciu uz vecne plnit nedokaze, kedze inhibutory korozie sa casom rozkladaju, takze preto je nutna vymena celej naplne. Podla naplne a typov (kvality a kvantity) aditiv sa naplne doporucuju vymenit po 3 alebo po 5r. G12 sa meni po 5r Jednoduche udaje su aj v prirucke od auta, kde je uvedena vymena po 5r Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 29. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2007 ano chladiaca kvapalina nieje dozivotnachladiaca kvapalina plni jednu primarnu a jednu sekundarnu funkciu: 1. zabezpecuje chladenie motorizacie 2. zabranuje korozii Primarnu funkciu ako to uz bolo pisane zabezpecuje samotne primarne zlozenie na baze etylenglykolu, resp etandiolu napln ako taka svoju primarenu funkciu vie plnit vecne. Sekundarnu funkciu uz vecne plnit nedokaze, kedze inhibutory korozie sa casom rozkladaju, takze preto je nutna vymena celej naplne. Podla naplne a typov (kvality a kvantity) aditiv sa naplne doporucuju vymenit po 3 alebo po 5r. G12 sa meni po 5r Jednoduche udaje su aj v prirucke od auta, kde je uvedena vymena po 5r kurna, ja som asi slepy, kde sa pise, ze treba chladiacu kvapalinu vymenit po 5 rokoch? precital som cely navod + servisnu knizku + DP a nikde som to nenasiel PS mam MR2005 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 ano chladiaca kvapalina nieje dozivotnachladiaca kvapalina plni jednu primarnu a jednu sekundarnu funkciu: 1. zabezpecuje chladenie motorizacie 2. zabranuje korozii Primarnu funkciu ako to uz bolo pisane zabezpecuje samotne primarne zlozenie na baze etylenglykolu, resp etandiolu napln ako taka svoju primarenu funkciu vie plnit vecne. Sekundarnu funkciu uz vecne plnit nedokaze, kedze inhibutory korozie sa casom rozkladaju, takze preto je nutna vymena celej naplne. Podla naplne a typov (kvality a kvantity) aditiv sa naplne doporucuju vymenit po 3 alebo po 5r. G12 sa meni po 5r Jednoduche udaje su aj v prirucke od auta, kde je uvedena vymena po 5r kurna, ja som asi slepy, kde sa pise, ze treba chladiacu kvapalinu vymenit po 5 rokoch? precital som cely navod + servisnu knizku + DP a nikde som to nenasiel PS mam MR2005 Zkus se podívat na ten list s výčtem servisních úkonů, co ti servis vyplňuje a dává při každé roční prohlídce, tam by to mělo být uvedeno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 nafotte niekto prosim ten pristroj na meranie tej kvapaliny. a rozlozenie tych inhibitorov nieco indikuje? teda okrem toho ze to zacne hrdzaviet.... kvapalinu nemm od novoty lebo raz sa mi zlomilo nejake koleno a vsetka vytiekla ale neviem co tam bolo dolievane a zima je uz tu. prezute je, sviecky zmenene, gumiocky nasilikovane, auto navoskovane, baterka skontorlovana, ostrevace vymenene a do -30, este ten chladic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 nafotte niekto prosim ten pristroj na meranie tej kvapaliny.a rozlozenie tych inhibitorov nieco indikuje? teda okrem toho ze to zacne hrdzaviet.... kvapalinu nemm od novoty lebo raz sa mi zlomilo nejake koleno a vsetka vytiekla ale neviem co tam bolo dolievane a zima je uz tu. prezute je, sviecky zmenene, gumiocky nasilikovane, auto navoskovane, baterka skontorlovana, ostrevace vymenene a do -30, este ten chladic... inhibitory korozie nic neindikuje, proste maju taku zivotnost, zmerat beznymi meracimi pristrojmi sa to neda, jedine na rozbor do labaku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 Zkus se podívat na ten list s výčtem servisních úkonů, co ti servis vyplňuje a dává při každé roční prohlídce, tam by to mělo být uvedeno... myslis toto ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 31. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2007 (editace) Zkus se podívat na ten list s výčtem servisních úkonů, co ti servis vyplňuje a dává při každé roční prohlídce, tam by to mělo být uvedeno... myslis toto ? Ne-e, toto je ofoceno ze servisní knížky. Já mám na mysli papír, který ti dají v servisu po absolvování každé roční prohlídky a na něm máš seznam servisních úkonů rozdělených podle jednotlivých prohlídek, tj. úkony, které se dělají v rámci roční prohlídky, úkony které se dělají navíc k roční prohlídce každých 30t km, každých 60 tkm a každých 90t km a v servisu ti na tomto papíru odfajfkují ty úkony, které byly právě dělány. No a na tomto papíru nahoře v jeho záhlaví máš uvedeny i úkony, které se dělají každých x-let ve spojení s roční prohlídkou, jako je např. výměna brzdové a chladící kapaliny, kontrola použitelnosti autolékárničky atd. Ja to přesně tento papír (jen se omlouvám, že nemám teď k dispozici papír na Fabii, ale jen na Feldu, nicméně seznam úkonů je u Fabie podobný) Editováno: 31. Říjen 2007, autor: Wassermann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 31. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2007 ...Ja to přesně tento papír (jen se omlouvám, že nemám teď k dispozici papír na Fabii, ale jen na Feldu, nicméně seznam úkonů je u Fabie podobný) ok diky, len mne taky papier v servise nedali, dali mi len fakturu s tym co mi robili + vyplnili servisnu knizku nevadi mi, ze ju treba menit, tych "par" litrov chladiacej kvapaliny + vody obetujem. len zaujimave je, ze okrem toho lajstra to nie je nikde uvedene Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 31. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2007 (editace) ...Ja to přesně tento papír (jen se omlouvám, že nemám teď k dispozici papír na Fabii, ale jen na Feldu, nicméně seznam úkonů je u Fabie podobný) ok diky, len mne taky papier v servise nedali, dali mi len fakturu s tym co mi robili + vyplnili servisnu knizku nevadi mi, ze ju treba menit, tych "par" litrov chladiacej kvapaliny + vody obetujem. len zaujimave je, ze okrem toho lajstra to nie je nikde uvedene Ok, není zač. Trošku jsem šmejdil na serveru Škodovky a našel jsem i aktuální formulář na Fabie (viz.příloha). O výměně chladící kapaliny G12 (nebo G 12+) po 5-ti letech ani zmínka Jen G11 po 3 letech... Ale zcela určitě to na dřívějších formulářích servisních prohlídek u Fábií uváděli (obdobně jako na formuláři pro Feldu), jen to vypadá, že mají zase nějaké nové/změněné postupy a tak se zdá, že nyní už na výměně G12 po 5 letech netrvají... I tak bych ji raději ale po 5 letech vyměnil, už kvůli inhibitorům koroze, jak bylo psáno v některém z příspěvků výše a máš pravdu, že těch pár litrů kapaliny už člověka nezabije formularservistourfabiapevnyintervaly.pdf Editováno: 31. Říjen 2007, autor: Wassermann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misom Vloženo 31. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2007 Ok, není zač. Trošku jsem šmejdil na serveru Škodovky a našel jsem i aktuální formulář na Fabie (viz.příloha). O výměně chladící kapaliny G12 (nebo G 12+) po 5-ti letech ani zmínka Jen G11 po 3 letech... Ale zcela určitě to na dřívějších formulářích servisních prohlídek u Fábií uváděli (obdobně jako na formuláři pro Feldu), jen to vypadá, že mají zase nějaké nové/změněné postupy a tak se zdá, že nyní už na výměně G12 po 5 letech netrvají... I tak bych ji raději ale po 5 letech vyměnil, už kvůli inhibitorům koroze, jak bylo psáno v některém z příspěvků výše a máš pravdu, že těch pár litrů kapaliny už člověka nezabije Pocuj ale to mas stary check list 11.04 teraz uz ficia 5/2006 a novsie aspon na slovensku. A ani na starsich som necital zeby sa mala menit po 5 rokoch. Je tam len ze menit po 3 rokoch G11ku. Ale to je na kazdom ako sa rozhodne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 1. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2007 misom: To, co jsem měl v předchozím příspěvku, je aktuálně stažené ze serveru Škody auto... http://www.skoda-auto.com/cze/drivers/documentation/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pafel Vloženo 1. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2007 Až se dohádáte jestli 2 nebo 3 nebo 5 let , tak ať dá vítěz ten postup odvzdušnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 1. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2007 Až se dohádáte jestli 2 nebo 3 nebo 5 let , tak ať dá vítěz ten postup odvzdušnění. ...se nehádáme, diskutujem a to je rozdíl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 1. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2007 Až se dohádáte jestli 2 nebo 3 nebo 5 let , tak ať dá vítěz ten postup odvzdušnění. ...se nehádáme, diskutujem a to je rozdíl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiGeRZ Vloženo 1. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2007 moj postup vypustenie chladiacej kvapaliny + velky okruh...naliatie G12 + destilovana voda samozrejme nevojde tam vsetko naraz, cca 3L som nalial a nastartoval motor a pomalicky dolieval a potom som mu este viac popridaval a to bolo moje ovzdusnovanie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 moj postup vypustenie chladiacej kvapaliny + velky okruh...naliatie G12 + destilovana voda samozrejme nevojde tam vsetko naraz, cca 3L som nalial a nastartoval motor a pomalicky dolieval a potom som mu este viac popridaval a to bolo moje ovzdusnovanie tak teda jaky je postup odvzdusneni? chci menit kapalinu ale v DP se o odvzdusneni nic nepise Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonny Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 (editace) tak teda jaky je postup odvzdusneni? chci menit kapalinu ale v DP se o odvzdusneni nic nepise v DP se píše postupně nalít kapalinu,nastartovat motor a nechat běžet na volnoběh až do zapnutí ventilátoru. (odvzdušní se to samo přes víčko nádobky - bylo to tak už i u favorita) Editováno: 21. leden 2008, autor: Tonny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 v DP se píše postupně nalít kapalinu,nastartovat motor a nechat běžet na volnoběh až do zapnutí ventilátoru. (odvzdušní se to samo přes víčko nádobky - bylo to tak už i u favorita) jj presne to tam je napsane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tondas2 Vloženo 21. Září 2008 Sdílet Vloženo 21. Září 2008 (editace) Kolegové jakou máte chladiící kapalinu ve své fabii ???Mám 1,4Mpi a mám tam G12 ,používáte i jinou?? a kolik jí je v chladícím systému? Editováno: 22. Září 2008, autor: colins oprava nadpisu Chaldící na Chladící Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 22. Září 2008 Sdílet Vloženo 22. Září 2008 moja dostava g12 tak ako od narodenia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 26. Září 2008 Sdílet Vloženo 26. Září 2008 mam taku otazku. Pokial mi chyba trusku chlad kapaliny,tak cca 4mm pod min,tak to doliat destilku ci mam kupit tu cervenu G12. Mam to 1.2 z 11/03 a raz dva krat, som tam uz cvrknul za ten cas. Dolievate to vodu ci chlad. zmesou. Su daky vyrobcovia ktorym sa treba vyhybat ci je to jedno,len aby bola cervena G12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.