Přejít na obsah

ABS - svítí kontrolka


markoke

Doporučené příspěvky

Jak to odzkoušet a nejít taktikou servisu...Tak fungují servisy. Máte problém tak Vám vymění ložisko, čidlo a tvrdí Vám že "museli" ještě vyměnit....protože se to úplně vysypalo a pak se divíme, že jsme počítali s 2500 Kč vč. práce a oni Vám vystaví účet na 5800 Kč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Dobrý den prosím o radu. Včera se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka oranžová ABS a nad ní červený vykřičník  a pípá oznámení závady. Oboje brzdy plus ruční brzda nové.. Vyměněn loni.. V říjnu 2021 nová spojka a generálka motoru. Tato závada se týká brzd.. Můj opravář je nemocný.. Jinak už bych u něj byla na diagnostice. Bohužel auto potřebuju denně. Auto brzdí. Jen to stále svítí. Zkoušela jsem vypnout motor. Nastartovat. Že by to přestalo.. Ale ne.. Svítí to furt. Něž se můj opravář uzdraví.. Můžu s autem jezdit.? Nezadřu třeba kola nebo něco? Četla jsem tu že může být jen vadná pojistka na baterii a v autě pod palubkou.. Prosím když najdu někoho kdo má diagnostiku tak se na ni ta závada ukáže.? Mám Fabii combi 1.2.HTP. Rok výroby 2008.moc děkuji za každou radu. Marcela 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika je nezbytná pro zjištění závady. Může to být jen vadné čidlo otáček v kole pro ABS (například), a tím je ABS nefunkční. Nic by se zadřít nebo více poškodit nemělo. Brzo nechat opravit, jezdit opatrně zvlášť na ledu a sněhu. Dříve auta ABS neměla a taky byla bezpečná. V extremních situacích se brzdilo přerušovaně, aby se nezablokovaly kola. Pojistka se bezdůvodně nepřepálí. Byla by to příčina jiné poruchy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika včera ukázala vadné čerpadlo.. Kluk to vymazal v paměti.. Jel si auto projet.. Nedělalo mu to.. Já celá šťastná že mám po problému.. Sednu do auta ujela jsem cca půl kilometru a zas.. Píp Píp Píp.. A červený vykřičník a oranžové ABS.. 

Takže prý nové čerpadlo.. Dívala jsem se na ceny.. No na to nemám. Peníze.. Takže hledám na vrakači.. Čeká mě STK.. Měla jsem jít loni v květnu.. Využila jsem odklad.. 10 měsíců.. A tet už musím jít.. A začne mi blbnout auto.. Do háje.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 2. 2022 na 5:39, Pradlenka napsal:

Diagnostika včera ukázala vadné čerpadlo.. Kluk to vymazal v paměti.. Jel si auto projet.. Nedělalo mu to.. Já celá šťastná že mám po problému.. Sednu do auta ujela jsem cca půl kilometru a zas.. Píp Píp Píp.. A červený vykřičník a oranžové ABS.. 

Takže prý nové čerpadlo.. Dívala jsem se na ceny.. No na to nemám. Peníze.. Takže hledám na vrakači.. Čeká mě STK.. Měla jsem jít loni v květnu.. Využila jsem odklad.. 10 měsíců.. A tet už musím jít.. A začne mi blbnout auto.. Do háje.. 

Dobrý den,

Jednotka ABS • 0265281945• kompletní ABS = čerpadlo + jednotka.

Cena - 3440,- + 220,- doprava 

V ceně 3 týdenní garance na odzkoušení/funkčnost. 
 Za příplatek je možnost prodloužené garance až 1 rok.

Děkujeme - ProfiECU.cz

Co je - ProfiECU.cz - ? 
Prodej / konfigurace autoelektroniky

• Skladem více než 8000 ks jednotek
• Odzkoušené produkty
• Záruka funkčnosti produktu 
• konfigurace / přizpůsobení

Spolupracujeme s řadou autoservisů, autorizovaných dealerů a autoelektrikařů nejen v ČR, ale i v zahraničí. Více informací na stránkách • ProfiECU.cz •  

• |+420 735 070 197 |
• | profiecu@email.cz | 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Pradlenka napsal:

Dobrý den,

Jednotka ABS • 0265281945• kompletní ABS = čerpadlo + jednotka.

Cena - 3440,- + 220,- doprava 

V ceně 3 týdenní garance na odzkoušení/funkčnost. 
 Za příplatek je možnost prodloužené garance až 1 rok.

Děkujeme - ProfiECU.cz

Co je - ProfiECU.cz - ? 
Prodej / konfigurace autoelektroniky

• Skladem více než 8000 ks jednotek
• Odzkoušené produkty
• Záruka funkčnosti produktu 
• konfigurace / přizpůsobení

Spolupracujeme s řadou autoservisů, autorizovaných dealerů a autoelektrikařů nejen v ČR, ale i v zahraničí. Více informací na stránkách • ProfiECU.cz •  

• |+420 735 070 197 |
• | profiecu@email.cz | 

Ve Vistakaru v Kyjově mi řekli cenu za výměnu čerpadla přes 22 000.kc..ja na účtu pár korun.. Objela a jsem vrakoviště.. Nikde jsem čerpadlo nesehnala..az tato firma přes internet. Tet zas sháním auto elektrikáře kdo by mi to vyměnil.. Proč já nejsu chlap a automechanik.. 

Editováno: , autor: Pradlenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Domio napsal:

Napište odkud jste někdo se ozve, nebo se zeptat kamarádu kolem. Ale za použitou 3500,- je nesmysl ...

Za 3 dny jsem o volala 15 servisů. A 5 známých.. Nikdo to není ochotný řešit. Buď dát nové. Za těch 22 000.nebo nic.. Do starého nikdo nejde. Prý jsou s tím potíže 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte, vykopávám k diskusi zajímavou poruchu:

 

Když jede klima na max, rozsvítí se za jízdy kontrolka ABS. 

 

Problém se objevoval už dříve, občas i spolu s kontrolou tlaku v pneu. VCDS ukázal pouze nevěrohodný signál z LZ čidla. Minulý týden vyměněna obě čidla i ložiska vzadu, závada vyřešena. Dnes ale opět, jak bylo vedro, klima puštěná část jízdy na MAX a rozsvítilo se znovu, již pouze ABS. 

 

Ta souvislost s klimatizací je fakt zajímavá. Když běží na nižší výkon nebo je zcela vypnutá, nikdy se problém nevyskytne. 

 

Nějaké tipy, po čem jít, než se opět dostanu k diagnostice? 

 

Díky moc 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj @Emppu

 

Ja bych kontroloval alternator/nabijecku a takze baterku. Vcetne s elektroinstalace.

Podle mne problem je w proude.  Kdyz zapnes klimu tak nabijecka nenabiji baterky v zpusob taky aby to stacilo. Proto sviti se ABS s jeste jinou kontrolkou. 

 

Vysledek. Klima bere hodne proudu z baterky. Nabijecka nestacit nabit cely proud k baterky.  Proto se sviti abs.

Priklad: 

Kdyz mas starou, slabou baterku , proc pri nastartovani sviti se abs + airbag + kontrola brzdove kapaliny ? Bo baterka je malo nabita a tezko ji dat takhle velky proud aby nastratovat vuz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

 

Napadlo mě, že to musí souviset s odběrem proudu. Baterka je 2 roky stará a zrovna při té výměně čidel a ložisek mi ji mechanik nechal dobít, tudíž zrovna baterka by měla být OK. 

 

Ale asi by stálo za hřích zkontrolovat ukostření, jestli není někde špatný kontakt. 

 

Kdyby byl slabý alternátor, neprojevilo by se to ve VCDS? 

 

Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes se opět při klimatizaci na max objevila hláška na Maxidot-u "Dobíjení - dílna". Zajímavé, že tam jen problikla na zlomek vteřiny. Zřejmě to dobíjí, ale ne tak dobře, jak by mělo. Buď odchází altík (může být špatná jen některá z diod), nebo to špatně kostří. Ve čtvrtek servis, tak uvidíme... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak malý update:

 

Vyměněn alternátor, auto překostřené. Závada se začala objevovat znovu, a to i bez zapnuté klimatizace. 

 

Diagnostika píše sporadickou chybu čidla abs - nevěrohodný signál, LZ kolo. 

 

Obě čidla i ložiska jsou přitom vzadu úplně nová. 

 

Můj tip je, že to může vyvolávat krátkodobý pokles napětí při sepnutí sahary, kdy na cca sekundu spadne napětí ke 12V, ale to může i nemusí mít vliv. Chyba nízkého napětí na svorce 30 mezi závadami ve VCDS není. 

 

Co by ještě mohlo být špatně? Kabeláž k ABS? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@TOMUS To se mi nezdá, že by i po výměně všech čidel hlásilo tuto chybu opět LZ kolo. Neřekl bych nic, kdyby se měnilo pouze toto jedno čidlo a nějak si nerozumělo s ostatními (to se může stát, když je jedno čidlo jiného výrobce, že dává jiný rozsah hodnot). Tady ale jsou všechna nová, tuším že ATE, která si údajně s ŘJ ABS rozumí dobře 😕

 

@jipol57 Pojistky jsme kontrolovali, vyčistili, žádná viditelná prasklinka tam není. Zkusím ale pro jistotu dát novou, to je pár korun a za jistotu to stojí. 

 

Díky za postřehy :)

 

Stále se mi ale nezdá ten obrovský propad napětí při sepnutí sahary. S ABS to nemusí souviset, ale je to divné. Už mne napadlo zkusit dát nový větrák, ale nerad bych zase měnil věci, které fungují (už tak se nedávno měnilo prakticky půl auta 😀).

 

Vím, že žádám mnoho, ale kdybyste náhodou někdo měl zrovna otevřenou kapotu a po ruce multimetr, nemohli byste mi změřit, co dělá napětí na baterce během sepnutí sahary? Bohužel zatím nemám po ruce jiné referenční auto, kde bych to mohl vyzkoušet. Jen by mě zajímalo, zda zmiňovaný krátkodobý propad je normální, nebo zda může být na vině třeba načaté ložisko ventilátoru. Rukou ale jde větrákem otáčet volně a žádné chrastění se neozývá 😕

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba řict trošku jinak... Po zapnuti klimy něco děla velky odpor a než by to mělo mit. Zůstava nam klimakompresor nebo ventilator klimatizaci.

 

@Emppu viděl jsem několik připadů, že lidé kupovali nahradni díl (neorigo, ale značky která stejný díl děla pro vyrobce vozu) a potom jejim to nefungovalo jak ma. Ja bych kotroloval teto čidlo. To nestoji moc praci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na něco jsem přišel... Hrabal jsem se ve schémátkách, a zjistil jsem, že ABS je ukostřeno na bod 13 v mot. prostoru. Nevíte, kde přesně se kostřicí bod 13 nachází, a zda špatné ukostření ABS by se projevilo tímto způsobem? Špatnou kostru kolem motoru už jsme řešili, blok motoru vůči kastli již je ukostřený dobře, ale  je pořád možné, že jsme přehlédli ještě nějaký jiný kostřicí bod - a třeba právě tento, na který vede i ABS...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...