Přejít na obsah

LED osvětlení RZtky


superfatty

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, mal niekto problem s led ktore odporucal Jirka Honák? presnejsie na osvetlenie SPZ

http://www.dx.com/p/bmw-36mm-1w-100-lumen-7000k-2-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-51516

 

mal som odstavene auto a nechal som asi na 10minut zapnute parkovacie svetla (niekedy koncom zimy)... vratil som sa k autu a citil som nejaky zhoreny zapach. Pozeram a jedna led na SPZ nesvieti.

 

Stav: obhorene plastove sklicko, drziak a zapach v aute po spalenine...

fuj, riadne dlho mi trvalo kym sa to odvetralo, ale aj teraz ked si privoniam k veku kufra to stale citit...

 

Takze som radsej vybral aj tu dobru a nahodil staru klasiku :( , nerad by som aby mi kvoli somarine zhorelo auto...

 

takze pozor na tie ledky, nie su bezpecne ako sa mozu zdat...

 

(Octavia II. Combi)

Editováno: , autor: sato1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nazdar chcem sa podelit o novu skutocnost :) mozno to tu uz je napisane ale aj tak :) Cez vag 12.12 sa da na octavii fl. nastavit aby nehlasilo chybu ked sa daju na osvetlenie SPZ ledky. Centralna elektrika kodovanie Byte 17 7bit a funguje to . oskusane na ambiente r.v. 2009 a elegance 2012.  dufam ze niekomu pomoze... P.s skusal som to aj na vag 11.11 a neslo to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nazdar chcem sa podelit o novu skutocnost :) mozno to tu uz je napisane ale aj tak :) Cez vag 12.12 sa da na octavii fl. nastavit aby nehlasilo chybu ked sa daju na osvetlenie SPZ ledky. Centralna elektrika kodovanie Byte 17 7bit a funguje to . oskusane na ambiente r.v. 2009 a elegance 2012.  dufam ze niekomu pomoze... P.s skusal som to aj na vag 11.11 a neslo to.

 

Kdyby to dokázal na mé O2 (face) 2009 elegance někdo vypnout v okolí Olomouce, určitě napište. Děkuji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ferdo, jak to resis ty? Nejde mi o nejaky postup nebo know-how. Jde mi o to, jestli kontrolu uplne vypnes, nebo prenastavis na jiny proud. Pri uplnem vypnuti je vyhoda jen ta, ze nemusis paralelne k LED davat odpor (z meho pohledu velka vyhoda). Jestli to prenastavujes na mensi proud, tak by snad mohla byt zachovana i konrola LED. Ale to bys potreboval znat proud protekajici LED, ktery se bude u ruznych LED lisit. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá někdo zkušenost s tímhle osvětlením SPZ na OII FL? http://www.obautodil...-id:10835.eshop

 

Sice to stojí docela dost, ale zase je to pěkně komplet. Nebo je lepší koupit dvě sufitky za 250 a pak nechat vypnout hlídání osvětlení SPZ? Cenově to pak ve výsledku vyjde docela podobně (sufitky, benzín k někomu kdo to umí a pak mu to zaplatit).. Tak co doporučíte, sufitky a vypnout nebo tyhle komplet světla? Moc se mi na tom nelíbí ten samostatnej odpor s chladičem, škoda že to neudělali pěkně pohromadě....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem také řešil osvětlení RZ u OII FL. Nejdříve jsem zkoušel několik modulů z ebay, co měly mít error free, žádný z nich nevyhovoval, některé byly i docela nebezpečné (u jednoho typu se chladič rozpálil na 120°C) ... :D Vždy se však signalizace na palubovce rozsvítila (Nejlepší z modulů dosáhl odběru 200mA, ale ani to nestačilo).

Uvažoval jsem o deaktivaci, ale než bych tady sháněl někoho kolem Brna, tak jsem se rozhodl pro odpory a jelikož tady nějaký člen uváděl, jaký musí být odběr (cca 280mA na jednu větev), aby se signalizace nerozsvítila, vyřešil jsem to po svém. :D Lehkým výpočtem je to cca 3,4W na jednom světle a jelikož někomu odpory odcházely, použil jsem pořádně nadimenzované 50W varianty (rozměr 50x29x15,5 mm), využívá se asi 1/14 (kdo chce kvalitu, může použít 50W rezistory od TYCO Electronics). Při montáži ke karoserii jsem ještě použil teplovodivou pastu a účinost je taková, že rezistor po delší době hřeje max. na 30°C. 

 

Jen pro přehled:

Rezistor 47R, 50W, to je 255mA + LED 60mA, celkově jsem na nějakých 315mA (jedno osvětlení). Ještě jsem netestoval, ale vyzkouším, když odeberu LED, teoreticky by měl odběr klesnout pod sledovanou hranici a signalizace by měla zareagovat, funkčnost by tedy měla být zachována.

 

Rezistory jsem přidělal ke vnitřní výztuži kufru, stačily dva momtážni otvory, vše jsem pak začistil a použil sprej v barvě karoserie, u rezistorů jsem použil k izolaci smršťovací bužírku a na kabely navlékl bílou silikonovou bužírku, která odolá teplotám do 200°C.

post-9600-0-14660100-1424629129_thumb.jp post-9600-0-98426800-1424628928_thumb.jp post-9600-0-73377400-1424628958_thumb.jp post-9600-0-69124900-1424628986_thumb.jp post-9600-0-30897100-1424629168_thumb.jp

 

A tady je výsledek.. :)

post-9600-0-96520300-1424629618_thumb.jp

Editováno: , autor: Jarys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak pani hlásim ze aj u mna O2 FL 2009 Led na osvetlenie SPZ hlási žiarovku objednával som cez aliexpress tak svietia pekne ale som zvedavý co vydržia ... Cital som si tu viacej veci ohladom moznych riešení ale asi najviac sa mi zatial pozdáva sw prekodovanie ... Inak ti co mate ledky v ŠPZ jazdite aj s tym hlásením o žiarovke alebo ste to vymenili naspäť ? Za 2 nemáte v tych miestach aj koróziu mne sa tam začína objavovať a v lete asi budem musieť nieco vymyslieť ako ju ošetriť nie je jej vela ale radsej ošetriť kúsok ako menit cele 5 dvere ;-)

post-9998-0-09427200-1425760763_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som osadil Led na ŠPZ a musím povedat ze su pekne svietia ale hlásia mi chybu co asi každému s FL len som chcel vediet ci ste jazdili aj tak s tym hlasenim ? za 2 v tom mieste uchytenia sa mi začína zažierať hrdza budem musieť v lete asi nejako ošetriť. Ja len ze ci mate to tak aj vy resp ci ste to nejako riešili tu hrdzu v miestach osvetlenia SPZ ???

post-9998-0-36899100-1425761722_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauec,

 

že Ti bude hlásit přístrojovka prasklou žárovku na 02 FL 2009 si podle diskusí určitě věděl, takže to překvapení je možná zbytečný.

 

Co se týče té chyby, já s tím jezdím už 2. rokem, ale je pravda, že už mám doma rezistory viz. Jarys a jen co bude teplo a nálada, tak se jde kutit (budu se snažit to co nejvíc nafotit a popsat). Investice to je minimální a pro mě to bylo rychlejší řešení než posílat řídící jednotku ferdovi a dávat za to přes litr. Ten poměr (200 Kč vs 1000+ Kč) je docela znát, ale hlavně pak posílání té řidící jednotky mi nepřijde moc cool. Bohužel nikdo jiný v blízkosti není. 


Ohledně koroze zatím nic nevím, mrknu jak budu rozebírat :)

 

Měj se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prikladám foto tej hrdze myslim ze na tej istej strane to mam aj na fabii ľavé zadné osvetlenie ma ten úchyt komplet v hrdzi co stym neviem na leto by som to skúsil vybrúsil a strieknut tam základ a farbu len ci to pomôže auto bolo po nejakých ťukancoch takze co uz 2009 a uz to začína kvitnúť ??? Mam obavu ze ked začnem tak odhalí sa toho viac ...

post-9998-0-83552300-1425812972_thumb.jp

post-9998-0-30647400-1425813420_thumb.jp

post-9998-0-51124100-1425813578_thumb.jp

Editováno: , autor: Mathias
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...