Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Zdravim, mám v 1.6tce nevim proč ale prostě mám alternátor 90A a baterku 60Ah, ale baterka s MAGIC EYE má jen 12,2V, při startu klesne na 10,5V a co nejhůř, nabijel jsem a trochu dolil destilkou a je to v řiti, bo hustota je na cca 1,15 ... :help:

- Co s tim teď, dá se s tim něco dělat?

- A má to vůbec ještě cenu, když je tam z výroby už dobrý 4 roky?

- Názor, zda kupovat vyšší Ah? (ještě přemýšlim, ale zdá se mi to zbytečný, bo bude akorát těžší a tato dosud postačila bez problému)

Díky moc za rady ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, mám v 1.6tce nevim proč ale prostě mám alternátor 90A a baterku 60Ah, ale baterka s MAGIC EYE má jen 12,2V, při startu klesne na 10,5V a co nejhůř, nabijel jsem a trochu dolil destilkou a je to v řiti, bo hustota je na cca 1,15 ... :help:

- Co s tim teď, dá se s tim něco dělat?

- A má to vůbec ještě cenu, když je tam z výroby už dobrý 4 roky?

- Názor, zda kupovat vyšší Ah? (ještě přemýšlim, ale zdá se mi to zbytečný, bo bude akorát těžší a tato dosud postačila bez problému)

Díky moc za rady ...

Plně nabitá (bez zdroje) by měla mít víc jak 12,6V. V normálním provozní stavu by měla mít baterie 12,4V - 12.6V. Pokud jezdíš kratké trasy=časté starty, tak baterie tolik nevydrží. Viděl bych to na novou baterii s původní kapacitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, co si myslíte? Jaké máte zkušenosti s autobateriemi? Jaká značka autobaterií je podle vás nejlepší a proč? B)

Máme v rodině výborné zkušenosti s akumulátory Bosch, Varta a Akuma. Asi v tomhle pořadí. Všechny nám vydrželi fakt hodně let a vždy měli dost síly nastartovat. :palec2: jen ta cena je trochu vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak mi minulý týden odešla taky baterka. Byla původní víc jak 8 let stará Akuma. Když jsem viděl ceny baterek Varta, Akuma, Bosch, docela jsem se zhrozil. Ve felicii jsem měl Bosch Silver, táta má to samý, už hodně let, bezúdržbové, tak jsem hledal bezúdržbovku. Nakonec jsem risknul a koupil tuhle: http://www.autobat.cz/mutlu-ultra-calciumc...2ah-p-1449.html tak uvidím. Jinak tenhle e-shop docela dobrý, v pondělí večer jsem objednal a ve středu dopoledne byla baterka doma, doprava nad 2 tisíce Kč zdarma. Baterie vyrobená leden 2008, takže žádná skladovka. Máte někdo v autě Mutlu? Co jsem tak zjišťoval, tak dodává hlavně pro francouzké výrobce aut a taky pro náklaďáky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, co si myslíte? Jaké máte zkušenosti s autobateriemi? Jaká značka autobaterií je podle vás nejlepší a proč? B)

Nejsem si jist, zda tak moc záleží na značce akumulátoru. Lépe by bylo zjišťovat, jak se kdo k akumulátoru chová. Pokud budete prase a nebudete udržovat hladinu elektrolytu na správné výši (budou vylézat desky) nebo budete nechávat akumulátor delší dobu hluboce vybitý nebo jej vybitý necháte zamrznout, tak odejde i špičkový akumulátor světové značky během krátké doby. V autech používám jen akumulátory AKUMA a nikdy jsem neměl problémy s životností, většinou vydržely okolo 8 let (posledni, co byl ve Facku, vydrzel 10 let).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal, že samozřejmě dost záleží i na dobíjení správnou velikostí proudu. Pokud budete mít špatně seřízené dobíjení v autě nebo budete akumulátor vystavovat šokům noname rychlonabíječek, připravíte ho o kus života. Obdobně to platí i pro vybíjecí proudy, pokud budete mít špatně seřízený motor a budete akumulátor mučit ustavičným startováním až do hlubokého vybití nebo v třeskuté zimě nenecháte zahřát elektrolyt krátkými odběry proudu, podepíše se to na něm stejně (stejně špatně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mám Okinu z roku 1997 a teď na podzim mně odešla tyky baterka. Byla to ještě původní od výrobce, takže po deseti letech a to asi žádná další už nevydrží (ale měla dobrou údržbu a Oki mně stojí v garáži). Od známého, který autobaterie prodává jsem koupil novou-značka Yuasa-Japonsko, doporučil mně ji a oproti Vartám nebo Boschům byla taky podstatně levnější a je již taky bezúdržbová. Nedá se nikde nic rozdělat je to celé zaplastované a akorát nahoře je tzv. kontrolní oko, které ukazuje v jakém je baterie stavu. Pokud je oko zelené tak je baterka v OK, pokud zbělá tak má již sníženou kapacitu a pokud je oko červené tak je baterii potřeba dobít. Ale jinak žádné dolívání dest. vody a podobné akce. Ale mám ji pouze 3 měsíce takže uvidíme jak to bude dále. Ale teď staruje moje Oki na brnknutí a to mám dislíka. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád tady mluvíte o bateriích,o ampérhodinách,ale nějak zapomínáte na další důležitou veličinu a to startovací(vybíjecí) proud. Jinak Vám bude startovat auto s baterií 12V 55Ah 270 A a jinak s baterií 12V 55 Ah 480A a přitom mají obě dvě 55Ah. Vsadil bych se ,že stou první dlouho startovat nebudete, obzvláště při teplotách pod nulou. Ahoj Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád tady mluvíte o bateriích,o ampérhodinách,ale nějak zapomínáte na další důležitou veličinu a to startovací(vybíjecí) proud. Jinak Vám bude startovat auto s baterií 12V 55Ah 270 A a jinak s baterií 12V 55 Ah 480A a přitom mají obě dvě 55Ah. Vsadil bych se ,že stou první dlouho startovat nebudete, obzvláště při teplotách pod nulou. Ahoj Honza

Tak to souhlas! Já tam měl původně 600A a tak jsem scháněl to samé, ale těch je trochu míň, tak to vyhrála 510A. Myslím, že mi to bude stačit. :)

Musím to trochu opravit, dnes jsem se ještě podíval na starou baterku a byla tam jen 480A, nevím proč jsem si myslel, že tam byla 600A.

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatim mi baterka slouzi, ale tak preventivne - co bych si teda mel koupit, kdyz mam 1.6 74kw, vybava maximalni (SLX), r.v. 1999? A druhy dotaz - jak vlastne v domacich podminkach poznam, v jakym je baterka stavu (krome toho, ze nenastartuju)? Zejtra se podivam, co tam vlastne mam ted a jestli se do toho da vlizt :) Jinak se dolejva jen destilka nebo nejaka kyselina, jak tu nekdo psal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš beterku klasickou s víčkama, tak můžeš změřit hustotu elektrolitu, tím zjistíš jak na tom baterka je. Dolívat by se měla jen destilovaná voda. Mě baterka sloužila taky dobře a zničeho nic jsem prostě nenastartoval, jeden článek byl v trapu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A druhy dotaz - jak vlastne v domacich podminkach poznam, v jakym je baterka stavu (krome toho, ze nenastartuju)?
"změřit hustotu elektrolitu" - a to udelam jak? Cim se to meri?

V domácích podmínkách stačí použít voltmetr za cca 200,- Kč, dá se sehnat prakticky v každé elektře, a na měření hustoty elektrolytu použít hustoměr, ten by měl být k sehnání v každé mototechně, popř. i v drogérii.

Při použití voltmetru u moderních baterií už nezjistíte napětí jednotlivých článků, musíte měřit napětí celé baterie. Pokud je napětí mezi svorkami nižší než předepsané a baterie je po nabití, pak bude patrně v háji některý článek, což zjistíte tak, že postupně změříte hustoměrem hustotu elektrolytu v jednotlivých článcích. Elektrolyt v dobrém nabitém článku má opět předepsanou hustotu, elektrolyt ve vadném článku bude mít hustotu nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V domácích podmínkách stačí použít voltmetr za cca 200,- Kč, dá se sehnat prakticky v každé elektře, a na měření hustoty elektrolytu použít hustoměr, ten by měl být k sehnání v každé mototechně, popř. i v drogérii.

Při použití voltmetru u moderních baterií už nezjistíte napětí jednotlivých článků, musíte měřit napětí celé baterie. Pokud je napětí mezi svorkami nižší než předepsané a baterie je po nabití, pak bude patrně v háji některý článek, což zjistíte tak, že postupně změříte hustoměrem hustotu elektrolytu v jednotlivých článcích. Elektrolyt v dobrém nabitém článku má opět předepsanou hustotu, elektrolyt ve vadném článku bude mít hustotu nižší.

Voltmetr bez zátěže je o ničem. Hustoměr ano ,pokud není uzavřená- bezúdržbová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, co si myslíte? Jaké máte zkušenosti s autobateriemi? Jaká značka autobaterií je podle vás nejlepší a proč? B)

Já mám teda celkem 3. rok jen nějakou obyčejnou VARTU, a teď poprvé před zimou jsu dolíval celkem asi 0,5 l destilky.

Jinak je to ta úplně nejobyčenější, žádná EXTRA HIGH kvalita a slouží vážně na 1 s*! Loni v Krkonoších při -22°C naskočil motor na první otočení klíčkem (za což jsu sklidil obrovský potlesk a úspěch lol neboť ostatní měli problémy.. Někteří nejen neodjeli (nenastartovali), ale některým zamarzla i nafta.. Jen by mě zajímalo, kolik let ještě asi vydrží? :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teda celkem 3. rok jen nějakou obyčejnou VARTU, a teď poprvé před zimou jsu dolíval celkem asi 0,5 l destilky.

Jinak je to ta úplně nejobyčenější, žádná EXTRA HIGH kvalita a slouží vážně na 1 s*! Loni v Krkonoších při -22°C naskočil motor na první otočení klíčkem (za což jsu sklidil obrovský potlesk a úspěch lol neboť ostatní měli problémy.. Někteří nejen neodjeli (nenastartovali), ale některým zamarzla i nafta.. Jen by mě zajímalo, kolik let ještě asi vydrží? :palec2:

Taková mi vydřela v malotraktoru 7 let. Používal jsem přes zimu konzervátor. Ale vody jsi tam dolil hodně To ses na ni asi delší dobu nepodíval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voltmetr bez zátěže je o ničem. Hustoměr ano ,pokud není uzavřená- bezúdržbová.

I s voltmetrem se dá naprázdno něco naměřit, nezapomínejte, že olověný akumulátor je tvrdým (a to že velmi) zdrojem proudu. Už jen fakt, že má 12-ti voltový akumulátor po nabití méně než zhruba 12,3 V (měřeno bez zátěže), je dostatečně vypovídající.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taková mi vydřela v malotraktoru 7 let. Používal jsem přes zimu konzervátor. Ale vody jsi tam dolil hodně To ses na ni asi delší dobu nepodíval.

PSSST lol nikomu to neříkej - nedíval jsu se do ní od doby, co jsu ji tam nainstaloval :(

Slibuji, že se polepším a budu o ni více pečovat! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se na to dneska dival a zjistil, ze se k tomu vsemu dost blbe dostava. Baterie sice neni cela zalita, ale krytky se rucne odsroubovat nedaj - jsou zapusteny. No a k plusovymu kontaktu se taky nedostanu - je na tom nasazenej takovej nakej kryt nebo co... Jelikoz mi to stoji venku na parkovisti, tak se mi v tom tam nechce moc hrabat - jo jo, zlata domaci garaz...

Jeste me napadlo, ten elektrolit (aspon jeho mnozstvi) se ma merit pred jizdou, po jizde nebo je to sumak?

Editováno: , autor: mmerlin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste me napadlo, ten elektrolit (aspon jeho mnozstvi) se ma merit pred jizdou, po jizde nebo je to sumak?

Akumulátoroví šamani budou jistě tvrdit, že nejlépe je měřit hladinu elektrolytu při prvním úplňku po Sv. Janu, přičemž garáž musí být zbavena všech zlých duchů. Podle mě je to jedno, jen si dávejte pozor, kdybyste strkal při nabíjení oko blízko k baterii, aby vám do něj nestříkl elektrolyt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...