Přejít na obsah

Fabia BRZDY


12htp

Doporučené příspěvky

Prosím poraďte, mám Fabii, najeto 67 tis. km. Při servisní prohlídce při 60 tis. km mi řekli, že přední kotouče jsou už na výměnu. Nevěřil jsem a jezdím dál.

Může poznat laik, že už je to fakt opotřebené, aniž by musel do servisu změřit tloušťku? Co se stane, když budu pořád jezdit? Brzdy přestanou najednou brzdit?

Nebo se zablokují a mě to hodí do smyku? Nebo postupně to bude horší a horší? Nechci zbytečně vyměňovat kotouče už teď, vždyť to brzdí a znám politiku škodováckých

servisů. Vidí laika, tak aby měli kšeft - tak řeknou, že to je na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím, proč jim nevěříš, že by jsi měl po 60 tkm měnit kotouče. myslíš, ža jako, že chtějí kšeft, jen proto, že vidí někoho kdo tomu nerozumí? pokud by jsi jezdil hodně po měste, tak kotouče budeš mít rychleji sjeté než když budeš jezdit dálky

a co se stane, kdy budeš pořád jezdit? buď rosekáš auto nebo se stane něco horšího. Proboha přemýšlej. Brzdy jsou nejdůležitější na celém autě, tak proč setřit pár korun, nechápu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FS II - kotúč min: 15mm

dosky min: 2mm bez nosnej platničky

FS III - kotúč min: 19mm

dosky min: 2mm bez nosnej platničky

A môžeš merať.Hlavne skrutkovačom odpichni ten hrdzavý lem,ktorý sa ti urobí po obvode kotúča a meraj až potom.Aby si nenameral hlúposti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznas to jednoduse brz desticky.. kdyz jsou totalne sjete tak skripou pri brzdeni . A pak uz skripou porad kov na kov a tim muzes udelat docela pekny zarezy do tech kotoucu. Ja mam na F1 ORGINAL KOTOUCE. tvrdili mi taky ze je mam vymenit ale ze nemusim spechat ze jeste 20 tisic vydrzi . Zatim to brzdi porad stejne desticky mam jeste ok. Tzn ze desticky poznas po zvuku skripani kov na kov a bude se ti hodne zahricat kolo tam kde ty desticky odesly. Jinak ty kotouce da se to i jednoduse poznat a nemusi to nejak extra merit sundas kolo a jelikoz to je skoda tak ten kotouc nebude sjetej po celem obvodu od desticek tzn ze kraj toho kotouce neni ojetej. Tak prejed prstem s te hladke vyjezdene plochy /od tech brzd desticek/ az na kraj a kdyz tam budes citit velkej rozdil jakoby hup tak to je zrale navymeni kdyz malinko skoro neznatelne tak je zbytecne je menit. Jinak vymena v sservisu mi prijde zbytecna kdyz se to da udelat doma i pred barakem. Ja jsem ted konkretne vymenil kolegovi u meho byvaleho auta desticky teda dal jsem mu tam nove a vyndal to co zbylo ze starych z nich zbyl jen ten drzak ty desticky. A delal jsem to u auta stareho 16 let a za 2,5 hodiny obe dve kola vymenene desticky.

U fabie to jde taky dobre a vymena kotouce by mela byt asi vsude stejna sundas brzd trmen / musis stejne kvuli vymene desticek a pak by se mel povolit jeden sroub na naboji malej a vyndas kotouc. Das tam novej a na ten zas prisroubujes trmen brzdovej i s novejma destickama u jednoho kola prace cca na 1,5hodky. A ten cas pocitam pro uplny amatery Ne pro profiky :)

Takze hodne stesti.

Ps servisy jsou mozna tak dobry na celkovou kontrolu auta. Ale ja jim moc neverim . Otec tam nedavno dal fabku kvuli tomu ze mu kdyz mrzlo hlasilo cidlo chladici kapaliny hlasilo ze neni zadna i kdyz byla. Nejdrive to procistil nepomohlo to tak slo auto do servisu tam rekli predbezne 2 tisice vymena cidla .. pak jen vymena nadobky a nakonec jen prehrali softwere v ridici jednotce a je po problemu.. a stejne tam nechal 1000 kč. Konkeretne auto dum chomutov na sporicke ulici.

A jeslti se ti nezdaj brzy jak brzdi nemyslim kdyz brzdis pomalu ale kdyz to zaslapnes nebo prudce tak s tim neco udelej hned nez abys nekoho nekde prejel na prechode nebo cyklistu nebo nedobrzdil pred nejakym autem pred tebou!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No cekat az bude skripat kov na kov, to je docela pozde. Neni nad to to zmerit.

Ja mam aktualne (po necelych 4 letech provozu) najeto 63 tkm a desticky mam jeste dobrych 15mm - je to tim, ze jezdim hodne delsi trasy a ciste mestskej provoz prakticky vubec. Kotouce mi odejdou driv zacinajici korozi na vnejsim obvodu kotouce nez abych je sjel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykašli se měřit minimální rozměry. Pokud Ti v servisu řekli, že je to na výměnu, tak to na výměnu je. Pochybuju, že by si vzali na triko, že Ti neoznámili, že nemáš v pořádku brzdy a nedejbože se něco stalo.

Fakt takovýhle chování nechápu. Chceš za každou cenu šetřit? Vybral sis špatný místo. Na brzdách se nešetří a věř, že potkat někoho takovýho na silnici, co to do mně napere skrz špatný brzdy, tak bych mu natáhl, ani by nevěděl jak !! Uvědom si, že nejde jen o Tebe, jestli si nameleš hubu, ale že v tom provozu nejezdíš sám !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SPEEDY TDI: Ta pointa byla v necem jinem - autor vlakna ani tak nechce setrit na brzdovych komponentech, jako spis vyjadruje neduveru servisu, jinak receno, ze ho tlaci do vymeny dilu, ktery jsou jeste v pohode. Sam ze svych zkusenosti vim, ze 60 tkm nemusi nutne znamenat kotouce a desticky v haji. Zalezi ale na stylu provozovani auta, mestsky/dalkovy provoz apod.

Pokud jsou komponenty pred smrti nebo k ni nemaji daleko, pak se nema cenu bavit o tom, jestli to jeste chvili vydrzi nebo to hned vymenit, o tom zadna.

Autorovi bych radil, at zajede jeste do jineho servisu a uvidi. Pokud mu doporuci vymenu, rozhodne neotalet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týče bezpečnosti tak tu nedpodceňuji....mám rád svuj život a nerad bych ho zakončil někde ve škarpě..když řeknou v servisu, že brzdy potřebují vyměnit tak se vymění.... :) potřebuju cítit jistotu...u fazola se mi stalo, že jsem taky brzdil brzdil..a pak jsem jel z kopca a malem jsem byl v lese...

a stejně...pokud se nemýlím...tak pokud bys s tím jel např. na technickou a narazil bys na nějakyho vola, kerymu by se ty tvoje brzdy nelibily...stejně bys je musel vyměnit, protože by ti jnak nedal technickou...

řiď se heslem...Bezpečnost především...ti kluci v servise ví toho víc.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasny..to máš pravdu...možna jsem to nenapsal...ale týkalo se to furt těch brzd :smich: ...jak už tu říkal kolega s kombajnem :) cituji...

"Vykašli se měřit minimální rozměry. Pokud Ti v servisu řekli, že je to na výměnu, tak to na výměnu je. Pochybuju, že by si vzali na triko, že Ti neoznámili, že nemáš v pořádku brzdy a nedejbože se něco stalo."

auto jde vždycky rozjet...ale horší zastavit!!!! ... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby jsi sem dal aspon fotku jak na tom jsou tvoje brzdy možná by bylo hned jasněji....od výrobce jsou daný max. hodnoty opotřebení jak desek tak kotouču,který jsou zde výše napsaný...ale to neznamená že mužeš mít kotouče tlouštkou vyhovující ale přesto na výměnu a to díky korozi,která je i pod třecí plochou destiček...je to poznat tak že kotouč není jako zrcadlo ale takovej matnej....to je spíš specialita Oplu.. :)

všeobecná rada....brzdy se mají používat a né že 1 km před křižovatkou vyřadím a dojedu ke křižovatce setrvačností s tím že ušetřím palivo...jo ale brzdy jdou pak kam.... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me duveru v servis ponekud precenujete. Me taky tvrdili, ze me brzdy jsou tesne pred smrti a ze na nich ujedu tak max. 3000km. Pohledem jsem shledal, ze to je naprosty nesmysl, od te doby najel asi 20000km, absolvoval dalsi servisni prohlidku a brzdy vypadaji porad stejne a v pohode. Ony ty brzdy na 2.0 pri normalnim civilizovanem jezdeni vydrzi imho hodne pres 100tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

62 000 km meneny desky i kotouce. Leve kolo brzdilo uz jen na 2mm (desticky) a pravy na tom nebylo o mnoho lip. Nechapu jak chce nekdo chtit usetrit na brzdach, bud to nemas v hlave v poradku a nebo se chces nekde pekne rozsekat a ver ze kdyz pritom rozsekas i me, tak domu po svych nedojdes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja sa musím priznať,dnes som bol na STK a prešiel som s obdretými ušami za 10Euro pre technika "na kávičku".Predné brzdy v pohode,zadné len tak tak a ručná mi nebrzdila skoro vôbec.A to keď som v lete chcel meniť brzdy, som si ich zmeral a podľa čísel boli kotúče ešte v polke životnosti,doštičky mali nejaké 2-3mm rezervu a čeľuste podobne.Čísla sú však jedna vec a účinnosť bŕzd druhá.Najhoršie na tom je,že brzdy odchádzajú pomaly a človek si to nemá šancu všimnúť.A servisov kde vám ich dokážu odskúšať je málo.V nich sa väčšinou treba objednávať a na to nieje vždy čas.No po dnešnej skúsenosti na to budem určite dávať väčší pozor.A samozrejme okamžite všetko mením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj! Vybral jsem si tentokráte na prohlídku brzd malý pneuservis s domáckým přístupem. Konečné zjištění: kotouče jsou v polovině životnosti. Destičky 3mm. Opakuji, že servisní prohlídku Škoda jsem absolvoval při 60 tis. km. Momentálně mám 69 tis. km a nic se neděje, brzdím dál. V pátek musím ještě na služebku (2.000km tam a zpět), ale zeptám se raději v tomto servise, zda to destičky zvládnou nebo udělat rychlou výměnu ještě před odjezdem. Ještě pro informaci, prohlídku při 60 tis. km mě dělali na Slovensku, jejich odhadní cena prohlídky 10.000,- Sk, po mém zákroku a nesouhlasu se odhadní cena rovnala 5.000,- Sk. Tak chtěli mě natáhnout nebo ne??? NOVÉ poznatky, co jsem teď zjistil při prohlídce brzd, což se vám může hodit --- na kotouče a destičky platí zhruba tato rovnice: životnost kotoučů se rovná životnosti dvoum destičkám. Když jsou ojeté destičky, prej to skřípe a může to udělat hlodance do kotouče a když tam budou hlodance, tak se prej kotouče musí vyhodit.

Editováno: , autor: 12htp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

62 000 km meneny desky i kotouce. Leve kolo brzdilo uz jen na 2mm (desticky) a pravy na tom nebylo o mnoho lip. Nechapu jak chce nekdo chtit usetrit na brzdach, bud to nemas v hlave v poradku a nebo se chces nekde pekne rozsekat a ver ze kdyz pritom rozsekas i me, tak domu po svych nedojdes...

Jenom krátká reakce, příspěvěk je dole. V 62 tis. km si jim pěkně naletěl, když si měnil desky i kotouče. Takhle chtěli ojebat i mě, holt ojebali někoho jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom krátká reakce, příspěvěk je dole. V 62 tis. km si jim pěkně naletěl, když si měnil desky i kotouče. Takhle chtěli ojebat i mě, holt ojebali někoho jiného.

Delal to znamej automechanik v autorizovanym servise kde znam i majitele, zavolal mi, koukl sem na kotouce a desky a sam sem usoudil ze sou potreba vymenit. Desky totalka (vlevo muselo byt neco pod 2mm) a kotouce taky dojebany. Samozrejme by sly presoustruzit hrany, coz ale vetsina z vas vi ze by se delat nemelo. PRoste stary byly total a tak vymena. Nevidim v tom problem a na brzdach rozhodne setrit nehodlam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, to opotřebení brzdových komponentů je pouze orientační - vždy závisí na způsobu jízdy a jaké trasy se jezdí. Na služební fabce (jezdí se s ní extrémy a pouze město - Praha) po cca 45000!! :feve: přední destičky i kotouče KO....u mé soukromé fabky, kombinace dálky město 50-50 zadní kotouče a destičky ve 110 000km, přední v cca 85 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...