Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

Když jsem ji kupoval tak to Škoda měla v nabídce ... parkoval jsem tehdy na ulici tak jsem o tom uvažoval. Chtěli za to 36000 a říkal že oni vyndají motor i převodovku z auta, pak přijde od webasta? už nevím.. namontuje to a oni zase vrátí motor zpátky (když se zrovna nespletou bude to i nový motor a dokonce i 1,8T :D ) ... představa že mi z funglovky vyndavají motor.... jen jsem poděkoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mě zdá, že to co se léta každý dělal automaticky, tak je teď zase špatně. Vždy se v zimě nechávalo auto chvíli běžet na volnoběh, alespoň než jsem ho očistil od sněhu a to obzvlášť platilo pro naftové motory. Měl už jsem několik nafťáků, vždy jsem to tak dělal a v práci jsme to také tak vždy s naftovými motory dělalii. Nikdy z toho nevznikla žádná závada a nebo problém. A když se zeptáte nějakého profi řidiče, hlavně autobusy a kamiony, tak se to běžně nechává nějakou dobu běžet na volnoběh. Motor se za tu chvíli určitě nezahřeje, to netvrdím, ale po chvilce běží plynuleji, než hned po startu, to má i nový nafťák hrozný zvuk. Spíš mi přijde ze odborná literatura a výrobci vozů teď říkaj aby se auto nenechávalo běžet dlouho na volnoběh, jen kvůli ekologii. Já vždy nechám v zimě auto tak těch 5 min. běžet už jen proto, že se mi příčí ten promrzlí motor hned zatěžovat jízdou i když třeba jen do 2000 ot. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty profíky (kamioňáky) bych do toho netahal-mají 12 - 13-ti litrové motory a především mají spoustu "železa" za sebou které se musí rozhýbat tak právě oni mají nastartovat a jet.

Mám tu info od technika z Iveca.

Myslím že u osobáku to nebude až tak žhavé. Mají vše důležité v motorové části kde se to ohřeje teplem motoru. Já to nakopnu a vyjíždím až to má "kultivovaný" zvuk-tozn. po 2min.

Taky mi bylo i tady na fóru doporučováno ať hned jedu ale zaposlouchejte se někdo do zvuku motoru těsně po startu při -12°C. To mi srdce nedovolí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znamej bezne parkuje na vjezdu do garaze, coz je docela dost prudkej kopec a taky resi dilema co je v zime lepsi. Nastartovat a hned to auto turovat aby ten kopec vyjel (fakt docela prudkej bez moznosti rozjezdu) a nebo ho tam nechat minutu dve bublat na volnobeh a pak to vyjet? Netroufnu si rict co je pro to auto mensi zlo. Jinak je to OII s TDI PD 77kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, co já znám, tak nafťáky na volnoběh chvíli ohřívá každý, motor po nastartování v zátěži strašně klepe. Všechny části motoru jsou promrzlé a tím že se na volnoběch trochu orazí je určitě k prospěchu. A když se chvilku nechá tak začne i dříve topit. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octávia TDI

Zahřívání a provoz TDI motoru

Přeplňované vznětové motory (a obzvlášť TDi motory) jsou velice účinné a tudíž produkují méně tepla a zahřívají se pomaleji než srovnatelné zážehové motory. S TDíčkem provozní teploty na volnoběh nedosáhneme, takže nemá smysl startovat několik minut před odjezdem s cílem zahřát motor a vytopit interiér - to se nestane. Nejlepší je prostě nastartovat a jet.

Prvních pár minut je třeba jet citlivě, alespoň dokud se ukazatel teploty nedostane do rozsahu běžné teploty. Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.

Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octávia TDI

Zahřívání a provoz TDI motoru

Přeplňované vznětové motory (a obzvlášť TDi motory) jsou velice účinné a tudíž produkují méně tepla a zahřívají se pomaleji než srovnatelné zážehové motory. S TDíčkem provozní teploty na volnoběh nedosáhneme, takže nemá smysl startovat několik minut před odjezdem s cílem zahřát motor a vytopit interiér - to se nestane. Nejlepší je prostě nastartovat a jet.

Prvních pár minut je třeba jet citlivě, alespoň dokud se ukazatel teploty nedostane do rozsahu běžné teploty. Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.

Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak

Každý ti řekne něco jiného. Ale jeď hned s promrzlím motorem třeba do velkého stoupání. Určitě je lepší počkat 2-3 minuty a ten motor nedostane tolik na prdel. Myslíš, že když pojedeš hned po nastartování třeba v -10 do velkého a dlouhého kopce, že se ten motor dobře maže? Ale to je jen můj názor. Třeba špatný :)

Editováno: , autor: FackXxX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek to popisuje pěkně, ale stejně to zavání ekologickou propagandou s cílem donutit lidi co nejméně stát na volnoběhu. To, že volnoběh motoru neprospívá je pro mě novinka. Naopak se říkalo, že u TDi motorů je vysoké riziko v zimě za studena poškodit turbo. :feve:

Dále zatížit motor el. spotřebiči v autě je sice hezká rada, ale myslím že pokud nemáte nové auto, tak jste rádi, že jste v zimě nastartovali a nebudete zbytečně zatěžovat baterii, nehledě na to, že odpor alternátoru je stále stejný, i když je sebevíc zatížen. Jediné co motor zatíží je klima, ale tu asi v zimě pouští málokdo. :p Tak nevím nevím s tím článkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení tohoto tématu a ruzných doporučení jsem taky nasedl a jel bylo -16 v motorové části začlo něco vrzat no prostě zvuk tak akorát aby se něco rozlítlo. Taky že jo altík se rozsypal neříkám byl načatej to jo ale ta zima ho dorazila... proto takovou blbost už nikdy neudělám.

Jak tady bylo psáno 3-5min tomu rozhodně neuškodí. Moje první auto 1.3D F. Uno byl po G.O. motoru mechanik říkal "nech to klapat než pojedeš 10-15min" psal se rok 1995... A dnes je to jinak??? :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Martas79 - odpor alternátoru se mění s odběrem proudu!!!!! čím větší odběr, tím větší odpor na řemenici! Pokud by měl pořád stejný odpor bylo by to perpetum mobile!!! Pokud na výstupu chceš energii musíš ji na vstupu dodat + ještě uhradit ztráty dané mizernou účinností točivých strojů.... U slabších aut je to krasně poznat když běží na volnoběh a blikneš světelnou houkačkou - jdou všechna 4 vlákna H4 - dohromady 230W - houpnou ti otáčky dolů, než stačí řj zareagovat a zvednout je - tzn alternátor zabrzdí motor...

Jinak jakýmkoliv zahříváním na místě děláte pro svoje auto to nejhorší co vůbec můžete!!!!!! Studený motor má až o 70% větší opotřebení než teplý. Z toho jednoznačně vyplývá že je potřeba co nejrychleji dostat teplotu nahoru. Množství tepla vzniklého v motoru je dané množstvím spáleného paliva. Na volnoběh auto žere cca 1,2l za hodinu, kdežto za jízdy nějakých 5-10 litrů za hodinu. Která "kamna" budou produkovat víc tepla? :p

Výše uvedená citace z návodu Škoda (Romariooo) tvrdí přesně totéž...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem měl TDi a startoval jsem v mrazu,tak se hned po nastartování jet nedá,protože jsem myslel že mi motor vypadne a zem jak se chudák klepal..

spíš by bylo lepší tolik nehrotit detaily..

spousta lidí tady píše jak to ubližuje motoru že klafe na volnoběh a pak jdou a v lidlu si koupí vysoce kvalitní olej lol lol

nastartuju,nechám běžet pár minut,vrátím se do vytopenýho auta a jedu.. je klid - 1.8T a dělal jsem i u ropy

že píšete že se motor neohřívá,tak co se teda děje? klafe na volnběh a teplota všech kapiln pořád stejná? něke bylo podotčeno že se nedostane na provozní teplotu,což je nějakých 90C , ale jinak teplota stoupá,olej řídne a dostává svoje mazací schopnosti

a jak někdo psal,kdyby jste měli budík na tlak oleje,tak nidky nevypustít z pusy,že studený/zmrzlý auto na volnoběh má malý tlak oleje..

mám budík na tlak v nákla=dáku a kdybych vyrazil hned,tak bych se normálně bál že mi to vytlačí někde simerinky nebo to něco nevydrží co z toho v mrazu leze za čísla.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam zase zkusenosti s motorkama. u vzduchem chlazenych primo vyrobce durazne doporucuje nechat ohrat na miste behem na volnobeh, dokud teplota nevyleze alespon na 40C. U vodou chlazenych (starsich) se doporucuje totez.

U novych s katalyzatorem se (kvuli ekologii) doporucuje nastartovat a hned vyjet. :) Najednout zmena ??

Ono se totiz na volnobeh hrozne pomalu vyhriva katalyzator a ekoteroristi pak trpi.

U aut to bude uplne to stejny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím kdo a jak přišel na to, že se na volnoběh motor neohřívá. Než vyhrabu auto ze sněhu a oškrabu, tak už mi to začíná pěkně topit, náplně jsou alespoň trochu ohřáté a po chvíli jízdy už topí naplno. V práci auta taky napřed nastartujem (nové Octavie), jdem do kanceláře a po 20 min. už jsou pěkně vytopené. S nafťákem se opravdu ve velkých mrazech nedá hned jet. Ten zvuk fakt trhá uši. To zahřávání na volnoběh mi příšlo úplně logické. Jak říkám, "nastartuj a jeď " mě fakt hodně překvapilo. Ale ať každý dělá podle svého uvážení, a to co si myslí, že je správné. Ani já nic měnit nebudu a vždycky nechám tu svou Octavku pár minut v zimě ohřát. ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...