Přejít na obsah

Test: Fabia Combi 1.2 HTP vs. 1.4 16V


PMA

Doporučené příspěvky

Ve světě motorů 4/2009 teď vyšel zajímavý test mezi dvěma Fabiemi Combi s motorizací 1.2 HTP 51kW a 1.4 16V 63kW - pro ty co se rozhodují mezi těmito motory, určitě doporučuji - je tam pěkně napsaný srovnání dynamiky a spotřeby v jízdních režimech město, mimo město a dálnice.

Pro ty co číst nebudou tak napíšu alespoň naměřené průměrné spotřeby:

(auta byla shodně založená - 385kg - dva dospělí, dvě děti + bagáž a absolvovala stejné trasy ve stejný čas a využívalo se limitů 50/90/130)

1.2 1.4

město 8,9l 9,9l

mimo město 5,5l 6,1l

dálnice 9,4l 8,5l

Shrnutí dle SM je asi takový:

1.2 pro jízdu po městě a mimo město, spíše kratší trasy, jedna-dvě osoby, ne moc zatizene auto

1.4 pro dálnice, delší trasy, výlety, vícečlenná rodina, zatizene auto

Zajímavost - naměřené hodnoty na brzdě:

1.2: 59kW/5450ot./min., 113Nm/3880ot./min.

1.4: 68,5kW/5050ot./min., 130Nm/4820ot./min.

Editováno: , autor: PMA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý...hlavně mě zarazily ty výsledky měření, že by 51kw měla v reálu 59, to je na ten obsah a tři válce docela extrémní výchylka. To u té 1,4 z 63 na 68 vypadá tak nějak reálněj. K tomu shrnutí, to by vcelku sedělo, já jezdím sám nebo ve dvou či max třech a je poznat, jestli vezu např. dvě spolužačky, nebo dva pořádný dospělý chlapy lol Naštěství víc vozím ty holky :palec2: Jediný co mi tam tak trochu nesedí jsou ty krátký a dlouhý trasy, protože jestli jedu ve dvou 25km a nebo někam na dovču 150km, je to jedno, auto jede pořád stejně....dlouhý a krátký trasy podle mě spíš ovlivňuje výbava, jaký sedačky, klimoška, loketní opěrka...zkrátka to, co dělá řidiči pohodlí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj tak to na dálnici HTP určitě ne, samozřejmě, pokud bys jel jednou nebo dvakrát měsíčně jak já, to není problém, těch 140 jedeš pořád. Jde spíš o tu ekologii jak píšeš...minule jsem si vymazal PC když jsem projel komlem cedule Začátek dálnice a po jejím skončení jsem se podíval na výsledek. Při průměrné rychlosti cca 129km/h spotřeba 9,2. Takže na denní ježdění to fakt není, co bys ušetřil na pojistce, to bys nechal na benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak taky s tím článkem docela souhlasím. při jednom, dvouch lidech lidech je HTP docela živá, ale s kufrem plnejch cihel (cca 300 kusů) je to lenoch. moje první fabia I 47 kw dala na dálnici tachometrovejch 195 km/hod. ted mám druhou generaci HTP 51 kw a není problém jezdit do pěti litrů. jde o to, si předem ujasnit co a kam budu jezdit a podle toho koupit motor. po městě dvoulitr nepotřebuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj přesně a taky nesmíš u každýho semaforu ukazovat, že seš nejrychlejší lol Spotřeba ve městě, např. od Billy k Penny, pak na námko, do železářství a já nevím co všechno...tak do 6,5-7,5 litrů na 16tkách. Pod těch šest se už nedostanu, ale na 14tkách to šlo.

Ještě Edit: Zapoměl jsem napsat NiceOne:

Vím, že FI 47kw mají v reálu víc. Např. papírových 47 (real 52). Dám chip, a mám papírovejch 52, ale jakej je v tom případě reál? Protože, pokud je to jen o tom, že někomu dám peníze a on mi akorát využije kw, který jsem tam měl už předtím, jen to teď mám i na papíře, jakto, že to auto jede líp? Já na to má svoji teorii. Ale to sem nepatří,každej by chtěl víc výkonu, jen někdo má strach si tam zajet a ověřit si to, jestli to je pravda a někdo ne a riskne. Já to riskl a jsem spokojenej...protočel jsem si o tom víc než dost, abych nenaletěl a jsem moc skokojenej. A i kdybych měl FRS, tak si s ní na ten chip klidně zajedu :)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavost - naměřené hodnoty na brzdě:

1.2: 59kW/5450ot./min., 113Nm/3880ot./min.

1.4: 68,5kW/5050ot./min., 130Nm/4820ot./min.

To je docela zvláštní, skutečný výkon v kW je oproti technickým údajům škodovky sice vyšší o 16 respektive 9 procent,

točivý moment v Nm je ale nezvýšený.

Možná má na měření vliv typ a rozměr pneumatik a dalších x faktorů, ale údaje z brzdy jsou objektivní.

Škodovka tedy uvádí výkon motoru jako minimální možný s tolerancí nahoru. Což je jenom dobře.

Asi by se nikomu nelíbilo kdyby to bylo naopak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono papirovy podhodnoceni motoru muze jenom prospet. Zakaznik si rekne, ze je motor dobrej, v nekterych zemich zaplati mensi pojisteni a ve srovnani s konkurenci na tom bude lip. Myslim, ze Skoda neni jedina. Tem udajum verim, protoze srovnani Feldy 1.3/50kW a FIC 1.2/47kW jednoznacne vychazelo pro FIC, pritom auto bylo o vic jak 125kg tezsi.

Konecne nekdo verejne napsal, ze HTP ano do mesta a na cesty kolem neho. HTP ne na dlouhe cesty a do Ruma. Na dlouhych cestach HTP zacne kolem 80km chcipat a dal uz hlavne rve. Rum je tezsi o 100kg, ma vetsi odpor vzduchu. FIIC bych videl jako hranicni moznost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jak tady vidím 1,2 měla na brzdě pěkný výkon ;) Kdysi dávno jsem řešil s Jakrem chip 1,2-12V poslal mi grafy před chipem a po chipu. 47Kw1,2-12V měla na brzdě před 56Kw a po chipu skoro 59Kw točivý moment už si nepamatuju,jen jsem si tyhle dodnoty napsal na papír. když budete hledat třeba ty grafy najdete i zde na foru.Tak se mějte :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík Xtracku,před nějakým rokem jsem to tady právě taky viděl, ale už to né a né najít..z hlavy jsem si to taky nepamatovatl. Každopádně je to přesně to, co jsem si myslel a psal tady....že chipem se nevyužuje pouze výkon, kterej tam je už od výroby, i když je papírově menší, ale dojde prostě k nárůstu kw od nejnižších otáček až po ty nejvyšší a max hodnota je taky vyšší. Ale dost o chipu, nato tady máme jiný témata. Každopádně, to už vypadá na druhý měření, kde má 1,2 oproti údajům od výrobce o cca 8 kw větší výkon, je to dost, ale asi to teda bude pravda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cekal jsem kdy se ozvou panove s chipem od Cimbu, kterym Cimbu udava vykon, ktery ma auto uz z vyroby :)

ty to snad nikdy nepochopíš, že u Cimbu nejde o výkon ale o zlepšení průběhu momentu, pořád zabedněně píšeš totéž, aniž by jsi měl nějakou zkušenost :wallbash: ,

nicméně jak píše xtrack - po chipu tam bylo víc i kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SM sem si taky přečetl a podle mně tu 1,4 moc chválí.Nevím jak vy, ale já mám po městě menší spotřebu, mimo město větší a na dálnici zase menší jak v tym testu, protože 9,4 nemůže být spotřeba v rámci limitu rychlosti na našem uzemí na dálnici v normálním provozu. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci. Já mám 1.4 a jsem velice spokojenej. S tou leností v nízkých ot. je to pravda, ale jenom do kopce. Na rovině

není v nízkých ot. vůbec líná, alespoň mě se to tak jeví. Jednou jsem to docela využil. Když jsem vjížděl na kruháč a nějakej

mamlas ukazoval, že vyjíždí ven, ale místo toho pokračoval po kruháči. Já jsem tam vjel, tak jsem na to musel trochu šlápnout a vystřelila jak šíp, ani jsem to nečekal. Na ten kruháč jsem jel sice na dvojku, ale v hodně nízkejch ot. I na trojku

to pěkně zrychluje z nízkých ot. Na čtyřku už ne a na pětku už to musí být poměrně dost vytočené, aby to pěkně táhlo.

Nejlepší je to tak kolem 4000 ot., ale to už se dostávám nad 130 km/h. Docela pomůže, když jedu chvíli tak 150 a potom,

když zpomalím na 130, tak už jedu tak na půl plynu kopec nekopec. Momentálně mám 10000 km. Jak jste na tom vy? Jinak

s tou 1.2 jsem jel pouze na předváděčce, protože jsem se rozhodoval mezi ní a tou 1,4. Jel jsem s ní asi jenom 100 km/h,

protože to bylo kolem Plzně, ale podle mě je na tom do této rychlosti velmi dobře. Jelo se pěkně a spotřeba taky pěkná.

Bohužel vyšší rychlost u 1,2 nemůžu posoudit. Moc nedám na to, zda výrobce udává x kw a auto má ve skutečnosti y kw.

Hlavně dám na pocit při jízdě, ten je pro mě nejdůležitější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4ka potrebuje dobre zabehnúť aby to bol motor. lol Pokiaľ sa drží v otáčkach, kde ma najvyšší kruťak, tak hravo vie rozhýbať auto v pred a držať tempo i na tiahlych kopcoch. Komu nestačí HTP alebo 16V, tak nech si kúpi motorku. Fabie niesu autá, v ktorých sa dá jazdiť štýlom brzda-plyn. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...