PMA Vloženo 19. leden 2009 Sdílet Vloženo 19. leden 2009 (editace) Ve světě motorů 4/2009 teď vyšel zajímavý test mezi dvěma Fabiemi Combi s motorizací 1.2 HTP 51kW a 1.4 16V 63kW - pro ty co se rozhodují mezi těmito motory, určitě doporučuji - je tam pěkně napsaný srovnání dynamiky a spotřeby v jízdních režimech město, mimo město a dálnice. Pro ty co číst nebudou tak napíšu alespoň naměřené průměrné spotřeby: (auta byla shodně založená - 385kg - dva dospělí, dvě děti + bagáž a absolvovala stejné trasy ve stejný čas a využívalo se limitů 50/90/130) 1.2 1.4 město 8,9l 9,9l mimo město 5,5l 6,1l dálnice 9,4l 8,5l Shrnutí dle SM je asi takový: 1.2 pro jízdu po městě a mimo město, spíše kratší trasy, jedna-dvě osoby, ne moc zatizene auto 1.4 pro dálnice, delší trasy, výlety, vícečlenná rodina, zatizene auto Zajímavost - naměřené hodnoty na brzdě: 1.2: 59kW/5450ot./min., 113Nm/3880ot./min. 1.4: 68,5kW/5050ot./min., 130Nm/4820ot./min. Editováno: 20. leden 2009, autor: PMA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 AMEN. To odpovida memu dojmu z tech to aut, resp. motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUKY-007 Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 konecne objektivne povedana pravda ... presne takto to vnimam aj ja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 Zajímavý...hlavně mě zarazily ty výsledky měření, že by 51kw měla v reálu 59, to je na ten obsah a tři válce docela extrémní výchylka. To u té 1,4 z 63 na 68 vypadá tak nějak reálněj. K tomu shrnutí, to by vcelku sedělo, já jezdím sám nebo ve dvou či max třech a je poznat, jestli vezu např. dvě spolužačky, nebo dva pořádný dospělý chlapy Naštěství víc vozím ty holky Jediný co mi tam tak trochu nesedí jsou ty krátký a dlouhý trasy, protože jestli jedu ve dvou 25km a nebo někam na dovču 150km, je to jedno, auto jede pořád stejně....dlouhý a krátký trasy podle mě spíš ovlivňuje výbava, jaký sedačky, klimoška, loketní opěrka...zkrátka to, co dělá řidiči pohodlí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PMA Vloženo 20. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2009 (editace) . Editováno: 29. Květen 2014, autor: PMA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 jj tak to na dálnici HTP určitě ne, samozřejmě, pokud bys jel jednou nebo dvakrát měsíčně jak já, to není problém, těch 140 jedeš pořád. Jde spíš o tu ekologii jak píšeš...minule jsem si vymazal PC když jsem projel komlem cedule Začátek dálnice a po jejím skončení jsem se podíval na výsledek. Při průměrné rychlosti cca 129km/h spotřeba 9,2. Takže na denní ježdění to fakt není, co bys ušetřil na pojistce, to bys nechal na benzínu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 Teda ta dálniční spotřeba tedy nic moc, jaká se dá odhadovat spotřeba u krátké 51 kW, zatížená 1 člověkem a rychlost 110 - 120 km/h? Doufám, že pod 7 se člověk vejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubiik Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 (editace) já sem to četl taky: Editováno: 20. leden 2009, autor: Kubiik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buchty_s_makem Vloženo 20. leden 2009 Sdílet Vloženo 20. leden 2009 tak taky s tím článkem docela souhlasím. při jednom, dvouch lidech lidech je HTP docela živá, ale s kufrem plnejch cihel (cca 300 kusů) je to lenoch. moje první fabia I 47 kw dala na dálnici tachometrovejch 195 km/hod. ted mám druhou generaci HTP 51 kw a není problém jezdit do pěti litrů. jde o to, si předem ujasnit co a kam budu jezdit a podle toho koupit motor. po městě dvoulitr nepotřebuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Zajímavý...hlavně mě zarazily ty výsledky měření, že by 51kw měla v reálu 59, to je na ten obsah a tři válce docela extrémní výchylka. Cekal jsem kdy se ozvou panove s chipem od Cimbu, kterym Cimbu udava vykon, ktery ma auto uz z vyroby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Ten vykon nemusi byt nahoda, nebolo by to po prvy krat, co skodovka umyselne udava nizsie hodnoty ako v skutocnosti . Jeden pruser v nemecku uz maju za sebou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudolf1 Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 ... podle testu SM tak courání po městě za skoro 9l...s 3-hrnkem 1.2HTP, není podle mne taky žádný zázrak. Ještě že se mimo město dostane pod 6l. A dálnice 9.5l se dalo očekávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumirnavrat Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 no zalezi jak ucpane mesto to bylo:D. Treba po ostrave pokud nestojim na semaforech kolony, tak na prutazich spotreba cca 5.6-6.5. Super courani se vejde do 7-8 l. Po meste jsem tech 9 l. nikdy nemel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 (editace) jj přesně a taky nesmíš u každýho semaforu ukazovat, že seš nejrychlejší Spotřeba ve městě, např. od Billy k Penny, pak na námko, do železářství a já nevím co všechno...tak do 6,5-7,5 litrů na 16tkách. Pod těch šest se už nedostanu, ale na 14tkách to šlo. Ještě Edit: Zapoměl jsem napsat NiceOne: Vím, že FI 47kw mají v reálu víc. Např. papírových 47 (real 52). Dám chip, a mám papírovejch 52, ale jakej je v tom případě reál? Protože, pokud je to jen o tom, že někomu dám peníze a on mi akorát využije kw, který jsem tam měl už předtím, jen to teď mám i na papíře, jakto, že to auto jede líp? Já na to má svoji teorii. Ale to sem nepatří,každej by chtěl víc výkonu, jen někdo má strach si tam zajet a ověřit si to, jestli to je pravda a někdo ne a riskne. Já to riskl a jsem spokojenej...protočel jsem si o tom víc než dost, abych nenaletěl a jsem moc skokojenej. A i kdybych měl FRS, tak si s ní na ten chip klidně zajedu Editováno: 21. leden 2009, autor: Tangerín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emkon Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Zajímavost - naměřené hodnoty na brzdě:1.2: 59kW/5450ot./min., 113Nm/3880ot./min. 1.4: 68,5kW/5050ot./min., 130Nm/4820ot./min. To je docela zvláštní, skutečný výkon v kW je oproti technickým údajům škodovky sice vyšší o 16 respektive 9 procent, točivý moment v Nm je ale nezvýšený. Možná má na měření vliv typ a rozměr pneumatik a dalších x faktorů, ale údaje z brzdy jsou objektivní. Škodovka tedy uvádí výkon motoru jako minimální možný s tolerancí nahoru. Což je jenom dobře. Asi by se nikomu nelíbilo kdyby to bylo naopak... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Tak ono papirovy podhodnoceni motoru muze jenom prospet. Zakaznik si rekne, ze je motor dobrej, v nekterych zemich zaplati mensi pojisteni a ve srovnani s konkurenci na tom bude lip. Myslim, ze Skoda neni jedina. Tem udajum verim, protoze srovnani Feldy 1.3/50kW a FIC 1.2/47kW jednoznacne vychazelo pro FIC, pritom auto bylo o vic jak 125kg tezsi. Konecne nekdo verejne napsal, ze HTP ano do mesta a na cesty kolem neho. HTP ne na dlouhe cesty a do Ruma. Na dlouhych cestach HTP zacne kolem 80km chcipat a dal uz hlavne rve. Rum je tezsi o 100kg, ma vetsi odpor vzduchu. FIIC bych videl jako hranicni moznost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Prospieva to len zakaznikovi, ale v Nemecku to ohodnotili ako nekalu konkurenciu. Nemcur si sadol do fabie a do pola a fabia isla jak drak oproti polu. Len jaxi mala pod kapotou viac konikov, to ale nikto nevedel kym to nedali na brzdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Ahoj jak tady vidím 1,2 měla na brzdě pěkný výkon Kdysi dávno jsem řešil s Jakrem chip 1,2-12V poslal mi grafy před chipem a po chipu. 47Kw1,2-12V měla na brzdě před 56Kw a po chipu skoro 59Kw točivý moment už si nepamatuju,jen jsem si tyhle dodnoty napsal na papír. když budete hledat třeba ty grafy najdete i zde na foru.Tak se mějte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Dík Xtracku,před nějakým rokem jsem to tady právě taky viděl, ale už to né a né najít..z hlavy jsem si to taky nepamatovatl. Každopádně je to přesně to, co jsem si myslel a psal tady....že chipem se nevyužuje pouze výkon, kterej tam je už od výroby, i když je papírově menší, ale dojde prostě k nárůstu kw od nejnižších otáček až po ty nejvyšší a max hodnota je taky vyšší. Ale dost o chipu, nato tady máme jiný témata. Každopádně, to už vypadá na druhý měření, kde má 1,2 oproti údajům od výrobce o cca 8 kw větší výkon, je to dost, ale asi to teda bude pravda... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Cekal jsem kdy se ozvou panove s chipem od Cimbu, kterym Cimbu udava vykon, ktery ma auto uz z vyroby ty to snad nikdy nepochopíš, že u Cimbu nejde o výkon ale o zlepšení průběhu momentu, pořád zabedněně píšeš totéž, aniž by jsi měl nějakou zkušenost , nicméně jak píše xtrack - po chipu tam bylo víc i kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 SM sem si taky přečetl a podle mně tu 1,4 moc chválí.Nevím jak vy, ale já mám po městě menší spotřebu, mimo město větší a na dálnici zase menší jak v tym testu, protože 9,4 nemůže být spotřeba v rámci limitu rychlosti na našem uzemí na dálnici v normálním provozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Dal jsem si tu práci a našel jsem ty grafy, co tu dal kolega Jakr. Jak je vidět, nárůst kw a krouťáku není až tak podstatnej u chipu, jako jeho průběh, to je vidět asi nejvíc, že je plynulejší a né takový výkyvy. Tak se pokochejte a Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petřík junior Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 No my zvolili 1.4 deda je trosku dravec takze asi tak ... ale co si budemem namlouvat ono nejede ani ta 1.4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mambo Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 Ahoj kluci. Já mám 1.4 a jsem velice spokojenej. S tou leností v nízkých ot. je to pravda, ale jenom do kopce. Na rovině není v nízkých ot. vůbec líná, alespoň mě se to tak jeví. Jednou jsem to docela využil. Když jsem vjížděl na kruháč a nějakej mamlas ukazoval, že vyjíždí ven, ale místo toho pokračoval po kruháči. Já jsem tam vjel, tak jsem na to musel trochu šlápnout a vystřelila jak šíp, ani jsem to nečekal. Na ten kruháč jsem jel sice na dvojku, ale v hodně nízkejch ot. I na trojku to pěkně zrychluje z nízkých ot. Na čtyřku už ne a na pětku už to musí být poměrně dost vytočené, aby to pěkně táhlo. Nejlepší je to tak kolem 4000 ot., ale to už se dostávám nad 130 km/h. Docela pomůže, když jedu chvíli tak 150 a potom, když zpomalím na 130, tak už jedu tak na půl plynu kopec nekopec. Momentálně mám 10000 km. Jak jste na tom vy? Jinak s tou 1.2 jsem jel pouze na předváděčce, protože jsem se rozhodoval mezi ní a tou 1,4. Jel jsem s ní asi jenom 100 km/h, protože to bylo kolem Plzně, ale podle mě je na tom do této rychlosti velmi dobře. Jelo se pěkně a spotřeba taky pěkná. Bohužel vyšší rychlost u 1,2 nemůžu posoudit. Moc nedám na to, zda výrobce udává x kw a auto má ve skutečnosti y kw. Hlavně dám na pocit při jízdě, ten je pro mě nejdůležitější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 21. leden 2009 Sdílet Vloženo 21. leden 2009 1.4ka potrebuje dobre zabehnúť aby to bol motor. Pokiaľ sa drží v otáčkach, kde ma najvyšší kruťak, tak hravo vie rozhýbať auto v pred a držať tempo i na tiahlych kopcoch. Komu nestačí HTP alebo 16V, tak nech si kúpi motorku. Fabie niesu autá, v ktorých sa dá jazdiť štýlom brzda-plyn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.