Publikováno Leden 22, 200916 r Zdravim, neviem si rady. pred mesiacom aj nejake drobne bolo auto v oprave, vymena tesnenia pod hlavou (prasknute mojou vinou) a od tej nehody mam nasledovny problem. nastartujem auto, a obcas, nie vzdy, zvysi otacky, niekedy malicko niekedy viac. ale je tu aj druhy problem. ked uz vystartujem, pridem niekam na krizovatku a ja vyhodim rychlost tak sa obcas stane ze tie otacky zacnu stupat, a dost vysoko, odhadujem ze keby som to nechal tak aj do maxima. jedine riesenie doteraz, ze som vypol a znova nastartoval. viete poradit kde je chyba? vopred dakujem
Leden 22, 200916 r Autor aku ma klapku neviem, vobec sa nevyznam. motor, vsetko co viem ze je 1.3 50kW
Leden 22, 200916 r Autor Rozuměl jsi co jsem psal já?? Klikl jsi na ten odkaz? ano klikol, v tom sa kafrat nechcem. po prve neviem ako by som to spravil, po druhe ked sa to pokazi som v pazi a po dalsie, neviem ako vycistit klapku, a klapiek je niekolko pokial som spravne pochopil z toho co som hladal. a na jedno mozne riesenie som prisiel. v karburatore co je kladka, ked je vydrete a je tam vola, tak potom to meni otacky pri volnobehu, to by teoreticky mohol byt ten problem citujem: Mal ju doposial kazdy karburator a ani do buducnosti to asi nebude inak, je pre spravnu karburaciu nenahraditelna. Davkuje totiz atmosfericky vzduch do zmesi tak, aby bol zaruceny spravny pomer benzin-vzduch. Ide o otocnu "klapku". "Klapka" sa otaca okolo capov olozenych v telese klapky. Tu je prvy problem u dlho pouzivanych karburatorov ale aj klapiek. V ulozeniach capov casom vznikne vola a "klapka" prestane mat jedinu (pre spravnu karburaciu definovanu) plohu. Nahodne sa zacne menit karburacny pomer. Typicky prejav vtedy je, ze po kazdom dotyku plynoveho pedalu ostanu ine volnobezne otacky! U klasickych karburatorov bolo riesenie jednoduche, prevrtali sme a vyvlozkovali ulozenie capov "klapky".U klapky je problem koli pristupu. Navyse, ak sa neodatrani radialna vola na ulozeni "klapky" opotrebuje sa jej kruhova cast otieranim sa o valcove hrdlo a mame vole dve. Radialnu aj axialnu, pricom presna karburacia odide definitivne. Treba povedat, ze u klapiek vola v ulozeniach "klapky" , ako aj opotrebenie kruhovej casti "klapky" su maskovane silnou trojitou vinutou vratnou pruzinou, ktora je umiestnena v osi "klapky", pricom je aj v kludovej (zavretej) polohe "klapky" silne justovana. Ten, kto desatrocnu klapku vymeni za novu: 1. vyznamne predlzi strednu dobu medzi poruchami 2. dosiahne nizsiu spotrebu na 100km 3. obnovi isty druh komfortu ktory predstavuje plynulejsi a pokojnejsi chod motora Upraveno Leden 22, 200916 r od andy2
Leden 22, 200916 r Lenže ty nemáš karbec. To bude určite MPi čo máš a určite by ti pomohlo to nastavenie klapky. Podľa všetkého ti ju vymontovali keď dávali dole hlavu. S týmto programom stačí len nastaviť hodnoty a je hotovo.
Leden 23, 200916 r Autor nj lenze ako tak pozeram sam to urcite nespravim, nemam kabel, a kupovat ho nebudem. este uvidim co sa porobi, ked tak pojdem do servisu nech to tam nastavia
Leden 23, 200916 r Kromě samotné klapky to může dělat i podfouknuté těsnění pod ní - jestli to rozebírali, tak je to i dost pravděpodobné.
Leden 23, 200916 r z ceho soudite ze ma MPI ?? 50 kW se delaly i BMM = jednobod a tam ten program asi nepomuze.... to prisavani vzduchu je pravdepodobne. Upraveno Leden 23, 200916 r od honzik
Leden 23, 200916 r Autor no co som sa pytal tak karburator mam, to len tak naokraj mozno pomoze pri rozpoznani typu
Leden 23, 200916 r no tak to bude zádrhel v karburátoru, jeho ovládání, případně těsněním pod ním :-)
Leden 23, 200916 r Autor nasiel som v papieroch typ /verzia/varian : EFF653 a dogooglil som sa ku ŠKODA FELICIA COMBI LXI EFF653, 50 kW, 1.3
Leden 24, 200916 r myslim ze mas jednobodovy vstrik tzv BMM = monotronic,ten "karburator " je vstrikovaci teleso. EFF653 je spis typ auta nez motoru = asi kombi. kazdopadne tesnost sani je dulezita pro jakykoli system rizeni motoru a bordel v sani je taky k nicemu. dej fotku motoru a bude to jasne,osobne jsem karburator ve felde nevidel,ale je mozne ze pro jine zeme se delal.
Leden 25, 200916 r dle mě,je to na tuty co jsem psal,je potřeba smazat adaptační hodnoty. V auztorizovaným servise to nedokážou,to Ti nadělí tak max novou řj motoru
Leden 26, 200916 r zkus vyndat škrtící klapku, zkontoruj těsnění pod ní aby bylo pořádně přilehlé a pak jí znovu namontuj. Mě něco podobného dělala Fabie, když jsem neměl těsnění v drážce a přisávala vzduch za klapkou
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.