Přejít na obsah

1,9 TDI PD 74kW


Host Hymbajs

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl bych se zeptat, pořídil jsem si škodu fabia combi 1,9TDi PD 74kW, ale podle mě to žere ne diesla moc nafty. Ve městě kolem 9l (auto vůbec nehoním, spíš naopak) a mimo obec se málokdy dostanu pod 6l. Při otáčkách kolem 2000 mi auto žere 12-16l. Netušíte kde by mohla být chyba? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, chtěl bych se zeptat, pořídil jsem si škodu fabia combi 1,9TDi PD 74kW, ale podle mě to žere ne diesla moc nafty. Ve městě kolem 9l (auto vůbec nehoním, spíš naopak) a mimo obec se málokdy dostanu pod 6l. Při otáčkách kolem 2000 mi auto žere 12-16l. Netušíte kde by mohla být chyba? Díky moc

Čau to rozhodně není normální - já is Chipem město do 7mi a mimo město teďd v zimě kolem 5,5l......a jak ti to jede? Já bych řekl že váha vzduchu bude ta tam, určo se ti tu někdo ozve a poradí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to máme podobný problém, snažím se jezdit s lehkou nohou, ale čím více se snažím šetřit phm, tím více mi to žere...ve městě se pod 8 nedostanu a mimo město málokdy pod 5.5 nebo aspoň teď v zimě...taky pociťuji, že náběh turba není v pořádku. Příbližně do dvou tis. otáček se mu moc nechce a pak najednou silný zátah turba...jako když tam je mezera v akceleraci...a celkem hodně mi motor ve vyšších otáčkách řve, mám taky 1.9 TDI PD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik máš najeto? Co servis? Co VAG? Ono že při 2000 otáček to žeře tolik a tolik... mně to při 2000 žere i 30 litrů. :) Hlavně se nesnaž jezdit moc úsporně, protože při nízkých otáčkách si se spotřebou moc nepomůžeš, spíš naopak. Chce to najít ideální otáčky motoru a ty držet. A taky nevěřit jen PP, ale spotřebu vypočítat z tankování...

Jinak by to mohla být ta váha, případně jestli zlobí teploměr tak čidlo teploty chladící kapaliny...

Já jezdím vpodstatě jen ve městě a mám asi 5,4 litru průměr, časem jsem se naučil, že nemá cenu se snažit jet na spotřebu, tyhle motory žerou málo i když se jezdí normálně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tdi PD je ten kopanec ve 2000 ot. normální - turbo se totiž právě kolem 1800 - 1900 ot. sepíná ;) Jináč jezdit úsporně a podtáčet motor je rozdíl - úsporně neznamená frkat pětku v 5Oce a nechat chudáka funět. Proto tam to turbo je aby se využívalo a logicky když to člověk přehání a za každou cenu se snaží řadit v nízkých otáčkách, tak potom světe div se auto zlenivý - pak si někdo koupí po takhle šikovným čovíčkovi auto a ejhle, párkrát si vychutná zrychlení a turbo je a tam :kuk: Skrátka se člověk nesmí bát tdičko vytočit....neříkám honit ho do červenejch, ono má taky nej krouťák kolem 3200-3500 ot/min, ale když se tak stane, nemusí se bát že by se mu rozpadlo podd rukama - stačí nechat turbo dochladit, když ke konci jízdy pojede langsam, nebo nechá auto před zhasnutím cca minutku ve volnoběhu. PS: To šutr - PDčko je ve vyšších otáčkách celkem hlasitej traktor a ta prodleva je způsobená nástupem turba....jen ta spotřeba se mi nezdá :feve: Denně jezdím popojížďku do práce 15km sem 15tam a to vždy se studeným motorem a po okrskách - spotřeba dle PC cca 5,6 - 5,8....město do 7mičky a dálky jsem zvádal kolem 4,8l a to se vážně vůbec neploužim ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to máme podobný problém, snažím se jezdit s lehkou nohou, ale čím více se snažím šetřit phm, tím více mi to žere...ve městě se pod 8 nedostanu a mimo město málokdy pod 5.5 nebo aspoň teď v zimě...taky pociťuji, že náběh turba není v pořádku. Příbližně do dvou tis. otáček se mu moc nechce a pak najednou silný zátah turba...jako když tam je mezera v akceleraci...a celkem hodně mi motor ve vyšších otáčkách řve, mám taky 1.9 TDI PD

Koukni se ještě jestli se zahřívá motor. Může to být i termostatem, motor se neohřeje na provozní teplotu.Skontroluj tepelné čidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tdi PD je ten kopanec ve 2000 ot. normální - turbo se totiž právě kolem 1800 - 1900 ot. sepíná ;)

To bych neřekl...mám tenhle motor v oktě, myslím že jsou stejné ATD. Slyším turbo už někde okolo 1500otáček, je fakt že kolem těch 1900 je trochu díra a pak přidá, to ale jen při razantnějším sešlápnutí plynu... přo postupném přidávaní pěkně přidává, a ve vys. otáčkách je holt trochu hlučnější no... tak přidám rádio ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych neřekl...mám tenhle motor v oktě, myslím že jsou stejné ATD. Slyším turbo už někde okolo 1500otáček, je fakt že kolem těch 1900 je trochu díra a pak přidá, to ale jen při razantnějším sešlápnutí plynu... přo postupném přidávaní pěkně přidává, a ve vys. otáčkách je holt trochu hlučnější no... tak přidám rádio ;)

Turbo jde slyšet i níže, ale spíš jen tak "dřímá"...skutečně zabírá až kolem těch 1800 - 1900 ot., ti co jsou zviklý z francouzů, nebo jap. nafťáků který bývaj většinou kultivovanější to někdy taky dost "proklínaj". Ty PD maj prostě do cca 1800 ot mrtvej bot a pak je to teprve ten správnej "hukot" ;) Ono to samozřejmě pěkně přidává, ale ta křivka prostě není tak lineární...jukni třebas na tenhle článek http://www.autorevue.cz/default.aspx?secti...p;chapter=19783 nebo http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Skod...50/default.aspx ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak včera jsem jel Liberec Chomutov s naloženým autem až po střechu a spotřeba bez klimošky byla 6,1l. No uvidíme, až pojedu znova dálku, kolik to zbumbá, ale i tak se mi to zdá pořád moc. Jo a váha vzduchu to není protože motor šlape v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak včera jsem jel Liberec Chomutov s naloženým autem až po střechu a spotřeba bez klimošky byla 6,1l. No uvidíme, až pojedu znova dálku, kolik to zbumbá, ale i tak se mi to zdá pořád moc. Jo a váha vzduchu to není protože motor šlape v pohodě.

Já jezdil dálku, sám plus plnej kufr, klima na plno = v létě se spotebou vždy do 5ti litrů....silnice 100, dálnice 140km/h. Neber to zle, ale umíš s dieslem jezdit?...ono kolikrát když člověk přeleze z béňa je zviklej to honit než se naučí má drobet vyšší spotřebu ;) PS: těch 6,1 l teď v zimě a jestli jsi měl vážně naložený auto není zas tak přehnaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to máme podobný problém, snažím se jezdit s lehkou nohou, ale čím více se snažím šetřit phm, tím více mi to žere...ve městě se pod 8 nedostanu a mimo město málokdy pod 5.5 nebo aspoň teď v zimě...taky pociťuji, že náběh turba není v pořádku. Příbližně do dvou tis. otáček se mu moc nechce a pak najednou silný zátah turba...jako když tam je mezera v akceleraci...a celkem hodně mi motor ve vyšších otáčkách řve, mám taky 1.9 TDI PD

Typuju váhu vzduchu. Stejný problém jsem řešil známému na oplu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha vzduchu že by to byla?Já nevím, ale s mírného táhlejšího kopečka jsem z autíkem vytáhl 217 km/h (podle tachometru), kdyby ta váha byla kaput, tak si myslím že bych měl problém rozjet se na 190 třeba...četl jsem to tady v nějaké diskusi. No uvidime, teď budu dělat rozvody, pak ještě musím vyměnit spojku a třeba to bude ok. Ono taky hodně hraje to, že je zima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdil dálku, sám plus plnej kufr, klima na plno = v létě se spotebou vždy do 5ti litrů....silnice 100, dálnice 140km/h. Neber to zle, ale umíš s dieslem jezdit?...ono kolikrát když člověk přeleze z béňa je zviklej to honit než se naučí má drobet vyšší spotřebu ;) PS: těch 6,1 l teď v zimě a jestli jsi měl vážně naložený auto není zas tak přehnaný.

140 kmh do 5 l... Ach jo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Váha vzduchu že by to byla?Já nevím, ale s mírného táhlejšího kopečka jsem z autíkem vytáhl 217 km/h (podle tachometru), kdyby ta váha byla kaput, tak si myslím že bych měl problém rozjet se na 190 třeba...četl jsem to tady v nějaké diskusi. No uvidime, teď budu dělat rozvody, pak ještě musím vyměnit spojku a třeba to bude ok. Ono taky hodně hraje to, že je zima.

Me kdyz umirala vaha tak asi takto: auto po nastartovani bylo uplne mrtve. Zadna akcelerace. Po vytoceni cca do 3000 byl citit zatah turba. Pak auto jelo o neco lip, ale porad to nebylo ono. Bylo citelne slabsi, ale na dalnici se po rovince dalo rozjet normalne, akorat se clovek nacekal ;). A pri kazdem novem startovani mrtve auto...po prvnim vytoceni do vyssich otacek-lepsi az do dalsiho startovani. Zkusil jsem odpojit vahu a najednou mrtve starty odpadly. Zatah turba citi nebyl v zadnych otackach, ale auto tahla a jelo lepe. Jinak spotreba cca o litr vyssi at jsem se snazil nebo ne. Takze jsem objednal vahu (samozrejme ze to nebyl Bosch, protoze jsou to zbytecne vyhozene penize za znacku) a vymenil. Auto ozilo :).

No a jeste me v Tvem pripade napada lambda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jakou jsi kupoval Váhu vzduchu? Pošli odkaz nebo jakou bys doporučil?Našel jsem třeba i za 1200,- Kč, ale nevím co kvalita, aby auto neožilo na chvilku ;) Jinak za necelých 14 dní jsem objednaný na spojku a rozvody, tak třeba to bude mít taky nějaky vliv na jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jakou jsi kupoval Váhu vzduchu? Pošli odkaz nebo jakou bys doporučil?Našel jsem třeba i za 1200,- Kč, ale nevím co kvalita, aby auto neožilo na chvilku ;) Jinak za necelých 14 dní jsem objednaný na spojku a rozvody, tak třeba to bude mít taky nějaky vliv na jízdu.

Kup si Boschku...je to trošku OT ale mrkni zde ;)http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...p;#entry1050683

-myslím že "vyhodit" nějakých 250,- navíc tě neporazí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlhodoba spotreba pocas 3/4 roka a 40t km 4,7l. Priatelka s nim jazdi denne 100km. ja ked jazdim dialnicu sviznejsie tak 5,5 podla PP ale v skutocnosti je to menej. Spotrebu si merias alebo len sa spoliehas na PP. Moze byt ze zle meria da sa korigovat.

Editováno: , autor: makov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mě odešla váha auto bylo totálně mrtvý..přirovnal bych to k SDI :) na dálnici sem s problémy udržoval 140Km/h vubec se tomu nechtělo... :feve:

Rozhodně dej Bosch váhu!!

to ja nemám problém vytáhnout 0-100 třeba za 10s, takže jízda asi bude v pořádku,ale ta spotřeba a ten tah turba až od cca 2000ot., dneska jsem koukal a dlouhodobá spotřeba cca 3500km za 6.8l...přijde mi to hodně na to, že auto vcelku šetřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0-100 za 10s ? no no no jak todle zkousis to urcite asi jako klidas nejezdis :)jinak neni jizda jako jizda to c je pro jednoh dynamicka jizda pro druheho bude nuda a tak podobne .) mozna ze to chce jen jizdu zeektivnit dojizdet s kvaltem do krizovatek, a vice s rozvahou, mozna mas blbe nahustene gumy, mozna mas zbytecne moc veci pustenych, vykonou audiosoustavu, netahas sebou zahradku, nemas v aute zbytecne moc bordelu ktere vozit nemusis, pouzivas dobrou naftu, mas vymeneny filty vsecky ktery maji byt, nemas uz moc najeto a nechtelo by to vycistit turbo, jako moznosti jsou fakt tuny.

vaha jak rika najmis auto sotva jede :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No auto šetřim i nešetřim, to záleží na náladě, ale každopádně to netahám do červenýho a už vůbec ne za studena :smich: to bych nehledal problem ve spotrebe, ale nepojídném motoru lol Nevím přesně jaký jsou intervaly výměn, ale spoléhám na palubní PC až mi ukáže ten klíček a pak letím do servisu, oleje a filtry byly měněný naposledy cca před 11000 km, takže pokud se to má měnit po 10 tis. tak jsem to prošvihl...stejně jsem se rozhodl do nákladné údržby teď o víkendu takže budou komplet rozvody, spojka, brzdy, filtry, oleje, tak pak napíšu zda je vše v normálu už :palec2: Jo a stím vyčištěním turba, to se dělá jak, případně kolik to stojí? Jo a jinak řeším další problém (asi dirka ve výfuku nebo něco co rezonuje, tekže to může na spotřebu mít taky velký vliv, zrovna jsem tu zadal na to téma)

Editováno: , autor: šutr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni vaha jako vaha...teda myslim podle cisla specifikace, ale nereknu ti ted presne co mam za znacku. Objednaval mi ji znamej, kterej je dava do aut bezne a bez problemu, ale mrknu se zitra. Jinak bosch neznamena, ze je to lepsi. Pokud to budes mit ve stejne cene, tak klidne bosch, ale jinak se plati za znacku. Vaha stejne specifikace od bosch by me vysla na 6400,-. Ekvivalent stejny typ na 1190,-. Ale jinak je to uplne sumak, stejny veci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...