Přejít na obsah

Pískání/houkání TURBA 2.0 TDI PD 103 kW


DJ_Dee

Doporučené příspěvky

Zdravim,

ked som kupil OII 1.9TDI PD pred dvoma mesiacmi, nabehanych cca 120k, prve co som sa za volantom obzeral, ci nejde za mnou sanitka. Robi to len v nizsich otackach a po cca 5000 km je to stale rovnake. Zatah turba stale velmi dobry, ajked nemam sancu porovnat s inym. Ked je motor studeny, tak si strazim otacky motora, takisto poslusne cakam minutku-dve na volnobehu, kym to schladne. Niekedy celkom otravne, ale robim co si auto vyzaduje. Takze co este treba robit, aby turbo vydrzalo ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove,nechci vam brat iluze,ale turbo ma jenom funet, piskat v zadnym pripade... Takze pokud hned po staru nedavate turbu sanci se poradne promazat a zahrat na provozni teplotu,tak piskani je znameni,ze muzete zacit sertrit.

podle tvých několika málo příspěvků usuzuju, že bys mohl dělat v nějakým servisu nebo tak něco. Jestli to tak je, tak bys moh taky vědět, že turba u OII hvízdaj více, či méně skoro všechny. Tak tady těm vystrašeným chudákům prosim tebe neblbni hlavu. Já mám např. turbo měněný cca v 60 t. protože řvalo a to nový začalo kvílet snad po 200 km a dělá to po 90 t. dodnes.

P.S. to je odpověď i pro ty, kteří mají obavy z houkajícího turba. Pokud už jste mimo záruku, tak to prostě neřešte, nemyslete na to a jezděte. Věřím tomu, že i to moje první turbo by šlapalo dodnes, ale holt to bylo v záruce, tak proč bych ho měl poslouchat. A je taky fakt, že dělalo kravál poměrně dost.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprostý souhlas z JirkaK...

K tomu houkání: Vlastně do té doby než to ted začalo dělat bráchovi na jeho OII 1.9TDI-PD 77kw(2006),tak jsem ten zvuk vůbec neznal protože ani jedna z mých minul.i současných OII 1.9TDI mi to nikdy nedělala....jestli to řešit nebo ne je taky těžký....pár kluků co měli nebo ještě maj tento problém na Passatech či OII řiká každej něco jiného...jeden řikal že už mu to houká snad 80.000km a bez problémů...druhej že 1.000km po tom co mu to začlo houkat mu turbo úplně odešlo (utržené lopatky,z výfuku halda bílého dýmu že na dálnici způsobil mlhu na desítky metrů)....těžky prostě říct jestli to řešit nebo ne.Každopádně já osobně bych to asi hned řešil výměnou.....Nemůžu si dovolit aby mi auto pak zůstalo někde v Německu na dálnici trčet z rozsek.turbem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda abych u auta za takové peníze poslouchal, jak mi píská turbo, tak to rozhodně nikoliv. Až mi reklamních materiálech a v kupní smlouvě na to auto psát, že u něj píská turbo a je to normální, tak ok, jsem blbec, že jsem to podepsal a koupil. Ale do té doby to prostě houkat nemůže. A pokud ano a auto je v záruce, tak to přece musí vyměnit... Na jiné řešení bych nehodlal slyšet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Zrovna dnes jsem to bráchovi na dálku zařizoval....nechá ho radši vyměnit.....On je ted na 2-3.týdny na služebce,tak mi auto zaparkoval do garáže a v pátek až se vrátim z cesty,tak ho hned vezu na výměnu turba......Už jsem vyslal kluky co pro mě jezděj,tak dnes vše nakoupily....nový turbo,všechny těsnění,olej.trubku co k němu vede...prostě vše k tomu potřebné. .....Ještě mu v sobotu hned po výměně turba vyměnim vzduch.filtr a udělám to viz.návod CIMBU.....už o víkendu jsem mu na to koukal a fakt ta boční stěna té krabice na vzduch.filtr je vyboulená,takže to asi fakt přisálo nějakej bordel a tím se to poškodilo.....

Přesně stejný problém, naštěstí uhraný na záruku za 5 min. 12' lol Řešíl jsem to v Brně AUTONOVA, mám známého, ale tyhle reklam. stejně posuzují v továrně...??? Mám 4*4 tak prý pro ně v celku fuška lol museli demontovat prý i kardan a neměli snad i na to manuály... asi se vyškolili... ORIGO SERVIS...?

V sání našli samej karbon!

Někde jsem čet že to způsobuje špatný dolíhání příruby u vzduch. filtru...

Jinak s vychlazením a zahřátím turba nemám problém, dávám si na to majzla.

Jinak zvukově se to projevovalo jak sanitka, na vagu žádný problém a závada žádná!

Jinak po CHIPU.

Myslel jsem že to může způsobit DPF + CHIP....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se bavil z chlapíkem co má Passata 1.9TDI-PD 77kw a už před časem jsme se bavily o tom že mu turbo dělá tyto známé pazvuky....Nechal ho nakonec vyměnit,utěsnily mu ten filtr box+výměna vzduch.filtru.....No ani ne po 1000km mu to začalo dělat znova,sice daleko míň,ale prostě to tam slyšel....nechal to být a teď má 12.000km od té výměny turba a řve mu prý stejně jako před tou výměnou ;) .....začínám mít podezření že ty filtr-boxy s tím nebudou mít zas až tolik společného,ale bude to turbem jako takovým které nebude asi z příliš kvalit.materiálu. ;) ....Tohle už je totiž třetí případ kterému to po výměně turba a následném přetěsnění filtr.boxu začalo dělat znova.

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja sa pripojím tiež. A aj mne menili turbo na OII 2.0 TDI a mám teraz uplne nové a tak isto mi húka ako to staré. Tak to vobec neriešim aj ked mi to leze trocha na nervy to pískanie. Človek si musí na to proste zvyknút. A mechanik mi povedal, že to turbo proste trocha pískat má. Jeden povie tak a druhý zas tak. A v skodovke ti radšej nepovedia nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Bude to spatny az to bude znit jako kdyby za tebou jela sanitka...pak je to na vymenu. Ale jinak mne taky piska...stazuje si na to hodne lidi....

Treba u Golfu 2.0 TDI neni slyset vubec nic!!

zdravim, bohužel mně se to stalo taky, totálka turba (OII 2005 naj.115tis km), když mi to vyměnili za (turbo od Garretu) a komplet vyčistili, tak mě to píská pořád a né-li ještě více...neví si s tím rady, prý se to stává..., ted to tam mam znovu a zkusí to reklamovat za jiné od Bosch....tak jsem na to zvědavý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včera když jsem byl na firmě kousek za Prahou se kterou spolupracuju,tak když jsem si šel ven pro něco do auta,tak tam akorát přijel z nějakou zásilkou Brněnský taxikář z OII....už když tam přijel a popojížděl tam než zaparkoval vedle mě,tak jsem slyšel jak mu houká taky turbo jak záchranka.....chlapík po té co odnesl nějaké věci dovnitř se vrátil k autu a dal se semnou do řeči...nejdřív chtěl poradit jak se dostane na jednu adresu v Praze a pak už jsme se dalších cca 30min.bavily jen o Škodovkách....Tak ta jeho OII byla z konce roku 2005,1.9TDI-PD 77kw..najeto 334.000km...Mimochodem na taxikářský auto,to bylo velmi opečovávaný auto..fakt bylo vidět že se o to pán stará jak může....K tomu houkajícímu turbu řekl že už mu to dělá od zhruba 130-140.000km...takže už mu řve nějakých 200.000km a pořád maká jak má......Řikal že když mu to tehdy začlo,tak byl taky vyplašenej a chtěl ho hned měnit,ale že mu pak nějakej jeho mechanik řekl že to je častej jev a at to zatim nechá...no nechal to a dalších 200.000km s tim natočil....řikal ještě že dost jeho kolegů má OII,Passaty jak z 1.9TDI,tak i z 2.0TDI a turba už jim taky řvou..někomu víc někomu míň,ale slyšet už ho maj všichni.....Paradox prý tam byl taky jeden jeho kolega který má Passata 1.9TDI-PD 77kw z 2007..turbo mu neřvalo a v necel.70.000km když jel na slovensko mu kleklo na dálnici....takže jak je vidět..neznamená že když začne řvát že je to jeho konec...opak může být pravdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Moje OII 2.0 TDI zacala vic houkat po upravu u Cimbu (zvyseno na 135 kW).

Vic houka, ale jine jevy jsem nezaznamenal...zadne skubani, koureni z laufu atd. Zatim proste drzi.

Od upravy najeto cca. 52 tis. km a v pohode.

Na houkani jsem si uz zvykl, ale ty co vezu poprve vzdycky panikari, ze jede sanitka lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Včera když jsem byl na firmě kousek za Prahou se kterou spolupracuju,tak když jsem si šel ven pro něco do auta,tak tam akorát přijel z nějakou zásilkou Brněnský taxikář z OII....už když tam přijel a popojížděl tam než zaparkoval vedle mě,tak jsem slyšel jak mu houká taky turbo jak záchranka.....chlapík po té co odnesl nějaké věci dovnitř se vrátil k autu a dal se semnou do řeči...nejdřív chtěl poradit jak se dostane na jednu adresu v Praze a pak už jsme se dalších cca 30min.bavily jen o Škodovkách....Tak ta jeho OII byla z konce roku 2005,1.9TDI-PD 77kw..najeto 334.000km...Mimochodem na taxikářský auto,to bylo velmi opečovávaný auto..fakt bylo vidět že se o to pán stará jak může....K tomu houkajícímu turbu řekl že už mu to dělá od zhruba 130-140.000km...takže už mu řve nějakých 200.000km a pořád maká jak má......Řikal že když mu to tehdy začlo,tak byl taky vyplašenej a chtěl ho hned měnit,ale že mu pak nějakej jeho mechanik řekl že to je častej jev a at to zatim nechá...no nechal to a dalších 200.000km s tim natočil....řikal ještě že dost jeho kolegů má OII,Passaty jak z 1.9TDI,tak i z 2.0TDI a turba už jim taky řvou..někomu víc někomu míň,ale slyšet už ho maj všichni.....Paradox prý tam byl taky jeden jeho kolega který má Passata 1.9TDI-PD 77kw z 2007..turbo mu neřvalo a v necel.70.000km když jel na slovensko mu kleklo na dálnici....takže jak je vidět..neznamená že když začne řvát že je to jeho konec...opak může být pravdou.

Přesně tak, mě houká sanitka kdyz sem kupoval jetou OII 2005 od 120tis, mozna to houkalo prvnimu majiteli od zacatku, mam 200tis houka furt, tak se jen modlim at se to nepodela, vic se delat neda, treba to vydrzi dalsich 200tis, lepsi to nehrotit vymenou, kera by to ani nemusela řešit. A už to neřešte :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...
Ted si na toto pískání začal stěžovat brácha u jeho OII 1.9TDI....a fakt to zní jak nějaká sanitka apod......mě to do ted nedělala ještě žádná OII,tak jsem tak nějak pořád něvěděl,ale co mě s tim o víkendu brácha svezl,tak už vim o co jde.......

Jemu to dělá jen v rozmezí 1500-2000ot./min. ....a když to prošlápne a hned pustí,tak jak to padá do volnoběhu tak to zahouká taky......jinak pak už při běžné jízdě už neni slyšet vůbec nic.....Tak ten ted neví jestli má turbo vyměnit a nebo se na to vykašlat a jezdit s tim dál.....Je mu ten zvuk nějak nevadí,ale nechce aby se mu turbo rozsypalo někde na cestě.......

jak píšeš ty, jí má OII 103 Kw a vůbec žádný pískání nemám. Myslím, si, že to není až tak normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

kluci pomozte.pracuju jako mechanik ve značkovym.před měsícem přijel zákazník s octavií 2 scout motor 2.0 tdi 103kw BMM s filtrem pevných částic 90 000km.při největším tlaku turba(2500-3500ot.) silně hvízdalo turbo.auto 14 dní před koncem záruky.výměna turba proběhla v záruce a vše bylo o.k.na původnim turbu nebyly žádné známky poškození(nedměrná vůle,vylomená lopatka,vas kontrola o.k.,motor není čipnutý prostě nic).po měsíci se zákazník vrátil se stejným problémem opět silné pískání turba při akceleraci jak u studeného motoru tak u zahřátého.po důkladné kontrole celého systému plnění jsem usoudili že zvuk pochází opět z turba.jelikož je turbo v záruce poslali jsem ho na repasi do smluvního servisu škodovky na turba.po kontrole specialistů na turba říkal pán že vyloženě nic nezjistil že je v pořádku pouze vyměnil ložiska a jestli nadměrně hvízdá že on nepozná.dnes jsem turbo namontoval a problém je trochu jiný za studena je vše o.k. ale jak se motor zahřeje tak opět v 2500-3500ot. turbo začne vydávat nadměrné hluky.už to ale není vysoké pískání jako původně ale už je to hlubší ton a je to dost nepříjemné.nesetkal jste se někdo se stejným nebo podobným problémem?jinak na tomto typu je hrozná práce.kvůli demontáži turba se musí demonovat ůhlová převodovka(4krát4,kardan,filtr pevných částic prostě hrozná práce.díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hvízdání může být nějaká prasklinka,netěsnost na výfukových svodech,pak to dělá hvízdot ve vyšších otáčkách taky,protože vzroste tlak ve výfukovým potrubí mezi turbem a výfukem z hlavy. Pak je ještě možnost netěsnosti na výstupu z turba,nějaká netěsnost hadice,ale to až v krajním případě. Jestli nebyl oškrtanej obal a vrtulka turba,tak turbo jako takový to určitě nebylo a výměna ložiska byla zbytečná,protože to nikdy pískat nemůže---hřídelka se otáčí na olejovém polštáři.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...