Publikováno Únor 16, 200916 r Mám problém s mlhovkami (Octavia 1,6, r.1999). I když mlhovky moc nepoužívám, odchází často jejich pojistka 15A. Teď jsem náhodou zjistil, že došlo k roztavení izolace pojistky. Čím to může být? Díky za radu. Upraveno Únor 16, 200916 r od stanly
Únor 16, 200916 r Vytiahni poistku von a na jej miesto pripoj ampermeter( musi mat rozsah 15A) a zmeraj velkost prudu pri zapnutych hmlovkach. Pokial je tam 15A a viac mas ziarovky s vecsim vykonom ako su predpisane, alebo vo vedeni je nepriamy skrat na kostru. Pokial nameras pod 15A je pod poistkov zly kontakt a poistka sa zahrieva pre vysoky prechodovy odpor.
Únor 17, 200916 r Mám problém s mlhovkami (Octavia 1,6, r.1999). I když mlhovky moc nepoužívám, odchází často jejich pojistka 15A. Teď jsem náhodou zjistil, že došlo k roztavení izolace pojistky. Čím to může být? Díky za radu. Co se týče mlhovek, mám pocit, že soudruzi někde udělali chybu. Když se podíváte, jakými pojistkami jsou jištěna ostatní světla, je pojistka na mlhovky poddimenzovaná. Pokud sečtete odběr žárovek - 55 + 55 + 21 + 21 = 152W, tj. proud je zhruba 12,5A. Pokud je vlákno žárovky studené (typicky při zapnutí), teče jím proud mnohonásobně vyšší a pokud na to pojistka není stavěná, většinou se přepálí. Rešením je buď použití speciálních pojistek (nemám pocit, že by se pro auta dělaly pojistky s podobnou charakteristikou jako mají např. motorové jističe) nebo použití pojistek na vyšší proud. Já mám uděláno napájení předních a zadních mlhovek zvlášť na samostatné pojistky a je pokoj.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.