Přejít na obsah

Divný zvuk motoru OI TDI


balvan

Doporučené příspěvky

02 1.9 TDi 77kw DSG, 2005. Vlastním ji rok a pozoruju stejné chrčení jako se popisuje na začátku tohoto vlákna.

Slyšitelné při:

- studený motor, 2. rychlostní stupeň, otáčky okolo 1200-1500 (tam si je drží automat), hlavn pokud nemám nohu na plynu a auto popojíždí samo (např. parkování).

- po přidání plynu téměř okamžitě mizí.

Zvuk bych popsal jako:

- pravidelné chrčení z motorového prostoru, má mírně kovovější drnčivý charakter

- připadá mi to, jakoby takový zvuk byl někde na pozadí slyšitelný vlastně pořád, jen se stane o dost hlasitějším.

Zatím jsem to neřešil. Považoval jsem jej za nepříjemný leč běžný jev těchto motorů...

Doufám, že ten zvuk není předzvěstí něčeho horšího. Jinak jsem s ním v zásadě smířený :-). Zbavil bych se ho však strašně rád! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

čau,tak se to tady pěkně rozepsalo,ale jak to tak pročítám,nikdo pořádně neví čím to je a proč toje,no a mě mimo tyto všechny pazvuky,začíná auto ještě pěkně cukat,při mírné akceleraci tak kolem 1500 otáček a zase je to doprovázené tím chrčivým zvukem jakoby se něco zoztáčelo a přidíralo.A teť babo raď,začínám litovat,že jsem do tohoto"úsporného,nenáročného a spolehlivého" auta vůbec šel jinak všem dík za všechny rady a poznatky Balvan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

zdarec,po dlouhém ignorování problému jsem to začal konečmě řešit a podařilo se,pro osvěžení paměti-z motoru se ozýval nejdříve chrčivý zvuk po ubrání plynu v nižších otáčkách pozděj začal být slyšet i při pomalém zrychlování a nakonec tento zvuk při zrychlování zesílil a při cca 1500-1800 otáčkách začal cukat autem jakoby se něco co rotuje roztáčelo a drhlo a ještě k tomu padalo do nouzáku a to už nešlo přehlížet. Nouzák měla na svědomí váha vzduchu,to chrčení šlo z vduchového filtru,po odpojení hadice od filtru resp.od váhy vzduchu bylo chrčení jasně slyšitelné,takže to vypadalo na turbo,diagnostika neukazovala žádné závady,regulace turba chodila krásně tak jsem tipoval nějaké jiné asi mechanické poškození turba.Když už jsem byl v tom,přišel na řadu EGR ventil,diagnostika opět bez závad jen při jeho testování v něm divně cvakalo(docela dost).Padlo zozhodnutí ho zaslepit,stejně je tam na ho...,takže ventil šel ven z auta,zároveň jsem vytáhl i sací potrubí,čekal jsem že bude celé zasrané,ale kupodivu bylo čisté jen EGR měl tak milimetrový nános sazí,takže potrubí zpátky,ventil jsem vyčistil,zaslepil a namontoval zpátky.Ucpávky jsem dal dvě na EGR i na výfuk a tu spojovací trubku co tam byla jsem hodil do popelnice.Po složení všeho zpět do hromady,auto zase jede normálně,nevydává žádné pazvuky,necuká,takže za to všechno mohl ten EGR,musel nějak divně pracovat a způsobovat tak jiné proudění vzduchu a dělat i takový odpor,že to dokázalo zaškubat autem při zrychlování.Tet už vím,že to bylo tím EGR,ale před tím bych dal ruku do ohně zato,že něco někde dře při rotaci.Tak bych doporučil ten ventil zaslepit,minimálně se předejde zasrání motoru sazemi.Jo ještě mechanik ze škodovky který asistoval s diagnostikou říkal,že to jsou normální zvuky tdi,ale že to cukání doprovázené tím zvukem vidí poprvé.No a už jsou normální zvuky tdi chvalabohu pryč. BALVAN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, tak jsem měl po vyčištění turba kvuli zatuhlé regulace podobný problém na své O1 - 81 KW. Při poklesu otáček hlavně pří řazení z jedničky na dvojku nebo i vytočení motoru na volnoběh a následném poklesu otáček se mi z motoru ozval podivný chrčivý zvuk. Proto jsem zajel zpět za technikem, který turbo dělal, a ten po poslechu diagnostikoval, že turbo setrvačností dodává při poklesu otáček více vzduchu než je motor ochoten pobrat. Dle jeho slov touto vlastnosti trpí víceméně každé druhé auto s tímto motorem a nemá to žádný vliv na motor nebo jeho životnost. Po mé urgenci, že je to opravdu neposlouchatelné navrhl na turbu otevřít lopatky v základní poloze. Práce asi tak na 10 min. a jsem spokojen. Ten děsivej zvuk z 80% zmizel. Dle technika by to šlo odstranit úplně, ale měl strach z pozdějšího náběhu turba, proto jsme zvolili kompromis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím vás,tak jak čtu tak se to i přes všechno nevyřešilo,mám ten samý problém,při roztočení motoru na místě,nebo pomalém řazení,a nechání spadnout do volnoběžných otáček,se ozový takový točivý,nebo dotáčení turba takové faktycky vydechnutí,je to slyšet doopravdy od řidiče a to ztoho že jak zvednete vzduchový filtr,nadzvednete tak to jde přímo sté nasávací trubky do turba,je to hrozný zvuk a člověk se naněj zaměří a fakt vadí,NEPŘIŠEL JSTE NĚKDO NATO PROČ SE TAK TURBO NAHLAS DOTÁČÍ, vše je vpořádku naklápění lopatek,olej bez spotřeby,nedýmí,nekape,výkon OK,tak a kde je chyba hodně vás tady plácá dosti nesmysly tak se chci zeptat těch co doopravdy tomu rozumí..Octávia 1.9 81kw,kod ASV nikde nic neví,Už jsi nevím RADY a to už jsme vyskoušeli vše co se dalo..Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdarec, taky mám ten samej problém, už mě ten zvuk ser. a to mě dělá teprve 14 dní.Mám také 81kw asv motor vše ok rozvody dělany ted nové a z toho co jsem tady vyčetl tak nevím kde to mám teda začít řešit a pokud jsem četl spravně tak to nikdo nevyřešil na 100procent akorat ten s tím vlnovcem nicmene dobrej tip jak budu mit chvili zajedu za mechosama at kouknou na vlnovec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,mám motor 81kw,auto mě vydává divný zvuk,je to jakoby něco vydechlo,nebo zachrčelo,mě to připadá jako by se snad něco dotáčelo nebo tak něco.Když mám nízké otáčky např kolem 1500 a šlápnu na plyn,nechám motor vytočit třeba na 2000 otáček a uberu plyn,něco se ozve,při akceleraci to nedělá ,jen při ubrání,v čím větších otáčkách ubírám,se to ztrácí a nebo to už přehlušuje motor.Na místě na neutrál to není skoro slyšet,nejvíc při pomalejší jízdě.Nemáte s tím někdo zkušenost,nemůžu nic vystopovat,myslel jsem jestli to není turbo,ale to by asi rachotilo pořád.Nebo nemohlo by to být třeba v převodovce???Dík za každý názor.

to 81kw dělaj normálně :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, příšel na to někdo co ten zvuk způsobuje? Já už s tím najel 73t. km (nyní mám 213t. km) a pořád to dělá. Možná je o trochu víc "kovovější' zvuk při vytáčení motoru než si to "oddechne". Mám nové turbo, komplet spojku a kladku u alternátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar. Nechal jsem to tak, jezdim s tim normalně. Jen mi připada, že v létě to přestelo, nebo to bylo utlumene a ted je to slyšet znovu. Do nouzaku mi to uz nepada, vyměnili mi pry takovou membranu, ktera pry upoušla tlak dřív, než měla. Je to takovy bilo-černy váleček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Membranu na čem ti vyměnili?A už to ted nedělá?Mimochodem ja se ptal mechanika a ten mě říkal že to dělá turbo že se dotačí ale ničemu to nevadí prej.Jinak mě auto šlape jako hodinky.

Editováno: , autor: KaJe
Necituj předchozí příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim panove, pridam taky jednu perlicku.

Mam stejny problem, tak jak zde vsichni popisujete. Vetsina ty zvuky pozoruje u O1,TDi 81 kw, v mem pripade jsou u O1, 1.9 TDi PD 74 kw AXR r.v. 2009, turbo KKK a zatim jsem na pricinu neprisel. Pri 4500 km mi z tohoto duvodu v servise menili turbo, ale pak rekli,ze mu nic nebylo! Ted uz mam 21.000 km a dela to stale. U me jsou ty zvuky slyset i pri trojce az do 2 800 otacek. Tak nevim???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdar tak po dlouhe době jsem se vratil k tematu. Jak to zde čtu tak jsem zjistil ze BALVAN udelal to same co ja. Proste odstavit EGR / zaslepit !! Menil jsem ho za druhy a nepomohlo. Jakmile jsem ho zaslepil asi pred dvema mesici tak veskere skubani je uplne pryc a dozvuky turba jsou slyset jen lehce a jen za studena. Takze ja jsem spokojen a jezdim bez problemu a bez neprijemnych zvuku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar tak po dlouhe době jsem se vratil k tematu. Jak to zde čtu tak jsem zjistil ze BALVAN udelal to same co ja. Proste odstavit EGR / zaslepit !! Menil jsem ho za druhy a nepomohlo. Jakmile jsem ho zaslepil asi pred dvema mesici tak veskere skubani je uplne pryc a dozvuky turba jsou slyset jen lehce a jen za studena. Takze ja jsem spokojen a jezdim bez problemu a bez neprijemnych zvuku.

Mohol bi sy nam laikom poradit ako zaslepit egr,mam stejne auto asv 81kw(som stoho zvuku na mrtvicu)mne to roby medzi prvim a druhim rychl.stupnom ale aj na volnobeh ked ho vytocim,diki

Editováno: , autor: marecko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

nemám čas to celé pročítat, ale s tím "odfukem" mě to dělá též. A podle mě a mého zjištění to dělá elektrický ventil na turbo. On si jakoby odfukuje (jen slovíčkaření, vím, že tam je podtlak) a to dělá takové zvuky. Proto sešlápnutí plynu je v poho a povolení to udělá. I tady někdo řekl že když ten ventil vypojí, tak sice nemá výkon, ale zvuky zmizí... tím vám i napověděl... Jestli si myslíte a jste vážně a s důkazy přesvědčeni, že to není tím, tak sem s tím... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...