Publikováno Březen 26, 200916 r Zdravím Vás odbornicí, shledal jsem na své octavii problém se zpátečkou =( Jedná se o to, že když zařadím zpátečku musím trošinku popustit spojku aby zaskočila (to bych ještě přežil). Ale to že při prudším zabráni, proklouznouti kola na sněhu, nebo přidáním větší akcelerace, mi zpátečka vyskočí, střelí v tom a musím ji zařadit znovu a pěkně pomalinku přes spojku vycouvat (mě opravdu sere). Nevíte jak tuto závadu opravit? Potažmo na kolik by mě to vyšlo? Díky =( Už mám té Octavie plnou prdel =/ Btw.. Prolézal jsem toto fórum, a konkretně tento problém převodovky jsem tady nenašel Edit: Ještě bych ale k celému problému dodal, že zpátečka je nepřirozeně a Extrémně hlučná Upraveno Květen 8, 200916 r od RiderPaul
Březen 27, 200916 r Autor To si nikdo neví rady, tak to je strašný Neříkejte mi že si s tím mam hned zajít do servisu, tam z toho udělají dalších 50problému aspoň u nás v Havířově.
Březen 27, 200916 r Autor jinak řazení ti jde dobře ?? Jinak všechny ostatní rychlosti šlapou v pořádku, jen prostě ta zpátečka
Březen 29, 200916 r Autor No ták! Mechanici a Škodováci, je Vás tu spousta, neříkejte že jsem jediný kdo má tak blbou zpátečku
Březen 29, 200916 r Moc se v převodovkách nevyznám, ale zkus si nechat seřídit táhla a pokud ani to nepomůže, tak asi výměna převodovky...
Březen 30, 200916 r Autor Moc se v převodovkách nevyznám, ale zkus si nechat seřídit táhla a pokud ani to nepomůže, tak asi výměna převodovky... Díky za radu, ale táhla se mi zdají jako hloupost. Jeden nejmenovaný kolega říkal že by to mohla být vidlička řezaní na zpátečce Tento výraz jsem slyšel poprvé v životě
Březen 30, 200916 r Tak o vidličce řazení jsem taky neslyšel, jestli nemyslel kulisu řazení, co je ze spodu na řadičce. Jinak já si myslím, že táhla se taky seřizují (TDI a silnější Octy mají lanka a ty se seřizují), tak si myslím, že i táhla se seřizují. Teď si uvědumuju, že jsi vlastně ani nenapsal co máš za motor...
Březen 30, 200916 r Autor Tak o vidličce řazení jsem taky neslyšel, jestli nemyslel kulisu řazení, co je ze spodu na řadičce. Jinak já si myslím, že táhla se taky seřizují (TDI a silnější Octy mají lanka a ty se seřizují), tak si myslím, že i táhla se seřizují. Teď si uvědumuju, že jsi vlastně ani nenapsal co máš za motor... Co mám za motor mám psáno v Nadpise. Ale jinak jedná se o motor 1.6 74kw
Březen 30, 200916 r Soráč, nějak jsem si toho nevšiml , no chtělo by to, aby se tady ozval někdo, kdo tomu opravdu rozumí, ale podle mě se seřizují i ty táhla jak jsem psal, ale může to být i blbost, v převodovkách se moc nevyznám
Květen 8, 200916 r Autor Tak se zde vracím po delší době, a podle všech řečí od "chytrých jedinců co tady máme v Havířově" jsem se rozhodl že asi vyměním celou převodovku jelikož nikdo si neví rady s tímto problémem Edit: Ještě bych ale k celému problému dodal, že zpátečka je nepřirozeně a Extrémně hlučná Upraveno Květen 8, 200916 r od RiderPaul
Květen 8, 200916 r Tak pokud ta zpátečka i hučí, tak asi bude nejlepší dát tu jinou převodovku a budeš mít klid
Květen 8, 200916 r a neptal ses v nejakym servise? pac tuhle prevodovku budes tezko shanet a bude to ranec...
Květen 8, 200916 r Autor a neptal ses v nejakym servise? pac tuhle prevodovku budes tezko shanet a bude to ranec... Bohužel neptal, nebo vlastně ptal, ale odpovědí servisu vždy směřovali do prázdna a ztracena, abych vlastně prakticky neotravoval s takovýma věcma Takže vždy jsem byl Original Škoda servisem odbyt Právě to co píšeš, mě straší ve dne i noci, tato převodovka je málo k sehnáni + cena je opravdu extremní.. Chce to asi nechat repasovat, mou původní.. ale teď zase sehnat kdo se vtom bude chtít hrabat Chjo Chjo Kokta jedna Už nevím jak tohle řešit, ale do zimy to musí byt hotové, jinak nevycouvám za chvíli ani metr Upraveno Květen 8, 200916 r od RiderPaul
Květen 9, 200916 r Tahla urcite ne, protoze tahle prevodovka ma pouze jedno tahlo, oproti TDi apod,které maji lanka - ty jdou stelovat. Pokud si ale sezenes nejakeho sikovneho mechanika ve sve dilne,urcite ti poradi,nez nekde ve skoda servise. Mohla by to byt ta kulisa,moznai neco s prevodovkou...
Květen 9, 200916 r Autor Tahla urcite ne, protoze tahle prevodovka ma pouze jedno tahlo, oproti TDi apod,které maji lanka - ty jdou stelovat.Pokud si ale sezenes nejakeho sikovneho mechanika ve sve dilne,urcite ti poradi,nez nekde ve skoda servise. Mohla by to byt ta kulisa,moznai neco s prevodovkou... Určitě zkusím zajet ještě do nějakého Neautorizovaného servisu a snad mi k tomuto problému řeknou více, jelikož jsem koukal teď na ceny převodovek na Octavii I 1.6 74kw, a cena se pohybuje od 13tisíc do 20tisíc.. 13tisic stojí převodovky, ve stavu s počtem najetých km 80tisic cca. Od 15 - 20tisic se pohybuji převodovky repasované, a tolik momentálně opravdu nemám, a zrovna jsem měl v plánu kupovat jiné věci než převodovku Například Světlomety RS Origo nebo Devil Eyes a RS nárazník.. Tónovaná skla, ale pokud to půjde takto dále, bude převodovka prvotní investice
Květen 9, 200916 r Technická produktová informace Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K Datum zveřejnění: 7.4.2008 Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K (4.3-512.2) Technické pozadí Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K (1,6l/55kW, 1,6l/74kW, 1,6l/75kW, 1,9l/50kW SDi, 1,4l/55kW) je způsobeno deformací zubů kola zpátečky. K poškození (deformaci) zubů kola zpátečky, viz šipky Obr.073a), dochází jen při nestandardním způsobu couvání vozidla (opakovaně nebo dlouhodobě prudce přidat / ubrat plyn, cukání s vozidlem na zpátečku, při jeho zapadnutí, atd.). Opatření V uvedených případech je nutno vždy vyměnit pouze kolo zpátečky a kompletní synchronní spojku 1. a 2. rychlosti. Hnací hřídel měnit pouze ve výjimečných případech, kdy dojde k poškození (deformaci) zubů zpátečky. Informace pro zákazníka V tomto případě se nejedná o výrobní vadu dílu převodovky! Uživatele vozidla poučit o správném zacházení s vozidlem! master.htm Upraveno Květen 9, 200916 r od Jirka21
Květen 9, 200916 r Ten soubor před tím nejde otevřít ale to znění je tam zkopírované a tady je obrázek. kola.bmp
Květen 9, 200916 r Autor Díky ti za superní odpověď, tudíž teď bych se tě pouze zeptal.. Cena cca opravy vyjde na kolik? hrubý odhad?
Květen 9, 200916 r Celkovou cenu ti nepovím ale ty 2 kola(kolo zpátečky a synchr.spojka)vyjdou ve Škodovce zhruba na 10000Kč.Když to bude rozebrané tak počítej že budou potřeba ještě další díly+olej.
Květen 9, 200916 r No ve skodovce bych to urcite nedelal,staci u sikovneho mechanika, ale cena toho kola+ synchrony bude dobra palka urcite...+ prace,olej atd... to ti nezavidim,ale proste tyhle prevodovky DUU (1.6SR 74kw atd) jsou silene,sam mam a razeni je hrozne.... nechapou jak tohle mohli pusit do aut... tezke razeni, obcas blbne razeni do boku,ale to uz mam vyresene...
Květen 10, 200916 r Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko. Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné... Má někdo podobné skušenosti ???
Květen 10, 200916 r Autor V mém problému bude asi nejlepší zakoupit převodovku repasovanou, poskytuje se na ní 6měsicu záruka a vyjde cca na 15tisic, co si myslíte? Každopádně otázka? Sedne mi tam jakákoliv převodovka roku výroby? a stačí jen stejná motorizace? 1.6 74kw?
Květen 10, 200916 r Autor Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko. Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné... Má někdo podobné skušenosti ??? To ti opravdu řekli v Autorizovaném servise? a odkud jsi? Koukám že tomu se vyhýbají všude jak čert kříži To snad budeme muset opravovat přímo v Mladé Boleslavy
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.