Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko.

Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě

horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné...

Má někdo podobné skušenosti ???

Datum zveřejnění: 7.4.2008

Obtížné řazení 1. a 2. rychlostního stupně za studena

Při venkovních teplotách okolo 0°C popřípadě po delší odstávce vozidla je možno řadit první a druhý rychlostní stupeň pouze při použití větší síly. Zhruba po 2 minutách jízdy již lze rychlostní stupně možno řadit bez problémů. Z důvodu vysokých mazacích schopnosti syntetického oleje SAE 75 W 90 při nízkých teplotách vnitřní synchronní kroužek na ozubeném kole „klouže“.

Od převodových skříní s datumem výroby 18128, byl syntetický olej SAE 75 W 90 nahrazen minerálním olejem SEA 75 W.

Zavedení trojité synchronizace prvního rychlostního stupně. Rozměry synchronních zubů u první a druhé rychlosti jsou sníženy na velikost 1,6 mm. Tím bylo dosaženo zlepšení synchronizace u prvního rychlostního stupně a potřebného brzdicího momentu pro druhý rychlostní stupeň. Tato změna je uvedena v Dílenské příručce, Octavia, Pořadač č. 5 – převodovka 02J.

Od 09/2000 se tato změna týká i vozidel :

- 1,9 TDI, 66 kW od převodovky EGR

- 1,9 TDI, 81 kW od převodovky EGS

- 2,0l 85 kW od převodovky EGU

- 1,8l 110 kW od převodovky EVS

- 1,8l 132 kW od převodovky EHA

Opatření

V případě, kdy k uvedené závadě dochází u převodovek vyrobených do 09/2000, je třeba postupovat takto:

1) Vyměnit olej syntetický za minerální SAE 75W (obj. č. VW–G 052 726 A2) nebo jiným minerálním olejem stejné třídy a viskozity. V převodové skříni smí zůstat jen co nejmenší množství původního syntetického oleje.

2) V případě, kdy nedojde po výměně oleje ke zlepšení řazení je nutno vyměnit díly nového provedení – kolo 1. a 2. rychlosti, kompletní synchronní spojku 1-2 a synchronní kroužky, dle označení převodovky.

Upozornění:

Z důvodu zvýšené teploty oleje v převodovce, nesmí být u vozidel určených pro provoz na špatných vozovkách a pro Afriku, provedena změna na minerální olej (u vozidel 1,8l 110kW – kód převodovky ECW, EBN, EGY), jelikož převodovky těchto vozidel jsou plněny předepsaným minerálním olejem již ve výrobě.

To ti opravdu řekli v Autorizovaném servise? a odkud jsi? Koukám že tomu se vyhýbají všude jak čert kříži lol To snad budeme muset opravovat přímo v Mladé Boleslavy :smich:

problem ze zpateckou jsem mel taky. Oprava me vysla cca2600kč . prevodovku jsem sundaval sam. byly tam ocesane zuby zpatecky

  • Autor

Tak to je dobrá cena, ale měl jsi ji taky tak hlučnou? Jelikož já mam pocit že u mě to bude i hnací hřídel, že je pokřivená.. Takže to bude asi drahé jako prase :wacko:

  • 8 měsíců později...

je nejaky rozdil mezi G 070 726 A2 a G 052 726 A2, ve startsim etosu je ta G 52 v novejsi Etce je G70

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.