Přejít na obsah

1,2 HTP; 12V - finish


piloun1

Doporučené příspěvky

Tak jsem po roce ježdění zjistil příčinu mejch problémů. Auto mi na volnoběh občas chcípalo a VAG mi hlásil chudou směs. Když už jsem mraky věcí povyměňoval a problémy zůstávaly, zkusil jsem nechat změřit tlaky ve válcích. A výsledek- jeden válec super a dva válce na levačku. Pročetl jsem fórum a dospěl k tomu, že to budou na 99% ventily. Zašel jsem se ještě pro jistotu optat tu do Škodovky, kde mi potvrdili, že to bude opravdu nejspíš ono.

...a nebylo (viz fotky dole) :-((

Prasklá vložka i s blokem. Každopádně můžu s klidným svědomím říct, že jsem motor nikdy neuvařil. Jiná možnost, proč by se toto stalo, mne nenapadla. Každopádně než jsem motor nechal rozebrat, jezdil jak drak - spolehlivý, pružný. Jen to chcípání. Nedávno jsem s ním byl i na horách- 250km tam a 250 zpět s totálně naloženým autem.

Řekl bych, že toto už se nevyplatí opravovat. Takže kdyby měl někdo doma jeden motor AZQ navíc, dejte mi prosím vědět.

Nemáte někdo zkušenost, zda-li se už nechají přepsat v techničáku typy motorů??? Dříve to nešlo. To jen kdybych náhodou sehnal jiný typ, než tam mám (obsah samozřejmě zůstane).

P.S.: ...ale hlava a ventily jsou netknutý

post-19234-1238129539_thumb.jpg

post-19234-1238129556_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ty jsi druhý majitel... Tak to moc nechápu proč se tomu divíš, kdo ví jak se k tomu motoru někdo před tebou choval, jak často jezdil na maximální otáčky, jestli ho někde neuvařil....Přepážka mezi válci je u těchto motorů slabé místo, prostě se to občas stává, ale zpravidla ne bez zjevné příčiny. Sehnat nový motor na vrakárně by neměl být problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono nech to vyznie ako chce kruto... ale to ze sa toto obcas stane na tychto motoroch je uplne normalne, proste tychto HTPciek je taky velky pocet, strasne vela ludi to ma, takze vzdy sa par nepodarkov v kazdom vyrobku najde, hocijake vady, podpalene ventile... ale k celkovemu poctu vyrobenych kusov je tychto "par" vadnych iba kvapka v mori, nic co spravil clovek nie je dokonale... smola je to ze na ten nepodarok si mal stastie akurat ty :( Ale nezufaj, na vrakaci sa to da zohnat celkom rychlo, vela stastia prajem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomaS-BB: Hmm, co jsi svým příspěvkem chtěl říci? Že je to nekvalitní výrobek nebo že je kvalitní a jen se častěji rozbíjí :D. Z mého pohledu je to prašť jako uhoď.

Pokud to srovnáš na ppm, tak si myslím, že hopsadlové HTP nevyjdou z toho dvakrát vítězně.

Motor je(by měl být) konstruován tak, aby bez závady jezdil cca 150 tkm. Ano, občas něco odejde, nicméně 300 tkm by pro tyto motory neměl být problém (myslím mechanicky, ne čidla apod.)

Spíš mi připadne, že ŠA vydala super moderní motor a v průběhu let různými service-patchemi z něj odstraňuje chyby. Když jí to neva a zákazníci to tolerují - neboť by si jinak tyhle skvělé motory nekupovali - jejich boj.

piloun1 : Motor seženeš na vrakáči - zase, těch 1.2 jezdí mraky, takže nějaká šikovně zbořená se najde vždycky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohužel také šikovná čórka

pokud chces menit motor za jinej (kterej se do fabie daval) tak musis mit od skodovky potvrzeny (vyplnovali se driv na to formulare), ze skodovka schvaluje pouziti i jineho motoru (treba misto 1,2jky dat 1,4ku), pochopitelne to asi nebude levna zalezitost (elektrika,cerpadlo,,poloosy a kdo vi, c ojeste by bylo treba) no a pak auto musi na technickou a pro prestavbovy vozidla je na magistratu nejaka spesl technicka, aby se overilo, ze to bylo udelano spravne.. lepsi by bylo, sehnat ten samej motor, na magistratu pozadat o vypis cisla motoru (z duvodu kaput motora), predlozis kupni smlouvu o motoru, namereny emise a magistrat provede zmenu ve VT a vesele jezdit dal :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann: Ano, jistá nevýhoda VW Gruppy - ty lidi ta auta tak moc chtějí, až je pak zase nemají - a jejich auto má někdo jiný, kdo VW zase chce ;)

Je to jako koloběh vody :) (nebo ta písnička o jitrničce a psovi)

Mmch, dá se najít i legálně zbořená (fíha, už toho raději nechám, takhle to vypadá, že ještě navíc píšu o pojišťovacích podvodech)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

malibu: pls, předhoď fakta.

Jinak to beru jako pohádku - vlastně, díky za připomenutí, že mezinárodní den dětské knihy připadá již na 2.4.

P.S.: Ještě je dobrá ta o dubových pilinách co se sypou do diferáku ;)

no tak ja to pisu z vlastni zkusennosti, ne teda co se tyce skodovek, ale co se tyce nissanu, menil jsem ho na almere 2001 a co jsem psla, bylo potreba mit potvrzeni pro magistrat od nissanu... tak to u ostatnich automobilek bude nejspis stejne.. (proc by nemelo byt?)

a pokud toto skodovka nedovoluje, tka sorry za milnou zpravu

Editováno: , autor: Malibu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, na vrakáči jich je mraky, ale nikdo ti není schopen dokázat, co má ten motor za sebou. A docela dost nerad bych zase třebas za rok řešil stejný nebo podobný problém. A na motoru, když ho pěkně vyčistí, nepoznáš jestli má najeto 50tis. km nebo 150tis. km a kolikrát ne ani 250tis. km. Proto se zatím snažím spíše sehnat nějaký motor od soukromníka, co mi ukáže s. knížku nebo protokol z TK nebo tak něco. I tak to může být zcestný, ale aspoň pro ten lepší pocit...

Druhý majitel jsem, ale stejně se tomu divím. Nedivil bych se, kdyby ten motor měl nalítáno alespoň jednou tolik. Pár aut už jsem měl, všechny mnohem starší, než-li tato Fábka, všechny s více majiteli přede mnou, ale nikdy se mi nic podobného nestalo.

V pátek jsem volal k nám na dopravku a s tou záměnou máte bohužel pravdu. Technik tam vyhrabal papír od Škodovky z ledna letošního roku, že záměna jakýchkoli motorů není možná. Jediná možnost, vzít obálku, zajet do MB, někoho tam překecat, aby napsal, že zrovna ten motor, co jsem sehnal, zaměnit lze. Ale na to se zrovna spoléhat nedá. Samozřejmě, že jsem nechtěl měnit 1,2 za 1,4, ale 1,2 47kW za novější 51kW. Nu, ale po telefonátu z dopravkou zůstanu raději u stejného typu.

Kosta: Jj, už jsem mu v pátek psal dotaz, ale moc se mi to nezdá. Za prvé je naleštěnej že se leskne jak psí kulky, takže jestli z něj někde línal olej nezjistím. Za druhé mi už odepsal, že se jedná o motor kamaráda, který si tento motor z auta vyndal jen proto, že sehnal jiný z méně kilometrama. Možná jen už vidím všechno moc černě, ale ruku na srdce, kdo z Vás by si vyndal z auta dobrý funkční motor jen proto, že sehnal jiný, který má najeto o něco méně kiláků!!?????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Škody raději nejezdi :) (leda by ses u nich zastavil ještě na reklamačním :D )

Díky za potvrzení toho, co vím : V TP se eviduje typ motoru, takže ten musí sedět - existuje jistá možnost, jak zaměnit typ motoru - pokud chceš 51 kW misto 47 kW, ale ta je jaksi nelegální. (stejně si myslím, že tam zase na těch motorech moc rozdílů nebude, aby se to dalo nepoznat)

Motor 1.2 HTP a 1.9 TDI navzájem rozumně papírově nevyměníš (ani za nějaký jiný), takže bych sehnal někde něco - vrakáč, známý apod. Na papíry kašli - na papírech z technické mám jakýsi shluk hausnummer a serviska se dá za pár šupů opatřit taky.

Prostě je to o riziku a o důvěře. Takže, buď si seženeš jiný rozbitý a uděláš ze 2 motorů jeden pořádný, nebo koupíš starý jetý a budeš se modlit, nebo zacvakáš opravu z nových součástek do toho svého.

Rentabilitu jednotlivých řešení dokáže každý posoudit, ale na posouzení tvé ochoty nést riziko nedojetí (tj., sehnat následně odtah, jet domů vlakem/stopem, řešit znovu opravu/výměnu motoru) jsme krátcí. To bude podle mě jazýčkem na vahách při tvém rozhodování - čili, je to zase jen na tobě ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

piloun:

sice tady patřím k absolutním začátečníkům ale do problematiky trošičku dělám, takže:

škodovka jakékoli výměny nepovoluje a stanovisko výrobce je pro toho kdo přestavbu povoluje a pak schvaluje alfaomega. Jiní výrobci různé výměny povolují, ale škudka je prostě v tomto nekompromisní. Nemají zřejmě různé výměny vyzkoušené a tak to nemůžou "posvětit".

V příp. že bys trval na tom , že tam dáš motor,který výrobce nepovoluje, tak ten kdo přestavbu povoluje ti dá do rozhodnutí o povolení přestavby podmínku, že v pověřené zkušebně(pha chodov např.) bude provedena kontrola vozidla min. co se týče EMISÍ, BRŽDĚNÍ, ELEKTROKOMPATIBILITY A HLUKU. To jsou věci, které v běžné STK nezkontrolují. Stát to bude asi ranec. Bohužel změna typu motoru je VŽDY PŘESTAVBA.

Jednodušší asi je splašit ten motor stejného typu např.AWY a ten tam dát. Pokud máš náhodou v TP zaspáno číslo motoru, tak vem TP a ORV a skoč na úřad a udělej výmaz čísla motoru. Pak si můžeš měnit motory doaleluja, ale podmínka je stále stejný typ. To si hodně lidí plete, číslo motoru není typ motoru.Nějaké montáže jiných typů motorů(i když budou vypadat stejně, nebo někoho ukecáš) nejsou moc gut, protože A TO NIKOMU NEPŘEJU autem se může bourat a pokud při větší škodě zjistí likvidátor nějaký nesoulad tak to nedopadne dobře. No a na čórky taky bacha (levný motor u někoho v noci garáži atd. atd.)protože, ti šmejdi můžou kdykoli okrást kohokoli, nemluvím o poctivých prodejcích.

Toť můj názor, možná bych uvažoval jinak, kdybych byl v podobné situaci.

Přeju ať ti to dobře dopadne.

Tex

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiný typ jsem už, po rozhovoru s dopravkou, zavrhnul. Do motoru z kradeného auta bych nikdy (vědomě) nešel.

Jentak pro srandu jsem se zašel zeptat do škodovky, kolik chtějí za nový ........................... 94tis.Kč.

Šprýmaři jedni....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...