Přejít na obsah

Fabia 1.4 TDI PD - motorový olej + filtr


Doporučené příspěvky

Martin-pokud nerozumíš motoru co máš v autě,nevím proč to nenecháš někomu znalému.

Prochy měl dost trpělivosti ti to vysvětlit a dal ti vhodné odkazy.Stejně si vedeš svou

a chceš nacpat do motoru olej,který pro něj není vhodný,jen aby jsi ušetřil pár eur.Takže máš motor Tdi PD-norma 505 01 nebo 507 01

podle servisního intervalu.

Tady máš odkaz na slušný olej za dobrou cenu. http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej/valvoline/valvoline-durablend-diesel-5w-40-5l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem moc příznivce Castrolu (předraženej a dle mne ani nepříliš valný kvality)...ale je jedno kterou značku oleje do motoru člověk leje, hlavně když plní normy výrobce - pro tvoji PD jednoznačně 505.01, pokud měníš bez prodloužených intervalú (tj po 15000km...507mička je drahá)....osobně liju tento a maximální spokojenost - doporučuji:

http://www.renter.sk/e-shop/action/productdetail/oc/365/product/olej-q8-formula-excel-5w-40-4l.xhtml

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tieto dve odpovedi boli konecne k veci. totiz nikdo doteraz nenapisal ze sa jedna o TDI-pd motor.... v technicaku to totiz nikde nestoji ani na aute, vsade len tdi. takze samozrejme ze tam dam ten 505 01

diky moc.

ps: vzdy som myslel ze castrol je kvalitny olej. tie dve znacky co ste napisali su lepsie ?

Editováno: , autor: martin janka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nastastie nasiel som cloveka co siel cez trencin a doniesol mi castrol edge turbodiel 5w-40 6 litrov + filter za 60eu co je celkom solidna cena. 1,5 litra ostalo na dolievanie. kazdych 5000km zozere 0,5 litra

ps: deco hej mali tam i ten magnanatec diesel . ale nevadi, lepsie ked sa podaril original co je tam stale. ale stale neviem aky je rozdiel medzi tym magnatecom a edge-m.

ps2: technik co mi to menil skonstatoval, ze to je skoda taky drahy olej pre take auto.... neviem co maju ludia proti fabiam...

Editováno: , autor: martin janka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ze vraj to je na 235 000 km normalne.ze vraj zeru ovela viac. ale inak motor chodi a priadie ako hodinky a to presiel uz cez 35 000 nacipovany na 74kw z 55kw. asi by som ho nemal tak vytacat,. ale tiez menim asi tak po 10 000+- km zatial. uz som menil po 7500km teraz asi po 11500. ale chcel by som ten 10 000km interval dodrzat aspon pokial to vzdy vyjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím no, já mám auto viz podpis, od novoty bylo chiplý na 101kw...po cca 140tkm sem se vrhl na nějaký úpravičky a motor má lehce přes 125kw a od výměny po výměnu nedolívám do teď (173tkm) nic, je to prostě na rysce, tak si to vezme max decku dvě...1.4 Tdi tolik neznám, tak nevím, ale kamarád má 280tkm na 1.9TDi 66kw Toledu a stejně jako u mne - ono jde o to kde to ty km najede (město dálnice std)....on je přirozenej úbytek oleje, o tom žádná, ale 1.5l na jednu výměnu je fakt dost :feve:

jinak když je chip, je dobré ten iterval výměn skrátit na těch 10tkm :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ibaze 1,4tdi su trojvalcove vysokootackove motory, takze preto asi viac zeru. ked to povedat technik tak hadam nieco na tom bude. inak ten motor kym sa nenacipuje nieje nic moc extra. ale cipom z 55 na 74 je to zrazu uplne ine zive auto. ked niekoho za to posadim , nechce verit ze je to trojvalcovy motor maly a dieslak k tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarte chlapi, tak jsem se přidal k vám a ve čtvrtek si přivezl domů Fabii combi 1.4 TDI 55 kw r.v. 2004. Kupoval jsem ji v áčkách v Olomouci a udělali mi zdarma výměnu oleje ale místo 5w-40 mi tam mechoši dali 10w-40 s tím že už je to starší vůz i když v servisce je vždy u výměny oleje psanej Castrol 5w-40. Příští týden budu dělat pro sichr rozvody, tak se ptám jestli ten jejich olej raděj nemám vylít do haj..u a dát tam opět plnou palbu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarte chlapi, tak jsem se přidal k vám a ve čtvrtek si přivezl domů Fabii combi 1.4 TDI 55 kw r.v. 2004. Kupoval jsem ji v áčkách v Olomouci a udělali mi zdarma výměnu oleje ale místo 5w-40 mi tam mechoši dali 10w-40 s tím že už je to starší vůz i když v servisce je vždy u výměny oleje psanej Castrol 5w-40. Příští týden budu dělat pro sichr rozvody, tak se ptám jestli ten jejich olej raděj nemám vylít do haj..u a dát tam opět plnou palbu?

no to sou vážně hovada, typický keci pro lidi...jakej starej vůz?...za 1.) máš tam PDčko, což je poměrně moderní motor, téměř ekvivalent commonrailu za 2.) čty čísla označují viskozitu oleje, tedy žádný nový starý vůz....a oleje s viskozitou 10W40 téměř nikdy nedodržují normu VW 505.01 = optej se jich co je to za olej, pokud tuto normu neplní hrozí poškození motoru = at ti tam dají to co tam patří, tedy 5W40 s normu 505.01,nebo 507.00 pro PD....dle mne ti tam dali ten olej co měli a kterej je značně levnější, nic jinýho bych v tom nehledal...prostě AAAčka :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Na ty oleje z eshopů bacha, jsou to většinou nějaký sračky z polska a slívá se to jen do potřebných obalů!! Např. nákupka od Castrol CZ za Long life III nejde pod 400 Kč ( u jednoho velkýho odběratele co znám) a tak jak je možný že na nějakým shopu to je za 200 Kč za litr když pak pro normálního člověka je cena 600-800 Kč v obchodě? Rozumný člověk si to spočítá. Já olej teda beru jen z ověřených zdrojů. Jinak oleje long jsou kavlitou jinde než obyč 505.00 nebo 505. 01 pro Pd a když palubní PC vyhodnotí běžně výměnu longu i po 16-20 tis km max , tak ten obyč musí a je po 15 tis km dávno bez aditiv. Tj nejlepší je dávat long a měnit po 15 Tis a roce, zvlášť když je tam chip, nebo se jezdí kratší trasy. To ale nepíšu nic nového...........to jsou dávno známé věci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, nebrat z eshopu, ale výber je dobrej? V popise píšou LongLife a že je vhodný do motorů PD, tak předpokládám že bude hodně dobrej. Navíc, jak píšeš, jezdím krátké trasy. Kouknu se teda po nějakých prověřeným shopu, tady asi nemá cenu šetřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem si dneska udělal výměnu oleje, klasicky 505.01, používám helix plus 5w-30 , max spokojenost. Olej měním zásadně sám. Hezky to nechám pořádně vytéct a žádné ojeb...jak v některých značkových servisech....(vždy interval 15000) by mě zajímalo, kolik by to sneslo ještě km ohmy.gif)) ale to bych neriskl . klasicky vyměním paliváč, kabin.filtr uhlíkový a vzducháč.

Akoze absolutne nema vyznam menit vsetky filtre:

naftovy - cca 40e - vymena kazdych 60 000km

vzduchovy - cca15e - vymena kazdych 30 000km

olejovy - cca 8e - vymena kazdych 15 000km

kabinovy s uhlikom - cca 30e - podla potreby

Castrol EDGE TD 5w40 - cca 40e

Absuolutne postacuje olejovy filter a olej.

Editováno: , autor: onder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ty oleje z eshopů bacha, jsou to většinou nějaký sračky z polska a slívá se to jen do potřebných obalů!! Např. nákupka od Castrol CZ za Long life III nejde pod 400 Kč ( u jednoho velkýho odběratele co znám) a tak jak je možný že na nějakým shopu to je za 200 Kč za litr když pak pro normálního člověka je cena 600-800 Kč v obchodě? Rozumný člověk si to spočítá. Já olej teda beru jen z ověřených zdrojů. Jinak oleje long jsou kavlitou jinde než obyč 505.00 nebo 505. 01 pro Pd a když palubní PC vyhodnotí běžně výměnu longu i po 16-20 tis km max , tak ten obyč musí a je po 15 tis km dávno bez aditiv. Tj nejlepší je dávat long a měnit po 15 Tis a roce, zvlášť když je tam chip, nebo se jezdí kratší trasy. To ale nepíšu nic nového...........to jsou dávno známé věci.

Koupil jsem olej tady:http://www.eshop-car.cz/cz-detail-416863-castrol-edge-5w-30-1-l.html 200 kč litr.Ve škodovce jsem si vzal litr k novému autu a ty hovádka chtěli 750 kč za litr !. Mám na něm 14 tis.a v naprosté pohodě.Za 1000 km další výměna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tým naftovým s tebou nesúhlasím..skús ho vyhodiť po 60t km a uvidíš aký bude total čierny...tých 30t km by som bral

Akoze absolutne nema vyznam menit vsetky filtre:

naftovy - cca 40e - vymena kazdych 60 000km

vzduchovy - cca15e - vymena kazdych 30 000km

olejovy - cca 8e - vymena kazdych 15 000km

kabinovy s uhlikom - cca 30e - podla potreby

Castrol EDGE TD 5w40 - cca 40e

Absuolutne postacuje olejovy filter a olej.

Chtěl bych vidět ten filtr, po 60 000 km a hlavně bych chtěl vidět start v -15 stupních. Naftový filtr, měním před každou zimou. Proto mam Škodu, aby mě to nebolelo.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...