Přejít na obsah

MPI 16V FSI TSI TSFI


Laky23

Doporučené příspěvky

Ahojte,

ak niekto viete tak by ma zaujimalo tychto par veci:

1. MPI - Mulit Point Injection - cize vstrekovania paliva do sania pre kazdy valec

samostatne. Zaujimalo by ma ci ma tento motor 2 alebo 4 ventily na valec?

2. 16V - z toho predpokladam ze su pouzite 4 ventily na valec, ale je tento motor MPI alebo

FSI (vstrekovanie priamo do valcov)?

3. TSI - Turbocharged Stratified Injection

TFSI - Turbocharged Fuel Stratified Injection

Je teda nejaky rozdiel medzi TSI a TFSI? Napr. aj skodovka oznacuje motory aj TSI aj

TFSI.

Ak je nejaka otazka zle formulovana alebo uplna blbost, tak ma poopravte :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NNNTomas: tak si teda potvrdil moj predpoklad :palec2:

marvin: ten clanok som si pozrel, ale o tsi a tsfi sa tam nepise, vies aj presnejsie aky je medzi tymi dvomi motormi rozdiel? V com je vyhoda/nevyhoda TSI oproti TFSI.. nejak sa mi to nikde nepodarilo najst.

houmr: ak si myslel bod 3. tak to som vedel :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

16V je označení motoru se 4 ventily na válec, v případě V4 motoru samozřejmě, s typem vstřiku nemí nic společného.

MPI je jak bylo také řečeno vícebodový vstřik do sání

FSI je označení pro přímý vrstvený vstřik. Ovšem krom motoru 2.0 FSI ve verzi 4X4 (a Scout 2.0 FSI samo) se používala tato technologie bez využití vrstvení paliva a tedy pouze ke přímému vstřiku.

TFSI je stejný systém doplněný turbokopresorem

TSI je zkrácení tohoto označení... někdo, třeba audi motor 1.8 TFSI 118 kW označuje TFSI a někdo, třeba jako škoda ji označuje jako 1.8 TSI 118 kW

TSI je ovšem také označení pro FSI motory doplněné jak kompresorem, tak turbokompresorem.

Z čehož vyplívá, že jednoznačně určit, co co znamená úplně nelze a je třeba o daném motoru zvědět víc... bohužel si v tom koncern udělal slušnej humbuk... :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

TSI x TFSI - ono se o tom u nás nikdá moc nemluvilo a spíš se to tutlalo, ale motory 1.8TFSI (pro Škodu a VW označované jako TSI) byly primárně vyráběny tak, aby byly schopny díky vrstvenýmu spalování spalovat chudou směs, kde je nutné tankovat BA s max. 10 ppm síry a přidat další katalyzátor na NOx. Jelikož u nás byl problém s nízkosirným benzínem, tak byly údajně tyto motory pro VW a Škodu soft. upraveny tak, že se u nich vrstvené spalování nekonalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně jak psal Tom, tak třeba VW svůj motor s kompresorem, turbodmychadlem a přímym vstřikem nazývá TSI, zatímco škodovka pod stejným označením prodává třeba 1,4 TSI a 1,8TSI, který kompresor nemají a mají jenom turbodmychadlo. Takže možná to je i trochu podfuk na zákazníky. Je v tom prostě bordel, ale možná i záměrnej.

Jinak vrstvený spalování a vstřik v kompresi je pro VW a tím pádem i škodovku zatím tabu, u tohoto přímého vstřiku se tedy zatím využívá jen homogení spalování, kdy se palivo vstřikuje do válce v sacím taktu motoru. Možná někdy, až bude lepší palivo, tak to půjde. Ty motory jsou na to uchystaný, třeba mají v sání tzv. thumble klapku, která slouží k usměrnění vzduchu právě při vrstvenym spalování, aby došlo k cirkulaci vzduchu kolem svíčky. Ty klapky na těch motorech jsou, akorát nejsou v činnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...