humvee4 Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis. Určitě tim nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty......je to třívál a proto menší náplň, olej musí mít nějakou provozní teplotu a že černá znamená jen to, že právě rozpouští karbonové usazeniny a to je přeci dobře ne? Lidi nenechávejte si nakecávat kraviny od lidí co nemaj Škodovky rádi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Ja menim olej u svojich HTP-čiek po 20tis. a ziadny problem. A dostanu tie vozidla poriadne zabrať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 humvee4: ... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? ... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ? Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ? P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vrkal Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Neviem aký typ motora máš,ale v ETKE má väčšina motorov podložku 14x20mm (vnútorný x vonkajší priemer) a niektoré aj 16x22mm (môj prípad).Hlavne ju treba vyžíhať,aby bola mäkká. mám F1 1,4 74kw, r.v. 2003, motor BBZ, tak když budeš té lásky a pokud mi sdělíš přesný rozměr té podložky. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 17. Červen 2009 Sdílet Vloženo 17. Červen 2009 (editace) to hubo44: pokud to není long life olej, tak chudák motor Editováno: 17. Červen 2009, autor: pitrs78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 17. Červen 2009 Sdílet Vloženo 17. Červen 2009 Tie Fabie HTP všetky maju cez 200tis. a žiadny problem len sem tam zabrusenie ventilov. (16685 - Valec 1 Zjisteno zapalovani vynechava, nizky kompresni tlak) Olej Mogul 15W. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 a on nějaký olej 15W-xx splňuje VW 500.00? Já mám za to, že ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 třeba tento http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=971 ale osobně bych tam 15W40 asi nedal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 ale já psal VW 500.00, nikoliv 505.00. Je tam ještě 501.01, ale netuším, jestli to má HTP povolené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 tolik výtažek ze srvisních prohlídek, není tam sice 1,2/47 ale asi to rozdíl oproti 40kW nebude ... takže teoreticky i ten 501.01 je možno použít Str_nky_z_Servisni_prohlidky.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 19. Červen 2009 Sdílet Vloženo 19. Červen 2009 mám F1 1,4 74kw, r.v. 2003, motor BBZ, tak když budeš té lásky a pokud mi sdělíš přesný rozměr té podložky. Dík Tak tvoj motor je ten prvý prípad a to 14x20mm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
humvee4 Vloženo 22. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2011 humvee4: ... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? ... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ? Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ? P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil. Samo, že je olej v olejové vaně a nevisí někde nahoře u ventilů . Myslel jsem, že obecně platí, že menší motor nepotřebuje tak velkou olejovou náplň, protože je menší, rychleji se chladí, nemá tak velký prostor, který je potřeba mazat atd... a proto jí je tam méně. co se týče "karbonových" usazenin - v každém i novém (hlavně novém) motoru se usazují nečistoty, např. karbon, kovové část. atd. - ty se pomocí aditiv v oleji rozpouští a olej logicky mění barvu. Pokud vím na 1.2 HTP výrobce předepisuje výměnu po 15t km a to je ok - nicméně pokud se chystá měnit po 10t km udělá jen dobře A tohle, že není slint? "Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje" Takže 1.2 HTP není běžný motor? Proč by degradoval rychleji? je tam menší náplň, ale zase jen 3 hrnky!! Prostě jen logika a trochu přemýšlení. Lidi prostě zbytečně straší s kravinama, jako např. "u 1.2 měňte olej raději v 5t km, nebo vám auto vybouchne" a to jen proto, že v podvědomí lidí je 1.2HTP sračka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deco Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 Ahoj,pokud reaguješ na 2roky starý příspěvek,nebylo by špatné si něco o 1,2 HTP přečíst ,proč raději vyměnit olej o něco dříve: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/90-v-motore-12-htp-mente-olej-castejsie-ako-predpisuje-vyrobca/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
humvee4 Vloženo 27. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2011 Ahoj,pokud reaguješ na 2roky starý příspěvek,nebylo by špatné si něco o 1,2 HTP přečíst ,proč raději vyměnit olej o něco dříve: http://auto.pravda.s...pisuje-vyrobca/ to víš času málo proto říkám, že to rozhodně naškodu není měnit dřív... jen mi vadí, že z toho motoru lidi dělají shit a navzájem se straší kravinama a přitom je podle mě v poho...jen se trochu postarat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2011 A nedat na slinty někoho, kdo ten motor moc nezná, viď? Bohužel HTP má jednu konstrukční nectnost, o které uživatelé jiných motorů zhusta nemají ani tušení - hlavní olejový kanál od čerpadla vede hodně blízko výfukového sběrného potrubí a tím dochází k nadměrnému ohřevu oleje a tím i k jeho tepelné degradaci, obzvlášť pokud se s autem jezdí často v horní oblasti provozních otáček. Proto se doporučuje v haťapkách měnit olej častěji, než udává výrobce - ne kvůli něčím modrým vočím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.