Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

227 km/h a 1.6 TDI CR to nezní důvěryhodně ! Jo takhle 2.0 TDI CR 125kw tak tomu bych věřil. I s 2.0 TDI 103 kw je docela problem se dostat přes 220km/h "tacho".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to JaMMBox- a jinak čůráš rovně, jo? Nechce se mi to tady teď matematicky zdůvodňovat ale těch 227 jsi jel, když sis hrál s GPSkou v posteli a usnul jsi u toho, že? Já Ti fandím, fakt jo, ale to jsi trošku přehnal, ne? My tady nejsme bůhvíjak chytří, ale zas tak moc nás houpat nemusíš. Dobře jsem se pobavil, ale nic proti tomu motoru ani proti Tobě nemám, Julesi Verneovi se taky smáli a jak slavný spisovatel se z něj stal. Tak více takových příspěvků :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak to se asi na tom aute zasekne. S manualem bych si to asi nekoupil ale mit 7.G. DSG :) by se mi to zamlouvalo.

příští týden bude. Sem na to taky zvědavej. Zatím sem jel jen v manuálu, chce si to zvyknout na jiné řazení. V testech MP vyčítají dlouhé kvalty a myslím, že je to pravda, dělá to pocit že je to líný. Doufám že 7 kvaltů bude lepších, hlavně PC rozhodne který je pro danou situaci nejvhodnější. člověk v tomto bodě udělá víc chyby a pak to žere a nejede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám technický dotaz. Jak dlouho vydrží v autě DPF filtr.

Známý mi tvrdil, že po 100 000 se musí spolu s rozvody měnit.

Zdálo se mi to jako hovadina, ale neměl jsem u to jak vyvrátit.

Vydrží tak dlouho, podle toho jakým stylem se s tím jezdí. To že je v háji se pak indikuje samo kontrolkou.

Jinak 1.6 TDI CR se 7st. DSG je doma, takže kdyby měl někdo nějaké otázky, rád odpovím. Jinak sem i na vláknu DSG

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

měl bych dotaz, nenabízel se motor 1.6 TDi v roce 2009 se 6°převodovkou? Tuším cena byla o cca 40000 Kč vyšší než 1.4 TSi.

Včera jsem koukal na stránky Škodovky a k motoru 1.6 TDi je nabízena 5°převodovka a stejná cena jako 1.9 TDi a cena je jen o

cca 5000 Kč. Možná jsem se spletl, ale pokud by to tak bylo už loni, nevím proč jsem tedy nevzal 1.6 TDi :(:skoda:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl bych dotaz, nenabízel se motor 1.6 TDi v roce 2009 se 6°převodovkou? Tuším cena byla o cca 40000 Kč vyšší než 1.4 TSi.

Včera jsem koukal na stránky Škodovky a k motoru 1.6 TDi je nabízena 5°převodovka a stejná cena jako 1.9 TDi a cena je jen o

cca 5000 Kč. Možná jsem se spletl, ale pokud by to tak bylo už loni, nevím proč jsem tedy nevzal 1.6 TDi :(:skoda:

A co si koupil? Buď v klidu, 1.6 TDI je ve škodovkách pouze se 5 st. (bohužel a myslím, že samotný motor poškozuje, protože jsou kvalty dlouhé a auto je pak línější, MP nic moc, já se 7 st si na dynamiku nemůžu stěžovat, sem spokojen narozdíl od kolegů s MP, kteří si stěžujé, že je to líný a musí pořád řadit.) převodovkou a od podzima s 7 st. DSG - to mám já.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem si benzín 1.4 TSi 6°převodovku. Koketoval jsem i s 1.9 TDi, ale máme ji v práci jako služebák, celkem hlučný.

Předpokládal jsem, že by ta 1.6 TDi mohla být tižší. Prý DSG převodovky jsou dobrý, to jen co jsem slyšel :palec2:

O výběru motoru nevím, to záleží jak sis to spočítal a co preferuješ. Co se týká DSG, tak ta je super, zvykl sem si velice rychle. A 1.6 TDI CR je oproti 1.9 TDI PD hlučností úplně někde jinde. Máme je doma obě a tady ta nová to je paráda, motor vůbec neslyším až když jde přes 3,5 tis ot. jinak ho vždy přehluší aerodynamický hluk. Sem velice spokojen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady sem si dovolil malé dokumentační útržky videa za kolik jezdí 1.6 TDI se 7 st. DSG.

Na to že sem jel poměrně dost svižně, je to slušný. Pořád nějaké rozjíždění, bždění, uzavírky, těch 123 km/h bylo přes alpské motání, kopce a tunely docela dost. Navíc sem tam zapoměl napsat že je to s klimou na automatik

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na Klokan.Jacka : nemam s dieslom skusenosti,ale ta 1.6 CR mi uz pride pokrokovejsia, zaujima ma,ako znasa kratke trasy,napr. takych 12km. Cez rok jazdim casto na kratke trasy,ale vela Km zbieram narazovo, ked sa spravy naraz aj 2-3tisic,tak preto rozmyslam nad dieslom,ale sa trochu obavam tych 12km :(,diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na Klokan.Jacka : nemam s dieslom skusenosti,ale ta 1.6 CR mi uz pride pokrokovejsia, zaujima ma,ako znasa kratke trasy,napr. takych 12km. Cez rok jazdim casto na kratke trasy,ale vela Km zbieram narazovo, ked sa spravy naraz aj 2-3tisic,tak preto rozmyslam nad dieslom,ale sa trochu obavam tych 12km :(,diky

No to bych měl taky a to z jednoho důvodu 1.6 TDI má filtr DPF a tyto krátké vzdálenosti činí problém. Sice se to projevovalo hlavně u motorů PD a tohle je CR ale stejně to není doporučeno. Být tebou šel bych do 1.2 TSI 77 kw. Pojede to stejně a i úsporně a na krátké trasy je to rozhodně lepší. Na těch 12 km je to trápení a navíc to bude ještě mít větší spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

na Klokan.Jacka : nemam s dieslom skusenosti,ale ta 1.6 CR mi uz pride pokrokovejsia, zaujima ma,ako znasa kratke trasy,napr. takych 12km. Cez rok jazdim casto na kratke trasy,ale vela Km zbieram narazovo, ked sa spravy naraz aj 2-3tisic,tak preto rozmyslam nad dieslom,ale sa trochu obavam tych 12km :(,diky

mam tu 1,6 TDI CR. Najazdil som s nim cca 20 000 km za 9 mesiacov, vacsina z toho je po meste - rano 6 km, po 3 hodkach 4 km, potom naspat a pod... Priemerka je teraz 5,7 l. Dnes som mal po prijazde do prace spotrebu 5,5. Takze neviem, ci pre spotrebu benzin. A tu 1,2 TSI pre octaviu urcite nie. Ak benzin, tak min. 1,4, kebo slabsi motor bude na dialnici neskutocne trpiet (= vysoka spotreba a kratsia zivotnost).

Akurat mam pocit, ze je motor citlivy na kvalitu nafty. Raz za cas tankujem obohateny diesel a fakt to ide inak. Teraz som mal na nom spotrebu na 260 km 4,5 l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to si najezdil za 9 měsíců 20 tis těmahle cukačkama? Tak to musí ten motor vypadat. Já sem nepsal kvůli spotřebě sem psal že naftu na popojíždky 15 -20 km je zbytečný, to není pro ten motor to úplně nejlepší a psal sem že TSI ti dokáže jet taky za málo. Jinak nevim jestli máš pocit že se tvoje 1.6 TDI trápí na dálnici,ale já ten pocit nemám a když se podíváš na parametry 1.2 TSI 77 kw v OII, tak zjistíš že má lepší zrychlení než ta naše nafta, takže o nějakém trápení není řeč.O životnost motorů bych se rozhodně nebál, těžko má dneska někdo nové auto do doby aby najelo 300 tis. km a to ten motor při slušném zacházení zvládne). A navíc rozdíl v pořizovací ceně cca 90 tis je sakra velký, takže je to pouze o tom, že 1.6 TDI se vyplatí pokud toho najezdíš opravdu dost cca kolem 40 tis/rok, což ten člověk s nějakýma cukačkama po městě po pár km asi nepředpokládá že najede. Navíc jak sem řekl, na krátké trasy je mnohem vhodnější benzín,zvláště v zimě. Dneska už bych si hodně rozmyslel a hl. spočítal kolik km najedu, jakým stylem (což ovlivňuje spotřebu- benzín je víc náchylnější na styl jízdy) a pořizovací cenu. A ono by se najednou ukázalo, že nejm. 30 % těch obyčejných lidí co mají to rodinné auto má TDI úplně zbytečně, že TSI by se mu vyplatilo víc. Tak začíná se dělat až v posledních měsících, ale i jako zarytý naftař bych se teda v dnešní době docela rozpočítával co vzít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Klokan.Jack: no, asi som to spravne nenapisal. Po meste je to vacsina casu, na km je to asi tak pol-na pol mesto/dialnica. Ked som auto kupoval, tak som rozmyslal nad tou 1,4 TSI, ale bal som sa spotreby na dialnici aj s bicyklami na streche. Naozaj som sa naspekuloval v tych motoroch.

Inak rozdiel ceny medzi 1,4 TSI a 1,6 TDI CR je 150 EUR - cize pri cene auta skoro nic.

A k tomu motoru 1,2 TSI. Podla mna to je velmi dobry zaklad pre Fabiu ale uz nie pre Octaviu (vaha) a uz vobec nie pre Yetiho (celny profil a aerodynamika a vobec urcenie auta). Velmi pekne to ukazuje test, ktorym sa Skodovka snazila v nejakom svojom magazine prezentovat, ze motor ma dobru spotrebu. Slovenski herci jazdili z Bratislavy (Dubravky) do Malaciek a naspat s Yetim s 1,2 TSI. Spotreba bola ak si dobre pamatam od 5,7 do 8 litrov ale vacsinou sa pohybovala okolo tych 6-6,5. Co je fakt dobra spotreba.

Akurat, ze som sa trochu pozrel na udaje co mali v tabulke. Priemerka bola od 61 do 68 kmh. Trasa mala 61 km. Jedina cesta z Dubravky k Malackam a spat co moze mat 61 km je zbehnut na dialnicu (cca 3-4 km) a potom po dialnici a pred Malackami sa otocit na nadjazde a tak naspat.

Takze oni si to po dialnici svihali cca 70-75 kmh !!!! To potom vychadza spotreba....

Tak co je to za motor, ked sa v teste musi behat po dialnici 70 kmh aby to malo normalnu spotrebu ????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1.2 TSI v golfe a dovolim si NESUHLASIT ze 1.2 TSI nieje dobry ZAKLAD do octavie = golfu. chodte sa previezt s 1.2 a potom s 1.4 TSI. do 4000 otacok rozdiel nepatrny nad 4000 otacok uz tam rozdiel je ale neviem ako vam ale mne by urcite za tych 1500€ naviac nestal.a k tej spolahlivosti, vy ako viete aky je spolahlivy motor 1.6 TDI?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...