Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Prosím nevíte, jaká je maximální doporučená rychlost s nosičem kol a upevněnými koly (nejlépe na střeše)? Dá se jezdit s dobrým nosičem 160 nebo je to naprostý nesmysl? Proč by měla být rychlost 130 bezpečnější?

No neviem ako je to z nosicom na bike, ale jeden znamy valil po dialnici zo "zralokom" viac ako sa odporucalo a ono sa to tak neak "otvorilo"....

Takze ja si myslim, ze pripevnenie o auto to vydrzi, ale pri vecsich rychlostiach su aj vacsie tlaky na celu konstrukciu a aj strecha ma svoju nosnost.. Takze ked "prezeniem" hmotnost bajku, plus prud vzduchu, ktory nanho posobi, ti vytvori, taku hmotnost, ktora, ked sa opre do spojov tak..... B) Ono niekedy staci, ze je jedna cast slabsie pripevnena a uz to "rezonuje" "vykluje" a to potom mozes ist aj odporucanou rychlostou..

V kazdom pripade "NEVYSKUSAS NEVIES" :doh

takze potom daj vediet, kedy to uletelo.... :kol-28:

  • Autor

Právě mě překvapilo, že ani v návodu k nosiči kol (používám Thule ProRide 591) nic není. Očekával bych nějaké doporučení od výrobce nebo obecná doporučení a jestliže tato chybí, pak logicky omezení neexistují … což je podle mě nesmyslný závěr.

bud v klidu, já se jednou zapomněl a letěl jsem chvíli po dálnici s dvěma kolama na střeše 180km/h a nic se nestalo

Luke288: tak to bych neriskoval...Tys neslyšel větší hukot Lukyne?

180 s kolama jsem taky běžně jezdil, pokud nemá člověk Neumann, nebo Hakr "specialitky", tak není se čeho bát. U Thüle je snad 180 psaná jako max rychlost v nějakých papírech. Chce to ale kontrolovat, že všechno drží, tzn nejet knedlík 200km v kuse třeba a hlavně mít všechno od ok výrobce, je jasný, že noname rakev to asi nepochopí, že se nemá otvírat sama. :)

EDIT 2 Romarioo: nehučí to nijak navíc a pokud je dost koní, ani to mimo spotřeby nijak nepocítíš

Upraveno od P2M

Reknu to tak. Doporucena rychlost je vesmes do 130km/h. Kdyz pojedes rychleji a nahodou kolo uleti a zmrzacis nebo zabijes nekoho tak celej problem spada na tebe. Chyba v nosici se resi na druhem miste. Hlavni je, jak si sam prizpusobil rychlost a dobre uchytil naklad. Ja bych s nosicem na strese asi nejezdil rychleji jak 140. Ono nahly poryv vetru na takovou plochu udela neplechu. U nosicu na kouli nebo 5-te dvere je to krapek jine. Muzu si stim dovolit jet i 180, protoze vim, ze tam to udrzi. Ale zase, radeji jedu vklidu.

U boxu je to .... Kdyz vemu Kamei, Thule (proste vyssi rady) tak si muzu napriklad s boxem Excelence jet 200. Dam si to na A6 kombi v nafte a ani nevzroste spotreba. Ani neni hlucny. Na druhou stranu vemu Hakr 390, a kdyz s ni pojedu 150 tak pri poryvu vetru se mi muze otevrit. Nechci hanit Hakr (jsem prodejce), ale proste neda se od vice jak polovicni ceny cekat stejny vysledek. A zase chtel bych videt borce v X6 jak si na auto cpe Hakr.

Borec si na X6 cpát nic nebude, přece s tim nepojede na hory, kde by mu to ofouklo a námrazička mohla božínku poškodit láčeček lol;) Tyhle póza auta z města nevytáhnou paty jak je rok dlouhej ;)

Jinak na idnes tuším byl teď test nosičů a právě ty na kouli to moc nevyhráli... škoda ale, že netestili Pro ride 591, mám právě tenhle 2x a myslim, že i dost lidí s ním jezdí poslední dobou.

Výrobce by v dokumentaci měl uvést rychlosti,

jinak doporučuji každopádně nosič na kouli, než na střechu...

A důvod proč na kouli lepší než na střechu?

nemám nosišč kol a žádnou "radu" ani "zkušenost" nepřidám, jen bych s tím po dálnici rozhodně moc nelítal.....už jednou jsem potkal horáka v rychlym pruhu na dálnici a nikomu to "příjemný" překvápko nepřeju - v tu chvíle se mi z neznačkových bílých trenclí staly ADIDASky lol

dle mých zkušeností s nosičem na kouli:

- lepší manipulace s kolama, nikam se nezvedají...

- menší odpor vzduchu a spotřeba phm (hlavně tedy při větším počtu kol, že ano)

- větší jistota při jízdě, hlavně v zatáčkách, navíc možná neustálá kontrola ve zpětném zrcátku

- nestane se člověku, že na kolo zapomene při vjíždění do garáže (mně se to naštěstí nikdy nestalo, ale znám takové případy :D )

mám 2x nosič Mont Blanc Barracuda, a 180km/h pohoda... :)... jo a zajet do garáže s kolama na střeše se taky už povedlo :feve::feve:

Upraveno od Kenvelo

včera u vyškova chlap s oktavkou a s nosičem na kouli zapomněl sundat z horských kol přední blatníky,tak už je nemá :D ,naštěstí sjeli po silnici ke svodidlům :D ... taktéž doporučuji nosič na kouli,s tím střešním už máme špatné zkušenosti :rolleyes:

Upraveno od ladinek90

  • Autor

Jaké špatné zkušenosti prosím?

Nevěřím, že držák na kouli (pominu případ, že 80% aut kouli nemá), je významně lepší než na střeše. Dobře, nedělá tolik odporu, kola se možná tolik nešpiní (i když spíše víc než na střeše, vzhledem k turbulencím, co za každým autem jsou) a určitě se s ním lépe (mimo přístupu do kufru) manipuluje, ale dávat si kvůli tomu na auto kouli fakt ne. ;) Prostě kvalitní příčníky + držáky na střeše udělají stejnou službu a vzhledem k výsledkům testů, co jsou tu výše uvedený, jsou asi i bezpečnější variantou, ne?

Jaké špatné zkušenosti prosím?

to už je dávno,ještě na starým autě..silný boční vichr->něco to nevydrželo -> bicykl kutululu po silnici...a to sme jeli jen nějakých 110km/h... mít kvalitnější,tak by problém asi nebyl ;)

Aha, to já taky jednou viděl spadnout celou zahrádku i nákladem, fakt špatný zkušenosti...

....jo a bylo to ze Škodovky 100ky, v 83. roce....

Ach jo...

ja tyhle drzka na strechu nemam rad, znamemu to na dalnici taky nevydrzelo a dve kola upadly bylo to v rychlosti kolem 120kmh, kdyz uz bych to resil a mej jsem tazny tak bych to resil drzakem dozadu.

pak je měl blbě upevněný nebo měl nějakej šmejd držák. já vozím držáky co jsme kupovali na audi, značku nevím, ale tam žádnej problém v zatáčkách nebo s odporem vzduchu a hučením není...

hele mozny to je, ja bych to tipoval na spatny uchyceni ale presnou pricinu ti nereknu.

k těm testům na idnes - já když se rozhodoval co pořídit, přečetl jsem si právě test nějakého adacu nebo co to bylo a jednoznačně tenkrát vyhrávaly nosiče na kouli... tak nevím čím to bude? možná výběr modelů?

každopádně je to x let a už to asi nenajdu...

Spatny pristup do kufru s nosicem na tazne. Ale kdeze. Krasne se sklopi nebo vysunou. I obyc alfa od wjenzka ma uz zkolopaci system jen na zatazeni. Nosic na tazne ma vyhodu pro toho, kdo ho vyuziva. A ted takova malickost. Kdo vozi na strese jen kola a na box nebo na nejake jine prevazeni to nepotrbuje, tak je pro nej tazne i vyhodou ( pokud jej ma na aute). Nemusi se jiz starat o nejaky nosic na strechu ( kvalitni ) radove v cene kolem 6 tis. A kdyz dam na to 4 nosice po 2500kc za jede (th 951).......

Mám zkušenost s držákem na dvě kola zn. Thule. Manipulace snadná, zpracování perfektní, kola se ani nehnou. Na autech máme všichni odnímatelné TZ, takže no-problém. Na velkou dovolenou, kola dozadu a rakev na střechu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.