Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

Tak dneska jsem prohlidnul kompletne baterii ze vsech stran, teda krome spodku. Na hore kousek vedle zatek je vypalene cislo

H5B6863020174 a na boku je jakoby nastrikane,nalepene cislo z hora dolu 57113497

Tak teda nevim, kdyz je to znacka Hella tak asi nejspis bude znacena nejka jinak, ale taky nemam podlozene ze ji dela primo Varta.

Kazdopadne to neni az tak dulezite, hlavni je, ze clanky jsou pri mereni husomerem porad v zelenem. Takze ji necham asi pro strycka prihodu lezet v garazi a obcas ji nabiju aby nechcipla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám Fabii 1,4 16V 55 kW r.v. 7/2004 a v ní původní akumulátor (Varta 44Ah), tedy alespoň původní majitel mi tvrdil že akumulátor neměnil. Auto je bez klimatizace, ale s LPG, což je určitě také další příkon navíc, zatím ale startuje úplně normálně. Pokud baterka přežije zimu, tak ji asi stejně preventivně na jaře vyměním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ti prezije zimu, nejspis prezije v pohode jaro i leto. Je myslim zbytecne ji menit predcasne. Jestli jdou promerit clanky, tak bych je promeril a uvidis v jake kondici jeste baterka bude. Spis bych vymenu nechal az na zacatek zimy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabii 1,4 16V 55 kW r.v. 7/2004 a v ní původní akumulátor (Varta 44Ah), tedy alespoň původní majitel mi tvrdil že akumulátor neměnil. Auto je bez klimatizace, ale s LPG, což je určitě také další příkon navíc, zatím ale startuje úplně normálně. Pokud baterka přežije zimu, tak ji asi stejně preventivně na jaře vyměním.

Kolik příkonu z baterie navíc znamená LPG? ŽÁDNEJ!!!! Ten samý proud, který odebírají ventily na LPG normálně sežerou vstřikovače na beneli a těch pár mA navíc pro řídicí jednotku LPG? Alternátor to při běhu motoru nad cca 1000rpm naprosto spolehlivě pokryje... Baterka je nutná jen pro start motoru a vyrovnání nárazových odběrů při zapnutí silnějších spotřebičů než stačí zareagovat regulátor alternátoru. Jediná věc který bych se u 7let starý autobaterie bál je, jak se zachová až (jestli vůbec letos) uhodí nějaký větší mráz, dejme tomu víc jak -10°C. To pak bude kdo z koho. Buď je ještě OK a natočí, nebo klekne a Tebe čeká tanec kolem tlačnýho lana nebo kabelů, abys mazal nejkratší cestou někam, kde koupíš novou bez ohledu na cenu, typ a značku...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ako zima prisla a trosku prituhlo baterke sa uz nejako nechce... Pozeral som na magicke OKO, je cierne co nasvedcuje tomu ze nieje dostatocne nabita, cize ju dam nabit. Kedze ma uz 5rokov nerobim si iluzie a pozeram po nejakej novej.

Ale zarazili ma udaje na baterii kt. mam origo AKUMA 61Ah, 330A EN :kol-27: ???

To sa trosku sudruhovia vo VW podcenili ze tam dali taku "slabu", alebo iba vymyslam, pretoze pozeram po nejakej "silnejsej" VARTA BLUE DYNAMIC 74Ah 680A EN.?? :kol-28:

Inak motor 1,4TDi 51kW, vybava AMBIENTE

Editováno: , autor: superflo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bychh se zeptat znalých. Jaký je rozdíl - v čem? Jedná se o baterie Banner Power Bull a Banner starting Bull. Protože co jsem hledal nějaké informace, tak jsem nic kloudného nezjistil.

Jaký typ Banneru tedy do fabky (htp) koupit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Superflo - výrobce auta dává baterku takovou, aby byla jako nutný provozní komponent který je nutno koupit hotový co nejlacinější a přitom aby minimálně po dobu záruky spolehlivě plnila svoji funkci = natočila motor. Proto i když je výrobci baterek k dehťáku trojlampě doporučována baterie s minimální kapacitou 72Ah a lépe 88Ah, výrobce auta šetří a osazuje 61Ah. To samé platí o hodnotě zkratového proudu - baterka s nižší hodnotou proudu do zkratu je výrobně lacinější = pro výrobce auta výhodnější. Já osobně doporučuju kupovat baterku co největší, která se ještě vejde do kastlíku - takže pokud by se vlezla 96Ah, klidně si takovou kup. O osud alternátoru nemusíš mít strach, pokud je dobře seřízeno dobíjení, zvládne i vyšší kapacitu baterie.

Alma - liší se nějakou malou odlišností v technologii výroby, tudíž mají některou vlastnost nepatrně odlišnou - nepátral jsem, může to být hodnota zkratového proudu, může to být menší samovybíjení u jednoho typu, odolnost proti přebíjení nebo proti teplotám pod nulou... Rozhodně pokud je baterie určená jako startovací a splňuje požadavek na startovací proud odebíraný startérem auta s dostatečnou rezervou, není potřeba se nijak zvlášť rozhodovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasné že výrobca tlačí svoje výdaje na dol, no potom nech Škoda trošku aj upraví cenník, pretože sú to trošku predražené stroje, ale o tom je presne busines... vytlačiť na trh niečo za čo ľudia su ochotný zaplatiť aj 2 nasobok, výrobnej ceny... :kol-44:

sorry za off topic,

dik za radu, doma sa mi ešte váľa asi 1r 88Ah, musím zmerať či tam vôbec vojde... :kol-142:

Takže, premeral som kastlík na batériu, no vojde tam max. batéria s dlžkou 30cm, ciže 88Ah tam nevojde, kedže má dĺžku 34cm.

Editováno: , autor: superflo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem včera koupil novou Caryon 55Ah / 480A +15% do sve Fabie 1.4 16V 55kW 2001 (ELE - klima, origo xenon, vyhřivané sedačky/zrcátka, audio orig až na zadní ovály Magnat, DO centrál). Dneska jdu na proměření dobíjení, jsem zvědavý, co to ukáže, páč auto už ma svoje roky. Stará 60Ah odmítla poslouchat při současných teplotách a to jsem ji nabíjel 3 dny dozadu.

.

.

Tak po návratu od mechanika jsem spokojen, zkouseli jsme volnobeh, zapnute/vypnute nejbeznejsi spotrebice, altik dava 13.9 - 14.3V...

Editováno: , autor: Wikidy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Měl bych dotaz, nebo spíše prosbu o radu. Jinak dopředu chci říci, že jsem toto tém přečetl celé a vím toho nyní dost, přesto se nedokážu rozhodnout.

Mám Škodu Octávii 1.6 74kw r.v.1999 (manuánlní klima, rádio + asi 8 repro :-), vyhřívané sedačky, dálkový centrál, elektr.všechna okna) auto jsem kupoval v listopadu v bazaru (bohužel ne ve férovém), kde mi na můj dotaz sdělili, že baterie v autě je max. rok stará!!! Nebyla to zřejmě pravda, protože už v prosinci mi při starování začali cvakat nějaké spínače a nulovat hodiny s tím denním počítadlem km! no a nakonec jsem ani nenastartoval. Baterku jsem vyndal a dal na hystorickou nabíječku. Poté jsem ji dal zpět do auta a pár dní (cca 7 ) auto zase normálně startovalo, jenže pak zase to nulování a když přituhlo, tak jsem opět nenastartoval. Tudíž si myslím, že baterie už je K.O.

Po přečtení tohoto vlákna jsem se dozvěděl, jak bych mohl zjistit datum výroby baterie (nevím zda jsem to našel správně), na baterii jsi našel vyryté čtyřmístné číslo s písmenem 2701 E, zčehož jsem usoudil, že to je asi 10 a půl let stará baterie, tedy pokud je to, to správné číslo. Jinak na baterii je údaj, že se jedná o 55 Ah 420 A EN start proud. Jo a taky jsem koukal na alternátor na kterém bylo napsáno 14 V a 90 A.

Nyní bych potřeboval poradit jakou baterku koupit, abych v pohodě startoval i v mrazech a taky, aby nějaký ten rok vydržela. Samozřejmě nepotřebuji nějaké nadupané bomby, ale tak akorát. Už jsem na nějaké koukal, ale nevím zda by byly dobré, jde o tyto dvě:

STARLINE 12V 60Ah, rozměr d242x v175x š175, + /plus/ kont. strana PRAVÁ, startovací proud 540A.

EuroPower (výrobce Akuma) 12V/62 Ah: D 242x V 190x Š 175 (530A)

Díky moc za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmi metr a změř ten "kastlík", ve kterém máš baterku - pokud se vejde, ber takovou, která má známější značku (v kladném smyslu) a zároveň má co nejvyšší údaj o kapacitě (XX Ah) a o zkratovém/startovacím proudu (YYY A). Bohužel lepší značka znamená vyšší cenu, ale vyplatí se na baterce rozhodně nešetřit. Údaj z alternátoru je důležitý jen pro zhodnocení toho, jaký celkový výkon můžou mít současně zapnuté spotřebiče v autě aby ještě zbývala nějaká energie pro dobíjení baterie - ve Tvém případě 90A znamená celkový maximální TRVALÝ příkon 1080W (údaj platný pro napětí 12V) - jak se tento příkon přeleze, bude se další energie čerpat z baterie, která se nebude dobíjet - stav například když zapneš všecka světla, výhřev zadního okna a ještě budeš sosat šťávu z baterky nějakým výkonnějším audiosystémem...

S tím datem výroby máš bohužel zcela pravdu, bazary ojebávají kde můžou a Ty máš pravděpodobně nějakou suprstařenku - 2701 by podle systému kódování "kalendářní týden - rok" znamenalo, že Tvoje baterka opustila výrobní linku v první dekádě července roku 2001...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maurik: Tem Starline bateriim bych se obloukem vyhnul, i kdyz se o nich rika ze nejsou uplne tak spatne, ale jsou rozhodne lepsi jine znacky, jak psal Ekkar. Ja osobne mam ve Fabii 1,4 Mpi fouknutou baterii Varta Blue Dynamic 72Ah start 680A. Puvodne jsem ji mel teda v Octavii TDI, ale ted slouzi tady a nemam problem s dobijeni. Do kastliku vesla teda tak akorat. A ted pri mrazech -20C toci bez problemu.

Pro tve auto idealni treba tato: http://www.battery-import.cz/varta-blue-dynamic/autobaterie-varta-blue-dynamic-60ah--12v--d24

samosebou se podivej i ke konkurenci na netu. Ale s Vartou rozhodne neslapnes vedle, a cena je myslim velice slusna. To u autokelly za tu samou zaplatis kolem 2000,-kc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj já sice startuju normálně díky bohu. Sice po nočním stání venku v - 18 to startuje dost z tuha :D Mám 74 Ah baterii 700A .. Banner myslím (černý býk) .. Jen by mě zajímalo kolik tak dobíjí altík baterce při zapnutých světlech, rádio 4x repro a zapnuté topení při konstatních třeba 2000ot. motoru? :) Jen by mě to zajímalo .. mám 1.4 MPI 70A altík.

A když už jsem tu napsal .. jak je to se startováním? Když otočím klíček lehce jenom do startovací polohy né úplně na doraz .. teče z baterky plný startovací proud? (je to ten 700A?) Nebo těch 700A teče až když to otočím úplně na doraz?

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když budem brát, že altík je schopný dodat teoreticky těch 70A, tak odečti nějaký 3A na motorovou elektroniku, cca 5A na větrák topení a ovládání klimy, 10-15A na světla, 5 až 6A na kontrolky a přístroje - a když nebudeš hýbat volantem, aby se neaktivovala pumpa serva, zbytek až do maxima těch 70A může jít do baterky... Nárazově, než baterka řekne "DOST!" - po nastartování to trvá cca 10 minut, než se doplní energie odebraná tím startem. Pak už jen záleží na tom, jak moc v baterii chybělo ještě před tím startem.

A k tomu startovacímu proudu - startér je tvrdě spínaný pomocí silového relé uvnitř sebe - je mechanicky spojené s výsuvem pastorku a zajišťuje rozběh až v momentě, kdy je pastorek zcela zasunutý do věnce spojky. Samotné vysunutí pastorku a v koncové fázi výsunu i sepnutí proudu do startéru realizuje startérová cívka. Žádný částečný nebo omezený proud do startéru neexistuje. Proudové omezení je realizované jen vnitřním odporem zdroje = baterie, startéru a jejich spojovacích vodičů. Hodnota startovacího proudu na baterii je vlastně obrácená hodnota jejího vnitřního odporu - je to proud, který je baterie schopná dodat do téměř zkratu, kterým ve skutečnosti startérový obvod je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za odpovědi. Bohužel já se musím koukat hlavně na tu cenu, v opačném případě bych samozřejmě tam dal třeba i zlatou baterku. Vím, že každý doporučuje jen tu nejůepší značku (myšleno tu firmu, co dá nejvíce peněz do reklamy), ale já spíše musím koukat hold na tu cenu a hned po tom na to, aby to byla vcelku dobrá alternetiva pro mé auto. Všichni říkají jedině Vartu, která je nejdražší, to je s prominutím skoro stejné, jako by někdo jen kvůli výtečné a dobře zaplacené reklamě prosazoval třeba Mazdu, To by pak znamenalo, že ostatní značky (výrobci) jsou šunt.

Samozřejmě, že kdybych na peníze nemusel hledět, tak bych z 98% procent šel taky do Varty, ale já musím hledat baterku do max 1500 Kč.

Nevím to zcela jistě, ale třeba ty Starline vyrábí pobočka Varty v Česku ne? Takže v čem je problém? To je jako by si nikdo neměl kupovat Škodovku vyrobenou mimo ČR?! :-) je to jen moje domněnka a názor prostého laika,proto se radši ptám.

Jinak já kastlik v autě nemám, jen takový jakoby podnos, nebo jak bych to nazval. Ze stran to je volné a v předu jsou takové dvě malá zarážedla a vzadu takový záhyb (účko) do kterého se zasouvá ta packa baterie. Blbě se to tam měří, ale co se mi povedlo, tak délka toho podnosu je 260 mm a hloubka 175-177 mm.

Z těch baterek co jsem dával výše, tak se vejdu i s poštovným do 1450 Kč. Hold musím koukat i na cenu, i když budete kroutit hlavou, ale tak to je no..

Když už bych si měl vybrat z těch dvou, tak kterou by jste mi doporučili? Děkuju moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z Tebou vybraných dvou bych nedoporučil žádnou - jsou na tom obě zhruba stejně (stejně mizerně). Šel bych do Banner, Varta, Exide...Porovnej si je aspoň na netu - při stejných vnějších rozměrech mají vyšší kapacitu i startovací proud. A o tyhle dva parametry jde u baterky nejvíc - prachy budou a my nebudem. Dobrá baterka se pozná tak, že nastartuje za všech okolností - a to za ty prachy stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ale když něco najdu, tak je to mimo mé okolí bydliště, což znamená další peníze za dodání. Mám možnost koupit tuto baterii:

http://www.skvelesluzby.cz/autobaterie-proforce-62ah

Píšou, že je to skvělá baterie a finský výrobce. Vím, že otravuju, ale jinak to se mnou nejde :kol-28: Je divné, že vše je Praha, nebo Morava a v okolí Chrudimi a Pardubic nemůžu nic najít (myslím cenově). Třeba o pár příspěvků výše mi Grym dal odkaz na baterii, kterou bych bral hned, kdybych si ji mohl vyzvednout osobně někde poblíž, ale bohužel. :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda Proforce .. neznám a ikdyž sice nejsem odborník nešel bych do ní. Nejde dát o 200 kč víc a koupit baterku pořádnou? Fakt se ti to vyplatí baterka není na 2 roky ale minimálně na 5-8 let .. nevyplatí se na ní šetřit

A děkuju za odpověď a vysvětlení mé otázky :) Řekl bych že má baterka je nabitá pořád tak na 80-100% ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maurik: Na baterii se opravdu nehodí šetřit, kámarád si koupil loni novou baterii Starter Plus něco přes 70Ah+- a pri mrazech jí musí nosit domu na nabíječku a je z toho neštastný, baterie byla měřena a je odporově OK,tudíš nejde reklamovat, ale jak uhodí mráz tak je v prde** a auto prostě nenastartuje. U nás dneska bylo -24C.Ale on byl poražený i při -18C.

Pro tvoje auto benzín 1,6 uplně bohatě postačí i klasická Varta viz zde: http://www.cekl-esho...k-dynamic-56-ah

Z toho to obchodu jsem baterii kupoval, a do 2dní jsem ji měl doma. S poštovným se vejdeš do 1500,-Kč a budeš mít jistotu, že ta baterka něco vydrží a nenechá tě v mrazu na pospas osudu.

Ty baterie Proforce jsou taky nic moc, takze jdi opravdu do osvedčené kvality, tady opravdu není co řešit a dívat se na to že májí věčí reklamu, není uplně správné. Já měl v Octavii Vartu Black starou přes 8roku a ještě byla schopna nastartovat diesla při -15c. Kdo zkusil Vartu, jinou už nechce ;)

Edit:Ale já osobně bych přihodil pár káčwek na víc, i kdybych měl týden jíst suchý chleba, a koupitl tuhle: http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/autobaterie-varta-blue-dynamic-60-ah-3

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych zase varty nejak nechvalil ..nevim proc..ale posledny roky je hodne reklamaci ...( sam mam taky vartu) ..starline taky neuznavam ...ale treba baterky si nechava delat u varty .... znam moc pripadu kdy varta odesla do 2 let a starline funguje uz 5 roku ....ale nebal bych se klidne znacek jako je TAB a nebo Benner

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec mám doma Vartu Blue Dynamic 60 Ah 540 A EN za 1580 Kč. Hledal jsem já i manželka celé dopoledne na netu a už mě z toho šibalo :-) Pořád jsem nechápal, jak jsou tak velké cenové rozdíly při jedné a té samé baterce. Je vidět, jak někteří (hodně) obchodníci jsou prostě nenažraný. No to je jedno. Po dlouhém hledání jsme našli obchod, který do 30 km rozváží baterie za 125 Kč ješte ten samej den a když ji předám starou baterii (se stejnou kapacitou, tolerance 10 Ah),tak mám dovoz zdarma. Takže jsem ji cca ve 14:30 hod objednal a kolem 18:00 hod ji měl doma. Takže no, zatím spokojen, ale to se uvidí časem. Jen mě zaráží, že na ni byla nalepená taková knížečka v tolika jazycích, ale v češtině ani písmenko! Takové výrobky bych ČR zakázal prodávat :-)))

No a před chvilkou jsem ji dal do auta a nastartoval, ale uvidím ráno. Jen jsem v určitých věcech zmaten. Mám v autě asi nějakého Gremlins :-) Protože někdy vytáhnu klíček ze zapalování a rozvítí se světlo, teď nic. Zavřu dveře a dříve světlo zhaslo pozděni tím pomalím zhasínáním, nebo hned při zamknutí. Nyní zabouchnu dveře a světlo hned zhasne. Já už jsem z těch věci hotovej :-))

Ještě jednou chci všem poděkovat za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mara00: Pokazit se může cokoliv, mě asi před rokem říkal známí že spíš baterie Banner jsou celkem problémové. Prodává oboje značky, takže vylučuju že by chtěl prodávat jen tu co nabízí. Takže težko říci, jak tomu ve skutečnosti je s kvalitou, ale u mě je jednička Varta :D

Maurik: No tak hlavně že jsi pořídil, věřím že budeš spokojený.- Jen se podívej na vyrobní čislo baterie, kdy byla vyrobena. Ono někdy totiž vykutálení prodejci prodávaly staré zásoby..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...