Přejít na obsah

Sťahovanie okien vs. autozamknutie


SlavoC

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Trocha som čítal príspevky o otváraní a zatváraní okien s DO, ale zatiaľ som nenašiel aby mal niekto taký problém, alebo by mu to vadilo

Takže o čo ide: 1., Po otvorení auta DO napr. na parkovisku pred nák.strediskom a následným držaním tlačidla otvorenia sa stiahnu aj okná,ale potom sa s

niekým/nejakou okoloidúcou zarozprávam,sadneme si na kávičku a auto medzitým sa zamkne po 30s,lebo neboli otvorené dvere po

odomknutí DO a moje okná ostali len tak otvorené.

2., Pri zapnutom spínači(vodičove dvere) na zablokovanie ovládania zadných okien na zadných dverách napr. deťmi, sa tieto zadné okná

otv/zatv bez problému pri dlhšom zatlačení otv/zatv na DO.

Otázka znie: Dá sa to sw upraviť, aby v prípade č.1 autozamykania sa zatvorili aj okná a v prípade č.2 aby ostali neaktívne zadne okná aj pri otv/zatv s DO?

Dikes

OII Combi, 1.9 TDI, Elegance, 2005

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím ze všech diskusí vyplynulo, že nejde nastavit aby se při zamknutí auta zavřela i okna.

V kombinaci s dešťovým senzorem jde myslím nastavit aby se zavřela střešní i boční okna.

Už nevím přesně jestli je to tak, ale když má auto alarm tak jde nastavit automatické zavírání oken.

Přeprogramovat logiku nějaké řídící jednotky v autě asi nejde.

Moc nechápu argument bezpečnosti. Dost mě štve, že auto samo nezavírá okna.

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, okná je možné automaticky zatvárať iba pri použití neoriginálneho alarmu(trebárs META) sám to tak mám. ale v prípade čo popisuješ že sa auto samo zamkne sa ani mne okná nezatvoria musím ich zavrieť diaľkáčom dlhým podržaním... ono v PLC a CNC je úplne iná možnosť programovania ako v týchto jednotkách. BTW: kde programuješ PLC resp. CNCčka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automatické zavření oken při zamčení by mě taky zajímalo.

Měl jsem O1 s Jablotronem, tam je to řešeno tak, že v alarmu nastavíš impuls pro centrál o délce 60s a tím se zavřou okna.

U současné O2 s továrním alarmem prý jde nastavit nanejvýš to, že když se začnou zatahovat tam můžeš pustit a oni se dotáhnou. Jednak nevím jak nastavit a jednak to stejně musíš držet než se začnou zatahovat.

Jestli děláš do elektroniky, tak nápad bych měl. Doplnit na signální kabel k centrálu bistabilní KO který udělá z jednotkového implulsu od DO 60s. Kdyby se někdo do toho pustil s přišel na to kde je ten drát a jakým impulsem se ovládá a jak to dodělat, tak jsem první zájemce.

Druhé možné řešení vidím v tom senzoru deště (jen pro auta co ho nemaj). Pokud nemá vlastní řídící jednotku a dává jen obecný logický signál prší vs. neprší. Tak by asi šlo dodat signál trvale prší. Nutností je všam možnost nakódovat zatahování oken při dešti a zároveň vypnout automatické stírání. Ale toto berte jen jako myšlenku, nejsem si jist tím že to nenarazí na zásadní problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modul na prodloužení zamykacího impulsu existuje.Někde ho ještě asi mám.

Funguje ale špatně. Po dobu trvání prodlouženého impulsu se nejde dostat do auta!

Když se v té době stiskne tlačítko pro odemknutí, tak se potom znovu musí stisknout tlačítko pro zamknutí a znovu čekat tu dobu.

Tak jsem ho zase vyhodil.

http://levnealarmy.cz/eshop/elektricke-sta...pulzu-m-03.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modul na prodloužení zamykacího impulsu existuje.Někde ho ještě asi mám.

http://levnealarmy.cz/eshop/elektricke-sta...pulzu-m-03.html

To by se mi líbilo, výrobce ale v diskusi píše, že je určený jen do OI.

Navíc mám FL s údajně jinou elektronikou.

Chtělo by to schemata, nastudovat samotný přijímač DO - ten asi bude připojený na CAN bus

a udělat prodloužení třeba jen na 10s (čas chce vyzkoušet, jako jsem to udělal ve staré OI).

Jenže elektronika prodloužení bude muset být přímo v modulu přijímače.

Takže máte někdo detailní schémata, nebo spíš představu o přijímači,

vlastní schema zapojení přijímače DO asi neexistuje.

Bude to chtít rozebrat přijímač, trochu prozkoumat zapojení a pokud to půjde,

problém s automatickým zavíráním oken by byl vyřešený úplně stejně jako na staré Octávce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten modul zní zajímavě. Mám taky O2FL, a v té diskuzi mj. píšou není určen pro superb který má stejnou elektriku.

Úvaha o přijímači může být špatná. V diskuzi o dodělání DO jsem četl, že dodělání znamená jen přidat drát (coby anténu) k existující jednotce centrální elektriky (jednotka 09) - tady už není komfortka.

Nejsem si jist, ale vyvozuji s toho co vím, že dveřích jsou ŘJ - jedna vpravo, jedna vlevo (ovládají mj. zrcátka, blinkry apod). Přijímač je integrován do ŘJ centrální elektriky. Tedy mi z toho vychází, že zámky asi budou připojeny na ŘJ dveří (tedy 2 nezávislé) a ty se datově po CANu ovládají povely ŘJ centrální el. Tedy řešení přes přijímač DO bych neviděl jako reálné (není kde připojit ani signál ani impuls).

Spíš je otázkou co dveře, druhý signál na zamčení je od zámku a ten půjde do nějáke ŘJ (tipuji ta ve dveřích) po drátu (tedy tady by se dal pustit ten dlouhý impuls, ale kde vzít zdroj (tedy spouštěcí impuls) když se nedostaneme přímo k signálu DO tak mne napadá signál přímo na zámek, ten půjde k zámku po drátě. Uvedený modul reaguje jen na nástupnou hranu impulsu, takže by nevadilo, že to zpětnou vazbou prodloužíme vstup na 20s.

Tedy připojuji se k žádosti o el. schémata, ale spíš na el.zámek dveří a impuls od klíčku ve dveřích + ŘJ do které je to připojeno.

A taky kde ta jednotka fyzicky leží. Pokud tuším, tak ve dveřích jsou tlakové spínače pro detekci bočního nárazu a aktivaci bočních a hlavových airbagů. Tedy ty dveře musí být utěsněny, takže pokud je to v nich, tak i návod jak se do nich leze a těsnění pak spravuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úvaha o přijímači může být špatná. V diskuzi o dodělání DO jsem četl, že dodělání znamená jen přidat drát (coby anténu) k existující jednotce centrální elektriky (jednotka 09) - tady už není komfortka.

Z tohoto vycházím, pokud se připojuje anténa k jednotce centrální elektriky, musí v ní být na 99% vlastní přijímač.

Výstup přijímače (za dekodérem atd.) bude buď zpracovávat přímo tato jednotka, nebo bude přes obvod sběrnice připojen na CAN.

Mnohu uvažovaná úprava znamená přerušit výstup přijímače (signál otevření dveří) a vložit do něj zmíněný časovač.

Problém bude tento signál najít, určitě to bude znamenat pátrání s digitálním osciloskopem a ani se to nemusí povést, třeba proto že na jednotce nepůjde měřit v autě (nepřístupnost), nepůjde amatérsky zprovoznit venku, nebo v ní třeba jen nebude místo na další obvody.

Proto o ní potřebuji něco vědět: Kde je, co dělá a v ideálním případě dokumentaci. Tu ale bude mít jen výrobce, což nejspíš ani nebude škodovka.

Autu se bude každé stisknutí DO jevit jako prodloužené.

Má to své nevýhody, ale u starého auta mi moc nevadily:

- během prodlouženého zamykacího cyklu (10-15s) asi nepůjde odemknout

- když budu chtít nechat nezavřená okna, budu muset zavírat klíčkem, tohle žádné nastavení maxi-dotu nezmění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...