Haski Vloženo 2. Březen 2010 Sdílet Vloženo 2. Březen 2010 U Felicie bylo takové chování většinou jasné (kdy auto za jízdy cuká), bud Lambda sonda nebo snímač otáček, případně vstřiky, svíčky..). Tady jde opravdu jen o špatné (nejčastěji 1 až 5h odstáté teplé) starty. Pokud použiju při startování plyn, auto se snadno zahltí a je chvíli na volnoběh uchlastané, motor (auto) se třepe a někdy mi při tom z výfuku jde kouř. Jak to chytne, je za jízdy i volnoběh všechno v pořádku bez cukání, či jiných projevů. Diagnostika mě osobně nehlasí žádnou závadu. Na co mám spadeno je možná odvzdušnění palivové soustavy, nebo jsem teď osobně přetěsnil škrtící klapku (vyzkoušeny zatím 2 starty - OK) Odpařování a tlak ve vstřicích nevěřim, že se něco odpařovalo.Tlak je tam podle silný a né spádový, takže benzin tam musí být pořád připraven. Reakce plynu už se tu někde také řešila. Řeší to snad chiptuning nebo Cimbu úpravou přechodových stavů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 15. Březen 2010 Sdílet Vloženo 15. Březen 2010 (editace) Přetěsněním sací klapky u příruby (tj spoj plastového sání a klapky silikonem) se mi startování zlepšilo, nicméně jsou stavy, kdy startuji i na podruhé, ale už s jistotou. Od té doby se mi nestává, že bych dlouho točil startérem 10s a pak sám vypl nebo musel ťukat při startovaní na plyn. Teď je to tak v nejhorším případě do cca. 3s. Žádný zázrak, ale už mi to tolik nevadí. Takže věřím, že přetěsnit komplet sání může být také varianta k řešení nebo aspoň k částečnému řešení tohoto problému. Editováno: 15. Březen 2010, autor: Haski Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 15. Březen 2010 Sdílet Vloženo 15. Březen 2010 - varování z DP !!! sání a nic s ním společného netěsnit silikonem, stejně tak nehledat netěsnosti na sání silikonovým olejem silikonové složky neshoří a ulpívají na lambda sondě, tak jde následně do kopru ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Vyreseno!!! vymena vstrikovacu + vymena reduktoru, vse ted OK. vstrikovace vsechny spatne nebyly, ale dal jsem vsechny, reduktor propoustel pres pretlakovy ventil do podtlakove hadicky, udajne nelze opravit, tak se dal jiny, myslim Alaska, muselo se dodelat kostka pro original cidlo tlaku na hadici, chodi to jak nove. musim ted hodne jezdit, aby se mi oprava brzo zaplatila na cenu se ani neptejte, sok ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 (editace) Tak gratuluji a doufám, že je to tedy opravdu vyřešené. Já pokaždé co jsem udělal vždy chvíli nějak fungovalo, ale vždy se to nakonec vrátí ke klasickým špatným teplým startům. Mohu prosím vědět, co je zač ten reduktor? Nemohu toto slovo nikde v DP najít viz obrázek ? Nebo jde o LPG? Editováno: 29. Březen 2010, autor: Haski 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Ano, tyka se to LPG, kdyz jsem jezdil jen na benzin, nebyl problem. v podstate slo o to, ze po vypnuti motoru se mi naplnilo sani plynem, a motor nesel nastartovat, protoze byl uchlastany plynem. Citit nikde nic nebylo, tak to byla zahada skoro za vsechny prachy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 1. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 1. Duben 2010 milosk: tak at to v poradku slape dal kdyz jsi do toho vrazil takovy ranec ja predelavku na LPG nemam, nepovedene starty me v tomto pocasi ani moc nezlobi, tak to ted resit nebudu, v blizke dobe se chystam prehrat prechodovy stavy, uvidime jak se bude chovat auto po tomto zakroku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 18. Duben 2010 Sdílet Vloženo 18. Duben 2010 Chcem sa pridať zo skúsenosťami štartovania . Mám octaviu 1,6 BFQ rok výroby 2008 model 2009. Hneď ako som ju kúpil,som bol veľmi spokojný s vozidlom ,jazdil som bez problémov až kým neklesla vonkajšia teplota. A teraz môj problém. Začnem od začiatku: 1) vonkajšia teplota -6 stupňov až + 6 stupňov vozidlo naštartuje a po chvíli zhasne 2) naštartujem znova a vozidlo ide bez problémov 3) návštevy značkového servisu aj dopyt od ŠKODOVKY bez úspechu Mám diagnostické prístroje VAG,SCANMASTER,AEB214.Ani jeden prístroj nevykazuje závadu , ale pri týchto teplotách, keď som sa pripojil na ECU motora mi pri prvom štarte ukazoval parameter predzápalu hodnotu až -20stupňov. Pri opakovanom štarte bol predzápal od +5 do +12 stupňov.Tento jav sa prejaví len pri tejto teplote a po druhom štarte sa už neprejaví.Náhodne ak motor nezhasne aj tak nejde do otáčok ,aj na mieste, až kým ho nevypnem a znova nenaštartujem. Žiadal som autorizovaný servis o zistenie závady poprípade predbežne o výmenu snímačov ,ECU motora , ale keďže jednotka nevykazuje žiadne závady tak len otestovali jednotku a komponenty a to bolo všetko. Nevedia kde je chyba.Ak vie niekto poradiť nech dá vedieť. A na záver : tester AEB214:má funkciu kontrola komponentov (neviem čo to je) kontrola CHUDÝ-BOHATÝ komponent1 x má byť viac ako 2703 ( ja mám 0 ) komponent8 x má byť viac ako 34079 ( ja mám 33557 ) Tester vyhodnocuje pripojenie ISO 9141-2 a odvoláva sa na servisnú príručku. Všetky tieto podklady som dodal aj servisu aj ŠKODOVKE ale zatiaľ žiadna priama oprava. Nemôžem nechať vozidlo dlhú dobu v servise . Prosím poradte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Duben 2010 Sdílet Vloženo 19. Duben 2010 - pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°) - dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°) toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá - jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG. Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno. Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím? Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 21. Duben 2010 Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 - pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°) - dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°) toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá - jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu? Pri teplote nad 6 stupňov alebo aj pod -6 stupňov je štartovanie OK aj predstih sa pohybuje od 6° do 15°. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 21. Duben 2010 Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG. Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno. Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím? Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky Mal som podobný problém s 1,8 bez turba -- pomohlo vymeniť sviečky s jedným kontaktom od NGK (vzdialenosť elektrod nastaviť pri LPG na hodnotu cca 0,6 mm ,ak nepomôže tak môže byť vadný modul, ale aj palivo BA.Podobný problém som zažil aj vo Felde 1,3 monomotronic a tam po určitej dobe odišla riadiaca jednotka motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 21. Duben 2010 Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG. Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno. Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím? Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky Mal som podobný problém s 1,8 bez turba -- pomohlo vymeniť sviečky s jedným kontaktom od NGK (vzdialenosť elektrod nastaviť pri LPG na hodnotu cca 0,6 mm ,ak nepomôže tak môže byť vadný modul, ale aj palivo BA.Podobný problém som zažil aj vo Felde 1,3 monomotronic a tam po určitej dobe odišla riadiaca jednotka motora. Ešte prídavok: ak máš STAG300 pokús sa motor naštartovať priamo na LPG .Keď potom motor pôjde dobre je vadná palivová sústava BA , ak nie tak zapaľovanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 21. Duben 2010 Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 To jsem zkousel nastartovat na LPG ale nepodarilo se. Co pamatuju tak se to chovalo stejne, ale ty ostatni valce již nenaběhli..... Takže teoreticky to zapalování no. Svíčky mam od NGK FR6Q tušim. Ale elektrody jsem ted delal na 0,8mm. Jinak ve VAGu mi to při normalnim chodu motoru neudělá ani jedno vynechání zapalování. Proto je mi to divný. Ale zkusim ty svíčky po čase-preventivně. Jinak na fávu jsem měl taky podobny problem (tež MonoMotronic) a tam jsem měl rozdělovač (tudíž taky zapalování). No uvidíme, zatim jezdí v poho, jen ten start no... Nebude to mít negativní vliv když to sklepnu ještě víc? 0,6mm mi přijde už hodně malo, aby se nezatěžoval víc ten zapalovací modul nebo něco... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 22. Duben 2010 Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 To jsem zkousel nastartovat na LPG ale nepodarilo se. Co pamatuju tak se to chovalo stejne, ale ty ostatni valce již nenaběhli..... Takže teoreticky to zapalování no. Svíčky mam od NGK FR6Q tušim. Ale elektrody jsem ted delal na 0,8mm. Jinak ve VAGu mi to při normalnim chodu motoru neudělá ani jedno vynechání zapalování. Proto je mi to divný. Ale zkusim ty svíčky po čase-preventivně. Jinak na fávu jsem měl taky podobny problem (tež MonoMotronic) a tam jsem měl rozdělovač (tudíž taky zapalování). No uvidíme, zatim jezdí v poho, jen ten start no... Nebude to mít negativní vliv když to sklepnu ještě víc? 0,6mm mi přijde už hodně malo, aby se nezatěžoval víc ten zapalovací modul nebo něco... Vieš postup štartovania priamo na plyn pri STAGU300.Je to núdzový spôsob ak sa vozidlo nedá naštartovať na benzín. Ak treba napíšem postup. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 22. Duben 2010 Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 Nemusis, vim jak na to. Uz jsem to kdysi zkousel. A tenkrat to chytlo. sice ten motor byl studenej a otacky se houpali ale chytlo. Dneska to na to prakticky nenastartuju no.... Ale spis mne zajima ta teorie svíček. Není těch 0,6 málo?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RATOS Vloženo 4. Květen 2010 Sdílet Vloženo 4. Květen 2010 - pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°) - dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°) toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá - jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu? Pred dvoma dňami som odstavil vozidlo v chladnejšom prostredí(cca 5°) a omylom som pripojil ECU pre LPG . Po prvom štarte sa vozidlo správalo podľa predchádzajúcej správy a zhaslo . V tomto momente sa na softe od LPG objavilo odstavenie vstrekovača 1. valca na dobu cca2-4 sek. Auto išlo na benzín. Podľa tohto zistenia si myslím , že môj problém nastáva zablokovaním benzínového vstrekovača alebo soft chybou ECU-benzín.Tento problém so štartom bol aj kým som nemal LPG, ale som nemal soft na sledovanie jednotlivých vstrekov.Podobný problém sa vyskytol aj v peugeote607(XFX) ,presne naštartovať auto vypnúť a znova naštartovať,a vozidlo nemalo žiadne závady. Výmena vstrekov pomohla.V mojom prípade ale auto má nabehané len 16000km- nový voz . Chcem sa opýtať či to môže byť možná príčina mojej závady. V ŠKODA servise sú už bezmocný!! veď je to nový voz. Ďakujem vopred za skorú odpoveď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 Zdravím pánove,přidavam se do klubu špatně startujicich 1.6.Muj problem je v tom že když nastartuji studeny motor při chladnějšim počasi(jako dnes)tak mam strašně nizke počatečni otačky a motor ma tendenci jse dusit a škubat,jako by se vubec nezapnul ten automaticky sytič,otáčky jsou ted pod 1000 ot/min při tom studenem startu odhaduji tak okolo 800 asi.Vyměněne je kde co od lambda sondy před katem a po vyčištěni a nastaveni škrtici klapky a zkontrolovani a vyměněni některych špatnych hadic.Ještě jedna takova věc byl jsem na čištěni vstřiku ultrazvukem a jeden je pry přidřeny ale nevim jestli to ma s tim nějakou spojitost(pry nema).Jinak je to motor 1.6 75 kw AVU.Auto bylo na servisu asi před 1000 km s timto problemem a na chvili byl klid a ted se to zas objevilo .Už fakt nevim co s tim asi zbyva jen to hodit ze skaly....Diky za připadne tipy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 Nikdo nevi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 co čidlo teploty? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 Je to jen teorie, ale možná na těch vstřikách něco bude... Dneska se mi to stalo a asi jsem i vyloučil že zapalováním to nebude.... Při startu na benzin jede na 3 valeččky, po tipnutí a start na tvrdo na LPG uplně OK. Poté znovu benzin a opět 3válce, poté 4. Pokud se nepletu, tak LPG má vyšší zápalnou teplotu (vzhledem k oktanovymu cislu), takze zapalovanim to asi nebude.... Poté zbývají tedy vstřikovače ;-) Hrabat do toho ale zatim asi jeste nebudu, az to bude delat porad tak pak jo.... Jen k tomu čištění, ultrazvuk je jasnej, ale nejde to i nejak mechanicky? Např nejaky ředidlo nebo neco? To by ale asi poskodilo gumovy casti pokud tam nejaky jsou co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 - tak kup čistič injektorů a nalej do nádrže, stojí pár ká a já jsem přesvědčenej že funguje měnil jsem svíčky se sundáním sání a když jsem kouknul na injektory a pak do hlavy na ventily tak krásně lesklé, čisté bez karbonu - spíš ale asi než ucpané budou netěsné a odkapávatm tzn že čištění nepomůže Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 - tak kup čistič injektorů a nalej do nádrže, stojí pár ká a já jsem přesvědčenej že funguje měnil jsem svíčky se sundáním sání a když jsem kouknul na injektory a pak do hlavy na ventily tak krásně lesklé, čisté bez karbonu - spíš ale asi než ucpané budou netěsné a odkapávatm tzn že čištění nepomůže Jo to čištění s přípravkem do nadrrze mam uz tak rok za sebou.... A nebo misto netesnosti to spis ze to bude spatn e otvirat ne?? Kdyz se to kuská a jede jen na par valcu.... Jinak da se ty vstriky nejak vyndat a rozebrat uplně?? Protoze novy bude docela draha vec ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 20. Květen 2010 Sdílet Vloženo 20. Květen 2010 KarlosTDI:tak čidlo teploty chladici kapaliny(pokud mysliš tohle) jsem měnil asi před rokem,takže jsi myslim že funguje spravně,jinak co jse tyka čističu "vstřikováni"ty funguji ale nesmi byt ten vstřik už uplně po "smrti" ale každopadně je to + pro vstřikovače.Co se tyka ceny vstřiku jeden na motor 1.6 stoji okolo 3 tis takže celkem draha legrace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 20. Květen 2010 Sdílet Vloženo 20. Květen 2010 Jinak ještě co jse tyka vstřiku,tak pokud nepomuže čištěni ultrazvukem nebo nějakymi "čističi" vstřiku tak jedině vyměnit,ono jse to neda nějak mechanicky opravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.