Přejít na obsah

Spatne starty u O 1.6 75kW


chase

Doporučené příspěvky

U Felicie bylo takové chování většinou jasné (kdy auto za jízdy cuká), bud Lambda sonda nebo snímač otáček, případně vstřiky, svíčky..).

Tady jde opravdu jen o špatné (nejčastěji 1 až 5h odstáté teplé) starty. Pokud použiju při startování plyn, auto se snadno zahltí a je chvíli na volnoběh uchlastané, motor (auto) se třepe a někdy mi při tom z výfuku jde kouř.

Jak to chytne, je za jízdy i volnoběh všechno v pořádku bez cukání, či jiných projevů. Diagnostika mě osobně nehlasí žádnou závadu.

Na co mám spadeno je možná odvzdušnění palivové soustavy, nebo jsem teď osobně přetěsnil škrtící klapku (vyzkoušeny zatím 2 starty - OK)

Odpařování a tlak ve vstřicích nevěřim, že se něco odpařovalo.Tlak je tam podle silný a né spádový, takže benzin tam musí být pořád připraven.

Reakce plynu už se tu někde také řešila. Řeší to snad chiptuning nebo Cimbu úpravou přechodových stavů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přetěsněním sací klapky u příruby (tj spoj plastového sání a klapky silikonem) se mi startování zlepšilo, nicméně jsou stavy, kdy startuji i na podruhé, ale už s jistotou.

Od té doby se mi nestává, že bych dlouho točil startérem 10s a pak sám vypl nebo musel ťukat při startovaní na plyn. Teď je to tak v nejhorším případě do cca. 3s. Žádný zázrak, ale už mi to tolik nevadí.

Takže věřím, že přetěsnit komplet sání může být také varianta k řešení nebo aspoň k částečnému řešení tohoto problému.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vyreseno!!!

vymena vstrikovacu + vymena reduktoru, vse ted OK. vstrikovace vsechny spatne nebyly, ale dal jsem vsechny, reduktor propoustel pres pretlakovy ventil do podtlakove hadicky, udajne nelze opravit, tak se dal jiny, myslim Alaska, muselo se dodelat kostka pro original cidlo tlaku na hadici, chodi to jak nove. musim ted hodne jezdit, aby se mi oprava brzo zaplatila :) na cenu se ani neptejte, sok !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak gratuluji a doufám, že je to tedy opravdu vyřešené. Já pokaždé co jsem udělal vždy chvíli nějak fungovalo, ale vždy se to nakonec vrátí ke klasickým špatným teplým startům.

Mohu prosím vědět, co je zač ten reduktor? Nemohu toto slovo nikde v DP najít viz obrázek ?

Nebo jde o LPG?

Editováno: , autor: Haski
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

milosk: tak at to v poradku slape dal kdyz jsi do toho vrazil takovy ranec

ja predelavku na LPG nemam, nepovedene starty me v tomto pocasi ani moc nezlobi, tak to ted resit nebudu, v blizke dobe se chystam prehrat prechodovy stavy, uvidime jak se bude chovat auto po tomto zakroku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chcem sa pridať zo skúsenosťami štartovania . Mám octaviu 1,6 BFQ rok výroby 2008 model 2009.

Hneď ako som ju kúpil,som bol veľmi spokojný s vozidlom ,jazdil som bez problémov až kým neklesla

vonkajšia teplota. A teraz môj problém.

Začnem od začiatku: 1) vonkajšia teplota -6 stupňov až + 6 stupňov vozidlo naštartuje a po chvíli zhasne

2) naštartujem znova a vozidlo ide bez problémov

3) návštevy značkového servisu aj dopyt od ŠKODOVKY bez úspechu

Mám diagnostické prístroje VAG,SCANMASTER,AEB214.Ani jeden prístroj nevykazuje závadu , ale pri týchto teplotách,

keď som sa pripojil na ECU motora mi pri prvom štarte ukazoval parameter predzápalu hodnotu až -20stupňov.

Pri opakovanom štarte bol predzápal od +5 do +12 stupňov.Tento jav sa prejaví len pri tejto teplote a po druhom štarte sa už neprejaví.Náhodne ak motor nezhasne aj tak nejde do otáčok ,aj na mieste, až kým ho nevypnem a znova nenaštartujem. Žiadal som autorizovaný servis o zistenie závady poprípade predbežne o výmenu snímačov ,ECU motora ,

ale keďže jednotka nevykazuje žiadne závady tak len otestovali jednotku a komponenty a to bolo všetko.

Nevedia kde je chyba.Ak vie niekto poradiť nech dá vedieť.

A na záver : tester AEB214:má funkciu kontrola komponentov (neviem čo to je)

kontrola CHUDÝ-BOHATÝ komponent1 x má byť viac ako 2703 ( ja mám 0 )

komponent8 x má byť viac ako 34079 ( ja mám 33557 )

Tester vyhodnocuje pripojenie ISO 9141-2 a odvoláva sa na servisnú príručku.

Všetky tieto podklady som dodal aj servisu aj ŠKODOVKE ale zatiaľ žiadna priama oprava.

Nemôžem nechať vozidlo dlhú dobu v servise . Prosím poradte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°)

- dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°)

toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá

- jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu

teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG.

Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno.

Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím?

Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°)

- dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°)

toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá

- jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu

teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu?

Pri teplote nad 6 stupňov alebo aj pod -6 stupňov je štartovanie OK aj predstih sa pohybuje od 6° do 15°.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG.

Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno.

Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím?

Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky

Mal som podobný problém s 1,8 bez turba -- pomohlo vymeniť sviečky s jedným kontaktom od NGK (vzdialenosť elektrod nastaviť pri LPG na hodnotu cca 0,6 mm ,ak nepomôže tak môže byť vadný modul, ale aj palivo BA.Podobný problém som zažil aj vo Felde 1,3 monomotronic a tam po určitej dobe odišla riadiaca jednotka motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se musím také připojit....Sice mam 1,8T AUQ + LPG.

Projevuje se to hlavně v okolí teplot 5°C ale mam za to, že na to má vliv vlhkost-vždy ráno.

Nastartuju auto chytne dejme tomu na 1 válec (jak kdy) a treba po 10ti vterinach se ostatni valce přidávají... Nevíte někdo co s tím?

Kdysi sem měl problém stejny, ale to se mi válce už nepřidaly-výměna jednoho zapalovacího modulu. Poté chvíli klid a ted znovu (ale už se mi ty válce postupně přidávají), diagnostika OK. Asi příště zkusim i sv¨íčky

Mal som podobný problém s 1,8 bez turba -- pomohlo vymeniť sviečky s jedným kontaktom od NGK (vzdialenosť elektrod nastaviť pri LPG na hodnotu cca 0,6 mm ,ak nepomôže tak môže byť vadný modul, ale aj palivo BA.Podobný problém som zažil aj vo Felde 1,3 monomotronic a tam po určitej dobe odišla riadiaca jednotka motora.

Ešte prídavok: ak máš STAG300 pokús sa motor naštartovať priamo na LPG .Keď potom motor pôjde dobre je vadná palivová sústava BA , ak nie tak zapaľovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem zkousel nastartovat na LPG ale nepodarilo se. Co pamatuju tak se to chovalo stejne, ale ty ostatni valce již nenaběhli.....

Takže teoreticky to zapalování no. Svíčky mam od NGK FR6Q tušim. Ale elektrody jsem ted delal na 0,8mm. Jinak ve VAGu mi to při normalnim chodu motoru neudělá ani jedno vynechání zapalování. Proto je mi to divný. Ale zkusim ty svíčky po čase-preventivně.

Jinak na fávu jsem měl taky podobny problem (tež MonoMotronic) a tam jsem měl rozdělovač (tudíž taky zapalování). No uvidíme, zatim jezdí v poho, jen ten start no... Nebude to mít negativní vliv když to sklepnu ještě víc? 0,6mm mi přijde už hodně malo, aby se nezatěžoval víc ten zapalovací modul nebo něco...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem zkousel nastartovat na LPG ale nepodarilo se. Co pamatuju tak se to chovalo stejne, ale ty ostatni valce již nenaběhli.....

Takže teoreticky to zapalování no. Svíčky mam od NGK FR6Q tušim. Ale elektrody jsem ted delal na 0,8mm. Jinak ve VAGu mi to při normalnim chodu motoru neudělá ani jedno vynechání zapalování. Proto je mi to divný. Ale zkusim ty svíčky po čase-preventivně.

Jinak na fávu jsem měl taky podobny problem (tež MonoMotronic) a tam jsem měl rozdělovač (tudíž taky zapalování). No uvidíme, zatim jezdí v poho, jen ten start no... Nebude to mít negativní vliv když to sklepnu ještě víc? 0,6mm mi přijde už hodně malo, aby se nezatěžoval víc ten zapalovací modul nebo něco...

Vieš postup štartovania priamo na plyn pri STAGU300.Je to núdzový spôsob ak sa vozidlo nedá naštartovať na benzín.

Ak treba napíšem postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

- pokud jsde o předstih tak jsem to tu řešil, mám BFQ a úpravu Cim bu a na volnobvěh mám předstih cca 10° (ve VAGu-10°)

- dle DP má mít hodnota zástih cca 10°(ve VAGu +10°)

toto je dáno ŘJ motoru a právě úprava Cimbu předstih posouvá

- jak je to při startování nevím, ale zkusím se podívat a pak pisnu

teď když je venkovní teplotua vyšší jak 6°C tak startuje OK a předstih je taky stejný jako při druhíém startu?

Pred dvoma dňami som odstavil vozidlo v chladnejšom prostredí(cca 5°) a omylom som pripojil ECU pre LPG .

Po prvom štarte sa vozidlo správalo podľa predchádzajúcej správy a zhaslo . V tomto momente sa na softe od LPG objavilo odstavenie vstrekovača 1. valca na dobu cca2-4 sek. Auto išlo na benzín. Podľa tohto zistenia si myslím , že môj problém nastáva zablokovaním benzínového vstrekovača alebo soft chybou ECU-benzín.Tento problém so štartom bol aj kým som nemal LPG, ale som nemal soft na sledovanie jednotlivých vstrekov.Podobný problém sa vyskytol aj v peugeote607(XFX) ,presne naštartovať auto vypnúť a znova naštartovať,a vozidlo nemalo žiadne závady. Výmena vstrekov pomohla.V mojom prípade ale auto má nabehané len 16000km- nový voz .

Chcem sa opýtať či to môže byť možná príčina mojej závady.

V ŠKODA servise sú už bezmocný!! veď je to nový voz.

Ďakujem vopred za skorú odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánove,přidavam se do klubu špatně startujicich 1.6.Muj problem je v tom že když nastartuji studeny motor při chladnějšim počasi(jako dnes)tak mam strašně nizke počatečni otačky a motor ma tendenci jse dusit a škubat,jako by se vubec nezapnul ten automaticky sytič,otáčky jsou ted pod 1000 ot/min při tom studenem startu odhaduji tak okolo 800 asi.Vyměněne je kde co od lambda sondy před katem a po vyčištěni a nastaveni škrtici klapky a zkontrolovani a vyměněni některych špatnych hadic.Ještě jedna takova věc byl jsem na čištěni vstřiku ultrazvukem a jeden je pry přidřeny ale nevim jestli to ma s tim nějakou spojitost(pry nema).Jinak je to motor 1.6 75 kw AVU.Auto bylo na servisu asi před 1000 km s timto problemem a na chvili byl klid a ted se to zas objevilo :( .Už fakt nevim co s tim asi zbyva jen to hodit ze skaly....Diky za připadne tipy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jen teorie, ale možná na těch vstřikách něco bude... Dneska se mi to stalo a asi jsem i vyloučil že zapalováním to nebude....

Při startu na benzin jede na 3 valeččky, po tipnutí a start na tvrdo na LPG uplně OK. Poté znovu benzin a opět 3válce, poté 4.

Pokud se nepletu, tak LPG má vyšší zápalnou teplotu (vzhledem k oktanovymu cislu), takze zapalovanim to asi nebude.... Poté zbývají tedy vstřikovače ;-)

Hrabat do toho ale zatim asi jeste nebudu, az to bude delat porad tak pak jo.... Jen k tomu čištění, ultrazvuk je jasnej, ale nejde to i nejak mechanicky? Např nejaky ředidlo nebo neco? To by ale asi poskodilo gumovy casti pokud tam nejaky jsou co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak kup čistič injektorů a nalej do nádrže, stojí pár ká a já jsem přesvědčenej že funguje

měnil jsem svíčky se sundáním sání a když jsem kouknul na injektory a pak do hlavy na ventily tak krásně lesklé, čisté bez karbonu

- spíš ale asi než ucpané budou netěsné a odkapávatm tzn že čištění nepomůže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak kup čistič injektorů a nalej do nádrže, stojí pár ká a já jsem přesvědčenej že funguje

měnil jsem svíčky se sundáním sání a když jsem kouknul na injektory a pak do hlavy na ventily tak krásně lesklé, čisté bez karbonu

- spíš ale asi než ucpané budou netěsné a odkapávatm tzn že čištění nepomůže

Jo to čištění s přípravkem do nadrrze mam uz tak rok za sebou.... A nebo misto netesnosti to spis ze to bude spatn e otvirat ne?? Kdyz se to kuská a jede jen na par valcu.... Jinak da se ty vstriky nejak vyndat a rozebrat uplně?? Protoze novy bude docela draha vec ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KarlosTDI:tak čidlo teploty chladici kapaliny(pokud mysliš tohle) jsem měnil asi před rokem,takže jsi myslim že funguje spravně,jinak co jse tyka čističu "vstřikováni"ty funguji ale nesmi byt ten vstřik už uplně po "smrti" ale každopadně je to + pro vstřikovače.Co se tyka ceny vstřiku jeden na motor 1.6 stoji okolo 3 tis :kuk: takže celkem draha legrace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...