Přejít na obsah

Modernizovaný motor 1,2HTP


fabiahtp

Doporučené příspěvky

do fábule i do Rooma dávám 5W40 Mogul, teď po 2x jsem vyzkoušel stejnou viskozitu, ale Gulf. A co se týká převodového, pravda letos jsem se na něj chystal, dokonce jsem tu v jiném vlákně zjišťoval cenu ve škodovce, ale bohužel se to ještě nezrealizovalo, furt se jezdí a néni čas ... to už mám od jara nachystané čepy řízení, na ty taky ještě nedošlo, jen jsme vyměnil origo kosti, páč už mě to klepání na nerovnostech štvalo, ale jinak klep klep, musím říci naprosto spolehlivé auto :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

do fábule i do Rooma dávám 5W40 Mogul, teď po 2x jsem vyzkoušel stejnou viskozitu, ale Gulf. A co se týká převodového, pravda letos jsem se na něj chystal, dokonce jsem tu v jiném vlákně zjišťoval cenu ve škodovce, ale bohužel se to ještě nezrealizovalo, furt se jezdí a néni čas ... to už mám od jara nachystané čepy řízení, na ty taky ještě nedošlo, jen jsme vyměnil origo kosti, páč už mě to klepání na nerovnostech štvalo, ale jinak klep klep, musím říci naprosto spolehlivé auto :kol-47:

A ten motorovej 5W 40 dáváš  obyčejnější Mogul Racing v modrým kanistru nebo dražší Mogul Extreme v tmavošedým kanistru?

 

A jak to hodláš vyřešit s tim vypouštěním starýho převodovýho oleje když tam na tej převodovce/rozvodovce nejni nikde ve spodní části žádnej výpustní šroub? A jak dostat ven šponky ze sinchronů a asi i nějaký šponky z ozubených kol který se tam musí po těch 270tis odpadat.

 

A samojistnou matici na tom čepu  řízení pak chceš do těhlice utahovat jakým postupem? Předepsaným momentem 20Nm a pak ještě rukou čtvrt otáčky? A nebo prostě bez momenťáku takzvaně s citem klasickým klíčem rukou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ten motorovej 5W 40 dáváš  obyčejnější Mogul Racing v modrým kanistru nebo dražší Mogul Extreme v tmavošedým kanistru?

 

A jak to hodláš vyřešit s tim vypouštěním starýho převodovýho oleje když tam na tej převodovce/rozvodovce nejni nikde ve spodní části žádnej výpustní šroub? A jak dostat ven šponky ze sinchronů a asi i nějaký šponky z ozubených kol který se tam musí po těch 270tis odpadat.

 

A samojistnou matici na tom čepu  řízení pak chceš do těhlice utahovat jakým postupem? Předepsaným momentem 20Nm a pak ještě rukou čtvrt otáčky? A nebo prostě bez momenťáku takzvaně s citem klasickým klíčem rukou?

ano obyč modrý, extreme jsem nekupoval

 

popravdě jsem to ani ještě neštudoval, jak to tam je, ikdyž mám pocit že kdysi dávno, když jsem na to juknul, tak na jedné straně byl jeden šroub navrchu a na druhé straně dole, ale možná si to jen pletu s nějakou fotkou tady na fóru. V každém případě jak si někdy zajedu na rampu, tak na to mrknu jak to tam je, ale teď v zimě to rozhodně dělat nebudu ... když už to vydrželo tak dlouho a rychlosti jdou řadit v poho

 

ještě jsem se ani do DP nedíval jak se to dělá, takže postup zatím netuším ... asi pak hodím dotaz tu do pléna a zkušení rádi poradí :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mr.Pavka : Myslím, že pokud se budeš k HTP chovat tak jak se správně má, tak bys měl být spokojen. Motor nesmí být v nízkých otáčkách. Pod 1800 podřazuj, řaď ve 2500 - 3000 ot.min. Určitě neuděláš zle, když budeš měnit olej dříve, těch 11 tkm je akorát na výměnu, je to přece tří válec, dostává zabrat.  Drž se určitě 5W-40, mogul není špatný, každopádně Shell Helix je tovární náplň, tak bych se přikláněl více k Shell, ale to už je jen názor. A intervaly výměny filtrů bych taky určitě zkrátil. Převodový olej stačí vyměnit po cca 6 letech..  a když ne, myslím že se nic nestane. Přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehod a bez poruch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co je to víčko na tom krytu rozvodovýho řetězu? Je tam jedna zátka pro plnění oleje a ta druhá neznámá zaslepená profilovaným plechem staženým 2ma šroubama. Nám učitel říkal, že na autě neni za korunu zbytečný věci. Tak proč se to tam tak dělá?

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraneněn OT dotaz.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak sem to rozebral cvičně. Akorát musim nejdřív přijít na to, jak se sem vkládaj fotky. Jinak není to plech, ale plast pod kterým je zas taky nějakej plastovej udělátor na jehož konci je nějakej kov, potom nějaký olejový kanálky na vrchu nad sebou a na dně tý díry je ještě jedna dírka o průměru +-2,5mm. Asi to bude něco s mazáním, ale proč tam je ten plastovej udělátor.

 

Proč tak složitě, proč?.... Mam povahu, že když nevim co jak funguje a k čemu je to dobrý, tak sem nervozní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro vkládání foto musíš použít rozšířený editor pro odpovědi a pod oknem kam píšeš text, najdeš "Připojit soubory". Klikneš na procházet, nalezneš zdrojový soubor a pak MUSÍŠ ještě kliknout na "Připojit tento soubor" a vyčkat dokud ti tam nenaběhne jeho miniatura. Pokud chceš připojit více foto, tak postup jen zopakuješ. Na závěr dáš "Přidat odpověď" a máš to tam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm. 1800.... :)

 

Ale jak říkám, štvalo ně, že sem nevěděl co tam je. V příručce se píše jen o tej plastovej krytce ale ne o tom plastu dole, tak sem předpokládal, že ta díra tam nemá žádnej účel a při troše štěstí si budu moct prohlídnout jak vypadá rozvodovej řetěz.

 

A vono na mě vybafne tohle.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, asi 14 dní mám FII Facelift CGPA 51kW s ověřenými 40tkm. Kompletní servis, auto jako nové - prostě pecka.

Měl jsem v minulosti také první dvojkovou 44kW z roku 2008. O ní jsem tu psal, takže moje komenty jsou dohledatelné.

Musím souhlasit, že tento motor je diametrálně někde jinde, než stará 44kW. Je mnohem tižší, krásně se zbírá odspodu a samozřejmě je výrazně živější.

Zatím jsem s autem ujel asi 500km, takže brzo na nějaké rozsáhlé hodnocení. Přesto jsem velmi překvapen jakým výrazným faceliftem nejen designu, ale i motoru Fábka prošla.

Váhal jsem mezi TSI, ale cenově bych dosáhl na ty první a ty měly obrovské problémy s rozvody a turby, takže nikdy. Olej hodlám měnit každých 10tkm a co se řazení týče. Platí poučka mechaniků - nepodtáčet, řadit min. nad 3tis otáček, neposlouchat ukazatele doporučeného řazení, protože radí motor akorát tak zníčit. A samozřejmě neparkovat na zařazením kvaltu + pozor na hevery - opět nemějte kvalt. Dnes jsem auto nastartoval po 2 dnech, co stálo a musím říci, že rozvoďák si jen krásně tiše ševelil... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...