Gaucman Vloženo 5. Září 2009 Sdílet Vloženo 5. Září 2009 Zdravím všechny, v červenci jsem si koupil Octavii, r.v. 98, motor 1,6l, 74kW. Tachometr 130tis, servisní knížka poctivě vyplňovaná, stav auta tomu odpovídá. A asi jsem našel i důvod, proč to auto původní majitel prodal (Německo). Vždy, když je počasí trochu chladnější (zhruba pod 15°C), tak krátce po výjezdu s autem, zhruba do 1km jízdy, samovolně vyskočí otáčky motoru a to tak, že se za volnoběhu drží zhruba na 3 - 4 tisíce/min, za jízdy to samozřejmě více táhne. Jedenkrát za deště mi to udělalo asi 5 vteřin po startu. Stačí však zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a už to znovu neudělá. Problém je s tím startem. Někdy nastartuju snadno, ale někdy taky můžu motorem točit dlouho, než se to doslova "rozkucká", musím u toho prošlapávat plyn až k podlaze, aby se to chytlo. Jakmile je asi motor zahřátý, tak už je to všechno v pořádku. Nemohu ani za nic přijít na to, čím by to mohlo být. Nechal jsem už měnit škrtící klapku, v servisu mi řekli, že ta původní klapka byla načtena dvakrát v závadách. Bohužel dnes (pár dní po opravě) mi to udělalo znovu, asi 1km od domu. V létě, za teplýho počasí, se mi to nestalo. Napadá mě, že by mohla být na vině řídící jednotka, nebo snad i lambda sonda, ale tomu moc nevěřím. Díky za každej nápad, bo už mnou cloumá zoufalství. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wladko1307 Vloženo 5. Září 2009 Sdílet Vloženo 5. Září 2009 ahoj dosť netypický problém skús mrknuť teplotné čidlo či je originál také ako má ísť do toho auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 5. Září 2009 Sdílet Vloženo 5. Září 2009 klapka je vymenena, takze na vine muze byt snad jen RJ a ta jedna podle snimacu, asi bych zkontrolovat hodnoty snimace mnoztvi vzduchu a teploty, nejlepe prave kdyz vyskoci vysoke otacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nohic Vloženo 7. Září 2009 Sdílet Vloženo 7. Září 2009 vymen teplotni cidlo a preventivne i termostat. jakmile tohle udelas, napis, jak auto jezdi... neblbni s RJ a vymen tyhle dve veci hlavne vymen za originalni dily, jak pise wladko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukinop Vloženo 7. Září 2009 Sdílet Vloženo 7. Září 2009 Ahoj, Riešenie tvojho problému je možno veľmi jednoduché. Pred tým ako naštartuješ tak otoč klúč do polohy 1 a počkaj kým zhasnú všetky kontrolky. A až potom začni štartovať. Musíš dať motoru trocha času pred tým, než sa rozbehne štartér. Stalo sa mi totiž to samé čo tebe, ale stalo sa mi to len keď som nepočkal. Daj vedieť či tento postup funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gaucman Vloženo 7. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2009 Díky všem za ponděty, dneska jsem nechal vyměnit čidlo teploty vody. Dám tomu tak týden - dva, pak se uvidí, každopádně dám vědět. Na teplotní čidlo to ukazuje celkem logicky, zvláště kvůli těm špatným startům po tom, co motor vypnu kvůli zvednutým otáčkám. Čidlo dodá špatný údaje a ŘJ pak nedodá vhodnou směs pro start motoru, proto je rozběh dlouhý a kuckavý, doslova na principu náhodných výbuchů. Dokonce jsem si ze servisu vyzvednul i tu starou klapku, kdyby se někdy v budoucnu hodila, ale mechanik mi k tomu řekl, že ta stará klapka byla dvakrát načtena v závadách, takže je možný, že šlo i o souběh závad. kukinop: skoro vždycky počkám, až kontrolky zhasnou, mezitím se uvážu a případně setřu zamlžená skla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jendoscz Vloženo 7. Září 2009 Sdílet Vloženo 7. Září 2009 Díky všem za ponděty,dneska jsem nechal vyměnit čidlo teploty vody. Dám tomu tak týden - dva, pak se uvidí, každopádně dám vědět. Na teplotní čidlo to ukazuje celkem logicky, zvláště kvůli těm špatným startům po tom, co motor vypnu kvůli zvednutým otáčkám. Čidlo dodá špatný údaje a ŘJ pak nedodá vhodnou směs pro start motoru, proto je rozběh dlouhý a kuckavý, doslova na principu náhodných výbuchů. Dokonce jsem si ze servisu vyzvednul i tu starou klapku, kdyby se někdy v budoucnu hodila, ale mechanik mi k tomu řekl, že ta stará klapka byla dvakrát načtena v závadách, takže je možný, že šlo i o souběh závad. kukinop: skoro vždycky počkám, až kontrolky zhasnou, mezitím se uvážu a případně setřu zamlžená skla. zdravim, mel jsem podobny problem...skodovackej servis absolutne nevedel..hlavne ze clovek plati... po kontrole, premereni, diagnostice u kamose a hlavne diky par lidickam z tohodle fora zjistena zavada - nalital jsem uz 900 km a zatim vse v poho... zkouseli jsme vahu, klapku, teplotni cidlo, termostat, svicky, nakonec i pal. cerpadlo... problemem byl snimac otacek na klikove hrideli - na vackovy jsem ho menil asi rok zpatky......ale to uz je jedno... snad Ti bude kolego taky slapat v poho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukinop Vloženo 9. Září 2009 Sdílet Vloženo 9. Září 2009 zdravim,mel jsem podobny problem...skodovackej servis absolutne nevedel..hlavne ze clovek plati... po kontrole, premereni, diagnostice u kamose a hlavne diky par lidickam z tohodle fora zjistena zavada - nalital jsem uz 900 km a zatim vse v poho... zkouseli jsme vahu, klapku, teplotni cidlo, termostat, svicky, nakonec i pal. cerpadlo... problemem byl snimac otacek na klikove hrideli - na vackovy jsem ho menil asi rok zpatky......ale to uz je jedno... snad Ti bude kolego taky slapat v poho... Už 2x sa mi vyskytol tento vyžšie opisovaný problém. zajtra pojde auto do škodováckeho servisu. Myslíš, že keď dám premerať snímač otáčok na klukovom hriadeli, že diagnostika na niečo príde? Predpokladám, že diagnostika by na niečo prišla, len v prípade ak by sa problém s držaním vysokých otáčok objavil pri premeriavaní. Ale pre istotu dám premerať váhu, klapku, teplotné čidlo, termostat, sviečky ako aj palivové čerpadlo. Snaď na niečo prídu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gaucman Vloženo 9. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 9. Září 2009 kukinop: já jsem zatím po výměně teplotního čidla stále ve fázi testování. Bohužel musím počkat na chladnější počasí, navíc dělám tento týden odpolení směny, takže ani nemůžu prověřit ranní startování. Rozhodně dám vědět, zda to pomohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukinop Vloženo 9. Září 2009 Sdílet Vloženo 9. Září 2009 kukinop: já jsem zatím po výměně teplotního čidla stále ve fázi testování. Bohužel musím počkat na chladnější počasí, navíc dělám tento týden odpolení směny, takže ani nemůžu prověřit ranní startování. Rozhodně dám vědět, zda to pomohlo. jj, Tak snáď ti to pomôže. Len pre zaujímavosť....mne sa vysoké otáčky po naštartovaní vždy objavili pri teplom motore ( 90 C ). Typická situácia z minulého týždňa. Vraciam sa po D1 do Prahy. Asi na 80 km zastavím na odpočívadle. Motor zohriaty, tichý, všetko v poriadku. Na neutrále má okolo 850 - 900 ot/min. Motor vypnem...Za cca 10 minút štartujem..Naštartujem a otáčky vyletia na 3000-3500 ot/min. Trvá to odhadom asi do minúty a potom to samo klesne. Skúšal som vypnúť a zapnúť motor a nepomohlo. Tak som len počkal a samo to kleslo... Spočiatku ma napadlo, že som nepočkal pri štartovaní na to ako zhasnú všetky kontrolky, lebo aj keď mám benzínový motor tak podľa zvuku sa pred naštartovaním musia zopnúť niektoré obvody a podobne. Nikdy som sa s týmto problémom zatiaľ nestretol pri studenom motore, alebo za vlhkého počasia. Ale zas na druhú stranu za 3,5 mesiaca sa mi to stalo len 2x. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gaucman Vloženo 19. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 19. Září 2009 Tak po nějaké době zkoušení mohu prohlásit, že na vině bylo to teplotní čidlo. Zatím jezdí auto bez problémů. Díky všem za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robo_PP Vloženo 24. Září 2009 Sdílet Vloženo 24. Září 2009 mal som ten isty problem, len otacky mi skocili "len" na 2500 tiez som skusal vsetko mozne az som vymenil to cidlo teploty a od vtedy auto ide ako ma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 23. Únor 2011 Sdílet Vloženo 23. Únor 2011 uz rok se mi stava, ze kdyz mam auto studene po cele noci (v zime) tak po nastartovani drzi 2000 ot. i po vyslapnuti spojky.. po cca pul minute je to ok a uz funguje jen sytic na 1200 ot. tak jak ma... nastartuju - vse ok, rozjedu se na jednicku vyradim neutral a otacky se drzi na 2000 ot. pak to spadne behem chvilicky (100-200 metru) začalo to dělat až po vyčištění škrtící klapky, do té doby auto chcípalo po vytočení rejdu a při parkování ... od té doby vše funguje ok, jen tenhle problémek, který se v létě neobjevuje... ví někdo, co s tím ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 23. Únor 2011 Sdílet Vloženo 23. Únor 2011 (editace) Nemusí se nějak klapka nastavit ve vagu? Někde bylo psaný, že po čištění se klapka zblázní a dělá neplechu. Přesně ale bohužel nevím jak na to... edit: vymazat paměť závad a provést základní nastavení klapky. Editováno: 23. Únor 2011, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 25. Únor 2011 Sdílet Vloženo 25. Únor 2011 klapka byla nastavována přes VAG, nepíše žádnou chybu .. a dělá to jen, když mrzne.. dnes -4,5 a otáčky byly "zaseklé" jen cca 1-2 sekundy... tak nevím, asi je to normální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 25. Únor 2011 Sdílet Vloženo 25. Únor 2011 Ahoj, teď jsem za poslední týden dvakrát zpozoroval to samé co popisuje Gaucman na začátku topicu. Jedu po rovince a najednou si auto samo přidá jak kdybych šlápl plný plyn. To trvá půl vteřiny, možná vteřinu, a nic. Podruhé se to stalo po vyřazení z rychlosti, kdy otáčky vyskočily na 2500 a po vteřině šly dolů. Zkusím čidlo .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shotysk Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 zdravím hoši. mám takýto problém. auto je v neutrali , chcem zdvihnúť otáčky napr. na 3000ot/min ,ak ich mám plynový pedal držím v jednej polohe ale otáčky sa samovolne zvyšujú dalej ,ked vidím že ot. stúpajú dalej samovolne trošku uvolním plynový pedal a otačky mi automaticky klesnu na otačky v neutrále cca 750-800ot/min. Počas jazdy s tým problém ale nieje, ak idem napr. 50km/h tak plyn sa v tedy nezvyšuje samovolne, proste všetko sa správa ako má ,vlastne ak je motor zatažený všetko je v poriadku. Problem je ale v tedy ak idem na emistnú kontrolu a tam potrebujú držať otáčky tuším na 3500ot/min cca 15sek a to mne sa s mojím problémom nedá.vie mi niekto pomôcť čo to môže byť, škrtiaca klapka bola čistená. inak tento problém bol už od kúpy auta ako bolo nové. motor octávia 1.6 75kw ďakujem za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 10. leden 2012 Sdílet Vloženo 10. leden 2012 Ta klapka by měla být ještě nastavena VAGem, aby Ti fungovala tak, jak má. Záleží, jakým způsobem byla čištěna... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.