Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Při "zapnuto" se upravuje množství vzduchu náporovými klapkami tak, aby bylo stejné. Jak je to u vypnutého, to sem nezkoumal. Ale docela bych si tipl, že to bude takle standardní vlastnost.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Takže,jakže je tedy funkce ECON vůbec k něčemu dobrá? Já ji tam mám nastavenou celou zimu,jen občas to nechám běžet automaticky. Ostatně v návodu píšou,že je funkce ECON do teploty +18,tak jsem si myslel,že je to jen na topení.

Vloženo (editace)

Není to tak, že by byl ECON určenej do nějaký teploty. Doporučení je celoročně AUTO a 22°C - dokonce to mají nařízeny servisy takle nastavovat u nově předávaných aut.

Rozdíl ve spotřebě být může, ale v rámci jedné nebo dvou desetin litru. Samozřejmě se najde spousta balíků, co si na volnoběh u stojícího auta všimnou rozdílu 0,8l/h a 1,2l/h. Už si ale nevšimnou, že jsou to litry za hodinu a pak ve snaze ušetřit jednotky korun budou ECON zapínat a vypínat - smysl komfortního pomocníka tím pádem ale zaniká. Je to ale samozřejmě každého volba.

Editováno: , autor: bojler
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Vo Fabii (I a II) je kompresor piestový s meniteľným zdvihom od 2% do 100%. Ale ak sa zapne ECON, tak sa okrem toho minimálneho zdvihu otvorí ešte aj obtokový ventil. Takže chladivo už iba cirkuluje, ale nedochádza k jeho obvyklému stláčaniu. Takže odoberaný výkon je predsa len menší. Ja zvyknem používať ECON a klimatizáciu zapnem len ak treba odvlhčiť sklá alebo chladiť interiér. A pred dojazdom si tiež vysuším výparník prepnutím na ECON v nejakom predstihu pred vypnutím zapaľovania. Vadilo mi totiž, že ak bolo auto kratšie odstavené, tak sa po naštartovaní na mňa vyvalil horúci vlhký vzduch. A teraz má auto 3,5 roka a ešte som nemusel dezinfikovať klimatizáciu a nič nesmrdí.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Problém je v tom, že když (aspoň teda u R, OI a SII) zapne člověk ECON a vypne odvlhčování, jak já, tak lidi začnou nadávat na dusno. Co se nějakých čachrů před odjezdem nebo dojezdem týče, já se o nic nestarám a problém nebyl nikdy. R mám teprv necelý dva roky, ale třeba u dvou OI nebyl ani po letech problém, to stejný u Fabky.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Já sem nic takovýho zatím nikdy nepozoroval. Zkus se podívat na seznam závad, třeba se tam něco objeví.

Jenom poznámka, zapínat ECON (zvlášť při takovýdle teplotě) je prakticky zbytečnost. Kolem nuly stejně kompresor přestává pracovat úplně (regulace výkonu je přitom průběžná) a nad nulou při ECONu nepracuje odvlhčování - když sem to jednou zkusil, tak se mně dost rosily vokna.

Nevíš náhodou, jestli chladím, když je nastaveno na display AUTO + ECO? Co to vlastně je za režim? Chápu, co je režim AUTO, co je režim ECO, ale ta jejich kombinace?

Vloženo

Když zmáčkneš ECON, tak vyřazuješ všechno kromě topení. Nechladíš, neodvlhčuješ, ale regulace množství vzduchu a regulace jeho směrů pracuje dál. Když upravíš dál např. množství vzduchu na míň nebo víc, climatronic se tím řídí. Ale zároveň dál reaguje na podněty a upravuje množství vzduchu s tím, že dává víc nebo míň, než by dával normálně bez té operace s knoflikem.

Když jede v autě pět dospělých lidí, normální nastavení znamená po delší jízdě vydýchaný vzduch. Takže normálně k režimu AUTO přidám jeden stupínek u regulace množství vzduchu a je to. Dál to reguluje podle toho jestli zrovna svítí slunko, setmělo se atd., ale vzduchu to dává víc. Je to taková skrytá možnost jak obejít to, co má třeba OII nebo SII - dva pracovní módy podle množství vzduchu.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Mám problém. Posledních cca 5 dnů mě odmítal proudit vzduch do kabiny. Je jedno jestli jsem měl nastavený climatronic na AUTO, nebo manuálně na nohy na hlavu nebo na přední okno, nebo zda jsem nastavil větrák na max, prostě to nefoukalo. Ventilátor se točil, ale bylo slyšet že musí překonávat odpor vzduchu, jakoby vháněl vzduch do uzavřeného prostoru. Filtr mám před měsícem vyměněný za nový. Sranda je, že dnes jsem se s tím odhodlal do servisu, nastartuju - a z průduchů jde normálně vzduch a i větrák má normální zvuk - tedy bez závad. Je pravdou, že při dnešním startování bylo auto zahřáté celodenním stáním na slunci (předchozí dny bylo chladno), tak se možná někde něco teplem uvolnilo - odlepilo. Stalo se někomu něco podobného?

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Ahoj, aký je prosím rozdiel medzi poloautomatickou a automatickou klimatizáciou na Roomsteri?

Je pravda, že automatická má nižšiu spotrebu paliva?

dík

Editováno: , autor: spree
Vloženo

Hlavně ta automatická přebírá daleko víc rozhodovacích funkcí za řidiče. Udržovat nastavenou teplotu umí i Climatic (poloautomatika), plně automatický Climatronic je prostě jen další krok ve vývoji autonomních rozhodovacích systémů. A že by Climatronic méně zatěžoval motor = méně zvyšoval spotřebu se mi nezdá pravděpodobné, protože to závisí od rozdílu vnější a nastavené požadované vnitřní teploty v autě = na celkovém množství tepelné energie, kterou je potřeba odvést mimo interiér. Jestli je to řízeno poloautomatikou nebo komplet automatem už na to nemá vliv.

Vloženo

Climatic (poloautomatická) fúka vzduch stále (permanentne), kdežto Climatronic (automatická) nefúka vzduch vždy, ale fúka ho iba vtedy, keď je treba?

Vloženo

Climatronic:

  • soustava čidel (v interiéru 3 teplotní, 1 sluneční)
  • automaticky regulovaná teplota vháněného vzduchu
  • automatikcy regulované množství vzduchu podle teploty
  • automatická korekce množství vzduchu podle intenzity slunečního záření
  • automatické rozdělování vzduchu (sklo, hlava, trup, nohy)

Climatic:

  • neumí reagovat na sluníčko
  • neumí rozdělovat vzduch a jeho směr (musí se nastavovat)
  • neumí regulovat množství vzduchu (musí se nastavovat)
  • umí regulovat teplotu vháněného vzduchu při zapnutém AC, jinak ale funguje jako klasická ventilace

Technicky:

  • rozdíly jsou fakticky jen ve slunečním čidle a automatickém nastavování klapek
  • není rozdíl ve spotřebě, oba modely regulujou výkon v rozmezí 2-100% (nezatěžuje motor na plný výkon pokud není potřeba)

Z uživatelského pohledu:

  • Climatronic se stará o člověka během celého roku, odpadá nutnost starat se o rozdělování vzduchu a jeho množství (ráno sám zatopí, odpoledne sám vyvětrá)
  • u Climatronicu se v běžném provozu ovládá občas teplota (např. pokud su rozehřátej a nebo naopak zmrzám a chcu mít víc teplo)
  • u Climatronicu se i po vypnutí AC (podle mě kontraproduktivní) dál automaticky reguluje množství vzduchu; manuální zásah do množství vzduchu se projeví tak, že je stále automaticky regulováno, ale na vyšší/nižší úrovni
  • Climatic je chytřejší manuál - při zapnutém AC reguluje teplotu vháněného vzduchu a částečně tak nahrazuje funkce automatiky - množství a směr si člověk obsluhuje sám podle toho, jestli mu je zima nebo vedro
  • při vypnutém AC se Climatic chová jako obyčejná ventilace

Vloženo (editace)

Ďakujem za vynikajúcu odpoveď.

Ešte by ma zaujímala jedna vec: automatická (Climatronic) sa pri dosiahnutí požadovanej teploty i úplne vypne?

To znamená, že sa vypne celý agregát a keď je treba znovu sa spustí a temperuje?

Alebo stále vháňa vzduch s istou intenzitou...?

To auto treba objednat do 45. tyzdna alebo sa to uz musi dovtedy vyrobit?

Editováno: , autor: spree
Vloženo (editace)

Spousta lidí má pořád zafixovaný, že klimatizace = žrout. Tím, že dokáže Climatic i Climatronic regulovat výkon, tak chladí jenom tak, aby udržel zvolené parametry.

Vedle chlazení dochází i k odvlhčování, člověk pak nemá pocit dusna. Já dusno nesnáším, takže když jedu ve FI s Climaticem, mám AC zapnuto pořád. Zkoušel jsem odhadnout vliv na spotřebu za teploty cca 15 stupňů bez sluníčka a je to velmi zhruba rozdíl pár deci.

Jestli ale bude technický řešení té nové základní klimatizace stejný jako u původní mechanický klimatizace, tak by to v takovým případě chladilo naplno a do toho se přimíchával teplej vzduch z topení...

Od 45KT by to mělo být u všech vyráběných aut. Nemělo by se to týkat Superbu a docela by mě zajímalo, jestli na tohle budou prodejci upozorňovat při objednávce.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo (editace)

Takže, podľa posledných informácií to vyzerá, že sa len zmení ovládanie z poloautamatickej klimatizácie na manuálne ovládanie, ale funkcia poloautomatickej klímy by mala byť zachovaná...

Tiež tomu úplne nerozumiem, ale vyzerá to tak, že sa zmení len ovládač...

Editováno: , autor: spree
Vloženo

aby se nezměnil kompresor,toho se obávám ,potom by bylo jen zapnuto,vypnuto.Když jedeš s climatronikem,tak nejlepší na tom je,že to škrtí vzduch podle rychlosti a právě ta klapka u climatiku chybí.Určo EU tlačí na výrobce aut,at nedávají nic japonskýho.Skončila už japonská převodovka a co bude dál?asi kompresor :palec2:

Vloženo

Takže, podľa posledných informácií to vyzerá, že sa len zmení ovládanie z poloautamatickej klimatizácie na manuálne ovládanie, ale funkcia poloautomatickej klímy by mala byť zachovaná...

Tiež tomu úplne nerozumiem, ale vyzerá to tak, že sa zmení len ovládač...

To ti říkal kdo, proadavač? Dyť Climatic samotný má manuální ovládání s tím, že se reguluje podle "výsledků" teplota vháněného vzduchu. Ano, ovladač se změní, ovšem vizuálně pouze v popisku na levým knoflíku - číslené hodnoty vymění LO a HI..

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zatiaľ zrejme nikto nevie, či zostane pôvodný kompresor, alebo aj ten vymenia. Nateraz je zrejmé len to, že odpadne snímač teploty vzduchu v interiéri a tým pádom už nebude ovládať zmiešavaciu klapku elektronika, ale priamo mechanicky ten otočný ovládač HI - LO. Takže ušetria nejakú elektroniku, snímač, potenciometer, ventilátorček, servo, konektor a kabeláž.

Ešte si viem predstaviť, že by mohli prerobiť aj ovládanie klapky vnútornej cirkulácie na manuál. To by ušetrili ďalšie servo, nejaký ten konektor a kabeláž.

Či tá nová bude žrať viac sa ešte nevie. Ak zostane pôvodný kompresor, tak nie. AK by ale nahradili kompresor s plynulo meniteľným zdvihom za kompresor, ktorý by sa len zapínal a vypínal, tak spotreba môže mierne stúpnuť.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Ví se již něco nového o mechanické klimě, co s eza týden začne montovat? Zůstane současný kompresor z Climaticu?

Editováno: , autor: Pandora
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Nudil jsem se na D1 a tak jsem zkoušel co to udělá.když se na climatroniku levým čudlem potočí na OFF,myslel jsem,že se zastaví všechen příchozí vzduch,ale nic se nestalo,šlo to z ofukú uplně stejně,jak na auto. :help: Neměla by to klapka zastavit?

Vloženo

manm problem se zamlzovanim zadnich bocnich oken,vymene pylovy filtr,byl totalne zasranej,je to sice lepsi,ale neni to ono..volim rezim ECON,poradite co s tim??pripadne co delam spatne volit radeji rezim AUTO?????

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...