Listopad 25, 201014 r volim rezim ECON proč? co si od toho slibuješ? že to bude bez odvlhčování lepší? přestaň dělat hovadiny, nastav AUTO, oddělej si případnej bordel z větracích mřížek v zadní části vozu. Upraveno Listopad 25, 201014 r od bojler
Prosinec 15, 201014 r Režim ECON V režimu ECON se chladicí systém vypíná - vytápění a větrání se automaticky reguluje. v režimu ECON nedochází k chlazení ani odvlhčování vzduchu Automatický provoz AUTO Automatický provoz slouží k udržování konstantní teploty a k udržení nezamlžených skel uvnitř vozidla. Climatronic zcela automaticky udržuje nastavenou teplotu. Za tím účelem se samočinně mění teplota přiváděného vzduchu, stupeň větrání a rozvod vzduchu. Zařízení reaguje na sluneční záření, takže dodatečná ruční regulace je zbytečná - v chladném ročním období se zamezuje zamlžení skel. Toť malý výcuc z návodu k obsluze. Já osobně jezdím v zimě na ECON,uznávám že při použití AUTO se mi lépe odmlžovali zadní boční skla-i když do sucha to nebylo (venku bylo -9). AUTO se snažím nepoužívat neboť si v zimě rád reguluji teplotu a hlavně směr ofuků,to mě pak může klepnout když si to fouká jak chce Pravdou je,že i v manuálu doporučují po celý rok používat právě funkci AUTO. Na co tam tedy je funkce Econ mi stále není úplně jasné.
Prosinec 16, 201014 r ECON a AUTO nemá nic společného s regulací teploty a směru ofuků v zimě!! Je to tady už asi dvacetkrát napsaný. Zmáčknutím ECON se při teplotách nad 2°C (nejsu si jistej jestli to není 0°C) vypíná chlazení, nic víc, nic míň. Pod touto teplotou je to vypnuto i v režimu AUTO. Stále se reguluje směr, stále se reguluje teplota, stále se reguluje množství vzduchu. Na nic z toho nemá AUTO/ECON vliv. Dokonce když změníš množství vzduchu, měníš jenom jeho úroveň, která se dál může upravovat podle okolních podmínek. V létě má ECON za následek pouze vypnutí chlazení (dusno je protože neběží odvlhčování) A DÁLE zvýšení intenzity větrání, protože je vháněný ohřátý vzduch a větrání není schopné tak účinně dosahovat zvolené teploty. Regulovat směr nohy hlava trup si můžeš v obou režimech. Já sem ale zatím nepřišel na to, k čemu by to bylo.
Prosinec 16, 201014 r Hmm,jestli to nebude tím,že si na tuhle klimu nemůžu nějak zvyknout,protože v předchozím autě jsem měl popuze CLIMATIC a ten tolik možností neměl. Moc jsem návod neštudoval,tak jsem si nebyl jist na co je tedy ta funkce ECON,protože v zimním období stejně chlazení není třeba.
Prosinec 16, 201014 r Zapínat ECON je zbytečný, protože na AUTO bere klimatizace tolik, kolik je potřeba a pod nulou se automaticky kompresor vypíná. Zkus si zvyknout na to, že nastavíš teplotu a konec. Otec měl pořád tendenci zvyšovat teplotu když byla zima na 26°C, aby se to líp ohřálo. Teď si zvykl a má klid. V lidech je furt zažraný, že klimatizace je zlo a nevim proč to pořád řešíjou..
Prosinec 16, 201014 r No pro mě klima není naštěstí zlo..když si vzpomenu nějaké to ploužení v koloně na sluníčku v létě na Makarské riviéře bez klimy.....
Prosinec 16, 201014 r jak píše bojler. Nastavit stupně a neřešit. Já jezdím na AUTO celý rok. Jediné co měním je, že v zimě nastavuji teplotu 19 stupňů protože mám na sobě více oblečení.
Prosinec 16, 201014 r No abych nekecal - nastavení měním. Ale to musí být dlouhá cesta s plným počtem lidí a musí být vlhko ve smyslu vytrvalý déšť. Pak se občas mlžíjou okna. Takže buďto dám kombinaci ksicht plus prsa a nebo občas pustím rozmrazování čelního skla.
Prosinec 16, 201014 r já mám od koupě nastavenej climatronic na AUTO na 22°C a jediná změna je ta, když v zimě zapnu ofuk čelního skla na chvilku a pak přepínám zase hned na AUTO......nic se nemlží a pohoda......od toho je to automatická klimatizace.....
Leden 10, 201114 r Aky ma zmysel na novom Climatronicu kontrolka AC? Ked ju vypnem, tak pocitovo sa nic nemeni, stale je zapnuta automaticka regulacia. Kedy ma auto mensiu spotrebu s AC alebo bez AC? Dik
Leden 10, 201114 r Aky ma zmysel na novom Climatronicu kontrolka AC? Fakticky zadny. Ked ju vypnem, tak pocitovo sa nic nemeni, stale je zapnuta automaticka regulacia. Presne tak. Zasahem do parametru se zmeni cile, ale jejich dosahovani je stale automaticke. Automaticka klimatizace znamena, ze clovek dava pozadavky a stara se auto. Kedy ma auto mensiu spotrebu s AC alebo bez AC? Dik Je logicke, ze kdyz je potreba chladit, spotreba je o neco vyssi. Climatronic si sam bere vykon podle potreby, regulace je od dvou do sta procent, spodni hranice je neco na zpusob nuceneho obehu chladiva nejkratsi moznou cestou. Uz jenom proto je efekt zapinani a vypinani kvuli "uspore" produktem blazene nevedomosti. Spousta lidi bere klimatizaci jako lednicku, ktera se zapina jenom pri teplote nad 25 stupnu, zbytek bezna ventilace na kolecka. V Anglii je oznacovan Climatronic jako "climate control", coz je podle me mnohem lepsi oznaceni pro to, co vlastne ten pristroj dela - stara se, aby byla v aute navolena teplota, resp. ji odpovidajici tepelna pohoda celej rok.
Leden 10, 201114 r teeda mozna kecam, ale AC je preci tlaciko pro zapnuti/vypnuti klimatizace. Kecas. Climatronic se vypina snizenim otacek ventilatoru na nulu.
Leden 11, 201114 r No, ono je na tej novej klime len AUTO a AC, ECON tam neni, tak preto sa pytam na tu funkciu AC po facelifte?
Leden 11, 201114 r Prejmenovali tlacitko, nic vic. Mozna, ze je to tak dobre, protoze na ECONu nic ekono nebylo
Leden 11, 201114 r AC tlačítkem se vypíná klimatizace,tím kolečkem jak se otočí a napíše OFF se zadělá vstup vzduchu do vozu a všechno vypne.Auto co nemá klimatizaci nemá tlačítko AC
Leden 11, 201114 r tím kolečkem jak se otočí a napíše OFF se zadělá vstup vzduchu do vozu při vypnutém climatronicu rozhodně není zastavený vstup vzduchu do auta, hezky to táhne
Leden 12, 201114 r No mě to taky nevypne a taky táhne,ale jsem myslel,že to mám pokažený,čím tedy ten vzduch se dá vypnout?zapnout cirkulaci a potom vypnout na OFF?A ty klapky zůstanou?
Leden 12, 201114 r nikdy sem po tom nepátral, akorát jednou sem jel po polňačce s otevřenejma oknama a tam to bylo poznat
Leden 17, 201114 r Vypnutie kompresora klimatizácie (pred FL svieti ECON a po FL nesvieti AC) neovplyvní žiadne iné funkcie systému ventilácie okre m toho, že bez kompresora klimatizácie nedochádza k vysúšaniu vzduchu (neodstrániteľný vedľajší efekt klimatizácie) a nie je možné privádzať do interiéru studenší vzduch, než je teplota vonkajšieho vzduchu. Všetko ostatné ako regulácia teploty, smerovanie vzduchu a pod. pracuje aj pri vypnutom kompresore rovnako ako so zapnutým kompresorom. A aký má význam vypínanie kompresora? Sú ľudia, ktorým vadí suchý vzduch (napr. majú červené oči alebo kašlú) a tak nemôžu byť dlhodobo v suchom vzduchu. Drahšie autá (napr. Audi) majú už aj snímač vlhkosti vzduchu v interiéri a klimatizácia sa tak stará nie len o to, aby sa okná nezahmlievali, ale aby nebol vzduch príliš suchý. Potom je celkom fajn v lete tesne pred zastavením vozidla vypnúť kompresor, aby sa výparník vysušil od vlhkosti. Ak sa totiž auto odstaví s vlhkým výparníkom, tak sa tá vlhkosť na ňom dosť dlho drží a je to živná pôda pre plesne a všakovaké mikroorganizmy. Čo nie je zdravé pre našu dýchaciu sústavu ani to nevonia. Samozrejme čas od času treba klimatizáciu dať vydezinfikovať tak či tak. Ale ak sa auto odstaví v lete na krátky čas, tak po naštartovaní sa z vlhkého výparníka vyvalí vlhký horúci vzduch, ktorý je nepríjemný a zahmlí všetky okná (najmä podvečer). Taktiež ak mám chuť jazdiť s otvorenými oknami, tak je viac než vhodné kompresor klimatizácie mať vypnutý. A napokon aj v horúčavách je dobré po naštartovaní nechať kompresór klimatizácie vypnutý a chvíľku ísť s pootvorenými oknami, nech sa horúci vzduch z interiéru najskôr vyvetrá a až potom zavrieť okná a spustiť ochladzovanie klimatizáciou. Verte, že je to nie len lacnejšie, ale aj rýchlejšie riešenie, ako dosiahnuť príjemnú teplotu v interiéri. A napokon ani pri krátkych jazdách nemá význam používať klimatizáciu. Jednak sa za taký krátky čas interiér nestihne ochladiť a ak by sa aj stihol, tak ľudskému organizmu nerobí časté striedanie teplôt príliš dobre.
Leden 17, 201114 r A napokon aj v horúčavách je dobré po naštartovaní nechať kompresór klimatizácie vypnutý a chvíľku ísť s pootvorenými oknami, nech sa horúci vzduch z interiéru najskôr vyvetrá a až potom zavrieť okná a spustiť ochladzovanie klimatizáciou. Verte, že je to nie len lacnejšie, ale aj rýchlejšie riešenie, ako dosiahnuť príjemnú teplotu v interiéri. Co se týče rychlosti, tam bych připomněl ještě jeden článek mezi kompresorem a vnitřkem - samotné rozvody vzduchu, které jsou u rozpáleného auta rozpálené taky. A bohužel bez chlazení nějakou dobu chrlí horký vzduch než se ochladí aspoň na okolní teplotu. Při tom větrání nic nevypínám, nechám vyměnit v autě vzduch a jak začne chladit klimatizace, tak zavírám okna. Teoretická úspora je stejně nula nula nic. No a při krátkých trasách je stejně nejlepší otevřít okna a jet s vypnutým ventilátorem.
Leden 17, 201114 r Minimálně o posledních dvou příspěvcích je možno se dočíst v manuálu k automobilu, resp. klimatizaci auta.
Leden 10, 201213 r Kluci nechci zakládat nové téma.Potřebuji vytáhnout Climatronic v Roomsteru a za boha mi to nejde.Horní část povolí a na spodku jsou uprostřed dve plastové očka ale pořád to nejde.Povysunu ho asi jen centimetr.Nevím si rady, věděl by někdo?Moc děkuji
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.