Listopad 21, 201212 r Tak tak je regulovany kompresor... jde to videt kdyz stojim na volnobech tak podle aktualni spotreby....
Listopad 22, 201212 r No, já jsem podle vás chlapci nastavil režim AUTO ale žadná stupnice výkonu větráku se nezobrazila.
Listopad 23, 201212 r Tak tak je regulovany kompresor... jde to videt kdyz stojim na volnobech tak podle aktualni spotreby.... Kompresor má proměnný objem. Je tedy možné spojitě regulovat jaké množství chladiva skrz kompresor prochází. Regulace je realizována pomocí naklápěcí desky (kotouče). Když se deska naklopí téměř do roviny, kompresor tlačí minimálně. Naopak když se naklopí maximálně šikmo, kompresor tlačí maximum. Za povšimnutí stojí i to, že klimatizace s tímto kompresorem chladí stále stejně bez ohledu na otáčky motoru. Klimatizace s kompresorem s pevným objemem chladí na volnoběh mizerně a naopak ve vysokých otáčkách se kompresor často odpojuje.
Listopad 23, 201212 r Zde odkaz na patent na jedno z možných provedení. http://www.freepatentsonline.com/6786703.html
Listopad 24, 201212 r A čím je v tom kompresoru výkon regulovaný. Ve schematu mám "N280 - Ventil kompresoru klimatizace". Je to ono? Ale stejně mě není jasné, že když mám AC vypnuté, tak kompresor je potichu. Když AC zapnu, tak i když je zima a neklimuje, tak kompresor slyším jak vrní. Je to tiché, ale slyším to. I přes svůj diesel. Když jsem u motoru a na volnoběhu. Potom mě nezbývá než věřit, že ony 2% nejnižšího výkonu, je vlastně klima vypnutá, a když v zimě klimu zapnu, tak i když se to tak nezdá, tak je výkon v procentech vyšší.
Listopad 24, 201212 r Kompresor se točí pořád. Když je klimatizace zapnutá, tak se deska naklápí tak, aby se ve vysokotlaké části udržoval konstantní tlak bez ohledu na otáčky. Naklápení desky je ovládané vestavěným ventilem. Když je klimatizace vypnutá, tak je deska přestavena do polohy, ve které kompresor tlačí minimální množství. V tomto stavu je deska skoro rovně a písty se pohybují minimálně. Osobně jsem nikdy změny zvuku kompresoru nepozoroval, ale je logické, že se zvuk kompresoru změní. Dá se předpokládat, že v když je deska šikmo a kompresor tlačí nějakých 20 Barů, tak je to slyšet. Ten minimální výkon kompresoru se chlazením vůbec neprojeví. Nedochází ke zkapalňování chladiva a tak klimatizace vůbec nechladí, i když se kompresor točí. Ten minimální výkon je nutný proto, že naklápění desky je ovládané tlakem chladiva. Když by tedy bylo možné desku nastavit až do polohy, kdy by kompresor vůbec netlačil, nebyla by k dispozici síla, která by desku přestavila. Upraveno Listopad 24, 201212 r od atnarfus
Listopad 25, 201212 r Tak tak technicky založený zase nejsem. Já už jsem místo ECONU nastavil AUTO, Včera po nastartování na mě vyletěl hrozný smrad. A taky jsem si všiml, že od té doby co mám nastaveno AUTO tak při vyřazení na neutrál se ručička zastaví na 1500ot.min zůstane tam asi 2 sekundy a poté klesne na volnoběh. Co to má být zase? Při režimu ECON toto nikdy neudělalo.
Duben 3, 201312 r Takze plasty - nejdriv ta prava krytka , pak leva , jemne vyloupnout , pak vyndat radio , odsroubovat kastlik , odsroubovat panel , odpojit svazek a je Tvuj
Duben 3, 201312 r pravej plast jsem vyndal, levej s vypinacema vubec nemohu dostat ven, horni kastlik je pohoda, nu a sroub k panelu najdu kde ?
Duben 3, 201312 r Jak horni kastlik ? .... jinak ja mam takovou plastovou tuzku a tim to loupu, nejdriv odspodu a pak hezky odsebe smerem k panelu
Duben 3, 201312 r ach ták, se na to jeste cihnu a kdyztak pisnu, potrebuju to podsvitit a tahle vec mi chybi :-/
Květen 1, 201312 r Neřešili jste to nějak dál? Včera bylo teplo a poprvé jsem to uslyšel a myslel jsem, že to je vadné ložisko ventilátoru. Ale ventilátor to není! Pokud vypnu AC, okamžitě ten zvuk zmizí. Myslím, že je to kompresor, protože to sleduje otáčky motoru. Jenom nevím, jestli to tak patří, protože se mně ten zvuk opravdu nelíbí. Kolik může stát výměna kompresoru? Jsem já to ale... Podrobně probráno a vyřešeno zde: http://forum.skodahome.cz/topic/91471-klimatizace-zvysena-hlucnost/ Upraveno Květen 1, 201312 r od playback
Květen 4, 201312 r Mám fábku 1.6 16V klimatronic a mám to taky ten zvuk... jen otázečka...ten ventil stojí přes ticku...stane se něco když to nevyměním? Má to nějaký vliv na funkčnost či opotřebení a spolehlivost? Díky
Květen 7, 201312 r no, u verzí před faceliftem na to bylo tuším na klimě přímo tlačítko ECON, u verzí po faceliftu to bude tak, že vypneš A/C, tlačítko tam už není, pokud je to jinak, tak mě opravte
Květen 16, 201312 r Je to tak. Chlazení se odpojuje tlačítkem ECON před faceliftem a AC po faceliftu. Význam je u obou stejný - reguluje se dál (v teple vyšší otáčky), jenom se nechladí.
Červenec 20, 201312 r Zdravím pánové. Mám dotaz. Kde přesně je umístěné čidlo slunečního svitu a popřípadě jaká je přes něj krytka nebo tak. Poprosím o fotky popřípadě čísla dílů. Předem moc všem za snahu děkuji.
Červenec 20, 201312 r Jestli je to ono, tak je pod čelním sklem schovaný pod malou krytkou nahoře v tom "kšiltu" = krytu palubky nad budíkama. Krytku je dobře vidět zvenku skrz čelní sklo, uprostřed nahoře v tom krytu.
Červenec 20, 201312 r Dokázal by jsi mi to vyfotit? Je to jako díl celé? Nebo je to jen nacvaklé nějak zespoda v tom kšiltu? Potřeboval bych to nějak sehnat - urgentně.
Červenec 21, 201312 r Ještě dotaz, ví někdo jak principielně funguje? Je to jen teplotní snímač který se zahřívá? Nebo ta krytka nad ním je průhledná a propouští světlo jako takové, tedy fotocitlivé zařízení? Předem děkuji za odpověďi.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.