Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

2 h.vik

Nezpochybňuji slova jednoho člena že na LL najel 600.000km. Ovšem z jakého důvodu všechny leasingové společnosti od roku 2005 vyžadovali, že vozy v jejich vlastnictví musí přejít z proměnného intervalu na pevný ( vím to jelikož jsem si taková dvě auta z leasingu koupil). Dále proč samotné originál servisy doporučují přejít z proměnného na pevný (možná zajištění si práce, ale v dnešní konkurenci menších servisů???)

Proč veškeré motoristické časopisy, kde jsou dlouhodobé testy či zabývající se ojetinami mezi prvními řádky, zmiňuje přechod z proměnného na pevný. A v neposlední řadě by mě zajímalo proč odborníci v MB na motorárně nebo odborníci v chiptuningu či all tunningu tuto věc berou jako samozřejmost (dokonce doporučují již měnit po cca 10-12tis.km)

Samozřejmě je to každého věc co si tam lije a jaký má servisní interval, jen je můj názor že po 20 tis. najetých kilometrech již olej neplní veškerou funkci co by měl a to se musí zákonitě někde projevit (většinou na součástkách motorů a většinou na těch nejdražších). :kol-26: A jak jsem už psal mám dojem, žeodkaz na ten test olejů LL jsem našel zde na foru. Možná by jsi si ho měl přečíst pro lepší představu. Jinak jsem tady viděl maníka který na scé Škodě Octavia I 1.9TDI měl najeto přes 800tis.km a na 505.01 oleji. :kol-47:

Vloženo

h.vik: Jednak lepší teplé starty. Zmizelo, i když téměř neznatelné krátkodobé, klapání (asi pozitivní vliv na hydraulický napínák, ale nechápu, protože studené starty jsou OK) a snad i tišší chod motoru při cca 80 - 110 km/h. Všiml si toho spolujezdec, že jedeme podezřele potichu. Ale nejsou to nikterak výrazné změny a nemusí to být vyloženě olejem - to si netroufnu říci.

Mám QG1 (prodloužený interval) a měnil jsem po 0 - 30 000 km. Auto jsem bral s 22 tkm, takže jsem jezdil asi určitě na původní. Dali mně tam při 1. servisní Shell Ultra Helix, nebo tak něco (5W30). Měl jsem připravený Castrol Edge, ale neklaplo to, tak mně zraje 5 l v garáži.

A také jsem toho názoru, že jde o to, aby se člověk k autu vhodně choval. To nenahradí ani přehnaná péče stylem "budu měnit po 10 000 km" a nic se nemůže stát :kol-27:

h.vik: Jo a mám benzín... pro pořádek tohoto vlákna, kam až tak nespadám.

hlavne tam ten Castrol nelej :)

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

odpoviem len na druhý dotaz,lebo nemôžem otvoriť link na ten olej :( ..

na výmenu prev.oleja ťa PP neupozorní,lebo páni v ŠA to deklarujú ako "celoživotný"...ty si ho vymeň pre svoj dobrý pocit a pre blaho prevodovky pri cca 150tkm :)

Vloženo

to libero : kupoval jsem auto při 180 tisících a nevím zda byl, nebo nebyl měněný... mám nyní 215 000 a nechám to tedy aspon do 300 tisíc a bude ;) Nebo na kolik to vyjde asi pěnez ze vším všudy?

To sniper : tento olej jsem tam nalél již minulý rok a jezdí to v pohodě a nemělo by se to jen tak rok od roku měnit, ne?

Vloženo

S převodovým olejem je to takto: Škoda Auto o něm říká,že je to celoživotní náplň-bohužel toto vyjádření je nesmyslné. Proto odborníci doporučují měnit převodový olej po cca 160tis. ujetých kilometrů. Jelikož tento úkon servis normálně nedělá ( je tam přeci celoživotní náplň - jak uvádějí ) tak olej měněn nebyl a na to se můžeš spolehnout. Tedy pokud tvůj vůz nevlastnil nějaký fajnšmekr jako třeba já nebo mě podobní automobilový šílenci. :kol-28:   

 

Za sebe ti dám radu o motorovým oleji. Je lepší měnit olej častěji (vyplachují se nečistoty, čerstvý olej = menší tření, lepší mazaní, skoro bez znečištění), než kupovat long-live a uklidňovat se, že autu děláš dobře. On totiž kvalitní olej na 15000/rok je mnohdy lepší než long. Osobně mohu doporučit třeba tento  http://maziva.heureka.cz/valvoline-durablend-diesel-5w-40-1l/specifikace/

A abych nezapomněl není pravdou, že když koupíš drahý olej tak ten levnější je špatný nebo horší. Vyzkoušel jsem hodně značek od Castrolu přes Shell až jsem zkusil na doporučení jednoho petrolejáře tento a s ním jsem nejvíce spokojen. A je pomalu o 1/3 levnější než Castrol při srovnatelných kvalitách né-li o malinko lepších. :kol-47:

Vloženo

to libero : já se porádím se známým automechanikem a dám vědět ;)

To sniper : já tam ten Castrol dávám po 15 tisících. Nyní mám něco maličko přes 15 000, takže jenom dojedu v pátek z Brna domů a půjde se měnit. Zkusím na tvoje doporučení a porovnám se známým.

Vloženo

Díky, budu asi měnit do měsíce. A když se pal. filtr vytáhne z nádobky z naftou, musí se nějak odtáhnout ta nafta, nebo tu naftu tam můžu normálně nechat dát nový, zašrubovat a jezdit? 

Díky

Vloženo

ak vytiahneš nič nepokazíš..ak necháš,tak sa tiež nič nestane...po výmene zapni a vypni klúč v zapalovaní aspoň 2x (nech sa natiahne nafta do filtra) a môžeš jazdiť  :scooter:

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Liju do toho helix ultra extra, ale měním jej co 15 tisíc km. Vždy po 15 tisících sám a po 30 tisících ve škodovce, ať je přece jen auto kontrolováno někým kdo tomu rozumí a není to až moc často. Navíc mám motor BXE tak kdyby se něco stalo s ojnicemi tak mám aspoň malou šanci, že mně škodovka na opravu přispěje.

Vloženo

2 bric

 

Pokud nejsou všechny prohlídky a výměny dělány v origo Škoda ( popřípadě na to přijdou ) , tak při destrukci motoru ti Škoda-auto nedá vůbec nic. To jen pro upřesnění. :kol-28:  

 

 

 

 

Jinak osobně měním olej po cca 10tis.km. :kol-47:  Právě kvůli zvýšenému výkonu, navíc autu to zjevně prospívá. :kol-34:

Vloženo

2 Sniper_2003: Já jsem se tehdá ve Škodovce na to ptal a bylo mi řečeno, že hlavně je důležité jezdit na prohlídky dle požadovaných servisních intervalů a nechat si provést všechny úkony. A to že měním olej v mezičase je pro auto jen plus a nikdo se to nedozví.

Vloženo

bric: A proč se ten olej v mezičase nenecháš udělat taky v servise? Těch cca 300,- za výměnu není žádná darda, máš to s prací, likvidací starého oleje, filtry atd.. Já to tak dělám: co 30t km normální servis a co 15t km nechám ve škodovce jenom vyměnit olej.

Vloženo

2 bric

 

Pokud se to nikdo nedozví.... :kol-32:  Jen chci říct, že pokud se něco stane tak Škodovka dělá hodně veliké obstrukce, aby nemusela jít na kulanci či spoluúčast. To zde jistě pár lidí klidně potvrdí. A jednou z podmínek záruky je veškerý servis v origo servisu. :kol-28:  Přeji ti ať tvůj mazlík funguje bez vady, aby jsi se nemusel třást strachem jestli se na tvé tajemství přijde nebo ne. :kol-47:

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

V origo servise je jim uplne jedno jestli si v mezičase vymenis olej a poznat to nemuzou ani nahodou. Bracha tam taky dela a muzu ti rict ze jim je to u prdele....

Editováno: , autor: seler
Vloženo

Asi tak... Nebo bych měl do servisu jezdit také tankovat? V mezičase jsem teď dělal také u známého. Pokud tam je vše podle předpisu, pak není co řešit.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...